A teherszállítmányozással foglalkozó Atlas Airé lesz az utolsó jumbo jet, írja a The Guardian. A Boeing ugyanis közel fél évszázad után befejezte a 747-es gépek gyártását.
Az Atlas még az év elején rendelt négy darabot a 747-8-asból, ezek közül az utolsó kedden gördült ki a washingtoni gyárból.
A Boeing egyik legismertebb repülőgépét 1969-ben gyártották először. A vállalat 50 ezer dolgozója nagyjából 16 hónapig építette az akkoriban a világ legnagyobb kereskedelmi repülőjének számító 747-est, azóta további 1573 készült még.
A jumbo jet volt az első, amit két folyosóval készítettek. Egy másik jellegzetessége a púp volt, ami miatt megkapta a bálna becenevet is. Ez valójában egy második fedélzet volt, ami a pilótafülkétől egészen a gép harmadáig nyúlt vissza.
A típust használták teherszállításra, kereskedelmi járatként, de még az amerikai elnök repülőgépe is volt.
Az Egyesült Államokban utoljára a Delta Airlines használta utasszállításra 2017-ben, Európában a Lufthansa flottájában a mai napig szerepel a Boeing 747-es.
A gyártás leállítását többek között az élesedő versenyhelyzet okozta. A francia Airbushoz hasonlóan a Boeing is inkább a négy helyett két hajtóművel szerelt, üzemanyag-takarékos, széles törzsű gépek gyártása felé fordult. Ráadásul az amerikai gyár és a szövetségi légügyi hivatal (FAA) kapcsolata feszült, miután a 737 Max előbb 2018-ban egy indonéz, majd 2019-ben egy etióp légitársaság gépeként zuhant le.
Az utolsó bálna itt indult útnak a gyárból kedden:
There she goes!
The last 747 has left our Everett factory ahead of delivery to Atlas Air in early 2023. #QueenOfTheSkies
A teherszállítmányozással foglalkozó Atlas Airé lesz az utolsó jumbo jet, írja a The Guardian. A Boeing ugyanis közel fél évszázad után befejezte a 747-es gépek gyártását.
Az Atlas még az év elején rendelt négy darabot a 747-8-asból, ezek közül az utolsó kedden gördült ki a washingtoni gyárból.
A Boeing egyik legismertebb repülőgépét 1969-ben gyártották először. A vállalat 50 ezer dolgozója nagyjából 16 hónapig építette az akkoriban a világ legnagyobb kereskedelmi repülőjének számító 747-est, azóta további 1573 készült még.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„Kitől félsz, Gulyás Gergő?” – megszólalt Magyar Péter, miután a miniszter lehülyézte a tiszás jelölteket a kormányinfón
A TISZA Párt elnöke szerint a Fidesz vezetői gyávák elindulni egyéniben a jövő évi országgyűlési választáson. „Próbálnak felkerülni Orbán listájára, mint valami mentőcsónakba" – írta Facebook-oldalán.
„A TISZA minden vezetője és ismert arca elindul a belső jelöltállításon és megmérettetné magát egyéniben is a jövő áprilisi választáson. Eközben a Fidesz vezetői gyávák elindulni és próbálnak felkerülni Orbán listájára, mint valami mentőcsónakba...Vajon mitől félnek?” - írta Facebook-oldalán.
Magyar Péter nem sokkal azután posztolta ezt, hogy Gulyás Gergely a kormányinfón beszélt a tiszás képviselőjelöltekről. A Miniszterelnökséget vezető miniszter úgy fogalmazott, szerint még a „Tisza Párt elnöke is meg van győződve arról, hogy a saját jelöltjeik olyan hülyék, hogy egy mondatot sem mondhatnak a nyilvánosság előtt”.
„A TISZA minden vezetője és ismert arca elindul a belső jelöltállításon és megmérettetné magát egyéniben is a jövő áprilisi választáson. Eközben a Fidesz vezetői gyávák elindulni és próbálnak felkerülni Orbán listájára, mint valami mentőcsónakba...Vajon mitől félnek?” - írta Facebook-oldalán.
amikor Gulyás Gergely miniszter arról beszélt, hogy a kormány »meg akarja menteni Budapestet«, törvénytelenül leemeltek újabb 6,2 milliárd forintot a város számlájáról”
A főpolgármester bejelentette: emiatt ma 14 órakor rendkívüli sajtótájékoztatót tart majd.
Karácsony posztját Gulyás Gergelynek is felolvasták a kormányinfón. A miniszter szerint Karácsony Gergely súlyos tévedésben van, mert az Államkincstárnak a jogszabály szerint be kell szednie a szolidaritási hozzájárulást, jelenleg jogvédelme sincs a városnak.
„Nincs értelme, amit a főpolgármester ír, politikailag értem, de jogilag nem”
– fogalmazott Gulyás.
A főváros helyzetéről a miniszter egyébként a kormányinfó elején is beszélt. Gulyás Gergely közlése szerint a kormány azt várja, hogy a Fővárosi Közgyűlés hivatalosan is állapítsa meg a fizetésképtelenséget. Ezután készek biztosítani a város működőképességét, pénzügyi mentőcsomagot nyújtanának.
amikor Gulyás Gergely miniszter arról beszélt, hogy a kormány »meg akarja menteni Budapestet«, törvénytelenül leemeltek újabb 6,2 milliárd forintot a város számlájáról”
Hollik István kommentben üzent Bódis Krisztának: őt is leköpték, de „nem posztolt róla lájkvadász módra”
A KDNP parlamenti képviselője azt állítja, múlt héten vele is ugyanaz történt, mint szerdán Bódis Krisztával. A politikus a TISZA szakértőjének posztja alatt, hozzászólásban reagált.
Ahogy már beszámoltunk róla, ordítva köpték le az utcán Bódis Krisztát, a Tisza Párt szociálpolitikusát, miközben a párt előválasztási jelöltjeként pultozott a VIII. kerületi központú budapesti 2-es választókerületben. Bódis a közösségi oldalán számolt be az esetről, borzasztónak nevezve, hogy „milyen idegállapotba hergeli az embereket a Fidesz-kormány”, látva, hogy pusztán azért képesek rátámadni valakire, mert az illető máshogy gondolkodik.
A bejegyzésreHollik István, a KDNP parlamenti képviselője a kommentek között reagált.
„Múlt héten ez velem ugyanígy megtörtént. Én mondjuk nem posztoltam róla like vadász módra” – írta. Ezután gyakorlatilag pár szó cseréjével a saját pártjára szabta Bódis eredeti szövegét.
Azzal kezdte, hogy „A Fidesz-KDNP a béke pártja.”, majd így folytatta: „Borzasztó látni, milyen idegállapotba hergeli az embereket a főnököd, Magyar Péter, és hogy pusztán azért képesek rátámadni valakire, mert az illető máshogy gondolkodik. Én kedvesen és mosolyogva fordultam felé, és most sem haragszom rá, mert tudom: nem önmaga volt. Hiszem, hogy minden emberben ott van a jóság is, a sok rossz mellett.”
A történtekre korábban Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke is reagált. Szerinte „ide vezet Orbán Viktor és a propagandájának gyűlöletkeltése és uszítása”.
Az elmúlt hónapokban több atrocitás is érte a Tisza Párt aktivistáit: Egerben ököllel ütöttek meg egy pultozót, Kelenföldön akasztással fenyegettek meg egy aktivistát, Rakamazon pedig autóval hajtottak rá a párt standjára.
Ahogy már beszámoltunk róla, ordítva köpték le az utcán Bódis Krisztát, a Tisza Párt szociálpolitikusát, miközben a párt előválasztási jelöltjeként pultozott a VIII. kerületi központú budapesti 2-es választókerületben. Bódis a közösségi oldalán számolt be az esetről, borzasztónak nevezve, hogy „milyen idegállapotba hergeli az embereket a Fidesz-kormány”, látva, hogy pusztán azért képesek rátámadni valakire, mert az illető máshogy gondolkodik.
Nagy Márton: Amikor a német gazdaság 0-val nő, és mi kétszer olyan gyorsan, akkor az szintén 0
A miniszter szerint a német gazdaság stagnálása miatt a magyar sem tud érdemben növekedni. Az Országgyűlés Gazdasági bizottságának ülésén azt is mondta, „a pénzügyi stabilitás jelenleg létezik”.
„Kétszer nulla, az mégiscsak nulla” – ezzel a mondattal magyarázta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a magyar gazdaság idei teljesítményét csütörtök reggel az Országgyűlés Gazdasági bizottságának ülésén.
A miniszter szerint a német gazdaság stagnálása miatt a magyar sem tud érdemben növekedni.
A kormány idén körülbelül 0,5 százalékos GDP-növekedéssel számol, de a miniszter szerint az utolsó negyedévben már magasabb pályára állhat a gazdaság. A valódi fordulatot 2026 közepétől várja, amikor a nagy beruházások, mint a BMW, a Mercedes, a CATL és a BYD gyárai termelni kezdenek. A költségvetési hiány idén és jövőre is 5 százalék körül alakul, az államadósság pedig jövőre 73,5 százalék körül marad.
„A pénzügyi stabilitás jelenleg létezik”
– jelentette ki Nagy Márton.
Az inflációról azt mondta, a jelenlegi 4,3 százalékos szint az év végére 4 százalék alá csökkenhet. Ebben szerinte szerepe van az élelmiszer-árrésstopnak is, ami mintegy másfél százalékponttal fogja vissza az áremelkedést. A bérmegállapodásról közölte, hogy „órák kérdése, és megszületik”.
A várakozások szerint a minimálbér 10-11 százalékkal, a garantált bérminimum pedig 7 százalékkal emelkedhet.
A kormány célja, hogy 2027-re a bérszint elérje az ezer eurót, ami a tegnapi árfolyamon számolva körülbelül 382 ezer forintot jelent.
A versenyképesség kulcsának az energiaárakat és az adópolitikát nevezte.
„Mi máson múlna az ország versenyképessége, ha nem az energián és az adópolitikán?”
A kormány a rövid távú növekedést a belső fogyasztás élénkítésével, a hosszabb távút pedig a beruházásokkal akarja biztosítani. A jövő évi nyugdíjemelés mértékét a 2026-ra várt 3,6 százalékos inflációhoz igazítják. A lakhatási politikáról szólva a miniszter sikeresnek nevezte az Otthon Start programot, amelyre hetente kétezer szerződést kötnek, és kijelentette: „Mi a tulajdont részesítjük előnyben” a bérlakásokkal szemben.
Az ellenzéki képviselők többek között a régiós lemaradásról kérdezték a minisztert. Dávid Ferenc, a Demokratikus Koalíció képviselője arra volt kíváncsi, miért nő a magyar GDP lassabban, mint a cseh vagy a lengyel. Nagy Márton ezt az ipari szerkezet eltéréseivel, a nagyobb lengyel belső piaccal, a magas lengyel védelmi kiadásokkal és a menekültek ottani munkapiaci hatásával magyarázta. Tordai Bence, a Párbeszéd – Zöldek képviselője a miniszter környezetéhez köthető magántőkealapokról kérdezett, amire a miniszter annyit mondott, hogy a kérdésre már korábban választ adott.
A most elhangzott gazdasági prognózisok jelentős korrekciót mutatnak a korábbi kormányzati várakozásokhoz képest. A nemzetgazdasági miniszter még október végén, Miskolcon beszélt először arról, hogy az idei növekedés csupán 0,5–1,0 százalék között alakulhat, miután a kormány az év során többször is lefelé módosította a GDP-re és az inflációra vonatkozó előrejelzéseit.
„Kétszer nulla, az mégiscsak nulla” – ezzel a mondattal magyarázta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a magyar gazdaság idei teljesítményét csütörtök reggel az Országgyűlés Gazdasági bizottságának ülésén.
A miniszter szerint a német gazdaság stagnálása miatt a magyar sem tud érdemben növekedni.
A kormány idén körülbelül 0,5 százalékos GDP-növekedéssel számol, de a miniszter szerint az utolsó negyedévben már magasabb pályára állhat a gazdaság. A valódi fordulatot 2026 közepétől várja, amikor a nagy beruházások, mint a BMW, a Mercedes, a CATL és a BYD gyárai termelni kezdenek. A költségvetési hiány idén és jövőre is 5 százalék körül alakul, az államadósság pedig jövőre 73,5 százalék körül marad.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!