Már vonatkimaradásokhoz vezet a munkaerőhiány a MÁV-nál
Csökkent a tavalyihoz képest a BKV-nál a létszámhiány, de így is több száz fő; A MÁV-nál pedig már a szolgáltatást is veszélyezteti bizonyos vonalakon, hogy nincs elég dolgozó – írja az Atv.hu a cégek és szakszervezeteik által közölt információkra hivatkozva.
BKV: kétszáz ember hiányzik
A BKV-nál nagyjából 3800-an dolgoznak főállásban. Autó- és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón 323 fő. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint tavaly ilyenkor az autóbuszok területén 3-400 járművezető hiányozhatott, ez mérséklődhetett azóta olyan 200-250-re.
A cég besegítői állományt foglalkoztat, akár cégen belülről, akár cégen kívülről. Van, aki főállásban tanárként dolgozik, de szabadidejében buszsofőr a BKV-nál - mondta az ATV-nek Naszályi Gábor, a szakszervezet elnöke.
MÁV: több száz embert azonnal felvennének
A MÁV Zrt.-nél 17 ezren dolgoznak. A vállalat 60 pontos akciótervet dolgozott ki a 2016-ban a munkaerő-utánpótlás megoldására. Tavaly átlagosan 27 százalékkal emelkedtek a bérek. a MÁV ennek ellenére több száz fős létszámhiánnyal küzd - erősítette meg a társaság az ATV-nek. pénztárosokat, vezető jegyvizsgálókat, mozdonyvezetőket, járműszerelőket, tolatásvezetőket, biztosítóberendezési és távközlési műszerészeket, felsővezeték-szerelőket, forgalmi szolgálattevőket és mérnököket keresnek elsősorban.
A Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint nagyjából 700 fős a létszámhiány, amely már most is érzékelhető a gyakorlatban: a váci vonalról olyan jelzések érkeznek, hogy járatok maradnak ki, vagy, hogy nincs jegyvizsgáló a vonaton - mondta el az ATV-nek.