A MÁV vezérigazgatója büszke, hogy alig késnek a vonatok
A MÁV vezére vasárnap a Facebook-oldalán írt arról, hogy novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos.
- kezdte bejegyzését a vezérigazgató, Hegyi Zsolt.
„Egyetlen nap is elég, hogy egy hónapot tönkretegyen” – írta Hegyi. Ezért most a leggyengébb pontokra koncentrálnak: pályafelújítások jönnek, januártól pedig elindítják az Országos Haváriaközpontot. Ez nemcsak az utasokat tájékoztatja majd gyorsabban, de állítólag segít abban is, hogy hamarabb tovább tudjanak utazni.
A MÁV mostanában külön közleményekben próbálja bemutatni, hogy mennyire pontosak a járatok. Ez a szokás csak nemrég indult, miután Vitézy Dávid előásta a korábban rejtegetett statisztikákat, és azok nem mutattak túl szép képet.
A Telex emlékeztet rá, hogy a MÁV oldalán nyáron közölt menetrendszerűségi adatok szerint 2024 júniusában a magyar InterCity-k 42,9 százaléka volt pontos, azaz késett kevesebbet 5 percnél, júliusban 36,38, augusztusban mindössze 32,8 százalékuk. Aztán hirtelen leállt a részletes adatszolgáltatás, majd a MÁV saját grafikonokkal jelentkezett.
A MÁV egy idő után inkább leállt a részletes adatszolgáltatással, és saját grafikonokat kezdett gyártani. Hegyi szerint ezek viszont jobban bemutatják az „összefüggéseket és a hátteret”, nem csak kiragadott részleteket közölnek.
Vitézy Dávid a vezérigazgató posztjára azzal reagált, hogy továbbra sem nyilvánosak a korábbi részletes menetrendszerűségi adatok. A MÁV például két hónapja nem közli a legérzékenyebb szolgáltatás, az InterCity-k késéseit. Szerinte a valóság és a részletes adatsor helyett csak egy kozmetikázott propagandaadatot közölnek.