HÍREK

39 híd és 4 völgyhíd is lesz Magyarország legdrágábban épülő autópályáján

Az M76-os kilométerenként 9,1 milliárd forintból épül. A minisztérium most az is elmondta, hogy szerintük miért lesz ilyen költséges a beruházás.

Link másolása

Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya-hálózatba az M76-os gyorsforgalmi út. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint viszont ez nem a legdrágább autópálya lesz Magyarországon, hanem „az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz”.

Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban elmondta, hogy a fejlesztés 400 milliárd forintba fog kerülni.

Ez a 44 kilométeres beruházás esetében 9,1 milliárd forintos kilométerenkénti árat jelent. Ennyiért még soha nem épült autópálya Magyarországon.

A minisztérium közleményében most részletezte, pontosan mi fog épülni ebből az összegből. Mint írták, a 31 kilométeres gyorsforgalmi úton harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd.

A tájékoztatásuk szerint a beruházásban a zalai vármegyeszékhely, valamint Keszthely négysávos kapcsolata mellett a sármelléki repülőtér bekötése, Fenékpuszta és Sármellék között pedig a 76-os főút fejlesztése is megvalósul, továbbá Nemesrádó területén az út üzemeltetési feladatait is ellátó korszerű Üzemmérnökségi telepet is építenek.

Azt is hangsúlyozták, hogy az épülő gyorsforgalmi út nemcsak egy Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő szakasz, hanem egy úgynevezett okos út" is.

„A beruházás kiemelkedik a többi magyarországi gyorsforgalmi út közül, tekintettel arra, hogy abba olyan elemek és innovatív megoldások kerülnek, amelyeknek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve, azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések megvalósítása során is”

- tették hozzá.

Beépítenek egy mozgatható terelőfal rendszert, a Rolling Barrier "görgős korlát" védelmi rendszert, a Blue System "drótkötél korlát" rendszert, egy motoros alácsúszásgátló rendszert, a szemből történő útra hajtásra figyelmeztető rendszert, valamint okos világítást, napelemeket, valós idejű szenzorokat és automatikus jégmentesítést is.

Az is kiderült, hogy a beruházás keretében ezeken kívül egy nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, közel 11 kilométer hosszúságú 26 méteres koronaszélességgel rendelkező, autópálya keresztmetszetű tesztszakasz is épül a ZalaZone Járműipari tesztpálya tesztigényeihez szükséges műszaki megoldások elvárásainak megfelelően.

(Forrás: MTI)

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
Magyar Péter a nemzeti vagyon elkótyavetyéléséről kérdezi Orbánt egy birtokába jutott, nem nyilvános kormányhatározat alapján
A Tisza Párt alelnöke azt írta: 48 értékes ingatlant hirdettek meg eladásra a határozatban. Köztük állami cégek, tankerületek és rendőrkapitányságok üdülőit is.

Link másolása

Több kérdést is Orbán Viktornak szegezett Magyar Péter vasárnap délutáni posztjában. A Tisza Párt alelnöke egy nem nyilvános kormányhatározatról kérdezi a miniszterelnököt, amiben 48 értékes ingatlant hirdetnek eladásra.

Magyar bejegyzése szerint ezek között állami cégek, a büntetés-végrehajtás, a tankerületek, nemzeti parkok, rendőrkapitányságok, a mentőszolgálat értékes Balaton parti üdülője, oktatási- és rekreációs központjai szerepelnek.

„Miért adják el ezeket az ingatlanokat, köztük olyat, amely a legnagyobb még be nem épített balatoni partszakasszal és kikötővel rendelkezik? Miért akarják ezt eltitkolni a magyar emberek elől? Miért fontosabb, hogy a haverok mindenhova lakóparkokat építhessenek, mint, hogy az alulfizetett állami alkalmazottak megfizethező áron egy hétre elvigyék a családjukat pihenni, vagy továbbképzésen vegyenek részt?

Ez a családbarát, vidékbarát kormány? Mire költik a befolyó vételárat? A veje és a haverjai részt vesznek a rövid határidővel meghirdetett liciteken? Hány nem nyilvános és titkosított kormányhatározatot hoztak tavaly? Miért titkosak ezek? Mi a tartalmuk?” – sorolja kérdéseit Magyar Péter.

A politikus a bejegyzés végén még egyszer megszólítja Orbánt, és azt írja:

„Vége. Lépésről lépésre, tégláról téglára visszavesszük a hazánkat és minden ilyen mutyit ki fogunk vizsgálni és az elkótyavetyélt nemzeti vagyont vissza fogjuk szerezni!”

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Jó híreket közölt a nyugdíjakról a pénzügyminiszter
Varga Mihály szerint az év eleji 6 százalékos emelés a nyugdíjak reálértékében is növekedést jelent, ugyanis az éves infláció ennél várhatóan jóval alacsonyabb lesz.

Link másolása

A nyugdíjasok számíthatnak Magyarország kormányára, erről beszélt Varga Mihály pénzügyminiszter és Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója a Jókor magazin megjelenése alkalmából készült közös videóban.

Varga Mihály elmondta: háború dúl a szomszédban és a Közel-Keleten, a költségvetésre rendkívüli terhek nehezednek, mégis a nyugdíjasok továbbra is számíthatnak a nemzeti kormányra.

A tavalyi 18,5 százalékos nyugdíjemelés után idén év elején 6 százalékkal növeltük a nyugdíjakat, februárban pedig ismét kifizettük a baloldal által elvett 13. havi nyugdíjat - fogalmazott a miniszter. Hozzátette:

jó hír, hogy az év eleji 6 százalékos emelés a nyugdíjak reálértékében is növekedést jelent, ugyanis az éves infláció ennél várhatóan jóval alacsonyabb lesz.

A kormány tehát kitart a 2010-ben tett ígérete mellett: megőrzi a nyugdíjak vásárlóerejét, sőt emeli is azt.

„A nyugdíjak összegét 2010 óta a kétszeresére emeltük, reálértékét pedig több mint 20 százalékkal javítottuk. Amíg nemzeti kormánya van Magyarországnak, megadjuk azt a megbecsülést, amely a nyugdíjasokat megilleti” - mondta Varga Mihály.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Ritkította a balatoni buszjáratokat Lázár János minisztériuma, nagy a felháborodás
A változások május elsején lépnek életbe. A szakértő szerint „ad hoc barkácsolás zajlik”.

Link másolása

Komoly felháborodást okozott több balatoni Facebook-csoportban is, hogy a Volánbusz egy közleményben jelentette be: változások lesznek a buszközlekedésben Budapest és a Balaton északi partja között - írja a 24.hu.

A közlekedési társaság múlt heti közleményében azt írta:

„a főváros és a Balaton északi parti települései közötti eljutáshoz ezentúl a vasút igénybevételét javasoljuk”.

Az egyik bejelentett változás, hogy megszűnik a Budapest és Tihany között közlekedő, Balatonalmádit és Balatonfüredet is érintő 1201-es járat. Ehelyett Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasolják. Ez a változás főként azokat érinti érzékenyen, akik eddig átszállás nélkül eljuthattak Tihanyba - ezt a jövőben már nem lehet majd megtenni.

Ennél érzékenyebb veszteségnek tűnik, hogy az eddig a Budapest–Balatonalmádi–Balatonfüred–Keszthely–Hévíz vonalon közlekedő 1190-es busz csak ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között jár majd.

A módosítások kapcsán a Volánbusz azt írta a 24.hu érdeklődésére, hogy „a regionális és országos menetrend szerinti autóbusz-közlekedési szolgáltatásokat az Építési és Közlekedési Minisztérium megrendelése alapján, a minisztérium által meghatározott menetrendi és szolgáltatási paraméterek szerint látjuk el.”

Király Bence, a Közlekedő Tömeg elnökségi tagja a lapnak azt mondta: a párhuzamosságok megszüntetésével alapvetően nincsen gond.

„A probléma jelen esetben az, hogy egy közlekedési lehetőség kikerül, de a helyét nem pótolják. Vagyis jelen állás szerint nem látni, hogy mondjuk Füredről Tihanyba vagy Hévízre emiatt sűrűbben járnának majd a buszok”

- mondta Király Bence. Szerinte az északi parti járatokkal kapcsolatos változtatás is azt mutatja, hogy „ad hoc barkácsolás zajlik”, és nem egyben kezelik a problémát.

A szakértő azt is visszásnak tartja, hogy a Volánbusz honlapján április 18-án jelent meg ez a közlemény, ami május elsejétől már hatályos is. Pedig a személyszállítási törvény azt írja elő, hogyha a menetrend úgy módosul, hogy egy járatot törölnek, akkor „általánosan kötelező a menetrendet 30 nappal előre közzétenni.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Menzcer Tamás bejelentette, hogy nyilvántartásba vették a Fidesz-KDNP EP-listáját: Elsők vagyunk
Szerint nemcsak hogy először vették őket nyilvántartásba a pártok közül, hanem ők is gyűjtötték össze és adták le elsőként az aláírásokat.

Link másolása


„Elsők vagyunk!” – jelentette be Menczer Tamás a Facebookon, hogy az aláírások ellenőrzése befejeződött, a Nemzeti Választási Iroda pedig szombaton hivatalosan nyilvántartásba vette a Fidesz-KDNP EP-listáját.

A Fidesz-KDNP kommunikációs igazgatója szerint nemcsak hogy először vették őket nyilvántartásba a pártok közül, hanem ők is gyűjtötték össze és adták le elsőként az aláírásokat.

A nyilvántartásba vétel ugyan kétségtelen,

az azonban nem biztos, hogy az aláírásgyűjtéssel is elsőként végeztek a kormánypártok, hiszen Magyar Péter pártja is már a gyűjtés első napjának délelőttjén jelezte, hogy megvannak, viszont még nem adják le az ajánlóíveket, hanem gyűjtenek tovább.



Link másolása
KÖVESS MINKET: