Rengeteg pénzt költenek a nagy olajcégek, hogy blokkolják a klímaváltozás elleni törekvéseket
A legnagyobb olajcégek 200 millió dollár, vagyis több mint 50 milliárd forintot költenek arra évente, hogy megakadályozzák, vagy halasszák, de minden esetre a saját ellenőrzésük alatt tudhassák a klímaváltozás kezelésére létrejövő szabályokat - írja a Guardian a InfluenceMap jelentése alapján.
A jelentésben az áll, hogy sokszor a közösségi médiát is felhasználjak a céljaik elérésének érdekében. Például az amerikai félidős választások előtt a fosszilis energiahordozók kitermelését reklámozták Facebook és Instagram-hirdetésekben. Minderre pedig körülbelül kétmillió dollárt költöttek.
A legtöbbet egyébként a Chevron, a BP és az ExxonMobil költi hasonlóakra, a BP például 13 millió dollárt tett bele egy kampányba, aminek az lett a következménye, hogy a tervek ellenére mégsem vezették be Washingtonban a károsanyagkibocsátás után fizetendő új adót.
A jelentés szerzője, Edward Collins azt mondta, hogy ezek az olajcégek ugyan támogatják, hogy a környezetkímélőbb technológiákat és nyilvánosan is együttműködőek, de ez nagyon kevés, hiszen folyamatosan cselekednek a megszorító intézkedések ellen.
Azokat az állításokat, amelyek a jelentésben szerepelnek a Shell és a Chevron is visszautasította. Mindkét cég azt mondja, a döntéshozókkal együttműködve támogatják a klímaváltozás kezelésére irányuló cselekvéseket.