A Nissan nem hagyta jóvá a szexista kampányt, amiben Stohl András és Ganxsta Zolee azon élcelődnek, hogy a nők nem tudnak vezetni, és „szívesen beleülnének"
Ahogy már írtunk róla, sokaknál kiverte a biztosítékot a Nissan új, hibrid hajtású X-Trailjét népszerűsítő reklám. A humorosnak szánt posztban a színész Stohl András és a zenész Ganxsta Zolee szerepel, és a beszélgetés jelentős részében a nőkön és a hölgyek vezetési képességein élcelődnek, némi macsóskodás és erotikus utalásokkal megspékelve.
A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene nevű nőjogi szervezet közölte, hogy követőjük választ kapott a Nissan Európai Régiójának kommunikációs alelnökétől, amiben a vezető elmondja, hogy a kampányt a független magyarországi importőrük indította, és a Nissan nem hagyta jóvá – írta az Index.
A cég „minden törekvésében továbbra is támogatja az inkluzív értékeket, és a magyarországi partnerükkel együtt lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a márka alá tartozó összes tevékenység képviselje az értékeiket” – fogalmazták meg álláspontjukat.
„Primitív, ostoba és végtelenségig prosztó. Régen a Nissan nem erről szólt. Remélem, eljut az európai központba is, ha már volt olyan hülye, aki jóváhagyta, és aki szerint ez vicces, és ez ösztönzi majd vásárlásra a vevőket. 2025-ben. Legalja. Mindenestül” – írta a Facebookon Vályi István autós újságíró, műsorvezető.
A Rádió 1 reggeli műsorában Ráskó Eszter elmondta, nem érzi magát sértve, és több nő is írta neki, hogy semmi bajuk nincs ezzel a reklámmal, de megjegyezte, „ennél lehetett volna jobbat kitalálni”. Sebestyén Balázs szerint pedig a politikai korrektség világában nehéz ma már olyannal előállni, ami minden szempontból kifogástalan.