FELFEDEZŐ
A Rovatból

Volt, aki öt év alatt 2,5 millió forintért rendelt gint a Wolttól

A finn alapítású futárcég 2018 óta van jelen Magyarországon. Az évforduló apropóján most jó néhány érdekes adatot is megosztottak.
Fotó: Wolt - szmo.hu
2023. június 23.


Link másolása

Ötödik születésnapját ünnepelte a Wolt Magyarországon: az immár több mint 350 fősre nőtt cég munkatársai egy népes összejövetelen idézték fel a főbb mérföldköveket. A cég az elmúlt öt év alatt dinamikusan terjeszkedett és fejlődött.

Amikor 2018-ban a finnországi alapítású, ma már az amerikai DoorDash tulajdonában lévő Wolt elindította magyarországi szolgáltatását, jellemzően még csak budapesti éttermekből vittek házhoz rendeléseket a futár partnerek.

A közben eltelt öt év alatt a cég dinamikusan terjeszkedett és folyamatosan bővítette szolgáltatási palettáját. 2023 második felére több mint 60 településen érhető el a Wolt szolgáltatása – ebből 30 idén került vagy kerül fel a Wolt térképére.

Amíg 2018-ban egy tucatnyi munkatárssal és alig több mint 10 futár partnerrel kezdte meg működését a cég Magyarországon, addig 2023-ban már 350-en dolgoznak főállásban a Wolt Magyarország Kft.-nél és 6000 aktív futár partner járja az utakat. 2018-ban még csak éttermekből lehetett rendelni,

2023-ban pedig már közel 50 ezer kiskereskedelmi termék érhető el a Wolton.

2018-ban még egyáltalán nem létezett Wolt Market, mára Budapesten, Debrecenben és Pécsen is el lehet intézni a bevásárlásokat innen, akár fél órán belüli házhozszállítással.

Megjelent a Wolt for Work szolgáltatás is, amely a munkáltatóknak teszi lehetővé, hogy a munkatársaiknak dolgozói juttatásként biztosítsanak egyszerű, kényelmes, applikáción belül egyedileg beállítható ételrendelést. Több mint 200 cég, a startupoktól a multikig él ezzel a lehetőséggel akár rendszeresen, akár csak ideiglenes cateringszolgáltatásként.

Emellett a Wolt Drive egyre több webshop számára biztosítja, hogy 1 órán belül házhoz viszi az onnan megrendelt árucikkeket.

A tavalyi év végén a piacon elsőként jelent meg az előfizetéses szolgáltatás, a Wolt+: havidíjért cserébe házhozszállítási díj nélkül rendelhetnek a felhasználók a csatlakozó éttermekből és üzletekből. Ezáltal az eddigi tapasztalatok alapján a felhasználók többet rendelnek, és átlagosan közel 3000 forintot takarítanak meg havonta.

Budapesten hétvégén elindult a 0-24 óráig tartó kiszállítás több mint 30 vendéglátóhelyről és élelmiszerüzletből.

Jellemzően hajnal ötig fokozatosan csökken a rendelési kedv, majd utána újra megélénkül. Eddig leggyakrabban hamburgert vásároltak az éjszaka megéhező felhasználók.

A Wolt vérkeringésébe tavaly a nyári időszakra már sikeresen bekapcsolódott Siófok mellett idén már Balatonfüreden és Keszthelyen is elérhető a szolgáltatás. Júniusban megnyílt a Wolt Market kilencedik egysége Dél-Pesten, amelynek köszönhetően immár a főváros területének 90 százalékáról lehet bevásárlást házhoz rendelni akár fél óra alatt.

A pizza kezdetektől megtalálható a Wolt kínálatában, gyakorlatilag minden településen, így nem csoda, hogy

5 év alatt összesen 2.928.186 pizzarendelés történt a Wolton keresztül.

A legnagyobb összegű rendelésnél nem ételt vitt ki a futár partner, hanem egy iPhone 14 Plus készüléket 544.999 forint értékben. Nemcsak a kedvenc ételnél fordulhat elő, hogy visszatérően ugyanazt rendeljük:

valaki összesen 2.570.251 forintot költött az évek során száraz ginre, ez a legnagyobb azonos termékért kiadott összeg.

Az ötéves időszak rekorder felhasználója 2823 vásárlással büszkélkedhet, 263 különböző helyről. A piaci jelenlét öt évében markánsan jelent volt a koronavírus-járvány: Covid-tesztből 34.901 darabot igényeltek a felhasználók a Wolton keresztül.

A futár partnerek az elmúlt 5 évben 112.875.262 kilométert tettek meg, ami annyi, mintha 2816-szor körbetekertek volna az egyenlítő vonalán.
A Wolt egy helsinki székhelyű technológiai vállalat, amely egyszerűvé teszi az éttermek, élelmiszerboltok és egyéb helyi üzletek felfedezését és termékeik házhozszállítását. A Wolt platformja három csoport között közvetít: a vásárlók bármit rendelhetnek, amire szükségük van, a kereskedők könnyebben el tudják érni a vásárlókat és így növelni az eladásaikat, míg a futár partnerek rugalmas munkavégzési lehetőséghez jutnak. Ennek érdekében a Wolt a helyi logisztikától kezdve a kiskereskedelmi szoftvereken át a pénzügyi megoldásokig számos technológiát fejleszt, valamint Wolt Market néven saját online élelmiszerüzleteket üzemeltet. A Woltot 2014-ben alapították, a céget 2022-ben vásárolta fel az amerikai DoorDash. A DoorDash ma 27 országban működik, ebből 23-ban a Wolt termékével és márkájával.

Forrás: Wolt

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Kiderült: ez a testrész árulkodik a férfi nemi szerv méretéről, megdőlt a láb- és kézméret elmélet
Kutatók alaposan megvizsgálták a témát, és kiderítették, hogy az eddigi teóriák hibásak voltak, mert egy egészen más testrész mérete mutatja meg a férfi nemiszerv méretét.

Link másolása

Megcáfolta egy tanulmány a korábbi teóriákat. Sokáig úgy tartották, hogy "nagy láb, nagy pénisz", de a kéz méretből is többen következtetéseket próbáltak levonni.

Japán kutatók azonban most új testrészt találtak: szerintük az orr mérete szorosabb összefüggést mutatott a péniszmérettel.

Vizsgálatuk alapján az derült ki, hogy

a nagyobb orrú férfiaknak átlagosan legalább 5,3 hüvelyk, körülbelül 13,5 centi hosszú volt a pénisze merev állapotban, míg a kisebb orrú férfiaknak 4,1 hüvelyk, azaz 10,4 centi.

A tanulmányt Dr. Rena Malik, egy Beverly Hills-i sebész értékelte a Diary of a CEO podcastnek - írja a The Sun. A szakember szerint a tanulmány megcáfolta a láb- és péniszméret közti összefüggéstt.

Ugyanakkor az is kiderült, hogy harminc év alatt változott a férfi nemiszerv mérete, 25 százalékkal nőtt, így a 12,2 centiről 15,2 centire nőtt.

Aa Basic and Clinical Andrology című szaklapban megjelent tanulmány arról írt, hogy 124 férfi boncolásából származó adatok alapján nézték a nemi szerv és más testrészek méretének összefüggését, és itt is az derült ki, hogy a lábméret nem befolyásoló.

A kutatók szerint már az anyaméhben eldől a pénisz mérete, ami független a férfi korától, magasságától és súlyától.

Dr. Malik sebész szerint a pénisz növelhető, mert megfelelő húzóeszközzel akár két centivel is nagyobb lehet.

Egy másik tanulmány még egy összefüggést talált: az Asian Journal of Andrology című szaklapban publikáltak szerint a férfiak mutató- és gyűrűsujja közötti méretkülönbség is megmutatja, mekkor a férfi pénisze. A dél-koreai Gachon Egyetem munkatársa azt közölte: „A pénisz méretével összefüggést mutat a férfiak gyűrűsujja és mutatóujja közötti hosszkülönbségnek. Adataink szerint minél rövidebb a mutatóujj a gyűrűsujjhoz képest, annál hosszabb a pénisz".

Forrás: RTL.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Figyelték a billentyűzetét, majd kirúgták, miután kiderült, hogy alig dolgozik
Az ausztráliai tanácsadó óránként átsimogatta a billentyűzetet, több napon egyáltalán nem is dolgozott, és néha még a megbeszéléseken sem vett részt. Ezután még neki állt feljebb.

Link másolása

Kirúgtak egy otthonról dolgozó nőt, miután a munkáltatója ellenőrizte a billentyűleütéseit, írja a Unilad. Suzie Cheikho közel húsz évig volt Ausztrália legnagyobb biztosítótársaságának tanácsadója, mielőtt kiadták az útját.

Cheikhót két évvel ezelőtt már figyelmeztette az Insurance Australia Group (IAG), hogy javítson a teljesítményén. Ezután kezdték monitorozni a nő billentyűleütéseit otthoni munkavégzés közben.

Kiderült, hogy a tanácsadó képtelen betartani a vállalt határidőket, nem készültek el a rábízott biztosítási dokumentumok sem, ezután döntöttek az elbocsátása mellett.

Suzie Cheikho munkavégzését 49 napon át figyelte a cég, az eredmények pedig lehangolók lettek. A tanácsadó ebből csak két napon tudott pontosan munkába állni, miközben 29 olyan nap is volt, amikor korábban fejezte be a munkavégzést. A biztosítótársaság adatai szerint négy napon egyáltalán nem csinált semmit, ráadásul a többi napon sem szaggatta szét az istrángot: átlagosan óránként 54 alkalommal nyomott meg valamilyen billentyűt a számítógépén. Csak hogy legyen összehasonlítási alapunk: a cikk előző mondata szünetekkel együtt 216 billentyűleütésből állt.

Amikor mindezzel szembesítették, Cheikho azt mondta: egy percig sem hiszi el, hogy a technológia által mért adatok valósak, és soha nem fordult elő olyan, hogy ne dolgozott volna. Az adatok láttán a nő azt mondta, hogy személyes traumák érték, talán ez befolyásolhatta kedvezőtlenül a munkavégzését és a mentális egészségét. Állítása szerint erről tájékoztatta feljebbvalóit is, majd az orvosnál töltött időt később bepótolta.

Suzie Cheikho a történtek után pert indított volt munkaadója ellen, a pert azonban elutasították. Az ausztrál munkaügyi bíróság megállapította, hogy a nő valóban határidőket hagyott figyelmen kívül, nem vett részt megbeszéléseken, ezen felül gyakran nem volt elérhető sem.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Végtelen hosszú sorban álltak a fehérváriak – ott is megnyitott a Simon's Burger
A burger-lánc megnyitóján hatalmas tömeg várakozott, volt aki órákkal előbb érkezett, csak azért, hogy az elsők között lehessen. Igaz a cég nagy akciót is hirdetett.

Link másolása

Hatalmas tömeg gyűlt össze Székesfehérváron az Alba Plázában, ahol megnyitott a Simon's Burgerező.

Az nyitásra nagy akciót hirdettek. Azt ígérték, hogy az első 500 vendég ingyen sajtburgert kap. És ajándékokkal és merch-el is csábították a burgerezni vágyókat. Az Instagramon közzétett képek szerint volt, aki már reggel ötkor kelt, hogy elsők között lehessen a sorban.

A délután közzétett videó szerint pedig hatalmas tömeg gyűlt össze, végtelen sorban álltak a plázában, hogy megkaphassák a burgert.

Egy hete Győrben nyitottak üzletet, ott szintén nagy sorok álltak. Sőt, most azt is bejelentették, hogy hamarosan Szeged következik.

VIDEÓ: A tömegről


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Belenézett a főnök a dolgozók híváslistájába, majd ki is rúgott három home office-olót
Az ausztráliai értékesítők eleinte 15 percenként hívták az ügyfeleket, majd ezt fokozatosan kitolták két órára. Volt olyan szakasza a napnak, amikor egyáltalán nem csináltak semmit.

Link másolása

Arra gyanakodott egy ausztráliai értékesítéssel foglalkozó cégvezető, hogy néhány otthonról dolgozó alkalmazott kevesebbet dolgozik az elvártnál. A főnök ezért belenézett a dolgozók híváslistájába, a kutakodásnak pedig az lett a vége, hogy három embert is kirúgott, írja a Unilad.

A cégvezető akkor fogott gyanút, amikor a home office-ban dolgozók munkahelyi chatelése egyre passzívabb lett, a e-mailekre adott válaszok is egyre lassabban érkeztek meg, időnként pedig nem is reagáltak az értékesítők, ha hívták őket.

Az eleinte 15 percenként tervezett munkatelefonok egy idő után 20 percenként valósultak csak meg, aztán már csak félóránként, majd néha kétórás szünetek is előfordultak, de olyan is akadt, amikor egyszerűen semmit sem csináltak.

A problémás dolgozók egy idő után már naplót sem vezettek arról, hogy milyen feladatokat végeztek el és milyen ügyfeleket hívtak fel.

A főnök másfél évig figyelte a dolgozókat, mielőtt úgy döntött, hogy hármuktól is megválik. Szerinte a munkatársai tisztában voltak azzal, hogy nem könnyű jó munkaerőt találni, és ezt kihasználva lazsálni kezdtek. Azonban egyre többet lógtak, ami végül az elbocsátásukhoz vezetett.

Nem ez volt az első eset az utóbbi időben Ausztráliában, hogy egy otthonról dolgozó kollégának a munkavégzés mennyisége miatt mondtak fel:


Link másolása
KÖVESS MINKET: