FELFEDEZŐ
A Rovatból

Így vesznek rá, hogy többet költs: kipakolták a Lidl titkait a brit alkalmazottak

Miért van a bejárathoz közel a pékáru? Vesz valaki virágot az üzletben? Hogyan lehetnek olyan gyorsak a pénztárosok? A cég rengeteg módszert talált ki a hatékonyság növelésére.


Néhány éve még csak egy volt az Egyesült Királyságban működő sok kiskereskedelmi hálózat közül a Lidl, mára azonban a piac egyik legnagyobb szereplője lett, írja a Mirror. Naponta több tízezer angol fordul meg diszkontjaikban, 2023-ig csak az Egyesült Királyságban 1000 további üzlet nyitását tervezik. De hogyan lett az egykor lesajnált német hálózatból megkerülhetetlen óriás? Többek között ez is kiderül a Channel 5 új, Lidl: The BIG Budget Supermarket című dokumentumfilmjéből.

A filmben több, egykor a hálózat alkalmazásában álló kereskedelmi dolgozó nyilatkozik. Beszámolóik során leleplezik a cég praktikáit a vásárlók ügyes befolyásolásától kezdve a saját márkás termékeken át a villámgyors pénztárosok titkáig bezárólag.

Az ügyfelek meggyőzése

A hálózat röviddel a nagy rivális Aldi után nyitotta első üzletét 1973-ban Németországban. A messze földön híres német precizitást helyezték előtérbe, sokkal kevesebb energiát fektettek a boltok megjelenésébe. Ezen változtatott az angol bolthálózat egykori vezérigazgatója. Ronny Gottschlich célja az volt, hogy ne legyen kínos érzés a Lidlben vásárolni.

Az egyik legjobb ötlete az volt, hogy a pékárut a riválisokkal szemben ne a bolt hátsó felében, hanem a bejárt közvetlen közelében helyezzék el. Ezzel ugyanis a vásárlók rögtön a frissen sült termékek illatával találkoznak, miután belépnek az üzletbe. A trükk segített levetkőzni azt az előítéletet, hogy a hálózat többnyire fagyasztott és konzervtermékek árusításával foglalkozik.

Hogyan veszik rá a vásárlót arra, hogy többet költsön?

Miközben a legtöbb üzletben a termékek alá helyezik az árcímkéket, a Lidl gyakran fölé teszi az árat. Ez néha összezavarja a vásárlókat, akik sokszor már csak a kasszánál szembesülnek azzal, hogy elnézték az árcímkét.

Ugyanilyen trükk a bevásárlókocsik formája és mérete is. Míg a legtöbb szupermarket nagyjából egységes méretű és formájú drótkosarakat kínál a bejáratnál, addig a német hálózat mélyebb, gurulós műanyag kosarakat nyújt, amiket nem kell kézbe venni. A praktika miatt a vásárlók észre sem veszik, hogy valójában mennyit pakoltak már a kosárba, hiszen nem érzik a súlyát, a mérete pedig csalóka.

Pimaszul másolja a nagy márkákat

A kiskereskedelmi lánc egyik nagy ereje a saját márkás termékekben rejlik. Ezek jellemzően nagyon hasonlítanak valamely nagy, ismert márka termékeihez, de még éppen annyira különböznek, hogy ne sértsenek törvényt.

A hasonló formájú, színű csomagolás miatt sokan azt hiszik, hogy a már bejáratott márka termékeit vásárolják, csak lényegesen olcsóbban.

Titkok a pénztárnál

Nem létezik, hogy bármely vásárló képes lenne lépést tartani az árucikkeket villámgyorsan pittyegtető pénztárosokkal. Minél gyorsabban dolgozik a pénztáros, annál több vásárló tud fizetni egységnyi idő alatt, akik szintén eszeveszett tempóban próbálják a termékeket a kosárba visszapakolni. Majd miután végeztek, elvonulnak az ablak melletti polchoz, ahol kényelmesen elpakolnak, de az egész művelettel nem tartják fel a többi fizetőt.

A hihetetlenül szorgos pénztárosok egyik titka, hogy a termékek jelentős részén több vonalkódot is elhelyeztek, így nem kell keresgélni a pénztárosnak a fekete-fehér csíkokat.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Bezárja utolsó budapesti üzletét a legendás magyar ruhamárka - óriási akciókat hirdettek, a vásárlók megrohamozták a boltot
A tulajdonos család azt üzente, nem szűnnek meg végleg: „Nem búcsúzunk, csak átalakulunk. A Griff tovább él – mostantól a digitális térben”.


A magyar divatpiac egyik legrégebbi szereplője,

az öltönyeiről ismert Griff bejelentette, hogy bezárja utolsó budapesti üzletét

a Nyugati tér 7. szám alatt. A cég közölte, hogy a jövőben kizárólag online folytatja működését - írja a Blikk.

A bolt bezárásának bejelentésével egy időben a Griff óriási végkiárusítást hirdetett, ahol akár 70 százalékos kedvezményekkel kínálja termékeit. A hírt hallva sok vásárló rohamozta meg az üzletet, attól tartva, hogy ez a márka végét jelenti. A tulajdonosok azonban hangsúlyozták, hogy nem csődről, hanem stratégiai átalakulásról van szó, a döntést a vásárlói szokások átalakulásával indokolták. Az utóbbi években a fogyasztók egyre inkább az online vásárlás felé fordultak, ami a hagyományos boltok fenntartását kevésbé tette gazdaságossá.

A közösségi médiában közzétett üzenetükben a tulajdonos család egyik tagja úgy fogalmazott: „Nem búcsúzunk, csak átalakulunk. A Griff tovább él – mostantól a digitális térben.”

A Griff Collection neve évtizedek óta egyet jelentett a minőségi magyar divattal. A márka 1986-ban indult, még Griff Gentlemen’s néven, egy kis Visegrádi utcai garázsban. Innen nőtte ki magát országos hálózattá, amely fénykorában több mint 25 üzletet működtetett. A márka történetéhez számos emlékezetes pillanat kötődik: 1992-ben a barcelonai, majd 1996-ban az atlantai olimpián is a Griff biztosította a magyar sportolók hivatalos formaruháit. 2007-ben a Griff megújult, Griff Collection néven folytatta működését, modern arculattal és nemzetközi márkákkal bővítve kínálatát. A Covid-időszak azonban jelentős visszaesést hozott a hagyományos bolti kiskereskedelemben, ekkor zárták be üzleteik többségét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Mészáros Lőrinc: A „legyetek bátorak” mondat külön életre kelt, pedig, aki tartott már előadást, vagy adott már interjút, az tudja, hogy ott néha bakizik az ember
A „gondolom, nem gyalog” kifejezéséről is beszélt. Azt mondta, szerinte kicsit vicces, kicsit pikírt, válasznak szánta a személyes támadásokra, a folyamatos karaktergyilkossági kísérletekre.


Mint azt mi is megírtuk: Mészáros Lőrinc hosszú interjút adott az Indexnek, melyben beszélt a cégei válságkezeléséről, a magyar gazdaság helyzetéről, sőt Magyar Péterről is. Az interjú során többször kérdezték őt politikai, közéleti témákkal kapcsolatban, ám ezekre mind azt reagálta, hogy nem foglalkozik a politikával, csak annyira, amennyire szükséges.

Az újságíró felvetésére, miszerint ha levédette a „gondolom, nem gyalog” kifejezést, mégiscsak foglalkozik egy kicsit politikával, úgy válaszolt, hogy szerinte ez a megjegyzés jól hangzott.

„Valóban kicsit vicces, kicsit pikírt. De válasz is arra, amiről az interjú elején beszéltünk: a személyes támadásokra, a folyamatos karaktergyilkossági kísérletekre. Ezzel csak azt szerettem volna üzenni, hogy nem érzem ezeket a politikai nyomásokat, inkább humorral kezelem a helyzetet. A »legyetek bátorak« mondat is külön életre kelt, pedig, aki tartott már előadást, vagy adott már interjút, az tudja, hogy ott néha bakizik az ember”

- fogalmazott Mészáros.

Az ország leggazdagabb emberét még idén májusban a müncheni BL-döntő előtt kérdezte a 444 arról, hogy mivel utazott a helyszínre, mire ő csak annyit válaszolt: „gondolom, nem gyalog”. A mondat azóta valóban szállóigévé vált, ahogy a „legyetek bátorak” megjegyzése is, ami egy fiataloknak tartott előadása közben hangzott el.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
„Ez undorító!” – Megdöbbentő dolgot tett a jakuzziban a hotel dolgozója, a vendégek kiakadtak
A vendégek videóra vették a bizarr esetet, majd panaszt tettek. Mint kiderült, ez a szállodánál régóta bevett gyakorlat.
DKA - szmo.hu
2025. november 11.



Döbbenetes eset történt egy amerikai hotelben: döbbent vendégek videózták le, ahogy az Expressway Suites egyik alkalmazottja a szálloda jakuzzijába dobálja a foltosnak mondott ágyneműket, majd egy seprűnyéllel kavargatni kezdi azokat a klóros vízben – írta meg a New York Post.

„Ez undorító. Viccelnek? Ezeken az ágyneműkön alszunk? Teljesen kiakadtam”

– mondta az egyik vendég, miután végignézte a jelenetet.

A szálloda vezetősége azzal védekezett, hogy a jakuzzis áztatást csak végső megoldásként, a makacs foltok eltávolítására használják, és elvileg csak záróra után. Állításuk szerint a dolgozót megrovásban részesítették, amiért a vendégek előtt végezte a műveletet.

Egy rögzített telefonhívás során az egyik alkalmazott azt is elmondta a panaszkodó vendégnek, hogy a módszerrel „apró kis foltokat” szednek ki, majd a medencét leeresztik és alaposan kitisztítják.

A helyi közegészségügyi hatóság azonnal megtiltotta hotelnek, hogy a vendégeknek fenntartott jakuzziban áztassa a lepedőket. Bár a bizarr gyakorlat miatt nem szabtak ki bírságot, mert nem állapítottak meg közvetlen veszélyt, a hatóság több utóellenőrzést is elrendelt.

Egy, a szállodánál 2010-ben dolgozó volt alkalmazott szerint a gyakorlat egyáltalán nem új keletű. Azt állította, hogy a jakuzzis előáztatás már akkoriban is bevett eljárás volt az erősen szennyezett textíliák esetében.

Az amerikai járványügyi központ (CDC) szerint a nem megfelelően karbantartott jakuzzik a meleg víz és a belekerülő testnedvek miatt a baktériumok melegágyai lehetnek. Olyan súlyos betegségeket terjeszthetnek, mint a legionáriusbetegség, de okozhatnak kellemetlen bőrkiütést is.

„Ahogy az ember ül a forró vízben, a bőre szó szerint leválik… vedlik le róla” – fogalmazott Amy Vandal, a másik vendég, aki jelentette az esetet a hatóságoknak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán-Trump munkaebéd: kiderült, hogy milyen fogásokat szolgáltak fel a tárgyalások után
Egy hírügynökségi fotós lefényképezte az ínycsiklandó menüsort. Ezek szerint a magyar delegációt az évszaknak megfelelő fogásokkal várták a Fehér Házban.


Ahogy arról korábban lapunk is beszámolt, Orbán Viktor miniszterelnök és delegációja csütörtök óta Donald Trump amerikai elnöknél vendégeskedik. A pénteki program közös sajtótájékoztatóval indult, amit munkaebéd követett.

Trump nyilvános programja szerint az ebéd legfeljebb két órás lehetett, mert utána telefonos sajtótájékoztatót tartott, majd Floridába repült.

Az egyik hírügynökség fotósa lefényképezte a menüt, vagyis azt, hogy milyen fogásokkal várták. a magyar küldöttséget a Fehér Házban, írja a 24.hu.

A fotó alapján előételként őszi kerti saláta érkezett gránátalmamagokkal, uborkával, reszelt retekkel és mentás–citromos vinaigrettel.

A főfogás kakukkfűvel sült csirke édesburgonya-pürével, kelbimbóval és bébi kelkáposzta levelekkel volt.

Míg desszertként sütőtöktortát vaníliafagylalttal, tökmagos karamellaropogóssal és gyömbéres kekszmorzsával szolgáltak fel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk