FELFEDEZŐ
A Rovatból

Rasszista botrány a Buckingham-palotában: lemondott az egyik alkalmazott a megalázó kérdései miatt

Botrányba fulladt Kamilla királyné jótékonysági estje kedden. Az egyik vendéget sértő kérdésekkel zaklatta a palota egyik munkatársa.

Link másolása

Lemondott a Buckingham-palota egyik alkalmazottja, miután többször is megkérdezte kedden este egy karitatív szervezet színesbőrű elnökétől, hogy „valójában honnan származik”, írja a BBC. Kamilla királyné egy ENSZ-kampány keretein belül fogadta 300 vendége között többek például a jordán, a belga és a dán királyné mellett Volodimir Zelenszkij feleségét, és Ngozi Fulanit, a Sistah Space vezetőjét. Az est témája a nők elleni erőszak volt.

Ngozi Fulanit érkezése után többször is megkérdezte a palota egyik munkatársa, hogy Afrikából pontosan honnan érkezett. Az SH monogramú nővel folytatott teljes beszélgetést a felháborodott Fulani a Twitterre is posztolta:

SH: Honnan érkezett?

Fulani: Sistah Space.

SH: Nem, honnan jött?

Fulani: Hackney-ben van az irodánk.

SH: Nem. Afrika melyik részéről érkezett?

Fulani: Nem tudom, nem szerepel az irataimban.

SH: Nos, tudnia kell, honnan származik. Én például éltem Franciaországban. Honnan jött?

Fulani: Innen, az Egyesült Királyságból.

SH: De milyen nemzetiségű?

Fulani: Itt születtem és brit vagyok.

SH: De honnan származik, honnan jött a népe?

Fulani: A népem? Hölgyem, mi folyik itt?

A beszélgetés ezután hasonló mederben folytatódott, ami teljesen megdöbbentette Ngozi Fulanit és a társaságában lévő másik két nőt.

Az egyik szem- és fültanú szerint a kérdések „sértőek, rasszisták és barátságtalanok” voltak. Mandu Reid úgy fogalmazott, hogy szabályosan „kihallgatták” Fulanit, aki hiába magyarázta, hogy brit állampolgár és a szigetországban is született.

A Buckingham-palota közleményt adott ki a történtekkel kapcsolatban. Ebben biztosították a Sistah Space alapítóját, hogy „rendkívül komolyan veszik az esetet”, amit elfogadhatatlannak és sajnálatosnak neveztek. A közleményből kiderül, hogy az érintett kolléga bocsánatot kért a történtekért és azonnali hatállyal lemondott tisztségéről.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
„Milyen napja van ma, uram? – A feleségem haldoklik...” – nagyon kellemetlen helyzethez vezetett egy pénztáros beszédessége
A brit lánynak azt tanácsolta a főnöke, hogy mindegyik vevővel váltson pár szót, mert lehet, hogy mással nem is beszélnek aznap. Azonban volt, amikor így túl sok információt tudott meg ismeretlenektől.

Link másolása

A TikTokon számolt be róla egy brit lány, hogy milyen tanácsot kapott annak idején a főnökétől, amikor a Tescóban dolgozott - írja a The Sun.

"Amikor a Tescóban dolgoztam, a főnököm azt mondta, hogy mindenkivel próbáljak meg beszélgetni, aki nálam fizet. Mert sosem lehet tudni, lehet én leszek az egyetlen ember, akihez aznap szólnak" - mondta Louisa.

@louisasheringham been a while. storytime of how i embarassed myself when working in a supermarket i guess x #storytime #tesco ♬ original sound - louisa sheringham

Bár a szándéka természetesen jó volt, ez vezetett néhány kellemetlen beszélgetéshez is.

"Jó napot! Mást nem kér?" - kérdezte az egyik vásárlójától.

"Nem, ez minden" - válaszolta a férfi.

"És milyen napja van ma, uram?" - folytatta a lány a beszélgetést.

"A feleségem haldoklik" - közölte a vásárló.

"... Oh, sajnálom. Van Klubkártyája?" - kérdezte zavarában az eladó.

"Nem" - válaszolta a férfi.

A kommentelők között volt, aki hasonló élményekről számolt be, mivel túl sok személyes információt tudtak meg a vásárlóktól ismeretlenként. Mások viszont azt fejezték ki, hogy nem szeretik a felszínes csevegéseket, és inkább az önkiszolgáló kasszákat választják.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Brutális fejfájása lett egy korty bortól, ledöbbent, amikor kiderült, hogy súlyos beteg
Korábban nem gondolta volna, hogy 23 évesen bárki rákos lehet. Most arra biztat másokat, hogy ha problémájuk van, azonnal vizsgáltassák ki magukat.

Link másolása

A 23 éves Izzy Fletcher az angliai Derbyben él. Tavaly egyik nap munka után beült valahova inni egy pohár bort, de annyira megfájdult a feje, hogy azonnal el is indult haza - írja a LADBible.

"Valamilyen bort rendeltem, de ahogy beleittam, azonnal megfájdult a fejem. Nagyon furcsa volt. A mellkasom összeszűkült, és azt hittem, fel fog robbanni a fejem"

- mesélte a lány. Az is megfordult a fejében, hogy az ital valamelyik összetevőjére, vagy egyenesen az alkoholra lett allergiás.

Miután megállíthatatlanul köhögni kezdett, azonnal orvoshoz ment, ahol több vizsgálat után kiderült, hogy kettes stádiumú Hodgkin-limpfómában szenved.

A Hodgkin-limpfóma a nyirokrendszer daganatos megbetegedését jelenti.

Először 2022 márciusában fordult orvoshoz, mióta pedig kiderült, mi a baja, kemoterápiával kezeik.

"Most már hat hónapja tart a kemó. Nagyon-nagy esélyem van arra, hogy meggyógyuljak" - nyilatkozta.

Azóta többször is megosztotta a történetét, mivel arra szeretne inspirálni másokat, hogy ne várjanak, ha valami problémájuk van, hanem azonnal menjenek orvoshoz.

"Számomra a legnagyobb tanulság az, hogy ha valami aggaszt, akkor azt azonnal ki kell vizsgáltatni. 23 évesen persze nem gondoltam arra, hogy azonnal mennem kell a háziorvosomhoz, hiszen az ember azt hiszi, hogy ebben a korban úgysem lehet komoly problémája. Arra senki sem számít, hogy 23 éves korában rákos lesz"

- mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
Mi történik, ha 10 000 liter kólába szódabikarbónát dobunk? Egy orosz youtuber bemutatta
Kipróbálta, hogy senki másnak ne kelljen.

Link másolása

Elég nagyban próbálta ki a kóla-mentos kísérletet egy orosz youtuber, aki tízezer liter kólát változtatott több méter magas gejzírré.

Maxim Monakhov, aki Mamix néven vezeti Oroszországban elég sikeres vlogját, két évvel ezelőtt arra vállalkozott, hogy kipróbálja a híres kólás-mentosos kísérletet, csak épp nem egy üveggel, hanem több ezerrel.

Csapatával egy mezőn állította fel a szerkezetet, amely egy összetákolt fémtartály volt. A 10 ezer liter kóla kamionnal érkezett a helyszínre, ezt öntötték bele a tartályba, amelynek a tetejére mintegy kupakként került a szódabikarbónát tároló kisebb edény. Egy kar segítségével engedték bele az anyagot a kólába, hogy aztán pár másodperc múlva kitörjön a több méter magas barna gejzír.

Maxim a videóban elmondja, hogy azért használt mentos helyett szódabikarbónát, mert sokkal olcsóbb, igaz, a hatás is más egy kicsit - sokkal látványosabb.

Volt is oka min spórolni, a kísérletre ugyanis 700 ezer rubelt, azaz nagyjából 3,5 millió forintot költött.

Szerencsére úgy látszik, hogy Youtuber-szemmel mérve nem volt felesleges pénzkidobás, a videója már 27 milliós nézettséggel büszkélkedhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
4500 dollárt vontak le tőlük két kávéért a Starbucksban, le kellett mondani a nyaralásukat
Vissza fogja kapni a pénzét az amerikai pár, de már elbuktak egy thaiföldi rokonlátogatást, és a megtakarított pénzükre is várniuk kell.

Link másolása

Jesse és Deedee O'Dell Oklahomában az elmúlt 16 évben minden reggel elmentek a Starbucksba, és ugyanazt a két italt rendelték: egy jeges americanót és egy cappuccinót.

Ez általában olyan 10 dollárba kerül nekik, ám a múlt hónapban 4456,27 dollárt (1,6 millió forint) számláztak ki nekik legnagyobb megdöbbenésükre. Vagyis 4444,44 dollár borravalót számoltak fel nekik a szokásos kávérendelésükön felül - írta a Unilad.

Ebben az a legfurcsább, hogy emlékeztek arra, hogy a "nem adok borravalót" (No Tip) opciót ütötték be a terminálon.

Deedee ráadásul csak napokkal később vette észre az egészet, mert annyira megszokott volt a folyamat, és nem figyelt oda, mit vont le a kártyájáról a cég. Akkor tűnt fel neki, amikor a bevásárlóközpontban tartózkodott négy gyerekével, és a kártyáját elutasították.

Utánamentek persze a dolgoknak, és a bank után Jesse kapcsolatba lépett a Starbucks kerületi vezetőjével, és azt mondták nekik, hogy a terminál hálózatban lehetett hiba.

Valószínű, hogy kétségbeesésükben 30-40 alkalommal keresték fel az ügyfélszolgálati vonalat aznap, mire egy vezető biztosította őket, hogy új számlát küldenek nekik – bár ezek még nem érkeztek meg.

Nagyobb baj, hogy Jesse, Deedee és gyermekeik utazást terveztek Deedee szülőföldjére, Thaiföldre, hogy meglátogassák nővérét, akit évek óta nem látott, a párnak le kellett mondania a vissza nem térítendő utazást.

Most a tulsai rendőrséggel dolgoznak a probléma megoldásán, és kérik a Starbucks többi vásárlóját, hogy minden alkalommal ellenőrizzék a nyugtát, amikor bármit rendelnek.

"Ez olyan dolog, ami nagy problémát okozott a családunknak, és remélhetőleg másoknak nem kell keresztülmenniük ilyesmin" - mondta Jesse.

A Starbucks egyik képviselője a CBS-nek azt mondta, hogy a cég tisztában van Jesse és Deedee helyzetével, és már kommunikáltak a házaspárral, akiknek a postán kell várniuk visszatérítést, valamint emberi mulasztásnak nevezte az esetet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: