Magasan a Fidesz költötte a legtöbbet közösségi médiás hirdetésre az előválasztási kampányban
Soha nem látott mennyiségben árasztották el a politikai hirdetések a közösségi médiát az ellenzéki előválasztás kampánya során - írja a Telex. A portál az előválasztás végéhez közeledve megvizsgálta, mely pártok, politikusok, szervezetek, illetve politikai elemzők és közszereplők költötték a legtöbb pénzt a közösségi médiában közzétett hirdetésekre szeptember 13. és október 12. között (ebben tehát benne van a szavazás első fordulója előtti hét, a teljes első forduló, a két forduló közötti időszak, illetve a második forduló eleje).
Számításaik szerint
YouTube-hirdetésekre a Fidesz fizetett a legtöbbet, 29,5 millió forintot, míg ehhez képest a második helyen álló, Karácsony Gergely támogatásával megalakult 99 mozgalom 17 millió forintot. Márki-Zay Pétert viszont például a Jobbik, a Momentum, az LMP és a Párbeszéd is megelőzte, mivel ő "csak" 800 ezer forintot áldozott a videómegosztón közzétett reklámokra. A DK viszont még ennél is kevesebbet, "csupán" 500 ezret, amivel be sem kerültek a top 10-e. Összességében azonban a kormányoldal és az ellenzék nagyjából egyenlően költött YouTube-hirdetésekre.
A Facebookon közzétett hirdetésekben viszont brutális a kormányoldal fölénye: csak a Fidesz központi Facebook-oldalán megosztott hirdetésekre 89,2 millió forint ment el, a Magyarország Kormánya Facebook-oldal esetében 30,9 millió forintot költöttek, emellett pedig a kormányközeli Megafon Központ összesen 132 millió forintot fordított erre a célra több Facebook-oldalon keresztül. Karácsony Gergely 61,2 millió forintot fizetett hirdetésekre, míg az őt támogató Ezalényeg nevű baloldali propagandaoldal-hálózat összesen 38,3 millió forintot. Dobrev Klára 31,4 millió forinttal csak az ötödik a top 10-es listán, Márki-Zay Péter pedig benne sincs.
A Karácsony Gergelyt támogató hirdetések összköltsége 151 millió forintra rúg, ezzel szemben Dobrev Kláráék például csak 57 milliót költöttek erre a célra, Márki-Zay Péterék pedig ennél is kevesebbet, csupán 3,7 milliót. Az előválasztás első fordulójában utolsóként végzett miniszterelnök-jelölt, Fekete-Győr András népszerűsítésére 24 millió ment el, Jakab Péter kampányára pedig 17 millió.