Nem szállt fel a Wizz Air Budapestre tartó repülője Dubaiból, sokan a reptéren töltötték az éjszakát
Egy hazafelé tartó utas információi szerint először folyamatosan tolták az eredetileg 21 óra 25 perckor felszálló járat indulását, majd hajnali 1 órakor törölték a járatot.
A Blikk szerint a repülőtéren rekedt utasok csak bízni tudnak abban, hogy pénteken délután kettő óra körül elindulhatnak haza.
Az egyik pórul járt utas nyilatkozott is az esetről.
„A Wizz Air-személyzet hiányában a reptéri személyzet próbált segíteni, de teljesen kaotikusan. Többször elindították kifelé a tömeget a terminálból, majd visszaküldték. Ételt, italt, de még telefontöltési lehetőséget sem biztosítottak. 3 óra körül érkezett meg az egyetlen busz, ami a szállodába vinné az utasokat, de természetesen a majd 300 ember nem fért fel, a többségük tovább várt órákat, sokan kisgyerekekkel.
- mondta a lapnak az egyik utas.
A Wizz Air az eset kapcsán az alábbi közleményt küldte lapunknak:
„A Wizz Air a január 4-i, Budapestről Dubajba tartó járata a dubaji repülőtér túlterheltsége miatt (az egyik futópálya le volt zárva, és emiatt csökkentett kapacitással tudott üzemelni a repülőtér) Sharjahban szállt le. A divertálás miatt a személyzet számára megengedett munkaidőn belül nem érkeztek volna meg Dubajból Budapestre, így a járatot január 5-re kellett áthelyezni. A légitársasággal szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég foglalt szállást éjszakára az érintett utasoknak Dubajban.
Bár az események a Wizz Air hatáskörén kívül álló okok miatt történtek, a légitársaság a kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér.
A Dubaj-Budapest járat a mai nap folyamán visszaindul a magyar fővárosba. A foglalásukat közvetlenül a Wizz Air felületein elvégző utasokat SMS-ben és e-mailben tájékoztatjuk. Amennyiben az utas repülőjegyét egy utazási irodán vagy online jegyközvetítőn keresztül vásárolta, javasoljuk, hogy forduljanak hozzájuk további információkért."