FELFEDEZŐ
A Rovatból

Megunta, hogy a plakáterdőt kell néznie, a saját lányairól rakott ki egy képet a 10-es elkerülő mentén az ürömi apuka

Takács András szeretné elérni, hogy az akciójából országos kezdeményezés legyen, és minél több helyen váltsák fel hasonló, vidám plakátok a kéretlenül az arcunkba tolt hirdetéseket.
Kiss András - szmo.hu
2022. május 02.


Link másolása

Igazi plakáterdő fogadja azokat, akik a 10-es út elkerülőn autóznak el Ürömhegy mellett. Az egymás után felbukkanó reklámok többek között C-vitamint, akciós mandulát, hőszivattyút hirdetnek, és persze a választás előtt itt is felbukkantak a politikai plakátok is.

Március óta azonban az egyik plakáton két mosolygó kislány látható, a felirat pedig egyszerűen csak annyi: Légy vidám!

A két kislány Benedetta és Linett, ők Takács András gyerekei. A plakáthelyeket ő bérelte ki, és a tervei szerint hamarosan újabbak is megjelennek majd. Reményei szerint nem is csak a környéken.

„Májusra már kettő plakát lesz a 10-es elkerülőnél és egy Solymárnál. Ezeket azonban már korábban lefoglaltam" – mesélt lelkesen a terveiről András. Ahogy elmondta, az első plakátokról szóló cikk megjelenése óta jönnek is a felajánlások. Van, aki szeretne saját plakátot magának, saját képpel, neki András segít az indulásban, ellátja tanácsokkal. Ha azonban valaki a Légy vidám! logójával szeretne plakátot kitenni, akkor András is beszáll a költségekbe: „mondjuk, a harmadát én fizetem, és segítek a tervezésben is”.

Az első plakát óta készült két újabb kép is. Az egyik egy igazi cukiság-atombomba: a lányok mellett ugyanis a család kutyája is szerepel rajta. A másik fotó pedig az Omszki tónál készült.

„Külön ezért mentünk oda, nézegettük, hol lehet a legjobb fotót csinálni” – meséli az utóbbiról András, miközben a telefonján mutatja a képeket. Ezek fognak májusban kikerülni összesen három helyszínen - a C-vitamin, az akciós mandula, miniferi, a hőszivattyú és többi helyett.

Mikor arról kérdezem, hogy bírják a gyerekek, hogy egyfajta plakátsztárokká váltak, András azt feleli, hogy annyira nem is nagy sztárok.

„A kicsit nem is annyira érdekli, ha eljövünk a plakát mellett, akkor integet magának. A nagyobbik viszont örül neki. Most már többen is megállítják ismeretlenül is, mert felismerik a plakátról. Örül az új barátoknak.”

András azt is elmesélte, hogy a plakátot március 1-től rendelte meg, ezen a napon pedig szinte óránként kijöttek megnézni, hogy kikerült-e már?

A plakátolás azonban nem olcsó mulatság: egyetlen helyért havonta 80-100 ezer forintot kell fizetni, igaz, ebben már benne van a grafikai tervezés, a kihelyezés és magának a plakátnak a legyártása is. Így jogosan merült fel bennem is a kérdés: miért vállalja ezeket a költségeket egy kétgyerekes apuka, aki amúgy közgazdászként dolgozik? Válaszképpen András az egymás után sorakozó plakátokra mutat, amelyek kéretlenül tolják az arcunkba a kereskedelmi, vagy politikai üzeneteket.

„Egyszerűen el akarom tüntetni az óriásplakátokat. Itt a 10-es elkerülő mentén végig sorakoznak az út mentén a táblák, pedig olyan gyönyörű lenne ezek nélkül a táj. Én próbálom magam távol tartani a negatív hatásoktól: évek óta nem nézek tekevíziót, és már hírportálokat sem olvasok. A plakátokat azonban nem tudom megszüntetni.”

Bár a hirdetések régóta zavarják,

Andrásnak akkor „telt be a pohár”, amikor januárban az első választási plakátok is megjelentek, és a vizuális kavalkád kiegészült miniferivel és a hazudós Orbán Viktorral is.

Mivel az összes plakátot nem tudta eltüntetni, úgy döntött, legalább egy helyet kibérel, ahonnan nem a kéretlen üzenetek ömlenek a gyanútlan bámészkodó arcába. Bár a fordulópont valóban a politikai reklámok megjelenése volt, András hangsúlyozza, hogy ez nem egy politikai ellenkampány, őt a kereskedelmi reklámok is ugyanúgy zavarják.

A kétgyerekes közgazdász ezért vágott bele a plakát akciójába, és autodidakta módon tanulta meg a honlapkészítést, hogy egy weblapot is elindíthasson, ahol leírja, mi volt a célja ezzel a kezdeményezéssel.

„Nem akartam céget rakni a kezdeményezés mögé, és a plakátra sem akartam túl sok mindent kiírni, hogy amikor az emberek ránéznek, elgondolkozzanak rajta és maguk nézzenek utána, hogy mi lehet ez?”

És hogy megérte-e mindez? András reméli, hogy igen. A célja ugyanis, hogy a kezdeményezéséből egy országos megmozdulás legyen, és minél több helyre kerüljenek ki ehhez hasonló, vidám plakátok a reklámok helyett.

Neki azonban úgy tűnik már most megérte a két kislányról készült plakátot kitenni a 10-es elkerülő út mentén. Ahogy mondja, azóta már észre sem veszi, a többi hirdetést.

„Már csak erre a plakátra figyelek. Ahogy jövök Budapest felől, mindig a kicsi bukkan ki előbb a kanyarból. A körforgalom előtt általában fel is torlódik a kocsisor, így mindig van időm megnézni a képet, nagyon jó érzéssel tölt el” – mondta el a büszke családapa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
„Milyen napja van ma, uram? – A feleségem haldoklik...” – nagyon kellemetlen helyzethez vezetett egy pénztáros beszédessége
A brit lánynak azt tanácsolta a főnöke, hogy mindegyik vevővel váltson pár szót, mert lehet, hogy mással nem is beszélnek aznap. Azonban volt, amikor így túl sok információt tudott meg ismeretlenektől.

Link másolása

A TikTokon számolt be róla egy brit lány, hogy milyen tanácsot kapott annak idején a főnökétől, amikor a Tescóban dolgozott - írja a The Sun.

"Amikor a Tescóban dolgoztam, a főnököm azt mondta, hogy mindenkivel próbáljak meg beszélgetni, aki nálam fizet. Mert sosem lehet tudni, lehet én leszek az egyetlen ember, akihez aznap szólnak" - mondta Louisa.

@louisasheringham been a while. storytime of how i embarassed myself when working in a supermarket i guess x #storytime #tesco ♬ original sound - louisa sheringham

Bár a szándéka természetesen jó volt, ez vezetett néhány kellemetlen beszélgetéshez is.

"Jó napot! Mást nem kér?" - kérdezte az egyik vásárlójától.

"Nem, ez minden" - válaszolta a férfi.

"És milyen napja van ma, uram?" - folytatta a lány a beszélgetést.

"A feleségem haldoklik" - közölte a vásárló.

"... Oh, sajnálom. Van Klubkártyája?" - kérdezte zavarában az eladó.

"Nem" - válaszolta a férfi.

A kommentelők között volt, aki hasonló élményekről számolt be, mivel túl sok személyes információt tudtak meg a vásárlóktól ismeretlenként. Mások viszont azt fejezték ki, hogy nem szeretik a felszínes csevegéseket, és inkább az önkiszolgáló kasszákat választják.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Brutális fejfájása lett egy korty bortól, ledöbbent, amikor kiderült, hogy súlyos beteg
Korábban nem gondolta volna, hogy 23 évesen bárki rákos lehet. Most arra biztat másokat, hogy ha problémájuk van, azonnal vizsgáltassák ki magukat.

Link másolása

A 23 éves Izzy Fletcher az angliai Derbyben él. Tavaly egyik nap munka után beült valahova inni egy pohár bort, de annyira megfájdult a feje, hogy azonnal el is indult haza - írja a LADBible.

"Valamilyen bort rendeltem, de ahogy beleittam, azonnal megfájdult a fejem. Nagyon furcsa volt. A mellkasom összeszűkült, és azt hittem, fel fog robbanni a fejem"

- mesélte a lány. Az is megfordult a fejében, hogy az ital valamelyik összetevőjére, vagy egyenesen az alkoholra lett allergiás.

Miután megállíthatatlanul köhögni kezdett, azonnal orvoshoz ment, ahol több vizsgálat után kiderült, hogy kettes stádiumú Hodgkin-limpfómában szenved.

A Hodgkin-limpfóma a nyirokrendszer daganatos megbetegedését jelenti.

Először 2022 márciusában fordult orvoshoz, mióta pedig kiderült, mi a baja, kemoterápiával kezeik.

"Most már hat hónapja tart a kemó. Nagyon-nagy esélyem van arra, hogy meggyógyuljak" - nyilatkozta.

Azóta többször is megosztotta a történetét, mivel arra szeretne inspirálni másokat, hogy ne várjanak, ha valami problémájuk van, hanem azonnal menjenek orvoshoz.

"Számomra a legnagyobb tanulság az, hogy ha valami aggaszt, akkor azt azonnal ki kell vizsgáltatni. 23 évesen persze nem gondoltam arra, hogy azonnal mennem kell a háziorvosomhoz, hiszen az ember azt hiszi, hogy ebben a korban úgysem lehet komoly problémája. Arra senki sem számít, hogy 23 éves korában rákos lesz"

- mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
Mi történik, ha 10 000 liter kólába szódabikarbónát dobunk? Egy orosz youtuber bemutatta
Kipróbálta, hogy senki másnak ne kelljen.

Link másolása

Elég nagyban próbálta ki a kóla-mentos kísérletet egy orosz youtuber, aki tízezer liter kólát változtatott több méter magas gejzírré.

Maxim Monakhov, aki Mamix néven vezeti Oroszországban elég sikeres vlogját, két évvel ezelőtt arra vállalkozott, hogy kipróbálja a híres kólás-mentosos kísérletet, csak épp nem egy üveggel, hanem több ezerrel.

Csapatával egy mezőn állította fel a szerkezetet, amely egy összetákolt fémtartály volt. A 10 ezer liter kóla kamionnal érkezett a helyszínre, ezt öntötték bele a tartályba, amelynek a tetejére mintegy kupakként került a szódabikarbónát tároló kisebb edény. Egy kar segítségével engedték bele az anyagot a kólába, hogy aztán pár másodperc múlva kitörjön a több méter magas barna gejzír.

Maxim a videóban elmondja, hogy azért használt mentos helyett szódabikarbónát, mert sokkal olcsóbb, igaz, a hatás is más egy kicsit - sokkal látványosabb.

Volt is oka min spórolni, a kísérletre ugyanis 700 ezer rubelt, azaz nagyjából 3,5 millió forintot költött.

Szerencsére úgy látszik, hogy Youtuber-szemmel mérve nem volt felesleges pénzkidobás, a videója már 27 milliós nézettséggel büszkélkedhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
4500 dollárt vontak le tőlük két kávéért a Starbucksban, le kellett mondani a nyaralásukat
Vissza fogja kapni a pénzét az amerikai pár, de már elbuktak egy thaiföldi rokonlátogatást, és a megtakarított pénzükre is várniuk kell.

Link másolása

Jesse és Deedee O'Dell Oklahomában az elmúlt 16 évben minden reggel elmentek a Starbucksba, és ugyanazt a két italt rendelték: egy jeges americanót és egy cappuccinót.

Ez általában olyan 10 dollárba kerül nekik, ám a múlt hónapban 4456,27 dollárt (1,6 millió forint) számláztak ki nekik legnagyobb megdöbbenésükre. Vagyis 4444,44 dollár borravalót számoltak fel nekik a szokásos kávérendelésükön felül - írta a Unilad.

Ebben az a legfurcsább, hogy emlékeztek arra, hogy a "nem adok borravalót" (No Tip) opciót ütötték be a terminálon.

Deedee ráadásul csak napokkal később vette észre az egészet, mert annyira megszokott volt a folyamat, és nem figyelt oda, mit vont le a kártyájáról a cég. Akkor tűnt fel neki, amikor a bevásárlóközpontban tartózkodott négy gyerekével, és a kártyáját elutasították.

Utánamentek persze a dolgoknak, és a bank után Jesse kapcsolatba lépett a Starbucks kerületi vezetőjével, és azt mondták nekik, hogy a terminál hálózatban lehetett hiba.

Valószínű, hogy kétségbeesésükben 30-40 alkalommal keresték fel az ügyfélszolgálati vonalat aznap, mire egy vezető biztosította őket, hogy új számlát küldenek nekik – bár ezek még nem érkeztek meg.

Nagyobb baj, hogy Jesse, Deedee és gyermekeik utazást terveztek Deedee szülőföldjére, Thaiföldre, hogy meglátogassák nővérét, akit évek óta nem látott, a párnak le kellett mondania a vissza nem térítendő utazást.

Most a tulsai rendőrséggel dolgoznak a probléma megoldásán, és kérik a Starbucks többi vásárlóját, hogy minden alkalommal ellenőrizzék a nyugtát, amikor bármit rendelnek.

"Ez olyan dolog, ami nagy problémát okozott a családunknak, és remélhetőleg másoknak nem kell keresztülmenniük ilyesmin" - mondta Jesse.

A Starbucks egyik képviselője a CBS-nek azt mondta, hogy a cég tisztában van Jesse és Deedee helyzetével, és már kommunikáltak a házaspárral, akiknek a postán kell várniuk visszatérítést, valamint emberi mulasztásnak nevezte az esetet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: