Olyan gyorsan drágulnak az élelmiszerek, hogy a német Aldi és Lidl már nem is tud árat írni a reklámújságba
Brutális ütemben emelkednek az árak az egész világban részben az orosz-ukrán háború okozta gazdasági nehézségek miatt. Németországban nemcsak az üzemanyagárak ugranak folyamatosan egyre magasabbra, de az élelmiszerek is egyre jobban drágulnak. Mint azt múlt héten megírtuk, a legtöbb német élelmiszerbolt-hálózat számos termékcsoportban kényszerült áremelésre. A vásárlók magasabb árakkal találkozhattak például az Aldi, a Penny vagy a Rewe vásárlói is.
A G7 szúrta ki, hogy a Lidl német akciós újságjának legfrissebb, április 19-től érvényes kiadásában az árakat nem lehet látni, a helyüket leragasztották egy piros matricával, amire azt írták, hogy napi ármeghatározás lesz.
Ennek az az oka, hogy az üzletlánc a kiadvány nyomdába kerülésekor nem tudja megmondani, hogy mennyiért fogja adni például a bio banánt és narancsot, illetve nem tudta előre megjósolni, hogy az adott héten belül milyen árváltoztatásokra kényszerülhet. Az akciós újságok átfutási ideje ugyanis több hét, és mivel általában az egy hét múlva esedékes árat kell megjelentetni benne, elképzelhető, legalább 4-5 héttel előre kell(ene) tudnia az üzletláncnak, hogy pontosan mi mennyibe fog kerülni. Ez pedig a mai viszonyok között egyre nehezebb. Az Aldi Nord a német sajtóval azt közölte, hogy különösen a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság.