HÍREK

Minden magyart kimenekítettek Afganisztánból

A mentőakció Sámán hadművelet néven futott, ennek részleteit ismertette ma a honvédelmi miniszter és a Magyar Honvédség parancsnoka.


A kimenekítési művelet véget ért, minden Afganisztánban tartózkodó magyart kihozott a Magyar Honvédség, a magyar katonák hazatértek - derült ki a Honvédelmi Minisztériumban tartott rendkívüli sajtótájékoztatón.

Benkő Tibor honvédelmi miniszter elmondta: Magyarország evakuálási művelete augusztus 19-én vette kezdetét, azóta

összesen 540 főt menekítettek ki Kabulból. A gépek fedélzetén magyar, amerikai, osztrák és afgán állampolgárok voltak, a minisztérium tudomása szerint minden magyar állampolgárt sikerült épségben kihozni az országból.

A magyar hadsereg munkáját segítő afgán állampolgárok közel 87 százalékát tudták kimenekíteni - ez 56 családot, köztük 180 gyermeket jelent. Az evakuáció során senki sem szenvedett sérülést.

Dr. Ruszin-Szendi Romulusz altábornagy szerint

az első gép, amellyel magyarokat hoztak haza mindössze 30 percet tölthetett el a kabuli reptéren, nagyon gyorsan kellett megszervezni a felszállást, ennek ellenére mindenkit sikerült ellenőrizni.

A mentést Üzbegisztánon keresztül oldották meg, a szomszédos országba vitték először az 540 kimenekítettet, majd onnan repültek Magyarországra. Benkő újságírói kérdésre elmondta, hogy a mentés anyagi vonzatáról egyelőre még hozzávetőlegesen sem tud képet adni. Szintén egy kérdés nyomán derült ki, hogy

Operation Sámán, azaz Sámán hadművelet volt a mentőakció neve.

Benkő elmondta, hogy a magyar katonák 2003 óta szolgáltak Afganisztánban, a NATO "együtt megyünk be az országba, és együtt is jövünk ki" jelszava viszont egyáltalán nem teljesült. A miniszter szerint az amerikaiaknak köszönhető, hogy ekkora káosz alakult ki Afganisztánban.

Ruszin-Szendit mindenkit arra kér, hogy akinek csak gondolatfoszlány erejéig is megfordul a fejében, hogy katasztrófaturizmus céljából Afganisztánba utazna, azonnal vesse el ezt. Senkinek nem tanácsolják, hogy a közeljövőben odamenjen, mivel rendkívüli veszélyekkel jár, és a nagy eséllyel bekövetkező mentés során magyar katonai életeket is veszélyeztetne egy ilyen meggondolatlan akció.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Orbán Viktor illuminált állapotban csenget Von der Leyen ajtaján – valamiért ilyen AI-képet posztolt egy fideszes politikus
„Ursulának csöngettek, megjöttek a Patrióták!” - írta a fotóhoz Hoppál Péter.


Különös bejegyzést osztott meg Hoppál Péter a Facebook-oldalán. A láthatóan mesterséges intelligenica által kreált képek egyikén három férfit látunk egy ajtókitekintőn keresztül.

A kezében egy pohárral mosolygó Orbán Viktor, a két társát átkaroló Robert Fico szlovák miniszterelnök, valamint az italos üveget tartó Andrej Babiš, visszatérő cseh miniszterelnök néznek be az ajtón. Annak túloldalán pedig az egyértelműen Ursula von der Leyent ábrázoló szőke nő kukucskál kifelé aggódva.

„Ursulának csöngettek, megjöttek a Patrióták!”

– írta a képhez Hoppál Péter.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Magyar Péter: A volt feleségem pontosan érzi, hogy mi a három gyermekünk érdeke
A TISZA Párt elnöke azután szólalt meg, hogy Gulyás Gergely azt üzente Varga Juditnak: térjen vissza.


„Látom a fideszes Lenin-fiúk megint bátran bebújnának egy nő szoknyája mögé. Bizonyos szempontból megértem őket, mert a gyermekeim édesanyja egymaga több nyelven beszél és többet tud dekázni, mint az egész korrupt orbáni bagázs együttvéve” – írta Magyar Péter egy Facebook-bejegyzésben.

A TISZA Párt elnöke arra reagált, hogy Gulyás Gergely Miniszerelnökséget vezető miniszter azt üzente Magyar volt feleségének, Varga Juditnak, hogy térjen vissza. A kegyelmi ügybe belebukó volt igazságügy-miniszter visszatérése állandó beszédtéma, melyet leginkább kormánypárti politikusok tartanak fent.

Magyar Péter azt írta, nincs beleszólása abba, hogy „a Fidesz kivel, milyen felállásban akarja elveszíteni a választást jövőre”.

„Azt viszont tudom, hogy a volt feleségem pontosan érzi, hogy mi a három gyermekünk érdeke. Egyet megígérhetek: bárhogyan is alakul a következő 6 hónap, tőlem soha nem fognak egy rossz szót sem hallani Juditról, mint emberről. Soha. Büszke vagyok arra, hogy 18 évig társamnak tudhattam őt és örökké hálás leszek neki a 3 csodálatos fiunkért”

– zárta posztját a politikus.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Az új, olcsóbb Teslákban belülről letakarták az üvegtetőt, hogy aki kevesebbet fizet, ne élvezhesse a látványt
A Tesla olcsóbb modelljei Németországban készülnek, és még idén megérkezhetnek Európába. A visszavágott árért komoly kompromisszumokat kell vállalni.


Bemutatta a Tesla a Model 3 és a Model Y olcsóbb, Standard nevű változatait, amelyek több felszereltségi elemet nélkülöznek a drágább modellekhez képest. Ezzel egy időben a hosszabb hatótávú verziók a „Premium” nevet kapták, míg a Performance modellek elnevezése nem változott, írja a vezess.hu.

Az új modellek Észak-Amerikában több mint 10 százalékkal alacsonyabb áron kerülnek piacra.

Magyarországon még nem szerepelnek az árlistában, de az Automotive News Europe szerint Európában is hasonló, körülbelül 10 százalékos csökkenésre lehet számítani.

A Tesla németországi gyárában heteken belül megkezdik a gyártást, az első vevők még az év vége előtt megkaphatják autóikat.

A Model Y Standard egy 69 kWh-s akkumulátort kapott, amely egy hátsókerék-hajtású villanymotort táplál. A hatótávolság 10 százalékkal csökkent a szintén hátsókerék-hajtású változathoz képest, a 0–96 km/órás gyorsulás ideje 5,4 helyett 5,6 másodperc. A végsebesség továbbra is 201 km/óra.

A külső megjelenés is egyszerűsödött: az első és hátsó lámpákat összekötő díszcsík eltűnt, az első lökhárító formája visszafogottabb lett.

A jármű alapkivitelben 18 colos kerekekkel érkezik, a 19 colos feláras opció. A színválaszték három árnyalatra korlátozódik: szürke, gyöngyházfehér és gyémántfekete.

Az utastérben is számos változtatás történt.

Az üléseket szintetikus bőr helyett szövet borítja, a padlókonzolon pedig nagyobb tárolórekeszt alakítottak ki. Az első ülések nem szellőztethetők, a hátsókat pedig nem lehet fűteni. A hátsó érintőkijelző helyét manuálisan állítható légbeömlők vették át. A kormánykerék is kézzel állítható.

A hangrendszer 15 helyett 7 hangszórót tartalmaz, és kikerült belőle az analóg (AM/FM) rádió, ahogyan a HEPA légszűrő is. A külső visszapillantó tükröket kézzel kell behajtani, és nem sötétednek el automatikusan. A hátsó ülések motoros döntése is hiányzik, ahogyan az Autosteer funkció és a hangulatvilágítás is.

A lengéscsillapítókat egyszerű, passzív darabokra cserélték. Az üvegtetőt nem távolították el, viszont letakarták hangszigetelő tetőkárpittal. Ennek kapcsán a forrás úgy fogalmaz:

„Valójában az üvegtető a helyén maradt, hiszen egy vagyon lett volna újraterveztetni, és ismételten bevizsgáltatni az autót, viszont letakarták, így aki nem fizet, nem élvezheti az előnyeit.”

A cég azt állította, hogy ez költséghatékonyabb, mint egy fix fémtető tervezése és beépítése. A Model 3 Standard esetében az üvegtető eddig is csak választható extraként szerepelt, ezt most teljesen eltörölték. A többi módosítás a Model Y Standard változásait követi: kisebb kerekek, egyszerűbb kárpit, kézi mozgatású elemek, passzív lengéscsillapítók és szűkebb színválaszték.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
A kormányhivatal szerint nem egész éjszakára, csak 22 óráig engedélyezték az építkezést a Tiborcz-közeli cégnek
A beruházó szerint különleges munkafolyamat indokolta a késői időpontot. Azt állítják, előzetesen értesítették a környékbelieket.


A Pest Vármegyei Kormányhivatal szerint nem adtak engedélyt éjszakai munkavégzésre a Dürer Park mögött zajló építkezéshez, írta a Telex. A lap megkeresésére a kormányhivatal azt közölte:

az engedély „a jogszabályban meghatározott nappali (6–22 óráig) munkavégzésre vonatkozik”.

Emellett a kivitelező legfeljebb 11 decibellel lépheti túl a jogszabályban meghatározott 60 decibeles zajhatárt. A hivatal hangsúlyozta: „A zajos túllépéssel járó munkálatokról és azok időtartamáról a kivitelező feladata tájékoztatni a lakókat.”

A kivitelező, a Dürer Befektetési Kft. kérdésre válaszolva azt írta, hogy az éjszakai munkavégzést egy speciális, 24 órás átfutási idejű munkafolyamat miatt kérelmezték. Közölték: „Az engedély birtokában ez idáig mindössze 2 éjszaka zajlottak munkálatok, amelyről a lakókat előzetesen tájékoztattuk.” Hozzátették, hogy

egyelőre az ütemterv szerint halad a kivitelezés, és várhatóan nem lesz szükség további éjszakai munkákra, de előre nehéz megmondani, hány ilyen alkalom lehet még.

A társaság kiemelte, hogy nagy figyelmet fordítanak a környék nyugalmára és a lakók jólétére. Tájékoztatásuk szerint több mint egymilliárd forint értékben végeznek közcélú infrastrukturális fejlesztéseket a környéken, „ezzel tovább növelve a környék élhetőségét és értékét”.

A Városliget melletti Ajtósi Dürer soron zajló beruházás keretében két irodaház és öt lakótorony épül.

A projektet a Tiborcz István-közeli Főnix Magántőkealap és a Garancsi István, illetve Scheer Sándor érdekeltségébe tartozó Market-csoport közös cége, a Dürer Befektetési Kft. valósítja meg. A Főnix Magántőkealap kezelője a Tiborcz tulajdonában álló Gránit Alapkezelő.

A Dürer Park a Kopaszi-gát és a Bosnyák tér mellett azon három budapesti nagyberuházás egyike, amelyek esetében a kormány nem kommunikált nyilvánosan a részletekről, amíg a sajtó, elsősorban a Válasz Online, fel nem tárta azokat. Az Ajtósi Dürer sori lakóépületeket nem az állam vásárolja meg, hanem a beruházó értékesíti, a projekt pedig nem a szokásos magánberuházásokra vonatkozó szabályozás szerint valósul meg, hanem közérdekből kiemelt beruházásként.


Link másolása
KÖVESS MINKET: