Felfüggesztették a kecskeméti Mercedes-gyár építését
Ezért azoknak bővül a lehetősége, akik a gyártás mellett szolgáltatók is tudnak lenni. Aki pedig későn kezd fejleszteni, alaposan lemarad. Egyre nagyobb teret kapnak máris például a Waymo, az Uber vagy az Apple. Az újfajta autók ráadásul egyszerűbben szerelhetőek, így kevesebb embert igényel a gyártásuk - ez pedig több tízezer ember leépítését jelentheti.
A német iparági válság akár gazdasági válságot is hozhat ősszel, ami a magyar gazdaságra is kihatással lehet majd. Ez a prognózis már többször elhangzott az utóbbi időben. A visszaesést csak egy bővülő kereslet akadályozhatná meg. Az elemzők szerint a világgazdaság lelassulhat, de legalábbis stagnálhat - írta az Index.
Magyarországon komoly gazdasági súlya van az autógyártásnak, ezért világviszonylatban a harmadik az autóiparnak leginkább kitett ország vagyunk
- elsősorban a német gyártóknak köszönhetően. Az ő helyzetük tehát hatással lesz a magyar gazdaságra, és a magyar exportra is. A beszállítottakkal együtt mintegy 170 ezer ember dolgozik ma a járműiparban Magyarországon, így az ő jövőjük is sokban függ az iparág további fejlesztésétől, vagy átalakulásától.
A szakértők szerint a magyar autógyártás jó helyzetben van, mert a gyárak korszerűek, a termelés gazdaságos, a Mercedes-gyár halasztási döntése pedig természetes, mert egy ekkora cégnek elemeznie kell a kialakult helyzetet. Nem egy krízisként értékelik ezt, hanem a jövőre vonatkozó újragondolásnak.
A magyar gyárak képesek átállni az elektromos autók elkészítésére, így versenyképesebbek más országok üzemeivel szemben - mondta Nagy Bertalan, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatója.