HÍREK
A Rovatból

Itt jár az emberiség legmesszebb került autója – épp egy éve száguld az űrben Elon Musk Teslája

A Tesla most épp két és félszer van távolabb tőlünk, mint a Nap.

Link másolása

Épp egy évvel ezelőtt, a SpaceX vállalat több ezer dolgozója a helyszín közeléből, internetezők milliói az élő közvetítést követve nézték, ahogyan elstartolt az elmúlt 40 évben épített legerősebb, leggyorsabb és legnagyobb űrrepülőgép, amelyet a multimilliárdos Elon Musk cége épített. Az űrrepülő a tulajdonos Tesla Roadster autóját először az űrbe, majd csillagközi pályára juttatta.

Itt a több tízmillió embert ámulatba ejtő videó a startról:

És az autó azóta is az űrben kering sofőrjével, Starmannel. Igaz, "ő" csak egy bábu, "akit" űrutazásra öltöztettek be, és noha sajnos nem is fogja sokáig bírni a kozmikus tér elég sanyarú viszonyait, a Teslát vezető figura jelkép. Jelképezi Elon Musk álmát, hogy egyszer meghódíthatja a Marsot.

Így utazik Starman a Teslában:

A SpaceX vállalat mérnökei azt akarják bizonyítani, hogy a kis piros sportkocsit az űrbe juttató Falcon Heavy űrrepülő

képes elérni a Marsot, aminek kolonizálása Elon Musk legfontosabb víziója.

Az emberiség legmesszebb került autója most épp két és félszer van távolabb tőlünk, mint a Nap.

A totalcar.hu idézi a WhereIsRoadster.com oldal számításait. A lap szerkesztői a kezdetektől követik az autó pályáját – ez leginkább azt jelenti, hogy matematikai egyenletek alapján tudják, hol van, hiszen annyira apró, hogy a csillagászok számára is követhetetlen.

Az évforduló napján 364 millió 550 ezer kilométerre van tőlünk a Tesla, és másodpercenként 2,28 kilométerrel távolodik a Földtől

– írja a SpaceX-től független oldal.

762 millió kilométert utazott a Nap körül, a Marstól 263 millió, a Naptól 232 millió kilométerre van. A Föld összes útját végigautózhatta volna huszonegyszer. Cikkünk írásának pillanatában 1 éve, 16 órája, 25 perce és 46 másodperce indult.

Elon Musk tervei szerint egyébként egymillió embert juttatna el a Marsra a következő 50-100 évben. 2016-ban beszélt először hosszabban a Mars betelepítésére vonatkozó terveiről. Ötlete az újrahasznosítható rakéta és űrhajó kombinációján alapul.

Nem könnyű az űrben autózni

A Roadstert semmi sem védi a napszelektől, a Nap sugárázásától vagy a kozmikus sugárzástól. Leggyorsabb pusztulás az autó szerves elemeire vár, a sugárzás folyamatosan bontja majd a szén alapú kötéseket, így az utastér szövetei, műanyagai, az autó abroncsai valószínűleg már szétfoszlottak.

Az űr tele van mikrometeoritokkal. Ami megmarad az autóból az évek alatt – fém elemek, üveg –, azt folyamatosan lyuggatják a mikrometeoritok.

Aszteroidától viszont nem kell tartania, a Naprendszernek ez a része, ahol a Roadster pályája van, viszonylag nyugalmas, a kisbolygók többsége lényegesen messzebb kering a Naptól – írja a Live Science.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Karókkal és megállni tilos táblákkal akadályozták meg, hogy Magyar Péter a platós autójáról beszélhessen Tamásiban
A TISZA-párt politikusa azt kérte a polgármestertől, hogy ugyan „ilyen elánnal lépjen fel a tamási SZTK fejlesztéséért, hogy legyenek röntgengépek, hogy ne rohasszák le a tamási egészségügyet”.

Link másolása

Folytatta országjáró körútját Magyar Péter csütörtökön is. Délután Tamásiba látogatott, ahol a videó szerint komoly tömeg várta. Ám a TISZA-párt politikusa nem tudott az útja során használt platós kisteherautóval bejutni a térre.

A kézfogások és fotózkodások után a mikrofonhoz lépve először "köszöntetet" mondott a település polgármesterének.

Köszönöm, hogy ennyien eljöttek, és nem félnek - kezdte a beszédét.

"Köszönjük meg Porga Ferenc polgármester úrnak a törödést, hogy tegnap kirakták ide ezeket a karókat, hogy ne jöhessen be a gépkocsi ide a térre. Köszönjük meg a megállni tilos táblákat, és hogy tegnap fontosnak érezték ezt kihelyzeni. Köszönjük a törődést és értjük. Értjük a célzást, köszönjük szépen"

- mondta Magyar Péter.

Azt kérte a polgármestertől, hogy "ugyan ilyen elánnal lépjen fel a tamási SZTK fejlesztéséért, hogy legyenek röntgengépek, hogy ne rohasszák le a tamási egészségügyet. Hajrá, mi drukkolunk neki" - tette hozzá.

Majd azzal folytatta, hogy esetleg álljon ki ő is a település lakói elé ő is, a belügyminiszter és az igazságügyminiszter is, és esetleg az érintett bíróság vezetője is, akik miatt nem olyan régen meghalt itt egy édesanya, akit a volt férje több késszúrással ölt meg - mondta. Azt kérte a jelenlévőktől, hogy egy perc csenddel emlékezzenek az áldozatra, aki távoltartást kért a börtönből szabadult férfival szemben, de a kérelmét elutasították.

VIDEÓ: Tamásiban Magyar Péter


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Nagy Ervin cáfolt: fake news, hogy Magyar Péter fővárosi listáját vezetné
A színész szerint hamis állítás, hogy őt is indítaná a TISZA párt a júniusi önkormányzati választáson. A hírre Magyar Péter is reagált korábban.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy sajtóértesülés szerint a fővárosért folytatott küzdelembe is beszállhat Magyar Péter, három kerületben is indulna a Tisza Párt. Állítólag Nagy Ervin színművészt is felkérték. A hírre Magyar Péter reagált, azt mondta, hogy nem tudja megerősíteni mindezt, mert ezzel kapcsolatban még nem hozták meg a döntést.

A színész az RTL Híradónknak azt mondta, hogy

ez fake news, "hamis állítás. Én nem akarok elindulni egyáltalán az önkormányzati választásokon".

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Facebook-csata: Magyar Péter lerogánozta Hadházy Ákost, miután a Diákhitel Központ visszás szerződéseiről posztolt a képviselő
A független képviselő azt üzente, hogy bizonyítékokat is bemutat, és volna pár kérdése ezekkel kapcsolatban a TISZA Párt politikusához.

Link másolása

Magyar Péter a Diákhitel Központ vezetőjeként visszás szerződéseket kötött – írja Hadházy Ákos a közösségi oldalán.

A posztot a TISZA-párt politikusa is olvasta, és kommentben lerogánozta a független képviselőt, aki válaszul lefideszezte Magyar Pétert.

Hadházy Ákos többek között azt írta:

„betekintést kértem a Diákhitel Központ néhány szerződésébe. Némileg meglepő módon meg is kaptam a lehetőséget... persze ez nyilván összefügg azzal, hogy zömében a Magyar Péter vezérigazgatósága alatt születt szerződések érdekeltek. A feladatot is ő maga adta, amikor arról beszélt, hogy az állami cég vezetőjeként felesleges és túlárazott szerződéseket írt alá Balásy Gyula cégeivel...

Sajnos azt kell mondanom, hogy egyáltalán nem csak a propagandasajtót finanszírozó szerződések hasznossága és/vagy ára volt megkérdőjelezhető. Amit láttam, az szerintem a büntetőjogi felelősség kérdését is felvetheti százmilliós nagyságrendű, egyéb szerződéseknél is”

– írta.

Azt ígérte, hogy hamarosan részletesen bemutatja, mit látott, „hiszen rendkívül tanulságosak, jól mutatják a rendszer működését”.

Példának felhozta: „De vannak itt közvélemény-kutatások, erősen megkérdőjelezhető árazással, tanulmányok, amik valószínűleg soha el sem készültek, vagy ha igen, akkor azok mosolyt fakasztóan primitívek és semmitmondóak és még sok, nagyon furcsa szerződés”.

Majd még hozzátette:

„Azoknak, akik feltétel nélkül bíznak Magyar Péterben, azt tudom javasolni, ne olvassák el az ezekről a szerződésekről szóló posztjaimat. Vele egyébként egyetértek abban, hogy a jelenlegi ellenzék komoly megújulása nélkül esélytelen a rendszer megdöntése. Viszont sajnos téved vagy szándékosan hazudik, amikor azt mondja, hogy egy hibrid rezsimben a kormány biztosan leváltható választásokon”.

A bejegyzésra Magyar Péter is reagált. Azt írta hozzászólásban:

„Tisztelt Képviselő Úr!

Ez így egy szimpla rágalmazás. Természetesen, ha az Ön célja, hogy a rogáni propagandával karöltve próbálja akadályozni, hogy NER-t és a hozzá tartozó szatelit pártokat 14 év után végre egy - valódi alternatívát kínáló és erőt felmutató - politikai közösség leváltsa, akkor majd idővel elszámol a lelkiismeretével.

Jó posztolgatást! Üdvözlettel a TISZA Párt országjáró körútjáról, útban Tolna városába.”

Erre Hadházy Ákos azt válaszolta:

„Ön jogász, tehát biztosan tudja, hogy rágalmazás vádja esetén helye van a valóság bizonyításának. Ezt a következő napokban meg fogom tenni. Az egyértelmű tények mellett sok kérdésem is van ezekkel a szerződésekkel kapcsolatban, szívesen feltenném ezeket személyesen önnek.

Egyébként pedig higgye el, hogy önön kívül vannak még néhányan, akik meg akarják dönteni ezt a rendszert. Az viszont nem sokban különbözik a Fidesz módszereitől, ha mindenkit azonnal ellenségnek tekint, aki nem feltétlenül ért egyet önnel. Ha egy új rendszer ilyen elvek mentén működne, akkor az valójában nem is lenne új rendszer.”

Forrás: 444.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Megkezdik a száztonnányi rákkeltő méreg elszállítását a Budapesti Vegyiművek telephelyéről
Az Illatos úti telephely méregtelenítéséért 2015 óta küzd a Greenpeace és Baranyi Krisztina, Budapest IX. kerületének polgármestere.

Link másolása

Megkezdődik a száz tonnányi rákkeltő, kiemelten káros, évtizedek óta betiltott vegyszer maradékának eltüntetése az egykori Budapesti Vegyiművek (BVM) területéről az Illatos úton - írja az RTL a Greenpeace cikke alapján.

A környezetvédő szervezet és Baranyi Krisztina Budapest IX. kerületének független polgármestere több éves szakmai nyomásgyakorlással próbálta elérni, hogy véglegesen megtisztítsák a területet.

Először 2015-ben szállítottak el kétezer tonnányi veszélyes hulladékos hordót. Ezután 2017-2018-ban a szennyezett berendezéseket és épületeket is elbontották, ám a talajvízszennyezettség továbbra is magasfokú maradt.

2022-ben nyilvánosságra hozták, hogy a telephely pincéjében évtizedek óta betiltott HCH rovarirtószer maradt. A Ferencvárosi Önkormányzat mérései az egészségre káros veszélyes hulladékok létezését a telephely pincéjében ténylegesen kimutatták, a Pest Megyei Kormányhivatal tagadta a szennyezés létezését.

A Greenpeace az ENSZ-nél, a polgármester pedig a hazai hatóságoknál járt közben a szükséges intézkedésekért. Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője elmondta:

A területet bérlő cég, akinek a telephelyén van a pince, megállapodott az állami felszámolóval, hogy szakszerűen felszámolja a méreg lerakatot, és a költségeket leírhatja a bérleti díjból. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a BVM jogutódja viseli a kármentés költségét. A Greenpeace nagyon várja, hogy a terület teljes kármentesítése megtörténjen a jelenlegi állapotfelmérés lezárása után.


Link másolása
KÖVESS MINKET: