HÍREK
A Rovatból

Már háromszor annyi államadósság jut egy magyarra, mint 15 éve, fejenként 6,7 millió forintnál tartunk

Orbán Viktor szerint nem lehet rossz bőrben gazdaság, mivel 3%-os hiteleket indíthatnak. Az Országgyűlés költségvetési bizottságának elnöke szerint ezekre is kölcsönből költ a kormány.
F. O. - szmo.hu
2025. október 12.



A magyar gazdaság a második leggyengébben teljesítő volt az Unióban, miután 0,1%-kal zsugorodott az idei első félévben, tavalyhoz képest. A gyártók kevesebb megrendeléssel, az államkassza pedig kisebb adóbevétellel szembesül.

A GDP 60-62 százalékára teszik átlagosan a magyarok az államadósságot a Nemzetközi Valutaalap, az IMF friss kutatása szerint. Több mint 10 százalékponttal, vagyis nagyjából 10 ezer milliárd forinttal alacsonyabbra, mint amekkora valójában.

„Az államadósság 74-75% közelébe emelkedhet. Ugye ennek az az oka, hogy ahhoz, hogy az államadósságot csökkentsük a költségvetési hiányt jobban kéne csökkenteni. Tehát alapvetően 3% körüli hiányokat kellene elérni” – mondta korábban Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki alig több mint egy hónapja ismerte el, hogy 4% felett lehet az idei költségvetés hiánya.

„Idén a nagyobb hiány annak köszönhető, hogy alapvetően voltak új programok például a nyugdíjasoknak kiosztható új élelmiszer-utalvány, vagy az adócsökkentési lépések GYES-GYED adómentessége. Akár októbertől a háromgyerekes anyák adómentessége” – magyarázta a miniszter.

Orbán Viktor miniszterelnök most pénteken az állami rádióban másképp beszélt kormánya költekezésiről.

„Mondanak itt mindenfélét, jót-rosszat a magyar gazdaságról, de a helyzet az, hogy a magyar gazdaság ma abban az állapotban van, hogy egyszerre tud elindítani egy fix 3 százalékos otthonteremtési hitelt, egy fix 3 százalékos kis- és középvállalkozói hitelt, és egyszerre tudja végrehajtani Európa legnagyobb adócsökkentését. Na, az a gazdaság, amelyik erre képes, az nem lehet rossz bőrben” – jelentette ki a kormányfő.

„Amire büszke a miniszterelnök, az sajnos hitelből van, és nem a gazdaság növekedéséből. Nincsen jó bőrben a magyar gazdaság”

– reagált az Országgyűlés költségvetési bizottság elnöke, Vajda Zoltán, aki úgy látja: így még nagyobb adósságot görget majd maga előtt a kormány, annak ellenére, hogy az egyik legnagyobb hitelminősítő, a Standard & Poor’s most pénteken sem rontott Magyarország besorolásán.

„Amiből a kormány tudja ezeket az intézkedéseket finanszírozni, azokat nagyon-nagyon drágán kapjuk csak sajnos, és azt tudom mondani, hogy

az államadósság kamataira többet fizetünk, mint akár az egészségügyre, akár az oktatásra”

– tette hozzá a költségvetési bizottság elnöke, aki szerint egy átlagos magyarra már majd’ 6 millió 700 ezer forint államadósság jut – több

mint háromszor annyi, mint 15 évvel ezelőtt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Aznap repült Mészárosék helikoptere Bodrogkeresztúr közelébe, amikor Várkonyi Andrea díszpolgári címet vett át
A luxushelikopter már reggel felszállt Budaörsről, majd rejtélyesen eltűnt a radarról. Délután Mád közelében bukkant fel újra, alig pár kilométerre az ünnepség helyszínétől.


Ahogy akkor mi is beszámoltunk róla, október 3-án különleges esemény zajlott Bodrogkeresztúron: Várkonyi Andrea díszpolgári címet vehetett át. A Mészáros Csoport közleménye szerint férje, Mészáros Lőrinc is elkísérte őt az ünnepségre.

Ugyanezen a napon figyeltek fel az OE-XWY lajstromjelű magánhelikopter mozgására is, amely korábban már többször feltűnt Mészárosék közelében. A 444 cikke szerint a gép reggel 9:50-kor szállt fel Budaörsről, majd Taktaszada közelében eltűnt a radarról. Később, 14:35 körül újra megjelent, ekkor már Mád közelében – mindkét település a díszpolgári cím helyszínétől, Bodrogkeresztúrtól nem messze található.

A helikopter egy Augusta Westland típusú, luxuskategóriás gép, amit korábban a Szegeder olvasói is kiszúrtak, amikor Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea Szegeden szállt ki belőle. A Válasz Online derítette ki, hogy a helikopter az osztrák fegyvergyáros, Gaston Glock flottájához tartozik, és nem kínálják fel bárkinek. Egy ilyen gép újonnan csaknem kétmilliárd forintba kerül.

Hadházy Ákos független képviselő szerint a helikopter gyakran közlekedik Budaörs és Ferihegy között. Így volt ez akkor is, amikor Mészáros a müncheni BL-döntőre tartott – akkor a helikopter az újonnan 22 milliárd forintba kerülő magángép mellé szállt le.

A feltételezések szerint a helikopter a Henye Borbár és Vendéglő közelében szállhatott le, amely Mészáros borászatához tartozik. A 444 megkereste a helyszínt, de nem kaptak választ arra, hogy valóban ott landolt-e a gép.

A portál azt is megemlíti, hogy Bodrogkeresztúr 228 kilométerre van a Széchenyi-hegyi kilátótól, amelynek közelében korábban Mészárosék építkeztek. A budaörsi reptér ettől a helyszíntől körülbelül 13 perc autóval.

A lap hozzáteszi: az utóbbi időben ismét téma lett a Fideszhez köthető luxuséletmód, és korábban Lázár János név szerint is utalt Mészáros Lőrinc luxus életmódjára.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Egy konténer, egy mobil WC és egy puzzle: félmilliárdot fizettek Mészáros Lőrinc cégének a Déli Körvasút „látogatóközpontjáért”
A központban egy diákmunkás ül heti pár órát, a luxus VR-szobában pedig három perc alatt végig lehet „vonatozni”. Hadházy Ákos szerint ez nyílt pénzszórás.


Meglepő adatok derültek ki a Déli Körvasút beruházásáról: Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerint összesen bruttó 537 millió forintba kerül a projekt „látogatóközpontja”, amelynek kivitelezését Mészáros Lőrinc cége végzi.

A politikus azt írja: „217 milliót ki is fizettek a konténerért. A maradékot pedig az új »interaktív látogatóközpont« üzemeltetéséért adják a Gázosnak.” A látogatók fogadását egy diákmunkás végzi heti három napon keresztül, néhány órában.

Hadházy szerint a kormány korábban nem akarta elárulni, mennyibe került ez az ideiglenes megoldás, arra hivatkozva, hogy időközben új, interaktív bemutatótermet terveznek, így az ár „előkészítő adatnak” számít. A Transparency International segítségével pert indítottak, de a tárgyalás előtt végül nyilvánosságra hozták az adatokat.

A politikus megnézte az új bemutatótermet is, amit a Szerémi úton, egy régi irodaházban alakítottak ki. Itt három interaktív elem található:

„Egy puzzle, egy érintőképernyő és egy VR-szemüveg. Utóbbin egy elég primitív grafikával három perc alatt végigvonatozhatunk a most épített szakaszon.”

A terem maga körülbelül 30 négyzetméteres, és hetente három napon át van nyitva: hétfőn 7 és 14 óra között, kedden és csütörtökön pedig 13 és 20 óra között. Ilyenkor szintén egy diákmunkás van jelen. Hadházy ironikusan megjegyzi: „úgy látszik, több nem fért bele a félmilliárdba, Lőrinc takarékoskodott…”

A képviselő szerint az ügy túlmutat önmagán: a teljes vasútfejlesztési projekt ugyanis nettó 337 milliárd forintba kerül. Ebből 6 kilométer új vasútvonalat építenek, 8 kilométert pedig felújítanak.

„Persze lehet mondani, hogy több kis megálló is épül, liftekkel, meg hangszigetelő falakkal. De a »lakosság tájékoztatása« ürügyén kilopott félmilliárdból sejteni lehet, hogy mennyire árazhatják túl magát az építkezést is” – írja Hadházy.

A beruházás uniós pénzből is valósul meg: a sajtó szerint legalább 130 milliárd forintnyi EU-s támogatás érkezik hozzá. A képviselő emiatt az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz (OLAF) fordul, és feljelentést is tesz – bár szerinte annak itthon nem lesz következménye.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Csoda, hogy nem zuhant le: kifogyott az üzemanyag a Ryanair gépéből, kényszerleszállás lett a vége
A gép már két leszállással is próbálkozott, de a tomboló vihar miatt nem tudott földet érni. Végül hat percre elegendő kerozinnal szállt le Manchesterben.


Október 3-án kényszerleszállást hajtott végre a Ryanair egyik járata, mert a repülőgép üzemanyaga szinte teljesen elfogyott – számolt be róla a Daily Mail. A gép az olaszországi Pisából tartott a skóciai Glasgow-ba, amikor az Amy nevű ciklon 160 km/órás széllökésekkel csapott le az Egyesült Királyságra, és közlekedési káoszt okozott.

A járatot a Ryanair külső partnere, a Malta Air üzemeltette. A pilóták először a glasgow-i Prestwick repülőtéren próbáltak leszállni, majd az edinburgh-i repülőtéren is megkísérelték a landolást, de a viharos időjárás miatt egyik helyszínen sem jártak sikerrel.

Végül a repülő Manchesterben tudott földet érni, amikor már csak 220 kilogramm kerozin maradt a tartályban – ez körülbelül hat perc repülésre volt elegendő.

A történtek miatt a hatóságok vizsgálatot indítottak.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: a TISZA már 18 százalékponttal vezet, Orbánék totális pániküzemmódba kapcsoltak
A TISZA Párt elnöke a 21 Kutatóközpont legfrissebb felméréséből közölt adatokat. A cég tavaly pontosan eltalálta a 2024-es EP-választás eredményét, most a biztos szavazók között mérte az 53-35-ös előnyt.
Szerző: GJ - szmo.hu
2025. október 13.



Magyar Péter a Facebookon reagált a 21 Kutatóközpont legújabb felmérésének számaira, amelyek alapján szerinte egyértelmű, miért is „kapcsoltak totális pániküzemmódba Orbánék”.

„Hiába a hamisított dokumentumok, hiába a szánalmas mesterséges intelligencia videók és az újabb háborús uszítás, a TISZA továbbra is változatlanul, 18 százalékponttal vezet az állampárt előtt.”

A pártelnök a TISZA felé mutatott bizalomról és a tervekről azt írja, „a magyarok döntő többsége nem hisz Orbán Viktornak és látja, hogy a TISZA az adócsökkentés és a nyugdíjemelés kormánya lesz, amely valódi békét hoz és a működő, emberséges országért fog dolgozni”.

Magyar emlékeztet: a 21 Kutatóközpont volt az egyetlen olyan intézet, „amely pontosan eltalálta a 2024 EP választás eredményét”.

A poszt zárásaként az eredmények megosztását és azt kérte támogatóitól, hogy vegyenek részt az október 23-ai Nemzeti Meneten.

A 21 Kutatóközpont a pártot választani tudó, részvételüket biztosra mondó szavazók között mérte a 18 százalékos (53-35-ös) előnyt, ami ebben a csoportban a Fidesz-KDNP egyszázalékos gyengülését és a TISZA egyszázalékos növekedését jelenti az augusztusi eredményekhez képest.

A teljes népességben a TISZA 33-26-tal, a pártot választani tudók között pedig 48-38-cal vezet a kormánypártok előtt.

A 24.hu az adatok alapján azt írja, hogy a 21 Kutatóközpont augusztusi méréséhez képest mindegyik szám csak hibahatáron belüli mértékben változott (ha változott egyáltalán), ugyanakkor a kormánypártiak részvételi hajlandósága az elmúlt hónapban enyhén visszaesett.

A kispártok közül egyedül a Mi Hazánk éri el a parlamenti küszöböt - a teljes népességben öt, a pártválasztók között nyolc, a pártválasztó biztos szavazók között hat százaléka van -, míg a Demokratikus Koalíció és a Kétfarkú Kutya Párt a bejutási határ alatt állandósította a helyét az utóbbi mérésekben.


Link másolása
KÖVESS MINKET: