FELFEDEZŐ
A Rovatból

Így vesznek rá, hogy többet költs: kipakolták a Lidl titkait a brit alkalmazottak

Miért van a bejárathoz közel a pékáru? Vesz valaki virágot az üzletben? Hogyan lehetnek olyan gyorsak a pénztárosok? A cég rengeteg módszert talált ki a hatékonyság növelésére.


Néhány éve még csak egy volt az Egyesült Királyságban működő sok kiskereskedelmi hálózat közül a Lidl, mára azonban a piac egyik legnagyobb szereplője lett, írja a Mirror. Naponta több tízezer angol fordul meg diszkontjaikban, 2023-ig csak az Egyesült Királyságban 1000 további üzlet nyitását tervezik. De hogyan lett az egykor lesajnált német hálózatból megkerülhetetlen óriás? Többek között ez is kiderül a Channel 5 új, Lidl: The BIG Budget Supermarket című dokumentumfilmjéből.

A filmben több, egykor a hálózat alkalmazásában álló kereskedelmi dolgozó nyilatkozik. Beszámolóik során leleplezik a cég praktikáit a vásárlók ügyes befolyásolásától kezdve a saját márkás termékeken át a villámgyors pénztárosok titkáig bezárólag.

Az ügyfelek meggyőzése

A hálózat röviddel a nagy rivális Aldi után nyitotta első üzletét 1973-ban Németországban. A messze földön híres német precizitást helyezték előtérbe, sokkal kevesebb energiát fektettek a boltok megjelenésébe. Ezen változtatott az angol bolthálózat egykori vezérigazgatója. Ronny Gottschlich célja az volt, hogy ne legyen kínos érzés a Lidlben vásárolni.

Az egyik legjobb ötlete az volt, hogy a pékárut a riválisokkal szemben ne a bolt hátsó felében, hanem a bejárt közvetlen közelében helyezzék el. Ezzel ugyanis a vásárlók rögtön a frissen sült termékek illatával találkoznak, miután belépnek az üzletbe. A trükk segített levetkőzni azt az előítéletet, hogy a hálózat többnyire fagyasztott és konzervtermékek árusításával foglalkozik.

Hogyan veszik rá a vásárlót arra, hogy többet költsön?

Miközben a legtöbb üzletben a termékek alá helyezik az árcímkéket, a Lidl gyakran fölé teszi az árat. Ez néha összezavarja a vásárlókat, akik sokszor már csak a kasszánál szembesülnek azzal, hogy elnézték az árcímkét.

Ugyanilyen trükk a bevásárlókocsik formája és mérete is. Míg a legtöbb szupermarket nagyjából egységes méretű és formájú drótkosarakat kínál a bejáratnál, addig a német hálózat mélyebb, gurulós műanyag kosarakat nyújt, amiket nem kell kézbe venni. A praktika miatt a vásárlók észre sem veszik, hogy valójában mennyit pakoltak már a kosárba, hiszen nem érzik a súlyát, a mérete pedig csalóka.

Pimaszul másolja a nagy márkákat

A kiskereskedelmi lánc egyik nagy ereje a saját márkás termékekben rejlik. Ezek jellemzően nagyon hasonlítanak valamely nagy, ismert márka termékeihez, de még éppen annyira különböznek, hogy ne sértsenek törvényt.

A hasonló formájú, színű csomagolás miatt sokan azt hiszik, hogy a már bejáratott márka termékeit vásárolják, csak lényegesen olcsóbban.

Titkok a pénztárnál

Nem létezik, hogy bármely vásárló képes lenne lépést tartani az árucikkeket villámgyorsan pittyegtető pénztárosokkal. Minél gyorsabban dolgozik a pénztáros, annál több vásárló tud fizetni egységnyi idő alatt, akik szintén eszeveszett tempóban próbálják a termékeket a kosárba visszapakolni. Majd miután végeztek, elvonulnak az ablak melletti polchoz, ahol kényelmesen elpakolnak, de az egész művelettel nem tartják fel a többi fizetőt.

A hihetetlenül szorgos pénztárosok egyik titka, hogy a termékek jelentős részén több vonalkódot is elhelyeztek, így nem kell keresgélni a pénztárosnak a fekete-fehér csíkokat.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Pottyondy Edina Orbán Viktor rajzáról: Ezen a debileknek készült Rorschach-teszten kattog az ország, miközben a kormány pénzügyi mentőcsomagot kér Amerikától
Az oroszoknak kitett magyar külpolitika, a haza megmentése és a kuruzsló miniszterelnök képe is előjön a legújabb videóban. A humorista pontokba szedte, hogy milyen szerepekben, milyen képekben jelent meg az elmúlt héten Orbán Viktor.


Ismét jelentkezett az elmúlt hét közéleti történéseinek sajátos elemzésével Pottyondy Edina. A közélet sokat emlegetett "turbulenciáját" mutatja, hogy a humorista videói már nagyon ritkán maradnak a korábbi 15 perces időkereten belül.

Az ezúttal 18 perces videót Pottyondy lényegében végig Orbán Viktornak szánta, bemutatva, hogy az elmúlt 7 napban milyen szerepekben tetszelgett a miniszterelnök. A korábbi politikus véleménye szerint ezek a következők:

  • Gasztropolitikus (Orbán látogatása a kínai étteremben és a fajkeveredés)
  • Orbán, az agymenő (a Rónai Egon-interjú közben készült rajz elemzése)
  • Az önsajnáltatás mestere (ki mindenki hibás az ország állapotáért – a kormányt kivéve)
  • A védelmező apa (aki megmenti Magyarországot a háborútól, a migrációtól és a gyerekek bántalmazásától)
  • Sunnyogás, fenyegetés, megfélemlítés (ha nem én leszek a miniszterelnök...)
  • Osztogató (a 14. havi nyugdíj mint az idősek megmentése)
  • A gyógyító
  • A tapasztalt vezető (aki ismeri és kiismeri a világ összes fontos politikusát, vezetőjét)

Pottyondy természetesen egyik meghatározásnál sem fukarkodik az iróniával. Szó van többek között a Lavrovnak örökbe adott „jó fésült hónaljszőréről” „Szijjártó Petiről”, a Novák Katalinnak adott „havi hatmilliós hallgatási pénzről” vagy épp az interjúról interjúra gyurcsányi módon „mást hazudozó” miniszterelnökről.

Különösen sok időt szentelt Orbán Viktor ATV-s interjújára. Mint arról korábban mi is írtunk, a miniszterelnök 15 év után adott interjút a részben ellenzéki csatornának. Később pedig megmutatta azt a rajzot, amit magának "firkált" az interjú közben. Pottyondy Edina szerint ugyanakkor az ország túl sokat foglalkozik ezzel a jelentéktelen aprósággal. A közéleti hangsúlyeltolódást érzékeltetve úgy fogalmazott:

„Ezen a debileknek készült Rorschach-teszten kattog az ország, miközben a kormány pénzügyi mentőcsomagot kér Amerikától”.

Pottyondy Edina videója

Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
„Maradj csendben, malacka!” – Trump leteremtette a riporternőt, aki kérdezni akart tőle
A riporternő az Epstein-aktákról kérdezte az amerikai elnököt még a hétvégén az Air Force One fedélzetén.


Donald Trump keményen leteremtett egy riporternőt, aki az Epstein-aktákról kérdezte őt még a hétvégén az Air Force One fedélzetén.

„Maradj csendben! Maradj csendben, malacka!”

– mondta a riporternőnek Trump, miközben mutatóujjával az arca felé bökött, majd mintha mi sem történt volna, folytatta a sajtótájékoztatót. Később kiderült, hogy a Bloomberg tudósítójáról, Catherine Lucey-ről van szó.

A riporternő azt a kérdést tette fel az amerikai elnöknek, hogy ha nincs rejtegetnivalója, miért viselkedik úgy, mintha mégis lenne. A kérdések azokra a frissen előkerült levelekre vonatkoztak, amelyekben a szexuális bűnöző Jeffrey Epstein azt állította, hogy Trump „tudott a lányokról”.

A botrányos jelenet előtt az elnök még azzal próbált védekezni, hogy fogalma sincs, Epstein miért írhatott ilyesmit. Ehelyett másokra, például Bill Clintonra és Larry Summersre próbálta terelni a gyanút, akik szerinte közeli kapcsolatban álltak Epsteinnel. A saját viszonyát a néhai üzletemberrel „nagyon rossznak” festette le.

Az amerikai Képviselőház egyébként kedden szinte egyhangúlag, 427 igen és mindössze egyetlen nem szavazattal megszavazta a Epstein-akták nyilvánosságra hozatalát. A döntés a Szenátusra vár, de Donald Trump elnök, aki korábban még tiltakozott, most bejelentette, hogy aláírja a törvényt.

(via Telex)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Házasság első látásra: Rebeka sírásban tört ki, annyira meglepték férje megható szavai
Zsolt a belső gyermekéről beszélt, amikor olyat mondott, amire a fiatal nő nem számított. A vallomás után bevallotta, mit tanult a válságba jutott kapcsolatukból.


Nagyon megható jelenetnek lehettek szemtanúi a Házasság első látásra néző a keddi adásban. Az egyik páros, Rebeka és Zsolt a váli „Belső gyermek” szoborhoz látogatott el, amely két, egymást elérni képtelen alakot ábrázol. A férj szerint ez a metafora most nyert értelmet számukra, hiszen bár eleinte nagyon jól alakult a kapcsolatuk, az utóbbi időben eltávolodtak egymástól, noha többször hangoztatták, hogy nem akarják megbántani egymást. A feleség pedig úgy hasonlította magukat a szoborhoz, hogy most mindketten a saját belső gyermekük jólétén dolgoznak.

A drámai pillanat akkor jött el, amikor Rebeka megkérdezte Zsolttól, hogy az ő belső gyermekét mi teszi boldoggá. A férfi azt mondta, őt az élteti, hogy másokat boldoggá tegyen:

„Az emberi létezésnek sincs értelme, ha nem tudod kivel megosztani a szeretetedet és a gondoskodásodat.”

Rebekát annyira meglepték ezek a szavak, hogy sírva fakadt.

„Nem számítottam erre a válaszra, és ez most egy kicsit betalált” – ismerte el, majd hozzátette: „Éveket szántam arra, hogy elnyomjam magamban ezt a fajta gondolkodásomat, és találjak olyan dolgokat, amiben a sikeremet, örömömet, magamat lelem meg, önmagamtól.”

A fiatal nőt azért is érintette ennyire váratlanul férje válasza, mert ő azt hitte, a barátairól és az érdeklődési körébe tartozó dolgokról fog beszélni. Zsolt később egy külön interjúban azt mondta, tűnthet gyengeségnek az, hogy Rebeka emiatt elsírta magát, de nem az, hiszen nagyon nagy erő és bátorság kell ahhoz, hogy valaki erről nyíltan kommunikáljon.

A sminkes-énekesnő végül egy őszinte vallomással lepte meg férjét:

„Én ma rájöttem arra, hogy a boldogságomat nem feltétlen, sőt nem az elégíti ki elsősorban, hogy a karrieremben menjek előre. Amire összességében megtanítottál, az az, hogy egy másik ember tud igazán boldoggá tenni. És, hogy jó dolog a pénz, de ahhoz nem tudsz hozzábújni, és nem abban rejlik a valódi boldogság, hanem az, amit egy másik embernek adsz.”

Zsolt ezután azt mondta, örül, hogy felesége gondolatai már „kuszák”, vagyis elkezdte megérteni azt, amire ő már jó ideje megpróbálja felhívni a figyelmét.

„Most nyert értelmet ez a kísérlet. Ehhez kellett a konfliktusunk, kellett az, hogy előtte minden rendben legyen, kellett az, hogy a konfliktusban úgy viselkedjünk, ahogy viselkedtünk. Hogy azt meg tudjuk bánni, hogy amiatt igazán szarul érezzük magunkat. Minden apró mozzanat ehhez a megfejtéshez vezetett”

– mondta.

Rebeka úgy reagált, hogy akárhogy is végződik számukra a kísérlet, mindenképpen hálás Zsoltnak, amiért felnyitotta a szemét. Bocsánatot is kért tőle, amiért korábban nem értette, amikor erről beszélt neki.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
„Csípősen, mustárral” – Orbán Viktor meghívta a lányát egy hot dogra Washingtonban
A miniszterelnök két csípős, mustáros hot dogot kért, majd egy „spontán” apa-lánya szelfit is lőttek. Az is kiderült, hogy Orbán Ráhel még egyetlen hot dogot sem evett azóta, hogy kiköltözött az Egyesült Államokba.


Egy washingtoni hot dog árusnál tűnt fel Orbán Viktor miniszterelnök az amerikai látogatása során. A miniszterelnök erről kedden posztolt egy videót a közösségi oldalán. A felvételen a New York-ban élő lányát, Orbán Ráhelt hívja meg egy hamisítatlan amerikai hot dogra Washingtonban.

„Na, Rasi! Meghívlak egy hot dogra. Kérsz hot dogot?”

- kérdezte a lányától Orbán, mire Ráhel közölte, hogy nem is evett hot dogot, mióta Amerikában van.

„Szép délutánt kívánok, fiatalember!”

– köszöntötte a miniszterelnököt az árus.

Végül két csípős, mustáros hot dogot kértek, majd a miniszterelnök kifizette értük a 7 dollárt.

„Na gyere apa, csináljunk egy szelfit!”

- mondta Ráhel, majd azt is láthattuk, ahogy belekóstolnak a hot dogba.

„Spicy!”

- állapította meg Orbán.

Orbán Ráhel egyébként nemcsak a hot dogozás miatt volt Washingtonban, részt vett azon a gálavacsorán is, amelyet a magyar nagykövetségen rendeztek. A gálát azután tartották, hogy a magyar delegáció több kérdésben is megállapodott Donald Trump amerikai elnök kormányával. A miniszterelnök november 7-én, pénteken egyeztetett a Fehér Házban, ahol a megbeszélések középpontjában energetikai, védelmi és gazdasági témák álltak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk