Felfüggesztették a kecskeméti Mercedes-gyár építését
Rendszerszintű problémákkal küzd a német autóipar, emiatt pedig több cég is újratervezi stratégiáját. Ez a Mercedes gyárnál is így van, emiatt a Kecskeméten tervezett gyárbővítést is halasztják. A cég döntése érinti a magyar gazdaságot, melynek egyik fontos húzóágazata az autóipar - tudta meg az Index.
A lap megkérdezte Ludvig Orsolyát, a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár kommunikációs igazgatóját, aki azt mondta, természetes, hogy egy piaci cég módosítja a terveit.
Szerinte nincs veszélyben a bővítés, és még az is lehetséges, hogy a kecskeméti új gyár a következő évtized első felében már termeljen.
Az Index értesülése szerint a gyár bővítését végző kivitelező cég már néhány alvállalkozót értesített az építkezés felfüggesztéséről és a szerződésbontásról. Ezt sem a gyár, sem a kivitelező eddig nem erősítette meg.
A Mercedesnél eközben vezetőváltás is zajlik, Dieter Zetschétől várhatóan a Daimler május 22-i éves közgyűlése után veszi át a társaság vezetését Ola Kallenius. A vezérigazgató-jelölt azt már elmondta, hogy 2025-ig alaposan csökkenteni kell majd a költségeket.
A német autóipar igen komoly gazdasági ágazat, Németországban a legnagyobb foglalkoztatók, 835 ezer ember dolgozik az ágazatban. A négy fő autós cég - a Mercedes, a BMW az Audi és a Porsche - bonyolítja a világ luxusautó-eladásainak 80 százalékát, a Volkswagen pedig a világ legnagyobb autógyártója.
Az előrejelzések szerint az autóipari csúcs után már elindult a hanyatlás.
Az új önvezető vagy elektromos autók, a közösségi autóhasználat teljesen megváltoztatja a közlekedési ipart.