Így vesznek rá, hogy többet költs: kipakolták a Lidl titkait a brit alkalmazottak
Hogyan tud ilyen olcsó lenni?
A Lidl a Schwarz-csoport tagja, mely 30 országban 12 ezer üzlet felett diszponál, vagyis vásárlóerő szempontjából nagyobbak például a Tescónál is.
A cég rengeteg módszert talált ki a hatékonyság növelésére, például az áru épp olyan sorrendben kerül ki a raktárból, ahogy a polcokra teszik a termékeket. Legfeljebb 2000 különböző terméket kínálnak, míg a konkurenciánál ez akár elérheti a 40 ezret is.
Spórolnak azon is, hogy bevásárlás közben nem szól zene, de mozgásérzékelő világítást sem használnak. Mindenki kiveszi a részét a munkából, vagyis az üzletvezetők ugyanúgy pakolnak a polcokra, ahogy az árufeltöltők is.
Példának hoznak fel egy olyan menedzsert, aki rendszeresen felmosóvödörrel sétált az üzletben. Nem akart azzal időt vesztegetni, hogy visszamegy a raktárba a felmosó-szettért, ha valami feltakarítanivalót lát a szemle közben.
Titkos fegyverek
A Lidl több mint 100 féle, jellemzően díjnyertes bort kínál. A választékot gyakran frissíti élvonalbeli bormesterek segítségével.
Ugyanígy rengetegen vesznek virágot az üzletekben. Ebben segítségükre volt az Instagram is, ahol az olcsó, de szép virágaikat elkezdték megosztani a vásárlók, ez pedig még több új vevőt vonzott a részlegre.
A legnagyobb fegyver azonban a középső folyosó, ami tele van különös árucikkekkel. Ezen végigsétálva óhatatlanul is megakad az ember szeme egyik-másik furcsa tárgyon és elidőzik előtte egy kicsit, nem pedig azonnal végigrohan az üzleten és sietve távozik.