Repülőrajt helyett fékbe taposnak a kínaiak: elhalasztják a szegedi BYD-gyár indítását
Nem elég, hogy a kínai autógyártó eltolja az üzemnyitás időpontját, jóval kevesebb autót is gyárthat hazánkban, mint tervezte. Eközben Törökországban a vártnál hamarabb pörgetik fel a termelést.
Az elektromos és plug-in hibrid kocsikat forgalmazó BYD 2026-ra halasztja a szegedi elektromosautó-üzem tömeggyártásának kezdetét, és legalább két évig a tervezettnél kisebb kapacitással működteti az üzemet – közölte a Reuters-szel két, az ügyet ismerő forrás. Eközben a kínai vállalat a vártnál hamarabb indítja el a gyártást Törökországban, ahol az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt jelentősen meghaladhatja az eredetileg bejelentett termelési terveket.
A 4 milliárd eurós (kb. 1600 milliárd forintos) szegedi gyár 2026-ban kezdheti meg a tömeggyártást, de az év során csak néhány tízezer autó készül majd itt. Ez jóval elmarad az üzem eredetileg tervezett, évi 150 ezer darabos kapacitásától, amelyet később 300 ezer autóra akartak bővíteni.
A BYD korábban azt közölte, hogy októberben indítja a szegedi üzem működését, de nem árulta el, mikor kezdődhet a tömegtermelés. A nem hivatalosan, név nélkül nyilatkozó források pedig most állítják: 2027-ben ugyan nőhet valamelyest a magyarországi gyártás, de az eredetileg tervezett kapacitást akkor sem fogják elérni. Az értesülést a kínai autómárka egyelőre nem kommentálta.
A törökországi, egymilliárd dolláros (342 milliárd forintos) gyár bezzeg – amelynek a tervek szerint 2026 végén kellett volna elindulnia - tényleg évi 150 ezer autós kapacitással működhet, ezzel már jövőre több autót készíthet, mint a magyar üzem.
A nyugat-törökországi Manisában működő gyár a tervek szerint 2027-ben bőven meghaladhatja majd a 150 ezer darabot, és a BYD 2028-ban még tovább kívánja növelni a termelését.
A Reuters emlékeztet: a BYD azért építi a magyar gyárat, hogy vámmentesen értékesíthesse az autóit Európában. Jelenleg minden, az európai piacon kapható autójuk Kínában készül, amelyekre így a tízszázalékos vám mellett az EU dömpingellenes adót is kivet, szóval a cég összesen 27 százalékos vámra van kárhoztatva.
A törökországi gyárban készült autók jelentős részét szintén Európába szánják, és ugyancsak nem terhelődne rájuk a magas vám, így a BYD összességében jobban járhat, ha inkább oda helyez nagyobb kapacitást.
Az elektromos és plug-in hibrid kocsikat forgalmazó BYD 2026-ra halasztja a szegedi elektromosautó-üzem tömeggyártásának kezdetét, és legalább két évig a tervezettnél kisebb kapacitással működteti az üzemet – közölte a Reuters-szel két, az ügyet ismerő forrás. Eközben a kínai vállalat a vártnál hamarabb indítja el a gyártást Törökországban, ahol az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt jelentősen meghaladhatja az eredetileg bejelentett termelési terveket.
A 4 milliárd eurós (kb. 1600 milliárd forintos) szegedi gyár 2026-ban kezdheti meg a tömeggyártást, de az év során csak néhány tízezer autó készül majd itt. Ez jóval elmarad az üzem eredetileg tervezett, évi 150 ezer darabos kapacitásától, amelyet később 300 ezer autóra akartak bővíteni.
A BYD korábban azt közölte, hogy októberben indítja a szegedi üzem működését, de nem árulta el, mikor kezdődhet a tömegtermelés. A nem hivatalosan, név nélkül nyilatkozó források pedig most állítják: 2027-ben ugyan nőhet valamelyest a magyarországi gyártás, de az eredetileg tervezett kapacitást akkor sem fogják elérni. Az értesülést a kínai autómárka egyelőre nem kommentálta.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Zajlanak az események a kötcsei pikniken: a budapesti frakcióvezető, Szentkirályi Alexandra már a bográcsnál áll, Pintér Sándor belügyminiszter pedig az ebédet várja.
Korábban ugyan arról volt szó, hogy az idén nyílt lapokkal játszik a kormánypárt Kötcsén, a sajtó továbbra se mehet a kordonon túl, így nem tudni, mi történik pontosan.
Az MTI helyszíni képeiből viszont annyi kiderült, hogy Szentkirályi Alexandra beállt a bogrács mellé főzni, Pintér Sándor már tányérral a kezében várja az ebédet, Sára Botond főispánt pedig a megafonos Ibolya Csenge kérdezi.
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Fischer Zoltán
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Fischer Zoltán
Zajlanak az események a kötcsei pikniken: a budapesti frakcióvezető, Szentkirályi Alexandra már a bográcsnál áll, Pintér Sándor belügyminiszter pedig az ebédet várja.
Korábban ugyan arról volt szó, hogy az idén nyílt lapokkal játszik a kormánypárt Kötcsén, a sajtó továbbra se mehet a kordonon túl, így nem tudni, mi történik pontosan.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Teljes zárást rendeltek el a kötcsei piknikhez vezető útnál,
az embereket is odébb küldték, amikor megérkezett a helyszínre Orbán Viktor miniszterelnök.
A Telex helyszíni tudósítása szerint a fideszes vendégeket sem hajthattak be addig a Dobozy-kúriához vezető útra, amíg Orbán kisbusza el nem haladt előttük.
Ahogy már írtunk róla, Orbán Viktort az éjjel érkezett haza Írországból egy magángéppel, a magyar válogatott első világbajnoki selejtező mérkőzéséről.
Teljes zárást rendeltek el a kötcsei piknikhez vezető útnál,
az embereket is odébb küldték, amikor megérkezett a helyszínre Orbán Viktor miniszterelnök.
A Telex helyszíni tudósítása szerint a fideszes vendégeket sem hajthattak be addig a Dobozy-kúriához vezető útra, amíg Orbán kisbusza el nem haladt előttük.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Rogán Antal miniszer a Patrióta nevű Youtube-csatorna élő adásában arról beszélt Kötcsén, hogy amíg a Fidesz tényekről eredményekről és valós veszélyekről kommunikál, addig a Tisza a valóságot próbálja eltitkolni.
A beszélgetés során az is szóba került, hogy a rendőrség és a TEK miért zárta le a fél falut, miért nem engedték az újságírókat a kötcsei piknik helyszínének közelébe.
„Magyar Péter miatt zárták el az újságírókat a fideszesektől Kötcsén. Az újságírók eddig azt tehették, amit akartak, az ide érkező embereket úgy faggatták, ahogy akarták.
Most gyakorlatilag a Tisza Pártnak meg Magyar Péternek köszönhetik az újságírók is, hogy itt másféle viszonyok vannak, mert a rendőrségnek arra kellett berendezkedni, mint a futballmeccseknél. Szét kellett választani a két szurkolótábort”
Rogán Antal miniszer a Patrióta nevű Youtube-csatorna élő adásában arról beszélt Kötcsén, hogy amíg a Fidesz tényekről eredményekről és valós veszélyekről kommunikál, addig a Tisza a valóságot próbálja eltitkolni.
A beszélgetés során az is szóba került, hogy a rendőrség és a TEK miért zárta le a fél falut, miért nem engedték az újságírókat a kötcsei piknik helyszínének közelébe.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter két új szakértőt is bemutatott a Tisza Párt kötcsei rendezvényén. A párt harmadik alelnöke szeptember közepétől Forsthoffer Ágnes lesz, aki turisztikai szakértőként is szerepet kap.
Forsthoffer Ágnes közgazdász, pénzügy-számvitel és marketing szakon végzett. Turisztikai szakemberként régóta aktív: a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége balatoni régióvezetője, a balatonfüredi Hotel Margaréta tulajdonosa, emellett a fürdei Tiszta Víz Tisza Sziget kapcsolattartója is. A sajtóban rendszeresen megszólal a Balatont érintő turisztikai kérdésekben.
A kötcsei eseményen elmondta:
céljuk, hogy a vidéki turisztikai térségek nagyobb hangsúlyt kapjanak.
Ezt belföldi és nemzetközi marketinggel támogatnák, és fejlesztenék a szolgáltatók digitalizációját is. Szeretnék enyhíteni a szezonalitás okozta problémákat, amelyek különösen a Balaton térségét érintik.
A Tisza visszaadná az önkormányzatoknak azokat a forrásokat és jogosultságokat, amelyek lehetővé tennék például az idegenforgalmi adó helyi szintű kezelését.
A párt másik új szakértője Kármán András, aki korábban a második Orbán-kormány idején volt a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára. Már korábban is feltűnt a Tisza rendezvényein, a nagykanizsai kongresszuson az első sorban ült. A párt akkor megerősítette, hogy Kármán a kormányprogram kidolgozásában működik közre pénzügyi és gazdaságpolitikai területen.
Kármán a hollandiai Groningeni Egyetemen tanult, majd a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett diplomát. Dolgozott a Magyar Nemzeti Banknál, később az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banknál Magyarország helyettes igazgatójaként, 2017-től pedig az Erste Lakástakarékpénztár Zrt. ügyvezetője és elnöke volt.
A kötcsei beszédében Kármán bejelentette: „megszüntetik a rendeleti kormányzást,
újra bevezetik a katát és lépéseket tesznek az euró bevezetése felé.” A minimálbéres dolgozók adóterhét 15 százalékról 9 százalékra csökkentenék,
és adókönnyítést kapnának azok is, akik többet keresnek a jövő évi várható minimálbérnél, amely bruttó 625 ezer forint havonta. Ez több mint kétmillió emberre vonatkozna.
A párt tervei szerint nem emelnék a munkabéreket terhelő adókat, ugyanakkor új vagyonadót vezetnének be.
Az évi 1 százalékos vagyonadó az 5 milliárd forint feletti vagyonra vonatkozna, és minden típusú vagyontárgyra kiterjedne, például jachtokra, sportautókra, festményekre vagy külföldi vagyonelemekre is. Az adózást a közvetlen családtagok vagyonával együtt számolnák, hogy elkerüljék az adóelkerülést.
A Tisza emellett a mindennapi megélhetés költségein is könnyítene. A vényköteles gyógyszerek áfáját 0 százalékra, a tűzifa és az egészséges élelmiszerek áfáját pedig 5 százalékra csökkentenék.
Magyar Péter két új szakértőt is bemutatott a Tisza Párt kötcsei rendezvényén. A párt harmadik alelnöke szeptember közepétől Forsthoffer Ágnes lesz, aki turisztikai szakértőként is szerepet kap.
Forsthoffer Ágnes közgazdász, pénzügy-számvitel és marketing szakon végzett. Turisztikai szakemberként régóta aktív: a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége balatoni régióvezetője, a balatonfüredi Hotel Margaréta tulajdonosa, emellett a fürdei Tiszta Víz Tisza Sziget kapcsolattartója is. A sajtóban rendszeresen megszólal a Balatont érintő turisztikai kérdésekben.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!