HÍREK
A Rovatból

A Vodafone európai hálózata 100%-ban átáll a zöld működésre

A Vodafone bejelentette, hogy legkésőbb 2021 júliusáig 100%-ban megújuló villamosenergiával fogja üzemeltetni európai hálózatát. Ezzel egy Zöld Gigabit Net hálózatot hoznak létre, amely a jövőben is fenntartható módon fog növekedni, kizárólag szél-, nap- és vízenergia felhasználásával.


A Vodafone vállalásai összhangban vannak a vállalat azon céljával, hogy 1 milliárd ember életét tegye jobbá, miközben 2025-re felére csökkenti káros környezeti hatását. 2019-ben a szolgáltató elkötelezte magát amellett, hogy teljes villamosenergia-beszerzése megújuló forrásokból származzon, továbbá hogy 2025-re felére csökkentse a környezetre gyakorolt káros hatását, és újra felhasználja, továbbértékesítse vagy újrahasznosítsa hálózati hulladékának 100%-át.

Nick Read, a Vodafone csoport vezérigazgatója így fogalmazott: „Minden korábbinál erősebb elvárás a Vodafone-nal szemben, hogy világszerte emberek millióit kapcsolja össze. A társadalom COVID-19 válságból való kilábalásával és újjáépülésével lehetőségünk nyílik jövőnk fenntartható módon történő átalakítására, ezzel biztosítva, hogy a helyreállítás ne a környezet kárára történjen meg. Az, hogy európai hálózatainkban felgyorsítottuk a 100%-ban megújuló villamosenergiára történő átállást, örökre megváltoztatja technológiánk energiaellátásának módját: csökken a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőségünk, segít ügyfeleinknek az erőforrások hatékonyabb kezelésében és széndioxid-kibocsátásuk csökkentésében, valamint hozzájárul bolygónk egészségesebbé tételéhez.”

Az új, széndioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó cél az erre a témára szakosodott globális szakértői szervezet, a Carbon Trust támogatásával született meg, akikkel a Vodafone évek óta együtt dolgozik. A Carbon Trust kiszámolta azt a teljes kibocsátásmennyiséget, amelynek elkerüléséhez a Vodafone segítette hozzá vállalati ügyfeleit, és lehetséges jövőbeli forgatókönyveket modellezett, hogy információkkal segítse a Vodafone stratégiáját ezen a területen.

Tom Delay, a Carbon Trust ügyvezető igazgatója elmondta: „2010 óta szorosan együttműködünk a Vodafone-nal a vállalat fenntarthatósági programja kapcsán, valamint az elmúlt hét évben a Vodafone termékeinek és szolgáltatásainak szén-dioxid-kibocsátást csökkentő hatásainak számszerűsítésében is. Az informatikai szektor előtt egyre nagyobb lehetőségek nyílnak meg olyan új megoldások fejlesztésére és megvalósítására, amelyek elősegítik a széndioxid-mentesítést. Ez a cél arra ösztönözi a Vodafone-t, hogy továbbra is maradjon a stratégia zászlóvivője, az IoT (a ‘dolgok Internete’) és egyéb szolgáltatások továbbfejlesztésével, valamint a vállalati ügyfelekkel történő kapcsolatteremtéssel.”

Európában felgyorsult a zöld hálózatok létrehozására irányuló terv

A Vodafone egész Európára kiterjedő, Zöld Gigabit Net elnevezésű vállalása három évvel előre hozza azt a korábbi kötelezettségvállalást, hogy 2025-re 100%-ban megújuló villamosenergiával működő vonalas és mobil hálózatokat alakítson ki. A Vodafone hálózataiban felhasznált energia mintegy négyötöde megújuló energiaforrásokból fog származni, amelyet a PPA program és a zöld tarifák alkalmazásával közvetlenül az országos hálózatról fog beszerezni. A fennmaradó ötödrészt pedig, amelyet a Vodafone létesítményeit befogadó épületek és infrastrukturális elemek tulajdonosai szolgáltatnak, hiteles megújuló energia-tanúsítványokkal látják el. Ahol lehetséges, a Vodafone a helyszínen történő energiatermelésbe is befektet, elsősorban napelemes megoldással.

A Zöld Gigabit Net legkésőbb 2021. július 31-re bevezetésre kerül a Vodafone összes európai piacán, ideértve Németországot, az Egyesült Királyságot, Spanyolországot, Olaszországot, Portugáliát, Írországot, Görögországot, Romániát, Albániát, Csehországot és Magyarországot.

Új cél a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére

A Vodafone technológiája és szolgáltatásai - ideértve vezető globális IoT ('dolgok Internete') platformunkat is - már önmagukban segítséget nyújtanak vállalati ügyfeleink számára energiafelhasználásuk hatékonyabb kezelésében és károsanyag-kibocsátásuk csökkentésében. A 2019/2020-as pénzügyi évben a Vodafone vállalati ügyfelei világszerte 6,9 millió tonna széndioxid-kibocsátást tudtak megtakarítani, ami közel négyszerese a Vodafone saját tevékenységeiből származó károsanyag-kibocsátásnak.

A Vodafone következő tíz évre, azaz a 2020-2030 közötti időszakra vonatkozó új globális, összesített, 350 millió tonnás széndioxid-kibocsátás csökkentési célkitűzése nagyrészt a Vodafone IoT szolgáltatásainak segítségével fog megvalósulni, ideértve a logisztikát és a flottakezelést, valamint az intelligens mérési és gyártási tevékenységeket. További megtakarítások várhatóan az egészségügyi szolgáltatások, a felhőtárhely-szolgáltatások és az otthoni munkavégzés révén érhetők majd el. Az alábbi IoT alkalmazások segítik az ügyfeleket a károsanyag-kibocsátás csökkentésében:

· Intelligens áramfogyasztás-mérők, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások, az önkormányzatok és a háztartások számára energiafelhasználásuk figyelemmel kísérését, kezelését és csökkentését. A Vodafone világszerte több mint 12 millió, IoT technikát alkalmazó intelligens mérőcsatlakozással rendelkezik, amelyekkel mintegy 1,6 millió tonna széndioxid-kibocsátást előz meg.

· Intelligens városok - intelligensen hálózatba kapcsolt települések, amelyek célja, hogy javítsák az energiaigényes szolgáltatások - például a közösségi közlekedés, a közúthálózatok és az utcai világítás - hatékonyságát. Például a spanyolországi Guadalajara városában 13 500 LED-es fényforrást csatlakoztattak egy központi irányítórendszerhez, 68%-kal csökkentve az utcai világítás energiafogyasztását.

· Intelligens logisztika - Járművekbe épített IoT technológiák, amelyek az útvonal-kezelés, a járműkarbantartás és a járművezető viselkedésének optimalizálását szolgálják, akár 30%-os üzemenyagfelhasználás-csökkenést, és mintegy 4,8 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítását eredményezve.

Továbbra is az energiahatékonyság éllovasa

A Vodafone továbbra is elkötelezett amellett, hogy javítsa bázisállomásai, valamint adat- és kapcsolóközpontjai energiahatékonyságát, amelyek együttesen a társaság globális energiafogyasztásának 95% -át teszik ki. 2020 során a Vodafone 77 millió eurót fektetett be energiahatékonysági és megújuló energiaprojektekbe, amelyek 186 GWh éves energiamegtakarítást eredményeztek.

Az adatfelhasználás folyamatos növekedése ellenére a Vodafone az elmúlt évben tovább javította általános energiahatékonyságát, 38,5% -kal csökkentve az üvegházhatást okozó teljes gázkibocsátás mennyiségét az átvitt mobil adatmennyiség petabájtnyi mennyiségére vetítve, amellyel egy petabájtra vetítve 230 tonna széndioxid-kibocsátást ért el.

A Vodafone energiahatékonysági kezdeményezései a hatékonyabb hálózati berendezések beszerzésére és üzembehelyezésére, az alacsonyabb energiafelhasználású villamos- és hűtési technológiák telepítése révén megvalósított energiaigény-csökkentésre, valamint a régi eszközök leszereléséből és cseréjéből származó alacsonyabb energiafelhasználásra épülnek.

2019 májusában a Vodafone kibocsátotta első, 750 millió euró értékű zöld kötvényét azon projektek finanszírozására vagy refinanszírozására, amelyek segítik a vállalat környezetvédelmi céljainak elérését; majd jelentést készített arról, mely projektek voltak támogathatók a befolyó összegek lehetséges felhasználásának tükrében, és azokat miként választották ki.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Már nemcsak a jelöltjeinket zaklatják telefonon, hanem a családtagjaikat is
A TISZA Párt elnöke arról számolt be, hogy egyik jelöltjük 87 éves édesanyját telefonon keresték meg, egy másik jelölt 15 éves gyerekét pedig a házuknál kérdezgették. A politikus azt üzente Orbán Viktornak, ne küldje a „csahosait” a tiszás jelöltekre és családtagjaikra.


Magyar Péter, a TISZA Párt elnöke egy Facebook-posztban arról írt, hogy már nemcsak a jelöltjeiket, hanem a családtagjaikat is zaklatják telefonon.

Mint írja, a „megafonos közpénznyelő janicsárok” többek között

felhívták az egyik jelöltjük 87 éves édesanyját, akit Ukrajnáról és Brüsszelről kérdeztek. Hozzátette, a hölgy eddig Fidesz-szavazó volt.

Magyar Péter szerint Orbán Viktor „janicsárjai” a tiszás jelöltek házánál is „ólálkodnak”, és

állítása szerint kedden az egyikük 15 éves gyerekét kérdezgették arról, hogy mikor jön haza az édesanyja.

A posztjában ezután közvetlenül a miniszterelnökhöz fordult a következő szavakkal: „Ide figyelj, Orbán Viktor! Ne a csahosaidat küldd rá a TISZA jelöltjeire és a családtagjaikra! Légy férfi, és állj ki nyílt vitára! Ne Bohárok mögé bújj! Állj ki a magyar nép elé! Légy férfi, tiszteld meg a magyarokat! Legalább húszévente egyszer.”

Ahogy megírtuk, a TISZA Párt hétfőn este hozta nyilvánosságra nyilvánosságra hozta a lehetséges képviselőjelöltjeit minden egyéni választókerületben. A legtöbb körzetben három jelöltet neveztek meg, a végső induló személyéről pedig egy kétfordulós előválasztás dönt: először a párt belső közösségei, a Tisza Szigetek tagjai szavaznak, majd egy nyílt online voksolás következik. A végleges jelöltek listáját november 30-án hozzák nyilvánosságra.

Magyar Péter kedden egy Facebook-bejegyzésében azt írta, várható, hogy a Fidesz folyamatosan támadni fogja a 315 jelöltet, de ők „tudják, hogy mi vár rájuk”, ő pedig ismeri ezeket az embereket, és tudja, hogy „ők már nem félnek.” A pártelnök szerint „Orbánék láthatóan totálisan lefagytak. Annyit tudtak kinyögni magukból, hogy Gyurcsány és Brüsszel”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Buszmegállóba vágódott egy gerenda a Budafoki úton, azonnal leállították az életveszélyes bontást
Sem a járda, sem a buszmegálló védelmét nem oldották meg, a törmelék pedig a járda közelében hullott le. A beruházó cég azt közölte, csak helyszíni ellenőrzés után engedélyezik újra a munkálatokat.
DKA - szmo.hu
2025. november 19.



Azonnali hatállyal felfüggesztette a Budafoki út 70. szám alatti épület utcafronti bontását a beruházó Biggeorge cégcsoport, miután kedden a szabálytalanul végzett munkálatok során egy nagyméretű fagerenda csapódott a közeli buszmegállóba – írja a Telex.

A lap megosztott egy videót, amelyen látszik, hogy

az egykori Kisbig Kifőzde épületének bontásakor sem a járda, sem a buszmegálló védelmét nem oldották meg, a törmelék pedig a járda közelében hullott le.

A Biggeorge a Telexnek azt állította, csak tőlük értesültek a bontás körülményeiről, ugyanis hozzájuk korábban nem érkezett bejelentés a munkálatokkal kapcsolatban. Szerencsére senki nem sérült meg, de az eset rávilágított a munkavédelmi hiányosságokra.

„A videófelvétel alapján megállapítható, hogy a kivitelezést végző vállalkozó nem a szerződésünk szerint járt el, a munkavédelmi előírásokat sem tartotta be teljeskörűen, valamint a kiporzás elleni védelmet sem biztosította megfelelően”

– ismerte el a cég. Megjegyezték azt is, hogy a felvétel végén látható gerenda valóban kifordult a járdára, de más építési törmelék nem hullott ki a bontási területről, ami az épület és a porfogó hálóval ellátott kerítés közötti megfelelő a védőtávolságnak köszönhető.

A Biggeorge közölte, a bejelentés alapján az utcával határos épületek bontását leállították a szükséges intézkedések elvégzéséig, a munka folytatását pedig csak helyszíni ellenőrzés után engedélyezik.

Jelezték azt is, hogy felszólították az alvállalkozót a hiányosságok pótlására. Azt ígérték, a jövőben a gépi bontás idejére lezárják a járdát, folyamatos személyi felügyeletet biztosítanak, és intenzívebb locsolással, valamint rendszeres takarítással védekeznek a porszennyezés ellen.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Vasúti szabotázs utáni válaszcsapás: Lengyelország bezárja az utolsó orosz konzulátust
Varsó szerint két Moszkvának dolgozó ukrán követte el a merényletet, akik Belaruszba menekültek. A cél egy Ukrajnának segélyt szállító vonat felrobbantása lehetett.


A hétvégi robbantásos vasúti szabotázsakció után Lengyelország bezárja az utolsó, Gdańskban működő orosz konzulátust, és az orosz diplomaták schengeni mozgásának korlátozását sürgeti az Európai Uniónál. A lengyel kormány a Varsó–Lublin vasútvonalon történt merényletre reagálva döntött a kemény diplomáciai lépésekről – írja a 444.hu.

„Ez nemcsak szabotázsakció volt, hanem állami terrorcselekmény is”

– jelentette ki Radosław Sikorski lengyel külügyminiszter szerdai sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy a történtekre nemcsak diplomáciai válasz érkezik.

Varsó állítása szerint a robbantást két, Moszkvával együttműködő ukrán állampolgár követte el, akik azóta a szomszédos, Oroszországgal szövetséges Belaruszba menekültek.

Jacek Dobrzynski, a lengyel hírszerző szolgálatokért felelős miniszter szóvivője megerősítette, hogy a két gyanúsított mellett több embert is őrizetbe vettek az üggyel kapcsolatban, de további részleteket nem árult el.

Moszkva tagadja a vádakat, a lengyel lépéseket „oroszfóbiának” minősítette, és közölte, hogy viszonossági alapon korlátozni fogja Lengyelország diplomáciai és konzuli jelenlétét Oroszországban. A Kreml sajnálatát fejezte ki a döntés miatt, amelyet „józan ésszel össze nem egyeztethetőnek” nevezett.

A szabotázsakció a múlt hétvégén történt a Varsót az ukrán határral összekötő vasútvonalon, Mika település közelében, mintegy 100 kilométerre délkeletre a fővárostól. A robbanás megrongálta a síneket, de személyi sérülés nem történt.

Donald Tusk miniszterelnök szerint a merénylet célpontja egy vonat felrobbantása lehetett. Az érintett szakasz az Ukrajnának szánt segélyszállítmányok egyik legfontosabb útvonala.

Ugyanezen a hétvégén a közeli Puławy térségében nagyfeszültségű vezetékeket is megrongáltak.

A gdański konzulátus bezárásával Oroszországnak már csak a varsói nagykövetsége marad nyitva Lengyelországban, miután a krakkói és a poznańi képviseleteket már korábban bezáratták. A mostani lépés illeszkedik abba a sorba, ahogyan Varsó és más európai országok reagálnak az elmúlt években megszaporodott, Oroszországnak tulajdonított szabotázs- és kémkedési akciókra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Vitézy Dávid: Ha a pofátlanságnak lenne minisztériuma, Lázár János vezetné azt is
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője kiakadt a közlekedési miniszter helyettesének szavain. Szerinte arcpirító, hogy az önkormányzatokra hárítják a felelősséget a vasút leépítéséért.
F. P. / Fotó: - szmo.hu
2025. november 19.



Újabb fejezethez érkezett Vitézy Dávid és a Lázár János vezette közlekedési minisztérium vitája, miután a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője egy friss posztban élesen bírálta a kormány vasútpolitikáját. Vitézy szerint Csepreghy Nándor miniszterhelyettes „olyan arcpirító szövegeket mondott, amiket a főnöke szokott”, majd a bejegyzést azzal a mondattal zárta:

„Ha a pofátlanságnak lenne minisztériuma, Lázár János vezetné azt is.”

A frakcióvezető Csepreghy Nándor szavaira reagált, aki egy nyilatkozatában azt állította, hogy az önkormányzatok nem a vasút, hanem az autópályák fejlesztését kérték.

„Nem tud olyat mutatni nekem, hogy egy önkormányzat azt kérte volna, hogy a vasutat fejlesszük az irányába”

– jelentette ki a miniszterhelyettes, aki szerint „új szerelvényeket és mozdonyokat venni gazdaságilag teljesen indokolatlan”.

Vitézy Dávid szerint Csepreghy állításai nem felelnek meg a valóságnak.

Emlékeztetett, hogy a fővárosi közgyűlés az elmúlt egy évben legalább négy alkalommal is kiállt a vasúti fejlesztések mellett, legyen szó az agglomerációs vonalakról, a pályaudvarok felújításáról vagy a reptéri vasút megvalósításáról.

Vitézy szerint a Lázár-féle közlekedéspolitika csak akkor hivatkozik az önkormányzatokra, amikor a felelősséget akarja hárítani, miközben a kormány 255 milliárd forintot költ egy új MÁV-székházra a Kopaszi-gáton ahelyett, hogy a vasútra fordítaná a forrásokat.

A politikai üzengetés hátterében a MÁV járműbeszerzési programja áll.

November 17-én adták át az 50. lízingelt mozdonyt abból a 100 darabos flottából, amellyel a vasúttársaság a járműparkját frissíti. A tervek szerint 2025 végéig további öt, 2026 első három negyedévében pedig a maradék 45 jármű érkezik meg. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója az eseményen azt mondta, ezzel „a MÁV napi működéséhez szükséges mintegy 200 mozdony közül 100 már teljesen korszerű lesz.”

A mostani lízingprogramot sokan azért tartják ellentmondásosnak, mert a MÁV-START 2022-ben keretmegállapodást kötött 115 darab új Siemens Vectron villanymozdony vásárlására, ám ezt a beszerzést a kormány később leállította. A járműbeszerzések mellett a pályahálózatot érintő döntések is vitákat váltottak ki Lázár János minisztersége alatt: 2023 nyarán tíz mellékvonalon állították le a személyszállítást, a vonatok helyét pótlóbuszok vették át.

via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET: