FELFEDEZŐ

Megunta, hogy a plakáterdőt kell néznie, a saját lányairól rakott ki egy képet a 10-es elkerülő mentén az ürömi apuka

Takács András szeretné elérni, hogy az akciójából országos kezdeményezés legyen, és minél több helyen váltsák fel hasonló, vidám plakátok a kéretlenül az arcunkba tolt hirdetéseket.
Kiss András - szmo.hu
2022. május 02.


Link másolása

Igazi plakáterdő fogadja azokat, akik a 10-es út elkerülőn autóznak el Ürömhegy mellett. Az egymás után felbukkanó reklámok többek között C-vitamint, akciós mandulát, hőszivattyút hirdetnek, és persze a választás előtt itt is felbukkantak a politikai plakátok is.

Március óta azonban az egyik plakáton két mosolygó kislány látható, a felirat pedig egyszerűen csak annyi: Légy vidám!

A két kislány Benedetta és Linett, ők Takács András gyerekei. A plakáthelyeket ő bérelte ki, és a tervei szerint hamarosan újabbak is megjelennek majd. Reményei szerint nem is csak a környéken.

„Májusra már kettő plakát lesz a 10-es elkerülőnél és egy Solymárnál. Ezeket azonban már korábban lefoglaltam" – mesélt lelkesen a terveiről András. Ahogy elmondta, az első plakátokról szóló cikk megjelenése óta jönnek is a felajánlások. Van, aki szeretne saját plakátot magának, saját képpel, neki András segít az indulásban, ellátja tanácsokkal. Ha azonban valaki a Légy vidám! logójával szeretne plakátot kitenni, akkor András is beszáll a költségekbe: „mondjuk, a harmadát én fizetem, és segítek a tervezésben is”.

Az első plakát óta készült két újabb kép is. Az egyik egy igazi cukiság-atombomba: a lányok mellett ugyanis a család kutyája is szerepel rajta. A másik fotó pedig az Omszki tónál készült.

„Külön ezért mentünk oda, nézegettük, hol lehet a legjobb fotót csinálni” – meséli az utóbbiról András, miközben a telefonján mutatja a képeket. Ezek fognak májusban kikerülni összesen három helyszínen - a C-vitamin, az akciós mandula, miniferi, a hőszivattyú és többi helyett.

Mikor arról kérdezem, hogy bírják a gyerekek, hogy egyfajta plakátsztárokká váltak, András azt feleli, hogy annyira nem is nagy sztárok.

„A kicsit nem is annyira érdekli, ha eljövünk a plakát mellett, akkor integet magának. A nagyobbik viszont örül neki. Most már többen is megállítják ismeretlenül is, mert felismerik a plakátról. Örül az új barátoknak.”

András azt is elmesélte, hogy a plakátot március 1-től rendelte meg, ezen a napon pedig szinte óránként kijöttek megnézni, hogy kikerült-e már?

A plakátolás azonban nem olcsó mulatság: egyetlen helyért havonta 80-100 ezer forintot kell fizetni, igaz, ebben már benne van a grafikai tervezés, a kihelyezés és magának a plakátnak a legyártása is. Így jogosan merült fel bennem is a kérdés: miért vállalja ezeket a költségeket egy kétgyerekes apuka, aki amúgy közgazdászként dolgozik? Válaszképpen András az egymás után sorakozó plakátokra mutat, amelyek kéretlenül tolják az arcunkba a kereskedelmi, vagy politikai üzeneteket.

„Egyszerűen el akarom tüntetni az óriásplakátokat. Itt a 10-es elkerülő mentén végig sorakoznak az út mentén a táblák, pedig olyan gyönyörű lenne ezek nélkül a táj. Én próbálom magam távol tartani a negatív hatásoktól: évek óta nem nézek tekevíziót, és már hírportálokat sem olvasok. A plakátokat azonban nem tudom megszüntetni.”

Bár a hirdetések régóta zavarják,

Andrásnak akkor „telt be a pohár”, amikor januárban az első választási plakátok is megjelentek, és a vizuális kavalkád kiegészült miniferivel és a hazudós Orbán Viktorral is.

Mivel az összes plakátot nem tudta eltüntetni, úgy döntött, legalább egy helyet kibérel, ahonnan nem a kéretlen üzenetek ömlenek a gyanútlan bámészkodó arcába. Bár a fordulópont valóban a politikai reklámok megjelenése volt, András hangsúlyozza, hogy ez nem egy politikai ellenkampány, őt a kereskedelmi reklámok is ugyanúgy zavarják.

A kétgyerekes közgazdász ezért vágott bele a plakát akciójába, és autodidakta módon tanulta meg a honlapkészítést, hogy egy weblapot is elindíthasson, ahol leírja, mi volt a célja ezzel a kezdeményezéssel.

„Nem akartam céget rakni a kezdeményezés mögé, és a plakátra sem akartam túl sok mindent kiírni, hogy amikor az emberek ránéznek, elgondolkozzanak rajta és maguk nézzenek utána, hogy mi lehet ez?”

És hogy megérte-e mindez? András reméli, hogy igen. A célja ugyanis, hogy a kezdeményezéséből egy országos megmozdulás legyen, és minél több helyre kerüljenek ki ehhez hasonló, vidám plakátok a reklámok helyett.

Neki azonban úgy tűnik már most megérte a két kislányról készült plakátot kitenni a 10-es elkerülő út mentén. Ahogy mondja, azóta már észre sem veszi, a többi hirdetést.

„Már csak erre a plakátra figyelek. Ahogy jövök Budapest felől, mindig a kicsi bukkan ki előbb a kanyarból. A körforgalom előtt általában fel is torlódik a kocsisor, így mindig van időm megnézni a képet, nagyon jó érzéssel tölt el” – mondta el a büszke családapa.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor 3 év után lecserélte profilképét, mutatjuk, mire
A magyar kormányfő legutóbb 2021. december 23-án változtatta meg a profilképét a Facebookon.

Link másolása

Lecserélte a profilképét a Facebookon Orbán Viktor csütörtökön. A magyar kormányfőnek ezentúl ez a képe lesz a közösségi-oldalán:

Orbán legutóbb 2021. december 23-án cserélt profilképet a Facebookon.

via 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Halott férfit tolt be a bankba, a nevében akart pénzt felvenni a nő
A brazil bank alkalmazottainak feltűnt, hogy valami nincs rendben, így értesítették a rendőrséget és a mentőket is. A nő váltig állította, hogy a halott él.

Link másolása

Hitelt szeretett volna felvenni egy nő egy bankban Rio de Janeiro nyugati részén Banguban. Ilyen mindennapos dolog nem kerülhetne be a hírekbe, pláne a világ másik felén, a hölgy azonban egy kerekesszékes férfival együtt érkezett, aki láthatóan nem volt jól.

Az idős férfi viszont gyanút keltett a bank alkalmazottaiban, akik meg szerettek volna győződni róla, hogy egyáltalán életben van-e még.

A nő váltig állította, hogy az ismerőse csak „így néz ki”. Időnként fel is emelte a fejét, és beszélt is hozzá, sőt arra biztatta, hogy írja alá a papírokat, mert ő nem teheti meg helyette.

„Ha nem vagy jól, bevihetlek a kórházba. Vissza akarsz menni a kórházba?”

– kérdezgette a férfit, aki el nem ítélhető módon nem válaszolt.

Ez már végképp gyanús lett a biztonsági alkalmazottaknak és a bankpénztárban dolgozóknak, akik kihívták a mentőket és a rendőrséget is.

A mentősök megerősítették a gyanút: kiderült, hogy a 68 éves Paulo Roberto Braga néhány órával korábban hunyt el.

A nőt a helyszínen letartóztatták, a rendőrségnek azt mondta, hogy a férfi unokahúga és gondozója. A hatóság egyelőre vizsgálja, hogy a nőnek voltak-e társai, mert azt gyanítják, hogy szervezett csalásról lehet szó.

A helyi sajtó jelentése szerint a felvenni kívánt összeg több mint 1,1 millió forintnak felelt meg.

via Daily Mail, 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Brutális, 53 milliós telefonszámlát kapott a svájci vakáció után egy floridai férfi
A 71 éves férfi ellátogatott abba a svájci városba, ahol felnőtt. Könnyen elképzelhető, hogy a világ legdrágább nyaralós képeit küldte haza az ismerőseinek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

143 ezer dolláros, vagyis közel 53 millió forintos telefonszámlát kapott egy floridai férfi, miután hazatért háromhetes európai vakációjáról, írja a Unilad. Rene Remund eredetileg Svájcból származik, ezért feleségével együtt úgy döntöttek, hogy felkeresik az a várost, ahol felnőtt.

Az utazás előtt a férfi elment a T-Mobile-hoz, ahol azt mondták neki, hogy minden rendben, biztosítva van - jelentsen ez bármit -, és kapcsolódjanak ki nyugodtan. A nyaralás ezek után pompásan sikerült, sok fotót készítettek a csodás helyeken, ahol jártak, csakhogy a képeket átküldték ismerőseiknek is. Ennek pedig utólag borsos ára lett.

A férfi az utazás alatt 9,5 gigabájtnyi adatot használt el, ami nem több, mint az átlagos havi adatforgalma, csakhogy a 71 éves férfi és 65 éves felesége mindezt roamingozva érték el, amire extra díjat számolt fel a szolgáltató. Remund nem hitt a szemének, amikor kézhez kapta a következő telefonszámlát.

Azonnal hívta a T-Mobile-t, hogy hátha valami tévedés történt, de kiderült, hogy semmit nem írtak el, a számla tökéletes. A férfi ezután ügyvédet fogadott, és még a telekommunikációs cég igazgatójának is írt levelet az ügyben, de választ egyelőre nem kapott.

Az ügyvéd végül eljuttatta a számlát és Remund történetét egy helyi lapnak, amire reagált a távközlési cég is. A válasz alapján úgy tűnik, hogy talán elengedik a férfi tartozását.

A T-Mobile felhívta a figyelmet arra, hogy utazás előtt mindenki ellenőrizze a mobiltelefonos csomagját, különös tekintettel a régi előfizetőkre, akiknek a díjcsomagja nem biztos, hogy tartalmazza a nemzetközi roaming adatforgalomra vonatkozó kitételeket. Ezen felül azt is javasolják, hogy amikor csak lehet az emberek használjanak egyszerre repülőgép-üzemmódot és wifit, amivel biztosan elkerülhetik a helyenként rendkívül drága mobilos adatforgalmat.

A férfi történetéről az ABC is beszámolt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk