Megbüntette a Coca-Colát a meleg párok reklámozásáért a fogyasztóvédelem
Megbírságolta a fogyasztóvédelem a Coca-Colát az augusztus elején indított plakátkampánya miatt. Mint arról mi is beszámoltunk, nagy felháborodást keltett az, hogy az üdítőitalos cég meleg párokat bemutató plakátokkal kampányolt az azonos neműek közötti szerelem és kapcsolat elfogadásáért azzal a szlogennel: "Zéró cukor - Zéró előítélet". Ennek kapcsán számos politikus és közszereplő is megszólalt a plakátokat támogatva vagy azok ellen fellépve.
Végül a kampány rövid időn belül véget értek, pár nap múlva leszedték a plakátokat.
Most kiderült, hogy a fogyasztóvédelem megbüntette a Coca-Colát, mert megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, amely szerint
tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi,érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.
A bírság mellett arra is kötelezték a céget, hogy a jövőben ne használjanak gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsítható reklámot - derül ki az Indexhez eljuttatott levélből, amit a portál egyik olvasója kapott a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályától, miután feljelentette a Coce-Colát.
A szervezet meg is köszönte a lakossági bejelentést.
"A fokozott társadalmi érdekre tekintettel különös figyelmet fordított a gyermek-és fiatalkorúak megóvására, érzelmi és erkölcsi fejlődésük védelme érdekében az azt károsító reklámok korlátozására. Az ilyen jellegű reklámok feltárásában nagy segítséget nyújtanak a lakossági bejelentések, melyet ezúton is köszönünk Önnek!"
- írták válaszlevelükben.