11 turisztikai térséget jelölt ki a kormány, amelyekre a jövőben építeni akar
A kormány 11 turisztikai térséget jelölt ki, amelyek jövő év végéig 4 milliárd forintos támogatást kapnak uniós forrás bevonásával stratégiájuk kialakításához - jelentette be Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón, kedden Budapesten.
Elmondta, ezzel
lezárult a térségek felülvizsgálata a nemzeti turizmusfejlesztési stratégiával összehangban, és létrejött az a 11 turisztikai térség, amelyet a jövőben építeni kell.
A vezérigazgató-helyettes szerint a turisztikai térségek kijelöléséről hétfőn megjelent kormányrendelet mérföldkő az ágazatban, és egyben tükrözi a Magyar Turisztikai Ügynökség szemléletváltását, azt, hogy a fejlesztések mellett az értékesítésre és a marketingre is fókuszálni kell - írja az MTI.
Az MTÜ a honlapján tette közzé a 11 térséget:
- Balaton turisztikai térség
- Sopron-Fertő turisztikai térség
- Bük-Sárvár turisztikai térség
- Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térség
- Mátra - Bükk turisztikai térség
- Gyula és térsége turisztikai térség
- Győr - Pannonhalma turisztikai térség
- Szeged és térsége turisztikai térség
- Pécs – Villány turisztikai térség
- Debrecen és térsége turisztikai térsége
- Budapest környéke turisztikai térség
Azt írják:
A turizmus fejlődési pályája új szakaszba lépett, mostantól új szemléletmód érvényesül.
Ezt tükrözi az is, hogy a térségek neveiből kikerült a „kiemelt” és a „fejlesztési” szó. Az eddigi fejlesztésközpontú szemlélet mellett a fókusz az értékesítésre és a marketingre helyeződik át, eszerint szeretné az MTÜ a térségeket a belföldi és a külföldi piacokon is versenybe hozni. Hangsúlyosabban jelennek meg a jövőben a marketingelemek, mint az imázs, az arculat, a márka, a piaci pozíció, és az értékesíthetőség.
A turisztikai térségek meghatározásának célja továbbá a szolgáltatók közötti együttműködés erősítése, a fogadóterületek versenyképességének javítása, a meglévő kínálati elemek szolgáltatási csomaggá történő alakítása. Fontos szempont az is, hogy az egymástól jól megkülönböztethető
desztinációk már rövidtávon képesek legyenek versenyképes utazási ajánlatot jelenteni az élményeket kereső, egyre igényesebb, valamint magasabb fajlagos költéssel bíró külföldi és belföldi vendégek számára.
Ehhez kapcsolódóan 4 milliárd forintos uniós forrás felhasználásával folyamatban van mind a 11 térség desztinácófejlesztési stratégiájának, imázsának, arculatának, márkájának kialakítása, piaci pozíciójának meghatározása - írja a honlapján az MTÜ.
Ugyanakkor új intézményrendszer kialakításával is foglalkoznak. Új működési modell szerint áll majd fel a 11 térség desztináció menedzsment szervezete, amelyek versenyképes alapegységei lesznek a hazai turizmusnak először belföldön, majd, ha már lehet, a külpiacok felé is - teszik hozzá.
Fotó: illusztráció, forrása: Pixabay