Az egész világsajtóban téma a meleg párt ábrázoló Coca-Cola plakátok ügye
Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a Sziget fesztivál idejére időzítve az azonos neműek közti szerelem elfogadását hirdető reklámok kerültek ki Budapesti utcáira, azzal a szlogennel: "Zéró cukor - Zéró előítélet". A kampányon többen felháborodtak, majd elindult egy online petíció is, melynek aláírói a Coca-Cola bojkottjára szólítottak fel. Boldog István, fideszes országgyűlési képviselő nem sokkal később bejelentette, addig nem iszik Coca-Colát, amíg a cég el nem távolítja legújabb plakátjait.
A magyarországi ügyről mostanára beszámolt a világsajtó is, jelent meg például cikk a témában Guardian, a CNN, az NBC News, a Yahoo News, az Euronews, a Bloomberg, a Reuters, az Aljazeera, a Hill, és az lgbtqnation hasábjain is.
A CNN-en idézik a Coca-Cola képviselőjét, aki szerint a cég a sokszínűségre, a befogadásra és az egyenlőségre törekszik, és ezeket a jogokat a társadalomban is támogatják. "Mint az LMBTQ közösség támogatói, úgy gondoljuk, hogy mindenkinek joga van szeretni az általa választott embert. A jelenleg Magyarországon futó kampány tükrözi ezeket az értékeket" - fogalmaztak.
A cikkek többségében kiemelik Boldog István bojkottját, és arról is szinte mindenhol lehet olvasni, hogy a Fidesz ellenzi a melegházasságot.
Bár a cikkek egy része azt sugallja, hogy a kormánypárti képviselő álláspontja egyben a magyar kormány álláspontja is, hivatalosan a kormányzat eddig a kampányra csak annyit reagált: „Magyarország szabad ország, ezért mindenki szabadon eldöntheti, hogy iszik-e Coca Cola-t”.
Több külföldi lapban azt is megemlítik, hogy egy friss felmérés szerint emelkedett a melegek elfogadottsága a magyarok körében, és már a népesség kétharmada nyitottan áll hozzá a témához. Ugyanakkor a kampány miatt indított online petíciót eddig már 25 ezren írták alá.