News here

HÍREK

Fotók: az utcára sodorta, majd félig ellepte az özönvíz a vadiúj McLarent Floridában

A sportautókért rajongó tulajdonos nemrég vette a sárga csodajárgányt, ezzel is ment bevásárolni, mielőtt a hurrikán lecsapott.

Link másolása

Mint megírtuk, ítéletidő tombol Floridában: az Ian hurrikán 240 km/h-s széllel és kiadós esővel érkezett az Egyesült Államok délkeleti részén fekvő államra, a vihar miatt több mint kétmillió ember maradt áram nélkül. Az utcákon villámárvizek alakultak ki, garázsokat, házakat öntött el az esővíz, fák dőltek ki és elektromos vezetékek szakadtak le.

Az óceánból kiöntött és az égből lezúduló víz bekebelezte az utcákat, és az épületek alsó szintjei sem úszták meg a beázást. Egyelőre még nem lehet megbecsülni, hogy mekkora a kár, de az biztos, hogy sokaknak sok holmiját eláztatta, tönkretette vagy akár el is sodorta a víz.

Pórul járt az a férfi is, akinek a vadiúj sportautója "úszott" ki a garázsából az utcára.

Az Instagramon csak Ernie-ként ismert autórajongónak számos drága kocsija van, ezekről pedig rendszeresen posztol képeket az Instagram-oldalára, ahol már több mint egymillióan követik. Az elmúlt napokban több fotót is közzétett a nemrég vásárolt McLaren P1-ről, ami egy igencsak mutatós darab.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ernie (@lambo9286) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ernie (@lambo9286) által megosztott bejegyzés

Kedden, egy nappal az Ian hurrikán érkezése előtt a férfi azt is megmutatta, hogy a sárga csodajárgányba pakolt mindent, amit a vihar túléléséhez vett.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ernie (@lambo9286) által megosztott bejegyzés

Sajnos azonban úgy tűnik, a McLaren nem úszta meg szárazon a hurrikánt. Az Ernie által közzétett képek alapján

a csúcskocsit "kimosta" a víz a garázsból, az utcán pedig már akkora volt a víz, hogy félig el is merült benne.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ernie (@lambo9286) által megosztott bejegyzés

A férfi azt is megmutatta, milyen özönvízzel csapott le a hurrikán ott, ahol él:

Ernie követői is sajnálják a McLarent, volt, aki azt írta, ez egyenesen "szívszorító". Más viszont hangsúlyozta, hogy az autók pótolhatóak, az sokkal fontosabb, hogy a tulajdonosa épségben legyen.

Forrás: LADBible


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


HÍREK
Navracsics Tibor elmondta, hogy miért nem csökkenthetik Matolcsy György fizetését
Szabó Tímea azzal szembesítette a területfejlesztési minisztert, hogy míg a jegybankelnök havi 6 milliót keres, addig a pedagógusok átlagbére bruttó 230 ezer forint.

Link másolása

"Elég az eszetlen pusztításból, a pedagógusokon való bosszúállásból! Mikor emelik meg végre a tanárok bérét?" – tette fel a kérdést Szabó Tímea, aki az azonnali kérdések órájában fordult Navracsics Tiborhoz a parlament hétfői ülésén.

A Párbeszéd politikusa elmondta, hogy például

Matolcsy György jegybankelnök havi 6 millió forintot keres, ugyanakkor a pedagógusok átlagbére csak 230 ezer forint

- írja a Telex.

A kormány nevében válaszoló területfejlesztési miniszter azt mondta:

„Én megértem az indulatát, de az nem jó tanácsadó. Ha Ön azt kéri, hogy a jegybankelnöknek a fizetését szállítsuk le, azzal megint csak az Európai Unió haragját vívnánk ki. Azt semmiképp sem tenném, mert ők a függetlenség egyik legfontosabb biztosítékát abban látják, hogy a kereseti viszonyait tekintve is a jegybankelnök kiemelkedik a többiek közül”.

A miniszter beszélt arról is, hogy ő maga is pedagóguscsaládból származik, sőt ő is pedagógus, a felsőoktatásban dolgozik. „Ebből adódóan elhiheti nekem, hogy egyetértek a pedagógusok bérkövetelésével. Ennyit tudunk most teljesíteni” - mondta.

Az Európai Bizottsággal kötött megállapodás értelmében 2023-ban a pedagógusok átlagfizetése a diplomás átlagbér 64,7 százaléka lesz, majd ez nő 2024-ben 71,8 százalékra, 2025-ben pedig 80 százalékra. Azért csak 80 százalék, mert a diplomásokba beletartoznak a magánszférában, pénzügyi szektorban dolgozók is - magyarázta Navracsics.

Ha maradnak a mostani kereseti arányok, akkor ezek alapján 2025-ben átlagosan bruttó 777 ezer forintot kereshet majd egy pedagógus.

VIDEÓ: Szabó Tímea felszólalása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
„A legerősebb pedagógiai módszer maga a példamutatás” – felmondott a Vörösmarty Gimnázium egyik tanára
„A Belügyminisztérium fenntartása alatt lévő iskolák felé támasztott pedagógiai módszerekkel kapcsolatos elvárásoknak én nem tudok és nem is kívánok megfelelni” – írta Kosztra Gábor.

Link másolása

„A mai napon lemondtam közalkalmazotti jogviszonyomról a Budapest VIII. Kerületi Vörösmarty Mihály Gimnáziumban” - írja közösségi oldalán Kosztra Gábor matematika-történelem szakos tanár, aki 2008 óta tanított a Vörösmarty Mihály Gimnáziumban.

Elhatározása szerint szakmai okok miatt határozatlan ideig nem fog semmilyen Belügyminisztérium által fenntartott intézményben dolgozni. Lemondása okairól azt írja:

„Lemondásomnak nem oka a munkám minőségét és értékét véleményem szerint nem tükröző alacsony bérem. Az elmúlt 17 évben sosem éreztem azt, hogy a bérem a tudásom és munkám értékének megfelelő lenne, így ez a mostani döntésemet nem befolyásolta.

Lemondásomnak nem oka a nagy munkaterhelés. Mindig arra tanítottam diákjaimat, hogy befektetett munka nélkül nincs eredmény. Sosem ugrottam el semmilyen feladat elől, és minden feladatot a legjobb tudásom szerint igyekeztem elvégezni rendelkezésre álló energiáim fényében, függetlenül a munka mennyiségétől, így ez a mostani döntésemet nem befolyásolta.

Lemondásomnak nem oka a sztrájktörvény módosítása. Meggyőződésem, hogy egy olyan értelmiségi szakmában, mint a tanárság, rég rossz, ha egyáltalán felmerül a sztrájk szándéka. Ha az állam vezetői és a pedagógusok egymást partnernek kezelve, konstruktívan, a másik szempontjait és nehézségeit tiszteletben tartva nem tudják a vitás ügyeket megnyugtatóan rendezni, ennek nincsenek meg a megfelelő keretei és fórumai, az már olyan válság tünet, amin semmilyen sztrájk nem segít. Ez is oka annak, hogy a mostani tiltakozásokban sem sztrájkolóként, sem polgári engedetlenkedőként nem vettem részt”.

Azt is írta: „A kormányalakításkor rossz érzéseket keltett bennem, hogy a Belügyminisztérium alá került az intézményem fenntartása és az egész ágazat. Ennek üzenet értéke aggodalomra adott okot.

Ahogy azonban tanárként is minden diákot tiszta lappal indítok, úgy itt is arra jutottam, nézzük meg, hogyan végzi az oktatásért felelős miniszter a munkáját”.

A polgári engedetlenséggel szembeni erődemonstrációt nem tartotta helyesnek. Szerinte ennek üzenetét máshogy is lehet értelmezni: „Aggódom a hazámért, ezért törvénytelen eszközöket is bevetek, hogy megértsék végre, szerintem nagy baj van.”

Arra is visszaemlékezett, amikor szeptember végén kirúgták a Kölcsey Ferenc Gimnázium több tanárát.

„A Kölcsey Ferenc Gimnázium tanárainak utcára tételének módja a tanév elején elfogadhatatlan volt számomra. Méltánytalannak és aránytalannak éreztem ezt a lépést. Az utána következő tiltakozási hullám logikus következménye volt az eseményeknek, és jól látszódott, az ilyen intézkedések csak olajat öntenek a tűzre, és egy eszkalációs spirálba taszítják a kialakult konfliktust”.

Saját kollégájának esetéről pedig ezt írta: "November 30-án újabb kollégáimat távolították el munkahelyükről érdemi előzmények nélkül. Az egyik tanár, akinek felmondtak, ugyanabban az intézményben dolgozott, amelyben én is. Az intézményvezetőm jelezte, hogy az ő véleményét nem kérték ki ezzel kapcsolatban".

„A meghozott döntések mögött én nem vélem felfedezni sem a következetességet, sem a fokozatosság elvét, éppen ezért azokat méltánytalannak és elfogadhatatlannak tartom”

- véli a pedagógus.

Szerinte számolni lehetett azzal, hogy a november 30-ai tanárkirúgások után újabb tiltakozások lesznek. Ezúttal ugyanis „tettükkel sokkal nagyobb mértékben korlátozták a tanulók tankötelezettségének teljesítését és a művelődés alaptörvényben rögzített jogának gyakorlását, mint az eltávolított nyolc kolléga együttvéve”.

„Tettükkel számomra azt üzenik, hogy a Belügyminisztérium által fenntartott iskolákban az az elvárás, hogy a problémákat erőből oldjuk meg, ne érvényesítsük a diákokkal szemben a fokozatosság elvét, és ne legyünk következetesek. Pedagógiai hitvallássommal, és keresztény hitemből fakadó értékrendemmel ez a hozzáállás teljesen összeegyezhetetlen” - írta.

"Lemondásom fő oka tehát szakmai. A Belügyminisztérium fenntartása alatt lévő iskolák felé támasztott pedagógiai módszerekkel kapcsolatos elvárásoknak én nem tudok és nem is kívánok megfelelni. Az Önök döntéséből sugárzó arctalan pedagógiai módszert, mely az erőre alapoz, mindezt következetlenül, soha nem leszek képes magamévá tenni".

"Meggyőződésem, hogy a legerősebb pedagógiai módszer a példamutatás, és a legnagyobb formálóerő a többség életében a mintakövetés" - zárta sorait a tanár.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
PDSZ: A Belügyminisztérium egyik mosdójának falára ragasztották a tanári kiállás szimbólumát
A pedagógus-tiltakozások és a mellettük való szolidaritás szimbóluma egy férfivécé falán tűnt fel.

Link másolása

A Tanárok a Tanárokért a közösségi oldalán osztott meg egy képet, amely - állításuk szerint - a Belügyminisztérium egyik mosdójában készült. Mint írják:

„Meg nem erősített forrás szerint értesültünk, hogy a Belügyminisztérium Báthory utcai épületében (!), a mosdóba kikerült a kiállás szimbóluma”.

A fotót a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) is megosztotta: „Értesültünk, hogy a Belügyminisztérium Báthory utcai épületén belül, a mosdóba kikerült a kiállás szimbóluma”.

A közös kiállás szimbóluma a pedagógus-tiltakozások és a mellettük való szolidaritás szimbóluma is lett. A NoÁr így jellemzi az oldalán:

"A közös ügyeinknek, közös szimbólum kell!

Mit szimbolizál a felkiáltójel?

Nem maradunk csendben! Nem hallgatunk!

Kiállunk és szolidaritást vállalunk!

Közösen! Együtt! Összefogva!

Rajzold ezt a tenyeredre, táskádra, csinálj kitűzőt, rajzold fel bárhova krétával, vagy mással.

Lepje el az országot a szimbólum."


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Őrökkel vezettette ki a Tanítanék aktivistáit a parlamenti ülésteremből Latorcai János
Egy időre félbeszakadt az ülés, az Országgyűlés alelnöke „zavart keltőknek” nevezte az aktivistákat.

Link másolása

Félbeszakadt a parlament hétfő délutáni ülése, amikor a Taníték Mozgalom képviselői megjelentek a karzaton. Facebook-oldaluk szerint tanárok és diákok is voltak köztük, akiknek az volt a céljuk hogy felhívják a döntéshozók figyelmét az oktatás rendszerszintű válságára és a követeléseikre. Fekete pólót viseltek, aminek a hátán egy-egy betű volt. Amikor mind megfordultak, azt lehetett leolvasni a hátukról, hogy "tanítanék". Így álltak szótlanul percekig.

Az ülést vezető Latorcai János szünetet rendelt el az akció miatt:

„Sajnos a karzaton rendzavarás történt. Olyanok jelentek meg, akik politikai demonstrációt tartanak. A Ház szigorú szabályai értelmében a Házban a karzat soha nem nyilváníthatott véleményt. Ezért kénytelen vagyok addig szünetet tartani, amíg a karzatról a zavart keltők el nem távoznak”

- mondta az Országgyűlés alelnöke.

Ezután felszólította a Tanítanék képviselőit, hogy távozzanak, mert ha nem, „van keményebb késztető eszközünk is”. Végül kivezettette az aktivistákat az ülésteremből.

Mindezt Tordai Bence, a Párbeszéd politikusa élőben közvetítette a Facebookon.

De a Párbeszéd TikTok-oldalára is felkerült erről egy videó:

@parbeszed Az országgyűlés alelnöke kivezettette a demonstráló pedagógusokat a karzatról. #magyarpolitika #fideszmemes #pedagógusok #tanárok #tanárokattámogatom #tanársztrájk #pedagógussztrájk #magyarparlament #parlamentifelszólalások ♬ Epic Music(863502) - Draganov89

A tanárok és a diákok követelései:

1. Érdemi és nyilvános párbeszédet az oktatás megújításáról! Hiteles tájékoztatást a kormány és a közmédia részéről!

2. Szüntessék meg a pedagógusok lejáratását, az oktatási szereplők megfélemlítését! A kirúgott vagy leváltott tanárokat azonnal helyezzék vissza! Megbecsülést a pedagógusoknak!

3. Érdekérvényesítő sztrájkjogot a pedagógusoknak!

4. Felelős, hozzáértő oktatásirányítást! Önálló oktatási minisztériumot!

5. Kisebb terhelést a diákoknak és a pedagógusoknak!

6. Esélyteremtő, minőségi oktatást és nevelést mindenkinek – az óvodától az egyetemig!

7. Versenyképes és értékálló bérezést az oktatásban dolgozóknak!

8. Minőségi, 21. századi környezetet a tanuláshoz és a tanításhoz, neveléshez!

9. Szakmai szabadságot és támogatást az oktatásban! Korszerű nemzeti alaptantervet! Szabad tankönyvválasztást!


Link másolása
KÖVESS MINKET: