Tarolt a Fidesz, legalábbis a Facebookon – a politikai hirdetések 82 százaléka kormánypárti szereplőktől érkezett
Az elmúlt öt hónapban közel egymilliárd forintot költöttek politikai hirdetésekre a Facebookon és az Instagramon – derült ki a Political Capital friss kutatásából.
A vizsgálat szerint a legtöbbet a kormányzati irányítású médiára fordították, ez a teljes összeg 30 százalékát tette ki. A kormánypárti proxyszervezetek 22 százalékkal részesedtek, a Fidesz politikusai és tagszervezetei 20 százalékot használtak fel, míg a különböző kormányzati szervek 11 százalékot költöttek hirdetésekre.
A fennmaradó 18 százalékon osztoztak az ellenzéki pártok, a civil szervezetek, a független médiumok és a nemzetközi szervezetek. Az összes hirdetés 11 százalékát az ellenzéki pártok és politikusaik adták fel, 2 százalékért civil szervezetek, további 2 százalékért független médiumok, míg 1 százalékért nemzetközi szereplők feleltek.
kisebb visszaeséseket leszámítva.
A Political Capital kutatói megjegyezték: „Tehát, bár még egy évvel vagyunk az országgyűlési választás előtt, már most hatalmas egyenlőtlenség van a politikai hirdetések terén, ami jelentősen befolyásolja a politikai üzenetek elérését a Facebookon.”
A szervezet azt ígérte, a jövőben rendszeresen beszámol majd a politikai hirdetések alakulásáról.
Orbán Viktor korábban azért hirdette meg a Fidesz Harcosok Klubja nevű, lényegében hivatásos trollokból álló mozgalmát, mert állítása szerint az internetet a kormány sokkal rosszabbul áll, mint az ellenzék.
(via 444)