News here
hirdetés

HÍREK

Kilométerenként 40 milliárd forintba kerülhet az M0-s új szakaszának megépítése

Az autóút északi, a 10-es és 11-es főutak összekötését biztosító, alig 8 kilométeres új szakasza jelenleg még tervezés alatt van, legkorábban négy év múlva lehet kész.

Link másolása

hirdetés

Várhatóan 40 milliárd forintos kilométeráron épülhet meg az M0-s új szakasza - mondta el egy iparági szakértő Magyar Építőknek.

Az M0-s északi, a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító, alig 8 kilométeres új szakasza jelenleg még tervezés alatt van, legkorábban négy év múlva lehet kész. Az autóúthoz három alagútpár, hozzájuk csatlakozva völgyhidak és egy híd is készül.

Zsilák-Makra András, a Dömper Kft. M85-ös építését felügyelő projektvezetője a Magyar Építőknek beszélt a várható építési költségekről. Jelezte, hogy egy ilyen összetett projekt esetében nem értelmezhető az egységnyi kilométer ár, mert azt a nyomvonalon épülő hidak, alagutak és csomópontok fajtája és száma nagymértékben befolyásolja.

A szakértő szerint az M0-s különösen nehezen megépíthető szakasza sem lesz egyszerű kivitelezői teljesítmény. Úgy látja, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométerárral lehet majd számolni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
Nyílt levélben írták meg a független kutasok Orbánnak, miért kivitelezhetetlen a rendszámalapú tankolás
Számos pontot felsoroltak, ami miatt betarthatatlan és értelmetlen az új rendelkezés szerintük.

Link másolása

hirdetés

„Tisztelt Orbán Viktor miniszterelnök úr! Sürgős segítséget kérünk öntől, mivel a kormányrendelet – amellett, hogy kodifikációs hibát is tartalmaz – több szempontból értelmezhetetlen és betarthatatlan. Veszélybe sodorja az üzemanyagellátás biztonságát” – írta a Független Benzinkutak Szövetsége Orbán Viktornak nyílt levelében.

A független kutasok ezzel arra reagáltak, hogy a kormány csütörtökön bejelentette: péntektől csak a magyar rendszámú autók tankolhatnak hatósági áron üzemanyagot itthon. Azóta kiderült, hogy azon országok állampolgárai, ahol a magyarok tankolhatnak kedvezményesen, mint Szlovénia és Szerbia, kivételt jelentenek az intézkedés alól.

A Telex szerint a szervezet nyílt levelében azt írta,

  • bár a rendelet szerint nem magyar gépjárműveket kizárólag nagyteljesítményű oszlopon lehet kiszolgálni, ez a a gyakorlatban személyautókra lehetetlen.
  • A benzinkutas dolgozóknak nincsenek hatósági jogosítványaik arra, hogy ellenőrizzék az iratokat, ahogy jogvédelmük sincs, miközben ezek konfrontációkhoz vezethetnek.
  •  „[A] rendelet alapján a benzinkutas kénytelen diszkriminálni külföldieket”, ezzel azonban perelhetővé válik az uniós jog alapján.
  • A három nap átállási idő nagyon kevés.
  • Nem értik, miért éri hátrányos megkülönböztetés a „magyar állampolgársággal, szavazati joggal rendelkező, a magyar nemzet egészéhez szervesen hozzátartozó, de magyar rendszámú autóval nem rendelkező milliókat; a Magyarországon élő és dolgozó, Magyarországon adót fizető, de nem magyar regisztrációjú autót használó külföldieket”, vagy azokat a Magyarországon élő magyar állampolgárokat, akik rendszámmal, forgalmi engedéllyel rendelkező járművet, kisgépet használnak (például robogók, fűnyírógépek).

A levelet azzal zárták, hogy „a működésünket szabályozó jelenleg hatályos jogrendszer olyan súlyos szankciókat tartalmaz, jogorvoslati lehetőségek nélkül, amik olyan fenyegető környezetet teremtenek, amelyben az egyéb bizonytalanságok meghaladják az elviselhetőség határát, és ezért fennáll, hogy tagjaink közül sokan döntenek tevékenységük felfüggesztése mellett, súlyosan veszélyeztetve környezetük üzemanyagellátásának biztonságát. A helyzetet súlyosbítja, hogy személyzetünk sem képes tolerálni a sorban állásra és okiratok bemutatására vásárlóink sokszor brutalitásba hajló magatartását”.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Intenzív osztályra került Bodrogi Gyula
A színész már nincsen életveszélyben, fel fog épülni, és hamarosan haza is mehet.

Link másolása

hirdetés

Csütörtök reggel mentő vitte Bodrogi Gyulát a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinikára, írja az Index. A színész hajnalban fulladozni kezdett, nehezen kapott levegőt, ezért élettársa, Angéla értesítette Merkely Bélát, aki azonnal mentőt hívatott Bodrogihoz. Jelenleg intenzív osztályon ápolják, az információk szerint nincs életveszélyes állapotban.

„Gyuszi hajnalban nem kapott levegőt, fulladozott, nagyon melege volt. Kinyitottam az ablakot, de továbbra sem érezte jól magát, és ekkor telefonáltam Merkely professzornak, a Semmelweis Egyetem rektorának, aki a múltkor, május 18-án is gyakorlatilag megmentette Gyula életét. Gyuszi akkor is súlyos légszomjjal küszködött, hasonló tünetei voltak, mint most”

- nyilatkozta az Indexnek Vass Angéla.

A 88 éves színész tüdeje bevizesedett, ez okozta a légszomjat. A vizet leszívták, így Bodrogi állapota stabil.

„Azt mondja a professzor úr, nincs szó életveszélyről, Gyula meg fog gyógyulni, sőt ha rajta múlna, már menne haza. Holnap megyek be hozzá, akkor bővebb információkkal tudok szolgálni”

- tette hozzá Bodrogi élettársa.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A MOL kutaknál forgalmi kell majd az olcsóbb benzinhez
Az útról látható oszlopokon a hatósági ár, a számlálókon a magasabb, piaci ár fog látszódni.

Link másolása

hirdetés

A Mol arra kéri a vásárlókat, a benzinkutaknál a fizetéskor minden esetben mutassák be a forgalmi engedélyüket, hogy a pénztárnál a hatósági árra tudják módosítani a vásárlás összegét – hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a társaság.

A vállalat tájékoztatása szerint a kútoszlopokon a számlálók minden tankolás esetén a piaci árat tüntetik fel, de a pénztárnál a forgalmi engedély felmutatása után alacsonyabb összeget kell fizetnie a magyar vásárlóknak.

A vállalat a következő napokban az intézkedés zökkenőmentes bevezetése érdekében magyar rendszám alapján is jóváhagyja a vásárlásokat.

Az üzemanyagvásárlás felső mennyiségi korlátaiban nem történik változás, ez gépjárművenként továbbra is naponta legfeljebb 100 liter, amiből maximálisan 20 liter tankolható szabványos kannába.

hirdetés

A jogszabály meghatározza a jogosultak pontos körét is: hatósági áron a magyar rendszámmal rendelkező, 7,5 tonna össztömeg alatti gépjárművekkel vagy mezőgazdasági erőgépekkel lehet tankolni. A Mol munkatársai a fizetés során a tankolás piaci árát egy vonalkód segítségével módosítják a hatósági árnak megfelelő összegre.

Az útról látható tájékoztató oszlopokon továbbra is az üzemanyagok hatósági ára lesz feltüntetve.

A közlemény idézi Ratatics Pétert, a Mol-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatóját, aki kifejtette: bíznak abban, hogy az intézkedés hatására csökkeni fog a határ menti kutakon lévő nyomás, ami a lakosság számára mindenképpen jó hír. Szintén biztatónak látja, hogy az új szabály mellett júniusban nagyságrendileg 15 százalékkal csökkenhet a hazai üzemanyagkereslet, így a Mol garantálni tudja Magyarország ellátásbiztonságát.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Szembefordult Oroszországgal a Moszkvához eddig hű ukrán ortodox egyház is, és függetlenek tekinti magát
Az egyházi gyűlésen elfogadott határozatban kimondták, hogy elítélik a háborút, mint Isten „ne ölj!” parancsolatának megszegését és ezzel összefüggésben határolódtak el Kirill pátriárka álláspontjától is.

Link másolása

hirdetés

Az ukrán ortodox egyház Moszkvához hű maradt "szárnyának" szinódusa pénteken kinyilvánította, hogy nem ért egyet Kirill orosz pátriárka álláspontjával Oroszország Ukrajna elleni háborúját illetően, továbbá mostantól függetlenek tekinti magát - számoltak be ukrán híradások.

Az egyházi gyűlésen elfogadott határozatban kimondták, hogy elítélik a háborút, mint Isten "ne ölj!" parancsolatának megszegését és ezzel összefüggésben határolódtak el Kirill pátriárka álláspontjától is.

A függetlenné és önállóvá válás érdekében módosításokat fogadtak el az egyház működését szabályozó okiratban. Emellett javasolták a párbeszéd kialakítását a konstantinápolyi pátriárka által autokefálnak, azaz önállónak elismert új ukrán ortodox egyházzal, az egyesülés gondolatát azonban elvetették

- írta az Ukrajinszka Pravda hírportál.

Konstantinápoly 2019-ben adta meg az autokefál státust az ukrán ortodox egyháznak, miután a több részre szakadt egyház egyesült és újjáalakult, valamint új vezetőt választott Jepifanyij metropolita személyében. Az Ukrajnában röviden moszkvai patriarchátusnak nevezett egyházi "szárny" azonban nem egyesült az új ukrán ortodox egyházzal. Az Ukrajinszka Pravda szerint a Moszkvához hű "szárny" mindig is azt állította magáról, hogy független az orosz ortodox egyháztól, ténylegesen viszont annak része volt. Vezetője, Onufrij metropolita tagja az orosz ortodox egyház szinódusának.

Az Ukrajna elleni nyílt orosz háború február 24-i kezdete óta egyre több egyházközösség vált elégedetlenné Kirill pátriárkával, aki lényegében áldását adta a háborúra. Február 24-e után a Moszkvához hű "szárny" több mint négyszáz egyházközössége csatlakozott az új önálló ortodox egyházhoz.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: