HÍREK
A Rovatból

3,3 milliárdból újítják fel a Lázár János batidai kastélyához vezető utat

Az úton naponta háromszor megy egy busz és az autóforgalom sem jelentős. Eközben nemrég nemrégiben 2100 milliárd forintnyi beruházást függesztettek fel.


A 47-es útról letérve, az M43-as felé vezető 4413-as úton kellemesen lehetett autózni, amíg el nem kezdődtek a felújítási munkálatok, írja az Átlátszó.

A Szeged365 számolt be róla, hogy a Magyar Közút közleménye szerint

a 4413-as Algyő-Maroslele összekötő út több mint 6 kilométeres szakaszát hamarosan felújítják, ami bruttó 3,3 milliárd forintba kerül.

Csak a Nagyfai bekötőút és az M43-as felüljáró közötti részt újítják fel, de ez is jelentős előrelépés.

Az út teljes hossza az algyői Tisza-hídtól az M43-asig 12 kilométer, ebből most a fele kap új aszfaltot, a másik fele pedig marad a megszokott rázkódós és 40-es sebességkorlátozású.

A Wikipédia szerint

az Algyőről Ady Majorig közlekedő busz 23,4 kilométeres távot tesz meg 44 perc alatt, napi három alkalommal.

Az autóforgalom sem jelentős: körülbelül 236 autó az M43-as csomópontnál, és valamivel több a Tisza-hídnál.

Tehát nem egy túlterhelt mellékút, de a felújítás mégis indokolt, hiszen

Lázár János kastélya is ezen az útvonalon található, így a miniszter hamarosan egyenesen tükörsima aszfalton suhanhat majd.

Mindez különösen érdekes annak fényében, hogy nemrégiben 2100 milliárd forintnyi beruházást függesztettek fel. Varga Mihály pénzügyminiszter bejelentette, hogy további 675 milliárdnyi projekt is késni fog, de idővel ezek is megvalósulnak.

Az viszont biztos, hogy a 4413-ason már javában dolgoznak: alaposan felmarták az utat, kivágták a fákat, és a Duna Aszfalt már szorgosan végzi a munkát.

A Magyar Közút szerint

az árakat nem érdemes összehasonlítgatni, mert ez a projekt jóval összetettebb, mint az uniós pénzből finanszírozottak.

Itt teljes pályaszerkezetet bontanak és újat építenek, ami azért fontos, mert a térfogatváltozó altalaj elég fagyérzékeny. Talajstabilizálásra is szükség van, ami persze plusz költséggel jár, de így biztosítják, hogy az út hosszú távon is jól használható maradjon.

A Magyar Közút elárulta, hogy a 4413-as út a legrosszabb, 5-ös kategóriába esik az Országos Közúti Adatbank felmérése alapján. Az út jövőbeni szerepe is fontos: ha a 47-es főút vagy a Tisza-híd felújítása elindul, ezen az úton lehet majd kerülni.

Tehát bármennyire is eldugott ez a mellékút, most kiemelt projekt lett belőle.

A munkálatok 2024 végéig tartanak, addig pedig türelmet és megértést kérnek az autósoktól a kivitelezők.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleménye:

"A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában 2024. augusztus 21-én indulhatott el a 4413-as jelű Algyő-Maroslele összekötő út átfogó, teljes körű felújítása, melyről korábban a helyi, Csongrád-Csanád vármegyei közlekedőket és médiumokat is előre tájékoztatta a közútkezelő. A mai napon olyan cikkek jelentek meg a beruházás kapcsán, amelyek politikai szempontok alapján értelmezte át a projekt műszaki paramétereit, így fals módon járhatta be a hazai sajtót a fejlesztéshez kapcsolódó szakmai tájékoztatás.

Ezért a Magyar Közút szeretné még egyszer kiemelni, hogy a projekt olyan hosszútávú fejlesztés kezdő lépéseit jelenti, ami később a 47-es főút fejlesztési munkáihoz kapcsolódó teljes útzár miatti forgalomszervezési munkák miatt stratégiai fontosságú lesz. A 47-es főút algyői Tisza-hídjának bővítési, fejlesztési munkái már előkészítő fázisban vannak, a tervek alapján pedig már most realizálható, hogy az építési munkák során időszakosan teljes útzár bevezetése is sor kerül. A főúton naponta 17470 egységjármű közlekedik, ebből 888 teherautó. Ehhez hasonló forgalmat kell majd szükség esetén elvezetnie a 4413-as jelű Algyő-Maroslele összekötő útnak. A mellékút felújítás előtt nem rendelkezett olyan műszaki paraméterekkel, hogy naponta az ilyen megnövekedett arányú, főleg teherautó forgalom biztonságos és komfortos áthaladását biztosítsa, mivel nem ekkora terhelésre volt méretezve a szakasz.

Ezért még a 47-es főút fejlesztése előtt döntöttek arról, hogy a mellékút komplex felújítása elengedhetetlen ahhoz, hogy ez a szakasz hivatalos terelőút lehessen és a lehető legkisebb mértékű kerülővel számoljanak a térségben közlekedők és a teherautósok, vagyis ez a beruházás a főút fejlesztéséhez tartozó alprojektnek minősül. Tekintettel arra, hogy a mellékút térségében térfogatváltozó altalaj jellemző, amely rendkívül víz- és fagyérzékeny kötött talajfajta, ez pedig a pályaszerkezet deformációját is okozhatja, ezért a meglévő pályaszerkezetet teljes elbontják, új pályaszerkezet épül, arra terítik az új aszfaltrétegeket. A szakemberek célja így az volt, hogy hosszú távon, a terelés alatt és után is megfelelő állapotú utat használhassanak az autósok. Az útszakasz térségben betöltött jövőbeni funkciója mellett fontos kiemelni, hogy ez az út szolgálja a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet megközelítését is."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Lemond a TISZA Párt fővárosi frakciójának vezetője a közgyűlési mandátumáról
A döntésről a közösségi oldalán számolt be a TISZA Párt. Dr. Ordas Eszter lemondása mögött családi okok állnak.


„A TISZA fővárosi frakciójának vezetője, dr. Ordas Eszter családi okból július 15-ével lemond a közgyűlési mandátumáról. A TISZA elnöksége és a budapesti frakció tudomásul vette frakcióvezető asszony döntését” – írta Facebook-oldalán a párt budapesti szervezete.

A megüresedő képviselői mandátumot Gerzsenyi Gabriella veszi át. „A TISZA fővárosi frakciója jövő héten választ új vezetőt” – emlékeztetett a párt. „A TISZA teljes közössége nevében köszönjük Eszter eddigi munkáját, és további szakmai sikereket és jó egészséget kívánunk neki” – írták a közösségi oldalon.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: A holdudvart etető rendszer válságba jutott, mert az EU nem küld tovább szabadon ellopható pénzeket
A független országgyűlési képviselő szerint a szekszárdi borász esete, illetve a körülötte kialakult gazdasági hálózat jól mutatja, hogy a Fidesz-rendszer sokkal kiterjedtebb, mint azt manapság gondolni szokás.


Hadházy egy fotót is mellékelt a Facebook-bejegyzéshez, amin Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter helikoptere látható egy szekszárdi borászat istállójának karámján belül, „mert a külügyminiszternek derogált autópályán leutazni 150 kilométerre egy protokoll gyárlátogatásra és egy ebédre a borászat éttermében”.

„A borász esete, illetve a körülötte kialakult gazdasági hálózat jól mutatja, hogy a Fidesz-rendszer sokkal kiterjedtebb, mint azt manapság gondolni szokás.

Sok tízezer, sőt, százezer ember él ilyen vagy olyan módon abból, hogy jóban van valakivel, neki politikai szolgálatokat tesz, amiért állást, állami megrendelést, uniós pályázati forrást remél. Ha egyszer elkezdenénk komolyan felgöngyölíteni ezeket a dolgokat, nem is lenne elég egy új börtönt építeni, kettőt-hármat simán meg lehetne tölteni csak a fontosabb szereplőkkel” – fogalmazott a független országgyűlési képviselő, aki jó hírekről is beszámolt.

„A jó hír az, hogy ez a holdudvart etető rendszer válságba jutott, mivel a sajtó és néhány ellenzéki szereplő kitartó munkával elérte, hogy az EU ne küldjön tovább szabadon ellopható pénzeket. Külső finanszírozás nélkül pedig az eddigi "gazdasági modell" összezuhant, hiszen nem képes kitermelni annyit, amennyire a csókosok igényt tartanának

(meg ami egy szerény életszínvonal-emelkedéshez kellene). Lent a végeken iszonyú harag gyűlik a nagykutyákkal szemben, akik a maradék forrásokat magukhoz terelik, a falusi polgármestereknek meg csak annyit mondanak: oldjátok meg!” – zárult a bejegyzés.

A Blikk szerint több mint három és fél milliárdos csalással gyanúsítják a szekszárdi borászt, aki a hatóságok szerint fiktív önrészekkel és túlárazott számlákkal csapta be a pályázati rendszert.

A cég 2012 és 2022 között összesen közel 5 milliárd forint vissza nem térítendő állami és uniós támogatást kapott. A nyomozás jelenlegi állása szerint a gyanúsított ezek közül egyes összegekhez jogtalanul jutott hozzá.

Az ügyészség közlése szerint a férfi egyeztetett egy dunaújvárosi cég ügyvezetőjével, aki a piaci árnál jóval magasabb árajánlatokat adott. A számlákon szereplő összegek egy részét visszajuttatták a borász érdekeltségébe tartozó társaságoknak, így formálisan teljesítették a pályázatban előírt 50 százalékos önrészt. A nyomozók szerint ezzel a módszerrel a férfi és társai megtévesztették a pályázatért felelős hatóságot, és összesen mintegy 3,6 milliárd forint vagyoni hátrányt okoztak. Az eljárásban jelenleg tíz bűntársa ellen is folyik nyomozás, legtöbbjük szintén szekszárdi borász.

A jogi végzettségű B. I. korábban a Tolna megyei adóhatóság nyomozó osztályának vezetője volt. Korábban maga is hasonló típusú bűncselekmények ügyében nyomozott. A családja által működtetett pincészet több generáció óta jelen van a szekszárdi borvidéken, boraik országosan is ismertek, és nagy élelmiszerláncok polcain is megtalálhatók, írta a lap.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
„Beszólós” pólóban fogadták Lázár Jánost a múzeumi dolgozók, amikor műtárgyakat válogatott náluk
A dolgozók különféle feliratú pólókkal fejezték ki véleményüket, miközben Lázár János műtárgyakat válogatott a Karmelitába. A miniszter végül meghallgatta panaszaikat is.


Fekete pólóban várták az Iparművészeti Múzeum dolgozói Lázár János építési és közlekedési minisztert a Jászberényi úti átmeneti telephelyen. A miniszter azért ment az intézménybe, hogy személyesen válasszon ki műtárgy bútorokat, amelyekkel a Miniszterelnökség Karmelita épületének reprezentatív helyiségeit akarják berendezni, írta a 24.hu.

Több munkatárs olyan pólót viselt, amelyen a „műtárgy nem használati tárgy” felirat szerepelt.

Mások „El a kezekkel a műtárgyakról” feliratú pólót húztak, voltak, akik a bérhelyzetükre utalva „mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére” szöveget viselték a ruhájukon.

A KKDSZ Kulturális Szakszervezet így számolt be az esetről: „Az üzenetek megfogalmazására kivételes alkalmat szolgáltatott, hogy erre épp egy olyan helyzetben kerülhetett sor, amikor közvetlenül a kormányzat tart igényt (horribile dictu: szorul rá) a múzeumi alkalmazottak munkájára.”

A szakszervezet azt írta, hogy

„bár eredeti terveink között ez nem szerepelt, a miniszter úr – némi bizonytalankodást követően – végül vállalkozott rá, hogy rövid látogatása végén személyesen is meghallgassa a jelenlévő múzeumi kollégákat, és megfogalmazott panaszaik jogos voltát maga is kénytelen volt elismerni”.

A KKDSZ szerint ez a történet azt mutatja, hogy „már a kormányzat legfelsőbb szintjein is felfigyelhettek Lázár János műtárgyakhoz fűződő ismereteire, és ezt igénybe is veszik.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Révész Máriusz nagy bukása: kerékpáros balesete után kórházba került az államtitkár
A politikus felesége iskolájának diákjaival minden évben részt vesz a Bringás Vándortáborban. Idén elég szerencsétlenül alakult a program, kórház lett a vége.


Révész Máriusz a Facebook-oldalán számolt be róla, hogy súlyosan megsérült a Bringás Vándortáborba vezető úton. Mint írja, afféle álruhás Mátyás királyként szokott részt venni a programon.

A politikus szerdán reggel indult útnak: úgy döntött, hogy a Kőbányai út melletti kerékpárúton elteker a Déli pályaudvarig, és ott csatlakozik a családjához, illetve párja tanítványaihoz.

A beszámoló szerint egy belógó bokornál beljebb húzódott, de figyelmetlen volt, összeakadt egy szemből érkező országúti kerékpárossal, és mindketten elestek.

„Sajnos én voltam a hibás. (Meg a belógó bokor.)” – írta Révész a bejegyzésben. Először megnézte, hogy a másik biciklis rendben van-e, és a fiatal srác szerencsére horzsolásokkal megúszta, hamar fel is állt. Az aktív Magyarországért felelős államtitkár viszont nem tudott felkelni, mert fájt a válla és a bordája, ráadásul furcsán állt a keze.

Mentőt és rendőrt is hívtak a helyszínre, Révészt kórházba szállították, ahol begipszelték a jobb kezét, majd megműtötték a kézfejét.

A politikus szerint úgy sérült meg, hogy az ütközésnél a kisujja találkozott a másik bringa kormányával. A vállára és hátsó bordáira esett, de ezek nem törtek el, csak mozgásra fájnak, legfeljebb szalagsérülés miatt.

Révész elárulta, hogy már jobban van, és ha igyekszik, már egy perc alatt is fel tud kelni az ágyból. Viszont el kellett fogadnia, hogy idén nem csatlakozik a vándortáborhoz. „Hát, ez is fáj!” – fűzte hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET: