Megvan, hogy mikor kézbesíti a nyugdíjasok élelmiszer-utalványait a Magyar Posta
A Magyar Posta Zrt. azt közölte csütörtökön az MTI-vel, hogy az élelmiszer-utalványt szeptember 1. és október 15. között kézbesíti az irányítószámok emelkedő sorrendjében a több mint 2,3 millió nyugdíjasnak.
A kézbesítés, illetve kézbesítési kísérlet azon a címen történik, amely a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál nyilvántartásban van, ha a címzett vagy a meghatalmazott a kézbesítés pillanatában nem tartózkodik otthon, a letéti postahelyen lesz lehetősége átvenni a juttatást 10 munkanapon belül.
Megjegyezték, hogy ha sem a címzett, sem a meghatalmazottja nem tartózkodik a címen a kézbesítés pillanatában, akkor a küldemény az ott tartózkodó helyettes átvevőnek (például férj, feleség) vagy a közvetett kézbesítőnek (például az idősotthonban lévő megbízott alkalmazott) is kézbesíthető.
Hozzátették, hogy amennyiben a jogosult átvevő nem jelentkezik a kézbesítési kísérletet követő munkanaptól számított 10 munkanapig a letéti postán, akkor az őrzési idő leteltét követően a posta a nyugdíjas élelmiszer-utalványát tartalmazó küldeményt a Magyar Államkincstár részére visszaküldi.
Ezt követően az utalványra jogosult közvetlenül a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának megkeresésével kérheti a címhelyre történő újbóli kiküldést, legkésőbb november 14-ig - írták.
A nyugdíjasok élelmiszer-utalványáról szóló tájékoztató és az ahhoz kapcsolódó "Gyakran ismételt kérdések" pont a Magyar Államkincstár honlapján érhető el.