Hvg.hu: piramis-szerű marketinghálózatot üzemeltetett az új köztársasági elnök
„A politika távol áll tőlem” – mondta a parlamentben a frissen megválasztott államfő, pedig nem volt ez mindig így: 1998-ban például Szegeden a Fidesz nyerte a polgármester-választást, és Bartha László polgármester mellett feltűnt Sulyok Tamás is mint az önkormányzat jogi tanácsadója.
A HVG360 írta meg, hogy ez azért több volt egyszerű ügyvédi munkánál. Ő lett a szegedi központú, akkor éppen az állami Magyar Fejlesztési Bank egyik cége által tulajdonolt Duna-Tisza Regionális Fejlesztési Részvénytársaság igazgatósági elnöke.
Sulyok nagy reményeket fűzött a cég tulajdonában álló D-T Lízing Pénzügyi Rt.-hez, amelynek igazgatósági elnöke az az Ádám Attila lett, aki az ügyvédi irodájában is a társa volt korábban. Sikerült is egy olasz céget bevonni a tulajdonosok közé, de végül az első Orbán-kormány és Bartha szegedi bukása Sulyok távozását is magával hozta.
A cikk szerint a hétfőn megválasztott köztársasági elnök 1989-ben alapította első cégét, a Selco Kft.-t, amely egy addig Magyarországon ismeretlen kereskedelmi formára, a direkt marketingre állt rá.
A Selco valutás boltokat kezdett működtetni, és arany ékszert is árult. Az ügynökös rendszer nem volt éppen problémamentes: Veszprém megyében például a pénzügyőrök megvizsgálták, hogyan árusíthattak a művelődési házakban aranyat egyesek, és kiderült, hogy ők a Selco ügynökei voltak. A pénzügyőrök szerint a részben Sulyok tulajdonában álló szegedi cégnek arra volt engedélye, hogy a kijelölt üzleteiben eladja az aranyat, arra viszont már nem, hogy ügynököket is foglalkoztasson.
Sulyok a privatizációban is lehetőséget látott, a Selco Kft.-vel az egyik alapítója volt az Arbiter Vállalkozásfejlesztő és Vagyonkezelő Rt.-nek, amely az Állami Vagyonügynökséggel kötött keretszerződés alapján megkapta azt a jogot, hogy részt vegyen az átalakulás előtt álló vállalatok önprivatizációjának lebonyolításában.