SIKERSZTORIK
A Rovatból

„Ha valaki boldogan távozik egy étteremből, mi elvégeztük a feladatunkat” – a Socially sikersztorija

Varga Sári 24 évesen indította el saját vállalkozását, ami ma többek közt a legmenőbb étteremláncok kommunikációjáért és márkaépítéséért felelős.


Az elmúlt pár évben igazi gasztroforradalom söpört végig Magyarországon, leginkább Budapesten. Sorra nyíltak az újabbnál újabb helyek, olyan étteremláncok tettek szert akár több tízezres rajongói bázisra, amelyek nem sokkal korábban még nem is léteztek. Ebben a minőségi választék mellett legalább akkora szerepe van a marketingnek is, ami a közösségi oldalak korában minden eddiginél fontosabb lett.

A Zing, a padthai wokbar, a Vapiano, a Divino, vagy épp a Madách téren nemrég nyílt Blitz.Konyha kommunikációja mögött mind ugyanaz az ügynökség áll: a Socially után szinte már kapkodnak az ügyfelek, annyira ráéreztek, hogyan kell megszólítani a potenciális célközönséget.

A cég alapítójával, Varga Sárival beszélgettünk.

– Szerinted mekkora a szerepe a reklámoknak, illetve az arculatnak abban, hogy egy átlagos vendég beül egy helyre?

– Abban, hogy valaki először ellátogat, szerintem kimondottan nagy, hiszen egy könnyen megjegyezhető szlogen, vagy egy jól megtervezett arculat is felkeltheti az érdeklődést. Annyiban mindenképpen segítheti a vendégek döntését, hogy tudsz-e azonosulni az adott hely stílusával vagy nem. Abban viszont, hogy vissza is mész vagy ajánlod-e másnak, már nyilván több dolog közrejátszik és ez az, ami igazán fontos.

– Mennyire szólnak egy adott korcsoportnak ezek az üzenetek? Meg lehet egyszerre szólítani a diákokat és az idősebbeket is?

– Amikor elkezdjük egy étterem márkáját felépíteni, egyszerre mindig csak egy adott célközönségre koncentrálunk, amit aztán folyamatosan próbálunk bővíteni kicsit más üzenetekkel és termékekkel. Nagyjából viszont mindig meghatározzuk, melyik hely milyen célközönségnek szól igazán.

A Zing, padthai vagy Vapiano esetében ez viszonylag tágabb, de ott is vannak külön akciók vagy üzenetek, amik segítségével célzottan elérünk mondjuk diákokhoz vagy specifikusabb, pl. vegán célközönséghez is.

Egy fine dining hely esetében viszont egyértelmű, hogy az anyagi lehetőségek miatt idősebb célközönségre fókuszálunk. Természetesen az adott termék vagy szolgáltatás más előnyeit emeljük ki egy fiatalabb célközönségnek, és más csatornákat is használunk egy idősebb célközönség eléréshez.

– Mekkora ugrás volt az ügynökségi munkádat otthagyva saját vállalkozást alapítani? Voltak benned kételyek ezzel kapcsolatban?

– Elég hamar, nagyjából két és fél év után tisztázódott bennem, hogy az ügynökségi élet nem az én világom, egyszerűen nem láttam a jövőm abban a közegben. Akkoriban, 2010 környékén kezdett teret nyerni a social média, sorra alakultak a hivatalos, magyar márkaoldalak, én pedig egyre több megkeresést kaptam szabadúszóként is. A nagy áttörést és a gasztronómia iránti elköteleződésemet Európa kulináris fellegvára, San Sebastian hozta, ahol egy évet éltem.

A saját cég eredetileg nem is volt tervben, először egyéni vállalkozó voltam. 2013-ban költöztem haza, a padthai wokbar volt az első, hazai gasztronómiai partnerem, és egy annyira új vonalat sikerült behoznunk a kommunikációba, hogy utána sorra kaptuk a felkéréseket.

Mindegyik márkának saját arculatot és stílust alakítunk ki az online térben is, ami összhangban van minden olyan ígérettel, amit a vendégek tapasztalnak adott étteremben.

Ez alapján az elv mentén nőtte ki magát a Socially, de klasszikus értelemben véve ma sem szeretem, ha ügynökségnek kategorizálják.

– Hogy épül fel most a Socially, hány fős csapatod és hány ügyfeletek van?

– Az ügyfelek száma 15 körül van és 7-en dolgozunk szorosan, de még rengeteg más alvállalkozóval karöltve. A tágabb körbe ételfotósok, grafikusok, videósok, fejlesztők tartoznak. Napi szinten 15-20 emberrel biztos kapcsolatban vagyok. Talán ez az, ami a Socially legfontosabb alapelve, hogy minden projektre olyan csapat áll fel, akik leginkább tudnak azonosulni egy-egy márkával. Ebben soha nem szeretnék kompromisszumot hozni.

– A te munkád miből áll?

– Az év eleji időszakban a leginkább a stratégiai tervezés, illetve a fő irányvonalak meghatározása. Ennek fontos része például egy márka vizuális imidzsének kialakítása a közösségi oldalakon. Grafikai elemek, stílus, nyelvezet – ez mind keresztülmegy rajtam, de minden, ami megvalósul, csapatmunka eredménye.

– Mennyire kaptok szabad kezet az ügyfelektől? Mindenre rábólintanak, vagy előfordult, hogy egy ötletre azt mondták, nem szeretnék?

– A célokat közösen határozzuk meg és alapvetően a cél elérése a mi feladatunk, így maximálisan, máshogy nem is lenne értelme. Természetesen nagyon szorosan együttműködünk minden partnerrel, mert így tud összhangban lenni a kommunikáció azzal, amit a vendég az étteremben is tapasztal.

Az online kampányok előnye, hogy jól mérhető, de ami igazán fontos mérőszám nekünk, hogy hány vendég és hány visszajáró vendége van adott ügyfélnek. Többször volt egyébként példa, hogy pont emiatt tettünk javaslatokat termék/ szolgáltatásfejlesztésekre is, hiszen a legtöbb visszajelzést mi kapjuk a vendégektől.

Egyébként egyfajta elvárás is nálunk, hogy legyen értékteremtés: volt már sajnos rá példa, hogy azért utasítottunk vissza egy-egy megkeresést, mert teljesen mást tapasztaltunk, mint amit ők kommunikálni szerettek volna magukról.

– Eddig csak a közösségi médiáról beszéltél. Az „oldschool” reklámoknak (például tévé, rádió, vagy utcai megjelenések) mekkora létjogosultsága van még 2019-ben?

– Szerintem az adott márkától és célcsoporttól függ. Fontos hozzátenni azt is, hogy amellett, hogy egyre több egységet nyit egy magyar étteremlánc, egy tévés kampány nem feltétlenül a legjobb döntés még. Az általunk képviselt láncok még mindig leginkább Budapestre koncentrálódnak, így jelenleg ár-érték arányban van most ennél optimálisabb csatorna a célközönség elérésére. Ebben az iparágban alapból kevésbe vagyok a direkt marketing híve, jobban szeretem az olyan megoldásokat, amikor megteremtjük a vásárló igényét arra, hogy el akarjon jönni.

– Tudsz olyan saját kampányt említeni, amire különösen büszke vagy?

– Gasztromarketingesként alapvetően a vásárlói igények legmagasabb fokon történő kielégítése a feladatunk. Ez egy összetett folyamat, de a nap végén, ha valaki boldogan távozik egy étteremből, mi elvégeztük a feladatunkat. Éppen ezért hangzatos kampányok helyett, nálunk máshol van a fókusz.

A hétköznapokban az igazi büszkeséget mindig az jelenti számunkra, ha megtelnek az éttermek, akikkel dolgozunk. Legutóbb a Nyugati téri padthainál már a nyitás napján az utcán kígyózott a sor – ennél jobb visszaigazolás szerintem nem kell.

Elképesztően nagy dolognak tartom, ha egy fejlődésben lévő szervezet tud energiát fordítani jótékony célokra.  Ilyen a padthai és a Heti Betevő között elindult rendszeres együttműködés, illetve a Zing tavaly év végi TEgyünk Jót! kampánya, amire különösen büszke vagyok. Egyébként az összes partnerünket felsorolhatnám, mert mindegyikre van valami, amiért különösen büszke vagyok. Apróság, de például a DiVino újrapozicionálása nem biztos, hogy szembetűnő egy laikus vendég számára, de ahogy ezt szakmán belül fogadták, nekünk minden díjnál többet jelent.

– Neked köszönhető, hogy a Zing azonnal lecsapott Kenderesi Tamás „sajtbureszes” nyilatkozatára, külön akciót hirdetve másnapra. Máskor is előfordult már, hogy valami azonnal megihletett?

– Folyamatosan. (mosolyog) Nem mindegyikből lett ekkora kampány, de volt több ilyen is, persze. Szerintem épp ez adja a közösségi média fő erősségét: nagyon rövid átfutási idővel tudsz reagálni releváns aktualitásokra. Fontos nagyon a relevancia, mert így tudsz egy jó és aktív közösséget felépíteni és megmozgatni.

Ez akár egy pici fricska is lehet, mint legutóbb a 10 éves kihívás kapcsán: a Zinggel arra mentünk rá, hogy „mi nem várunk 10 évet, inkább megesszük 10 másodperc alatt”, és ezt is imádták a követők.

A Sajtbureszes kampány nem most volt, a Zing és a Viszkis film kooperációja tavaly szintén jó példa erre, hogy összehozunk két jó dolgot, és egy még nem létező kooperáció jön létre. Azóta mondanom sem kell, hogy folyamatosan kapjuk a filmes együttműködési lehetőségeket. (mosolyog)

Zing Burger&Co

Mi sajnos nem érünk rá 10 évet várni. Max 10 másodpercet...? Neked mi a rekordod? #10secchallenge #zingburger #zingyourlife

– Mennyire tudod egyensúlyban tartani a munkát és a magánéletet? Gondolok itt arra, hogy a Kenderesi-kampány is az éjszaka közepén jutott eszedbe, tehát valószínűleg nem nagyon van olyan pillanat, amikor teljesen kikapcsolsz.

– Van az a mondás, hogy ha megtalálod a hivatásod, nem kell „dolgoznod” többé. Én megtaláltam és ezért is nehéz válaszolnom erre, mert a gasztronómia nemcsak a munkám, de ugyanannyira a szenvedélyem is.

Amikor privát utazást tervezek, akkor is mindig ez a fő szempontom, minél többet kóstolni, tapasztalni, inspirálódni. Hiába vág a szakmámba, az ilyesmi nem terhel, hanem inkább kikapcsol.

Nyilván az adminisztrációs feladatokért én sem vagyok oda, de ezeket élesen el is tudom határolni a munka kreatív részétől.

– Hogyan látod a céged jövőjét?

– Én azt gondolom, hogy most érik be az elmúlt 5 év kemény munkája, aminek talán a legnagyobb hozadéka a jelenlegi csapat, így nem látom nagyon másnak a jövőt a jelentől. Ugyanilyen izgalmas, jó projekteken szeretnék dolgozni, amikben szívvel-lélekkel hiszünk. Terveim természetesen vannak még, de szellemiségben biztosan nem szeretnék változást.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: