SPORT
A Rovatból

30 kiló plusszal teszik egyensúlyba a fiúkkal – Vogel Adrienn, az év női autóversenyzője

A Dakar-kamionban a gázpedált sem érte el, de azt mondja, mindenre van megoldás. Tudja, a raliban a kényeskedésre senki nem kíváncsi.


Az év utolsó rali versenye a Kanári-szigeteken nagyon megdolgoztatta Vogel Adriennt és navigátorát, Notheisz Ivettet.

„Kaotikus volt az időjárás, lent a parton 22, a hegyekben meg 4 fok volt. Nedves, vizes úton csúsztunk sokat. Ráadásul mindkét első kereket cserélnünk kellett” – mesélte Adri első rali Európa-bajnokságának évadzárójáról. A nehézségek ellenére hiba nélkül mentek, de az autó az egyik kanyarban megállt, a komputer megadta magát. Így kiestek. Összetettben hetedikként végeztek az EB-n, harminc indulóból.

Három évnyi versenyzésük alatt még nem történt olyan, hogy nem tudták befejezni a versenyt. A koronavírus miatt is nehéz évet mégis úgy zárták, hogy ez azért jó kezdés volt Európában. Ezt már csak erősítette, hogy az Autósport és Formula Magazin az év autóversenyzőjének választotta Adrit.

Vogel Adrienn

Majd amikor a töltött káposztát és a húslevest csinálta karácsonyra, meglepték egy újabb ajándékkal.

„A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség hívott, hogy az év raliversenyzőjének választottak Ivettel. Erre abszolút nem számítottam. Köszönöm a partnereimnek, a csapatomnak és a szurkolóknak, nélkülük nem sikerült volna.”

A Roger Racing Team tulajdonos csapatfőnöke, Jobbágy Ákos biztos abban, hogy jövőre még jobbak lesznek a lányok.

Adri a fejlődésért az idén is megdolgozott. Az év elején a sarkkörhöz közel, extrém körülmények között tanult fékezési, gyorsulási technikát és az alul -vagy túlkormányozottság kezelését. Armin Schwarz akadémiáján is bizonyított.

„Sötétben, egy teljesen ismeretlen pályán kellett végigmennem úgy, hogy Armin Schwarz angolul navigált nekem.”

”Az itt futott időm a szezon legjobb eredménye lett. Volt egy párharc is párhuzamos oválpályán, ezt is megnyertem.”

vogel Adrienn

Adri szerint ma Magyarországon nagyjából tíz nő versenyzik, de nem mindenki aktív egész évben. Ehhez a sporthoz elvileg jobb a kis termet. Minden szériának megvan a határa, Adri jóval kisebb ennél.

„Az én autómba 30 kiló pluszt be kellett tenni, hogy egálban legyek a fiúkkal.” – árulja el, hogy lesznek egyensúlyban a férfi versenyzőkkel.

Amikor tesztelhetett egy dakaros Tátrát Csehországban, akkor is voltak méretkülönbségek. „Meglepett, hogy rábízták az ezer lóerős járgányt egy 52 kilós kislányra."

„Kellett egy kis átalakítás, fakockát fúrtak a gázpedálra, hogy elérjem és a nagy övet és a sisakot is átszabták. Ez a komfort nélküli kamion úgy megy át árkon bokron erős gázzal, hogy nekem az ütésektől elment a látásom.”

„Nem az a kérdés, hogy a kocsi kibirja-e, hanem a sofőr.” – mesélte egyik legérdekesebb kalandját.

Az apró női sofőr úgy kibírta, hogy azonnal meghívták egy kínai kamionos versenyre. 18 indulóból a 11. lett. Ketten voltak lányok, és Adri az évek óta kamionozó versenytársát is legyőzte.

Büszkén emlékszik arra, hogy tavaly Monzában utolsó helyről indulva küzdötte fel magát a dobogóra a Kia Platinum Cup évadzáróján. Az első versenyen kitört a futóműve, így utolsóként indult a következőn. „A mezőny végéről rajtolva, hatalmasakat csatázva lettem második.”

vogel Adrienn

Adri már 13 éve nagy rajongója volt a ralinak, de csak 3 éve lett szerelmese versenyzőként. Még előtte pályaversenyeken kezdett 29 évesen. Nem bánja, hogy nem vágott neki korábban.

„Nyilván könnyebb fiatalon indulni, amikor még vakmerő és könnyen formálható vagy. Mivel én évekig egy motorsport csapatnak dolgoztam kommunikációsként, elméletben rengeteget kaptam. Már csak át kellett ültetni mindent a gyakorlatba.”

Az első versenyen rettenetesen izgult, de megérte:

„A Hungaroringen volt egy lányos széria, a Lotus Ladies Cup. Stresszes volt, pláne, hogy élő kamera volt az autóban. Tíz indulóból a 4. lettem, ami első megmérettetésnek nem rossz. Három olyan versenyem volt, amin kizárólag lányokkal küzdöttem. Az első után két évig fiúk között tanultam, úgyhogy innen a csak lányok közötti harcban már nagy volt az előnyöm.”

Ő nem hiszi, hogy a vezetés minőségét a nem határozná meg. Azt mondja, elsősorban attól függ, hogy ki milyen felkészítést kapott. Szerinte a tanuláson múlik minden. Adrienn a határozottságát tartja legfőbb erényének.

„A motorsportban tizedmásodpercek alatt kell döntést hozni. Ez kihat az egész életedre.”

És hogy a pálya vagy a rali a nehezebb?

„Pályaversenyzésben az adja a nyomást, hogy 17-en indulunk egyszerre és egymás ellen, test-test ellen küzdünk. A rali egy hosszú folyamat, az egész napra leterheli a versenyzőt. A legalább 6, de akár 27 kilométeres versenyen 10 gyorsasági szakasz is lehet. Ez azt jelenti, hogy hajnali kelés után este 10-re végeznek a versenyzők.

Raliban az egész napos terhelés mellett a változó körülmények is tesztelik az agyat, mint az eső vagy felhordások a kanyarban. Ilyenkor semmi más nem fér a fejbe. „Ahogy beülsz az autóba, bármilyen gondod is lehet előtte, ahogy elrajtolsz, kizársz mindent. Olyankor csak a verseny létezik.”

Nem szokványos karrierje szerinte azt mutatja, mindent lehet, csak akarni kell. "Nem szabad feladni az álmokat. Sok ütköző, gödör lehet, de ha van kitartás, akkor folyamatos lesz a fejlődés."

Vogel Adrienn

„Szeretek nő lenni, de itt senki nem kíváncsi a kényeskedésre, hogy például tisztább vécét akartam volna. Van, hogy magamnak kell elmondanom, nyugi, ez csak hiszti, többet kell tűrnöm.” - magyarázza, hogy

az autóversenyzés a komfortzónán kívül van. A nők meg szeretik a komfortot és ez olykor összecsap Adriban.

Családot is szeretne, de mivel nem találta még meg az örök társát, nem gondolkodik azon, hogyan lehetne jó anya és jó versenyző is egyszerre. Biztos abban, hogy lesz megoldása, ha kell.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SPORT
Izomból behúzott egyet a szurkolónak a Zalaegerszeg kosarasa - azonnal kirúgták a játékost
A hazai szurkolók a harmadik és negyedik negyedben folyamatosan kritizálták a csapatot. Az ütés után a társak az öltöző felé kísérték Jericole Hellemst, akinél elszakadt a cérna.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 31.



A Zalaegerszeg pénteken újra kikapott a férfi kosárlabda NB I alapszakaszában: hazai pályán 90–83-ra nyert a Kaposvár. A ZTE jól kezdett, a nyitónegyedet négy ponttal hozta, utána viszont a vendégek átvették az irányítást, a második félidőben végig ők vezettek, írja a M4 Sport honlapja.

A zalaiaknál kedden távozott Sebastjan Krasovec vezetőedző. Erre a meccsre Bencze Tamás szakmai igazgató és Baki Gergely készítette fel a csapatot.

A harmadik és a negyedik negyedben a szurkolók élesen bírálták a játékosokat. A lefújás után a kosarasok a drukkerekhez mentek. Az M4 Sport felvételei szerint

Jericole Hellems megütött egy őt bíráló szurkolót, csapattársai ezután az öltöző felé kísérték.

A mérkőzés utáni sajtótájékoztatón Bencze Tamás megbízott vezetőedző azt mondta, nagyon szomorú, hogy ilyen megtörténhet. Jelezte, elfogadják a kritikákat, de ez csak egy játék, és ami a végén történt, nem megoldás. „Hiszem, hogy ennek egy olyan ünnepnek kell lenni, ahol a családok és mindenki jól érzi magát. Tudjuk, mindenki nyerni szeretne, nem babra megy a játék és a győzelem számít, de nem juthatunk ide, ami a meccs végén történt.”

Nem sokkal a meccs vége után a zalai klub a Facebookon jelentette be, hogy a történtek után menesztik a szurkolót megütő játékost.

„A mai, Kaposvar elleni mérkőzés után egyik játékosunk, Jericole Hellems megütött egy szurkolót. Ez egy olyan sportszerűtlen cselekedet, ami mellett klubunk nem mehet el szó nélkül.

Ezért a mai nappal, azonnali hatállyal a játékos szerződését felbontjuk" - olvasható a klub szűkszavú közleményében.

A ZTE hat meccs után egy győzelemmel és öt vereséggel áll.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SPORT
A Rovatból
Megható sorokkal búcsúznak a magyar ökölvívók Süllős Gyulától
Süllős Gyula fiatalon ismerkedett meg az ökölvívással, később édesapja példáját követve a magyar ökölvívósport és a fiatal magyar ökölvívók lelkes támogatója volt.


A Magyar Ökölvívók Szövetsége is búcsúzik a kenyai légi szerencsétlenségben elhunyt Süllős Gyulától és családjától.

A MÖSZ volt alelnöke családjával, többek között, gyermekeivel utazott azon a repülőn, amely kedden lezuhant Kenyában.

„Mély megrendüléssel értesültünk, hogy tragikus hirtelenséggel, életének 44. évében elhunyt Süllős Gyula, a Vasas SC ökölvívó szakosztályának elnöke, a Vasas SC elnökségi tagja, a Magyar Ökölvívók Szövetsége korábbi alelnöke és a magyar ökölvívás megbecsült tagja, elkötelezett támogatója.

Süllős Gyula fiatalon ismerkedett meg az ökölvívással, melynek mindig nagy tisztelője volt. Később édesapja példáját követve a magyar ökölvívósport és a fiatal magyar ökölvívók lelkes támogatója volt.

A Kovács „Koko” István által irányított Magyar Ökölvívók Szövetsége „osztozik a család fájdalmában”, Süllős Gyula emlékét szívükbe zárva megőrizik.

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SPORT
A Rovatból
Horrorbaleset a motoros világbajnokság malajziai futamán – mentőhelikopterrel kellett kórházba szállítani a versenyzőket
Mindketten eszméletüknél voltak, de hatalmas volt a becsapódás. A futamot az ütközés után öt körrel lerövidítették.


A 2025-ös Moto3-as (250 köbcentiméteres) Malajziai Nagydíj bemelegítő köre alatt José Antonio Rueda, a frissen megkoronázott spanyol világbajnok, hátulról belerohant a lassan haladó svájci Noah Dettwilerbe. A kamerafelvételek szerint Rueda nem fékezett. A mentők helikopterrel vitték kórházba mindkét versenyzőt, akik eszméletüknél voltak – írta a Blikk.

A pálya a sepangi forróságban és a technikás, gyors kanyarok miatt már a bemelegítő körökben is komoly kockázatot jelentett. A paddockot sokkolta az eset, a csapatok azonnal jelezték támogatásukat a sérültek felé. A szervezők az ütközés után 15 kör helyett 10-re rövidítették a futamot.

A beszámoló szerint a pálya biztonsági zónái és a gyors orvosi beavatkozás kulcsszerepet játszottak abban, hogy a sérülések ne váljanak életveszélyessé. A versenyzők állapotáról és a sepangi futam folytatásáról a következő napokban ígérnek további hivatalos tájékoztatást.

Videón az ijesztő eset:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SPORT
A Rovatból
Kós Hubert hatalmas világcsúcsot úszott 200 méter háton
A magyar úszó elképesztő hajrával javította meg az eddigi csúcsot, és pályafutása első világcsúcsát szerezte meg. A rövidpályás Világkupa-sorozat harmadik állomásán, Torontóban jelentős előnynel győzött.


Kós Hubert világcsúccsal nyerte meg a 200 méteres hátúszást a rövidpályás Világkupa-sorozat harmadik állomásán, Torontóban. A 22 éves magyar versenyző 1:45.12 perces időeredménnyel csapott célba, ezzel több mint fél másodpercet faragott le az ausztrál Mitchell Larkin 2015-ben felállított, 1:45.63-as csúcsából.

Az olimpiai bajnok Kós a verseny első felében még nem haladt világcsúcsot érő tempóban: száz méternél három tizedmásodperccel volt lemaradva Larkin idejétől. A második százon azonban hatalmas hajrát indított, és jelentős előnnyel utasította maga mögé a rekordot jelző vonalat.

A magyar úszó a legutóbbi Világkupa-állomáson úgy fogalmazott: „lehet, hogy most meg lehet kóstolni a világrekordot.” Torontóban ez sikerült is neki, ráadásul ezzel a győzelemmel sorozatban harmadszor lett első ebben a számban, így elhódította a tripla koronát is.

Ez volt pályafutása első felnőtt világcsúcsa.

Jelenleg Kós Hubert Milák Kristóf mellett a második aktív magyar úszó, aki világcsúcsot tart. Milák 200 méteres pillangóúszásban vezeti az örökranglistát.

Kós a nap utolsó versenyszámában, 100 méter vegyesen is döntőbe jutott. A múlt heti versenyen ezen a távon 50.99-es idővel úszott országos csúcsot, most ezt is tovább javította, és 50.56 másodperces eredménnyel a második helyen végzett.

A torontói állomáson egy másik világcsúcs is született: férfi 100 méter pillangón a kanadai Josh Liendo 47.68 másodperces idővel ért célba, ezzel megdöntötte a svájci Noé Ponti tavaly, a budapesti Duna Arénában elért 47.71-es rekordját.

via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk