Sosem látott felvétel került ki a genovai hídkatasztrófáról, amely 43 emberéletet követelt
2018. augusztus 14-én kedden dél körül összeomlott a négysávos A10-es autópálya egyik hídja Genovánál. A Morandi-híd az olasz rendőrség szerint a hirtelen és nagy erejű vihar miatt, más források szerint borzalmas műszaki állapota és a megfelelő karbantartás hiánya miatt omlott össze.
A genovai tanács 6 évvel ezelőtti ülésének jegyzőkönyvéből kiderült, hogy már akkor vitákat generált a viadukt. Paolo Putti, az Öt Csillag Mozgalom vezetője éles hangon szólalt fel Giovanni Calvini, a gyáriparosok szövetségének helyi vezetője ellen, miután az előre megjósolta a katasztrófát.
Most egy eddig nem látott felvételt hozott nyilvánosságra az olasz rendőrség a tragédiáról.
Azt, hogy mi okozta a híd összeomlását, nagyjából már utána tudni lehetett. Az adatok arra utaltak, hogy vagy egy feszítőkábel elszakadása okozhatta, vagy a szerkezet egyik betontalpának meglazulása, esetleg elmozdulása. Olasz sajtóinformációk szerint a híd közeli biztonsági kamerák is a híd tartókábeleinek elszakadását rögzítették.
A tragédiában 43 ember vesztette életét. A híd maradványainak felrobbantását néhány hete kezdték meg.
A híd először "elfordult, meghajlott és utána omlott le". Elmondta, ezt bizonyítja, hogy a híd vasbeton elemei zuhanás közben 180 fokos szögben megfordulva értek földet. Azt mondta, a híd kilencedik pillére feletti ferdekábel szakadhatott el. Ha pedig a híd betontalapzatától indult az omlás, akkor ez először szintén a kábelt szakította el, majd a pillért dönthette le.
A szakértők szerint az esetleges "szakadást" az 51 éves híd elavultsága, az időjárás okozta szennyeződés – például a tenger közelsége miatti sólerakódás –, valamint az utóbbi években megnövekedett járműforgalom is okozhatta.
Tobias Jones oxfordi kutató például az olasz maffiát okolta a katasztrófáért. Jones a bűnszervezetek és az olasz állami közbeszerzések kapcsolatát kutatja, szerinte az állami tisztviselők évtizedek óta összejátszottak a Cosa Nostra nevű hálózattal. Úgy véli, a Morandi-híd összeomlása az 1950-es, 60-as években megkezdődött nagy állami beruházásokig vezethető vissza. Az akkoriban kiadott 4000 építési engedély több mint 90 százalékát ugyanis a palermói maffia három családjához került, akik a megrendelésekért a szavazataikkal fizettek a választásokon.