„Forduljon bírósághoz” – az utazókon nem segít, hogy a kormány megbüntette a Ryanairt
Három hónap után annyit tudott meg egy győri utazó, hogy bár a magyar kormány megbüntette az ír légitársaságot az extraadó áthárítása miatt, mindez a repülőre jegyet váltott utasokon nem sokat segít - írja a Telex.
Utassy Viktor a lapnak elmondta, hogy feleségével és három gyerekével Nagy-Britanniában élő lányához utaztak idén júliusban. A jegyet már korábban, tavasszal megvették. A plusz adó elrendelése után június elején kaptak levelet a Ryanairtől, melyben tájékoztatták őket arról, hogy a járatonkénti és utasonkénti 3900 forint ezer forintnyi extraprofitadót a családnak kell kifizetni. Ezt végül megtették és júliusban el is utaztak.
A fogorvos a levél kézhezvételekor a Kormányzati Ügyfélvonal chatjére írt, hogy megtudja, mit tehet ebben az esetben, hiszen a kormányzat szerint a cégek nem terhelhetik tovább az adó összegét a fogyasztóra.
Erre azt a választ kapta, hogy nem tudnak állást foglalni az ügyben, esetleg a NAV-nál érdeklődhetnek:
"Ez ügyben állást nem tudunk foglalni. A kormányrendeletben a részt tudom Önnek kijelölni, ha ez segít.
A fogyasztóvédelemhez is fordult, ahonnan augusztusban érkezett válasz. Ebben a fővárosi kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője annyit közölt, hogy 300 millió forintra büntették a Ryanairt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.
A fogorvos rákérdezett, hogy a repülőjegyet vásárlóknak mi haszna van a büntetésből. Erre pedig azt a választ kapták, hogy a fogyasztóvédelem hatásköre nem terjed ki arra, hogy az ügyfeleikre terhelt díj visszafizetésére kötelezze a légitársaságot. Azaz ha szeretnék visszakapni a pénzüket, a bírósághoz fordulhatnak.
- írták.