FELFEDEZŐ
A Rovatból

Így vesznek rá, hogy többet költs: kipakolták a Lidl titkait a brit alkalmazottak

Miért van a bejárathoz közel a pékáru? Vesz valaki virágot az üzletben? Hogyan lehetnek olyan gyorsak a pénztárosok? A cég rengeteg módszert talált ki a hatékonyság növelésére.


Néhány éve még csak egy volt az Egyesült Királyságban működő sok kiskereskedelmi hálózat közül a Lidl, mára azonban a piac egyik legnagyobb szereplője lett, írja a Mirror. Naponta több tízezer angol fordul meg diszkontjaikban, 2023-ig csak az Egyesült Királyságban 1000 további üzlet nyitását tervezik. De hogyan lett az egykor lesajnált német hálózatból megkerülhetetlen óriás? Többek között ez is kiderül a Channel 5 új, Lidl: The BIG Budget Supermarket című dokumentumfilmjéből.

A filmben több, egykor a hálózat alkalmazásában álló kereskedelmi dolgozó nyilatkozik. Beszámolóik során leleplezik a cég praktikáit a vásárlók ügyes befolyásolásától kezdve a saját márkás termékeken át a villámgyors pénztárosok titkáig bezárólag.

Az ügyfelek meggyőzése

A hálózat röviddel a nagy rivális Aldi után nyitotta első üzletét 1973-ban Németországban. A messze földön híres német precizitást helyezték előtérbe, sokkal kevesebb energiát fektettek a boltok megjelenésébe. Ezen változtatott az angol bolthálózat egykori vezérigazgatója. Ronny Gottschlich célja az volt, hogy ne legyen kínos érzés a Lidlben vásárolni.

Az egyik legjobb ötlete az volt, hogy a pékárut a riválisokkal szemben ne a bolt hátsó felében, hanem a bejárt közvetlen közelében helyezzék el. Ezzel ugyanis a vásárlók rögtön a frissen sült termékek illatával találkoznak, miután belépnek az üzletbe. A trükk segített levetkőzni azt az előítéletet, hogy a hálózat többnyire fagyasztott és konzervtermékek árusításával foglalkozik.

Hogyan veszik rá a vásárlót arra, hogy többet költsön?

Miközben a legtöbb üzletben a termékek alá helyezik az árcímkéket, a Lidl gyakran fölé teszi az árat. Ez néha összezavarja a vásárlókat, akik sokszor már csak a kasszánál szembesülnek azzal, hogy elnézték az árcímkét.

Ugyanilyen trükk a bevásárlókocsik formája és mérete is. Míg a legtöbb szupermarket nagyjából egységes méretű és formájú drótkosarakat kínál a bejáratnál, addig a német hálózat mélyebb, gurulós műanyag kosarakat nyújt, amiket nem kell kézbe venni. A praktika miatt a vásárlók észre sem veszik, hogy valójában mennyit pakoltak már a kosárba, hiszen nem érzik a súlyát, a mérete pedig csalóka.

Pimaszul másolja a nagy márkákat

A kiskereskedelmi lánc egyik nagy ereje a saját márkás termékekben rejlik. Ezek jellemzően nagyon hasonlítanak valamely nagy, ismert márka termékeihez, de még éppen annyira különböznek, hogy ne sértsenek törvényt.

A hasonló formájú, színű csomagolás miatt sokan azt hiszik, hogy a már bejáratott márka termékeit vásárolják, csak lényegesen olcsóbban.

Titkok a pénztárnál

Nem létezik, hogy bármely vásárló képes lenne lépést tartani az árucikkeket villámgyorsan pittyegtető pénztárosokkal. Minél gyorsabban dolgozik a pénztáros, annál több vásárló tud fizetni egységnyi idő alatt, akik szintén eszeveszett tempóban próbálják a termékeket a kosárba visszapakolni. Majd miután végeztek, elvonulnak az ablak melletti polchoz, ahol kényelmesen elpakolnak, de az egész művelettel nem tartják fel a többi fizetőt.

A hihetetlenül szorgos pénztárosok egyik titka, hogy a termékek jelentős részén több vonalkódot is elhelyeztek, így nem kell keresgélni a pénztárosnak a fekete-fehér csíkokat.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Koccints mértékkel! – A „Tiéd a mérték!” kampány a tudatos borozás öröméről szól
A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet közös kezdeményezése arra hívja fel a figyelmet, hogy a bor igazi értéke nem a mennyiségben, hanem az élményben és a tudatosságban rejlik.


A bor több mint egy ital – kultúra, hagyomány és közösségteremtő erő. Ezt az üzenetet szeretné újra a középpontba állítani a „Tiéd a mérték!” kezdeményezés, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a borfogyasztásban – akárcsak az élet más területein – a mérték az igazi érték.

A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet – köztük a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Pannon Bormíves Céh – összefogásával indult kampányban borászok, orvosok és közéleti szereplők egyaránt kiállnak a felelős borfogyasztás mellett. A „Tiéd a mérték!” nem reklám, hanem társadalmi küldetés: közös gondolat arról, hogy a borfogyasztás lehet egyszerre tudatos, kulturált és örömteli.

A nyílt levélhez olyan ismert személyiségek csatlakoztak, mint Rókusfalvy Pál, Gerendai Károly, Dr. Toldy-Schedel Emil vagy Gere Andrea, akik egyetértenek abban, hogy a bor a közösségi élmények, az ünnepek és a baráti beszélgetések természetes része – de csak akkor, ha felelősséggel élünk vele. Ahogy a kampány üzenete is fogalmaz: „A mérték nem korlát, hanem iránytű – egészségben, kultúrában, közösségben.”

A „Tiéd a mérték!” minden borbarátot arra biztat, hogy legyen része ennek az értékalapú szemléletnek, ossza meg a gondolatot és mutassa meg: a magyar borkultúra nem a mennyiségről, hanem a minőségről, a hagyományról és az élményekről szól.

A „Tiéd a mérték!” nyílt levél és vizuális elemei letölthetők a Magyar Bormarketing Ügynökség weboldaláról!

Tiéd a mérték. Élj vele!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Több mint egymilliós havi fizetés és ingyen szállás: megkezdődtek a téli szezonmunkák az osztrák síparadicsomokban
Karintiában és Stájerországban is várják a jelentkezőket a szezonra. A hirdetések szerint elég az angol B1 vagy német A2, az állás betöltéséért cserébe pedig síbérletkedvezmény és wellness is jár.


Több száz szezonális állásra toboroznak a téli szezonra Ausztria síparadicsomai Karintiában és Stájerországban. A hirdetések akár havi 3000 eurós fizetést és ingyenes szállást kínálnak, EURES-en lehet jelentkezni november 15-ig – írja a Libertatea román hírportál.

A keresett munkakörök főleg a vendéglátásban vannak: felszolgálók és bárosok kellenek, a feladat többnyire italok – sör, kávé – felszolgálása. A jelentkezéshez elég az angol B1 vagy a német A2 szint.

Teljes munkaidőre szerződnek, heti 5–6 munkanappal és rugalmas beosztással. A munkaidőt és a bérezést az ágazati kollektív szerződés szabályozza, de közel havi 3000 eurót, azaz több mint 1 millió forintot is hazavihet a szezonban dolgozó munkavállaló. A bér évi bruttó 27 300 euróról (több mint 10 millió forint) indul, a tapasztalat és a képesítés emelheti az összeget, szezonmunkánál időarányosan fizetnek. Sok helyen ugyanakkor plusz juttatás jár.

A munkáltatók többsége ingyenes szállást és gyakran étkezést ad: jellemző az egyágyas, zuhanyzós, tévés, wifis szoba. Sok helyen síbérlet-kedvezményt és a hotel wellness- vagy fitneszrészlegének használatát is biztosítják.

EU-s állampolgároknak érvényes személyi vagy útlevél, munkaszerződés, osztrák lakcím-bejelentés és kötelező egészségbiztosítás kell. Az osztrák jövedelemadó progresszív, 0 és 55 százalék között, 13 300 euró (5,1 millió forint) alatt adómentes; 2025-ben adóreform is életbe lépett.

(via hrportal.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Házasság első látásra: „Ha nem kapod meg a heti szexmennyiséged, kiborulsz?!” – Kármen ismét kiakadt a férjére
Ismét vita robbant ki Kármen és Dani között. Ezúttal azért vesztek össze, mert Kármen visszautasította férjét, aki a feleség szerint ezen kiborult.
Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 04.



Újabb mélypontra jutott Kármen és Dani házassága a Házasság első látásra című műsorban. A legutóbbi vita a szex miatt robbant ki, miután Kármen visszautasította a férjét, aki a feleség szerint ezt bántásnak vette.

„Tegnap megint oda jutottunk, ahol a part szakad...visszautasítottam, mert nem akartam vele lefeküdni, ő ezt bántásnak vette, mert nem tudom, hány napja nem voltunk úgy együtt. De könyörgöm, ha nem érzem magam érzelmileg jól, nem tudom ezt megtenni”

– mondta Kármen.

A feleség azt is elmondta: úgy érzi, hogy Dani uralkodni akar felette és birtokolni akarja őt. Hozzátette: nem is tartja normális dolognak, hogy egy hét után összeköltözzön az ember valakivel.

„Ha te nem kapod meg a heti szexmennyiséged, akkor kiborulsz? Meg úgy viselkedsz, mint egy 5 éves kisgyerek, mert nincsen szex, testiség?”

- szegezte neki a kérdést férjének, aki nem igazán érti, mi a problémája vele.

Dani úgy érzi, mintha folyton üvegszilánkokon lépkedne a házasságukban, és úgy látja, a kapcsolatuk megfeneklett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
„A férfiak többször lépnek félre, de a nők jobban csinálják” - Nem minden hűtlenség egyforma egy válóperes ügyvéd szerint
Egy ügyvédi iroda összesítése alapján az Amerikai Egyesült Államokban a hűtlenség vagy a házasságon kívüli kapcsolatok a válások 59,6 százalékáért felelősek.


„A férfiak többször lépnek félre, de a nők jobban csinálják” – állítja James Sexton New York-i válóperes ügyvéd. Szerinte nemcsak a félrelépés módja különbözik a nemek között, hanem az is, ahogyan a felek reagálnak rá. „A nők vagy mindent beleadnak, vagy semmit. A férfiak meg sokszor egyszerűen hülyeségeket csinálnak” – mondta.

Sexton arról is szót ejtett, hogy nem minden hűtlenség egyforma. Véleménye szerint egészen más egy „kaland”, mint egy komolyabb viszony. Azt is megfigyelte, hogy a leleplezéskor általában eltérő az első kérdés:

„Amikor egy férfi megtudja, hogy a felesége megcsalta, az első kérdése az, hogy »lefeküdtél vele?«. Amikor egy nő tudja meg, hogy a férje félrelépett, a legelső kérdés rendszerint az, hogy »szereted őt?«”.

Egy év eleji felmérés szerint a házasságban élők körülbelül fele legalább egyszer megcsalja a párját a kapcsolatuk alatt. Sokan haragból vagy önbizalomhiányból lépnek félre, mások a szeretet hiányát emlegetik, vagy pusztán szexuális élvezetet és újdonságot keresnek – írta a Vogue.

Októberben Sexton a LADbible Stories csatornának mesélt a tapasztalatairól, és válaszolt kérdésekre a Honesty Box sorozatban. A több mint 30 perces beszélgetésben elárulta, hogy a felek a válás felé közeledve nagyon eltérően viselik a szakítás jeleit, és a hűtlenség gyakran az utolsó csepp a pohárban.

A válásoknál a hűtlenséget gyakran jelölik meg fő okként. Egy ügyvédi iroda összesítése alapján az Amerikai Egyesült Államokban a hűtlenség vagy a házasságon kívüli kapcsolatok a válások 59,6 százalékáért felelősek.

Sexton szerint a tipikus „első kérdések” sokat elárulnak arról is, hogyan tekintünk a társunkra és a házasságra. „A kérdés lényege az, hogy »Mit jelent ez számodra? Többet jelent neked, mint én?« szemben azzal, hogy »Valaki elvette a tulajdonomat? Hozzányúlt a tulajdonomhoz?«” – mondta.

(via Unilad)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk