News here
hirdetés

HÍREK

Az egész Európai Unióban a magyarok hisznek a legkevésbé a közmédiának

A megkérdezettek alig több mint ötöde tartja hiteles hírforrásnak az állam által fenntartott televíziót.

Link másolása

hirdetés

Az Európai Parlament megrendelésére mind a 27 uniós tagállamban reprezentatív felmérés készült a polgárok médiafogyasztási szokásairól – idézi a hvg.hu Eurológus rovata.

A megkérdezetteket a belpolitikai események érdeklik leginkább (50 százalékuk adta meg ezt első helyen), de az európai és nemzetközi ügyekről is majdnem ennyien tájékozódnak (46 százalék), csakúgy, mint a helyi vonatkozású hírekről (47 százalék). Magyarországon a hírfogyasztókat valamivel jobban érdekli a kül- (40 százalék), mint a belpolitika (37 százalék).

Az elsődleges hírforrás egyértelműen a televízió (75 százalék), különösen az 55 évnél idősebbek körében. A tévét az online hírplatformok követik a sorban (43 százalék), majd a rádió (39 százalék), illetve a közösségimédia-platformok és a blogok (26 százalék). A nyomtatott sajtó az ötödik helyre került: csak minden ötödik válaszadó (21 százalék) említette a napilapokat és folyóiratokat elsődleges hírforrásként.

Magyarországon csaknem ugyanannyian tájékozódnak a televízióból (58 százalék) mint az online hírportálokról (57 százalék), de nálunk az uniós átlagnál lényegesen többen (43 százalék) használják hírforrásként a közösségi médiát.

Az európai válaszadók jobban bíznak a hagyományos médiacsatornákban és a nyomtatott sajtóban (illetve azok online változataiban), mint az online hírportálokban és a közösségi médiában. Hazánkban sokan (a válaszadók negyede) a közösségi médiában követett személyiségeket, csoportokat vagy barátokat jelölték meg legmegbízhatóbb hírforrásként, ezt követi a közszolgálati média és az online híroldalak (22–22 százalékkal), majd az írott sajtó (21 százalékkal).

hirdetés
A közmédia iránti 22 százalékos „bizalom” az EU-ban a legalacsonyabb. Igaz, a lengyel 23 százalék sem sokkal több.

Ugyanakkor az EU többi országában egyértelműen az állam által fenntartott hírcsatornák a leghitelesebbek, Finnországban 73 százaléknyian gondolják így, de Svédországban, Portugáliában, Észtországban vagy Luxemburgban is 66–67 százalék ez az arány.

Az összeurópai válaszadók több mind negyede (28 százalék), a magyarok 46 százaléka véli úgy, hogy az előző hét napban „nagyon gyakran” vagy „gyakran” találkozott álhírekkel és félretájékoztatással. A válaszadók többsége biztos abban (12 százalékuk nagyon, 52 százalékuk valamennyire), hogy felismeri az álhíreket és a félretájékoztatást.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Komoly leépítések jönnek: Itt az energiaválság első nagy régiós áldozata
Nyáron két hétre már leállították a termelést, most pedig az alkalmazottak húsz százalékát kénytelenek elküldeni.

Link másolása

hirdetés

Komoly létszámleépítésre kerül sor Románia legnagyobb vegyipari vállalatánál - írja a maszol.ro.

A Chimcomplex Borzești az alkalmazottak több mint 20 százalékát küldi el arra hivatkozva, hogy a durva energia áremelkedés miatt kénytelen visszafogni a termelést.

A cég márciusban már bejelentette, hogy amennyiben a gáz és a villanyáram ára nem csökken, akkor el kell küldenie dolgozókat. Augusztusban két hétre már leállította a termelést a borzești-i üzemében.

A Chimcomplexnek két gyára van: Borzești-en és Râmnicu Vâlceán. Tavaly 1900 embert foglalkoztattak, a most bejelentett leépítés több mint 20 százalékukat érinti.

Tavalyi árbevételük 2,2 milliárd, a nyeresége pedig 485 millió lej. Míg most az első negyedévben a bevételek kb. 10 százalékkal nőttek, aközben a profit 40 százalékkal csökkent. Tavaly az első felében 159 millió lejt költöttek vízre és energiára, idén ez erre az időszakra már 413 millió lej volt.

A postál beszámolója szerint a jövőben más román nagyvállalatoknál is számítani kell elbocsátásokra, mert állami támogatásban nem részesülnek és piaci áron kell az energiát megvásárolniuk.

hirdetés

Forrás: 24.hu


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Meghalt Gábor József
Rengeteg tévés műsor, közvetítés kötődik a nevéhez, de többször szerepelt a képernyőn is világhírű rokonuk miatt.

Link másolása

hirdetés

Életének 74 évében elhunyt Gábor József "Zsazsa" - a gyászhírt a család közölte a közösségi oldalán:

"Édesapám a 70-es évektől a Magyar Televízió oszlopos tagja volt.

A 80-as évek közepétől a Szórakoztató Osztályon Főgyártásvezetői pozícióban dolgozott egészen 1998.

A Magyar Televízióban eltöltött évei alatt szerencséje volt dolgozni a Magyar Televíziózás Aranykorában az ország legendáival.

Rengeteg műsor kötődik a nevéhez, melyeket Vitray Tamás, Rózsa György valamint Antal Imre vezetett legtöbbször. Számtalan operett és színházi közvetítés kötődik nevéhez.

hirdetés

- Ideális család

- Világsztárok az operában

- Csak ülök és mesélek

- Elmebajnokság

- Kincsestár kabaré

- Humort hozunk viszünk

- Kapcsoltam

- Uborka.

A 90-es években Magyar Televízió legnagyobb világsztárokat felvonultató gálaműsorának a Top Shownak a producere.

Német tudásának és kapcsolatainak köszönhetően az osztrák illetve német köztévével, számtalan világsztár érkezését szervezte meg a rendszerváltás utáni Magyarországra.

Az ő nevéhez fűződik: Bonnie Tyler, Paul Young, Gloria Gaynor, Ricky Martin, Falco ... (csak pár név a sok közül)

'98 után a megváltozott új magyar médiapiacon saját céget alapítva 20 évig több műsort gyártott a Magyar Televízió, illetve az RTL Klub részére.

MTV: Szerencse szombat, ötös lottó, Luxor sorsolás, Hangszál

RTL klub: Gálvölgyi Show

Édesapám számtalanszor szerepelt más témában képernyőn, mivel rokoni szálak fűznek minket a világhírű Gábor Zsazsához.

RTL csatornán futó 21. század című műsorban erről hosszasan is beszélt.

Temetés várható időpontja október 9-én 10:00 órakor lesz a Kozma utcai Izraelita Temetőben.

Gábor Márton és gyászoló családja"


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Reagált Kadirov atomfegyver bevetését szorgalmazó nyilatkozatára a Kreml
A szóvivő szerint a regionális vezetőknek joguk van kifejteni álláspontjukat.

Link másolása

hirdetés
Oroszország a nukleáris fegyverek kérdésének „kiegyensúlyozott megközelítését” támogatja

– közölte a Kreml szóvivője arra reagálva, hogy Oroszország csecsenföldi régiójának vezetője kisebb atomfegyver ukrajnai bevetését javasolta a múlt héten. Ramzan Kadirov hadiállapot bevezetését sürgette a határ menti orosz régiókban, és ekkor tett említést a taktikai atomfegyverek bevetésére Ukrajna ellen.

Ramzan Kadirov Oroszország kelet-ukrajnai erődítményének, Limannak az elvesztése után egy Telegram-posztban sürgetett „drasztikusabb intézkedéseket” - írja a hvg.hu.

Peszkov erre reagálva emlékeztetett arra, hogy az atomfegyverek bevetésének alapelveit az orosz nukleáris doktrína tartalmazza, "amelytől eltérő megfontolások nem lehetnek".

A szóvivő azt hangoztatta, hogy

a regionális vezetőknek joguk van kifejteni álláspontjukat,

és méltatta Kadirovnak és a csecsen harcosoknak az orosz fegyveres erőkben játszott szerepét. Ugyanakkor megjegyezte, hogy "nehéz időkben is tartózkodni kell az indulatoktól" - írja az MTI.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Eltűnt az orosz állami tévés, aki élő adásban kritizálta a háborút
Augusztus óta házi őrizetben várta a tárgyalását, ahol akár tíz évet is kiszabhatnak rá.

Link másolása

hirdetés

Megszökött a házi őrizetből, most körözési listára került a 44 éves Marina Ovszjannyikova - írja az RTL.hu.

Az orosz állami televízió egyik volt producere azzal vált ismertté, hogy a televízió esti élő hírműsorába egy háborúsellenes táblával rohant be és felmutatta a műsorvezető mögött.

Később augusztusban házi őrizetbe helyezte egy orosz bíróság, a vád szerint az orosz hadsereggel kapcsolatban hamis információkat terjesztett.

A nő az egyik lányával együtt szökött meg és jelenleg ismeretlen helyen tartózkodik - közölte a Russia Today című orosz állami híroldal. Ügyvédje az AFP francia hírügynökségnek hétfőn elmondta, hogy

az orosz hatóságok azért adtak ki körözést a volt tévés ellen, mert „nem ott van, ahol október 9-ig lennie kellene”.

A tárgyalás ugyanis október 9-én kezdődött volna. Ha a végén bűnösnek találják az ellene felhozott vádakban, akkor

hirdetés
akár tíz évig tartó börtönbüntetésre is ítélhetik.

Ovszjannikova ellen akkor indítottak eljárást, mikor július közepén a Kremlnél egy táblával a kezében tüntetett a háború ellen. A táblára azt írta: „Putyin egy gyilkos, a katonái fasiszták”. A földön pedig három véres játékbaba volt.

Korábban Emmanuel Macron francia elnök a nőnek felajánlotta, hogy Franciaország menekültstátuszt ad neki, vagy konzuli védelemben részesíti – írta a Moscow Times című lap.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: