SIKERSZTORIK
A Rovatból

Aki az otthonodba hozza a dél-koreai varázskozmetikumokat

Hasszánné Szondi Ágnes feleség, édesanya, blogger és könyvelő – újabban pedig ő az a nő, aki belevarázsolja Dél-Koreát az otthonodba, a fürdőszobádba, de még az arcodra is. Interjú.
Dobó Maitz Petra - szmo.hu
2018. augusztus 09.


Link másolása

– Ha én írnám a te életed történetét, valahogyan úgy képzelném el a pillanatot, amikor az első felfedezésedet tetted a dél-koreai kozmetikumok világában, hogy tuti, hogy megláttál egy cikket valami 78 éves ázsiai nagyiról, aki úgy néz ki, mint harmincéves unokája és kíváncsi voltál, mi a titka. De tényleg, mi volt az első mozzanat, amikor először vesztél bele ebbe a világba?

– Nálam másként kezdődött ez az egész. Folyamatosan problémáim voltak a bőrömmel, szinte semmiféle kozmetikumot nem bírt magán elviselni, mindenre piros foltokkal válaszolt. Húzódott, feszült, megjelentek az első ráncok, pánikba estem. Mindenféle luxuskozmetikumot és termékcsaládot kipróbáltam, de változást egyik sem hozott. Régóta keringtem már a virtuális világban, így azt gondoltam, miért is nem lehetne azt, hogy itt találom meg a megoldást a problémámra.

Keresni kezdtem és végül találtam is. Kíváncsivá tett a számomra teljesen ismeretlen világ, a 80 éves hölgy titkos receptje a királyi családból, aki 25 évesnek nézett ki. Vajon mit tudhatnak ott, ami mi nem? Létezik megoldás az én problémámra is? Rendeltem néhány dolgot, teljesen vaktában, ismeretlenül. Nem volt rossz, de az igazi áttörés csak ezután jött.

Ráakadtam több olyan márkára, kozmetikumra, amelyek néhány hét alatt rendbe tették a bőröm.

– Hogy kitaláltam a nénit. :) Mi egyszer már 2016-ban beszélgettünk dél-koreai kozmetikumokról, és akkor mondtál valami hihetetlenül izgalmasat. Azt mesélted, a nagy és neves európai márkák 80%-a át sem mehetne Dél-Koreába vagy Japánba bolti forgalmazásba, mert annyira gyatra a minősége. Ez tényleg így van? Ennyivel jobb minőséget adnak ezek a termékek, mint amiket mi akár Magyarországon is évtizedek óta használunk?

– Valahogy nagyon el vannak maradva a nyugati márkák, éppen csak kullognak a koreaiak nyomában. Manapság sok mindent próbálnak átvenni, BB krémet és az ott használható gyógynövények erejét kihasználni, mint pl. az ázsiai gázló, de a koreai kozmetikumok általánosságban több hatóanyagot tartalmaznak mint az itthon kapható kozmetikumok nagy része. Évezredes hagyományokra tekint vissza ez az ipar, amit az állam is jócskán támogat, és a kereslet is gerjeszt. Talán nincs olyan ország, ahol ennyi pénzt költenének a szépségápolási cégek fejlesztésre, mint itt. A természet közelségét kiaknázva rengeteg gyógynövényt használnak, de nem riadnak vissza az általunk furcsának talált összetevők alkalmazásától sem, mint pl. a csiganyál, vagy a fecskefészek kivonat.

– Pont erre szerettem volna kitérni. Csiganyál-pakolásról és arckrémről hallottam már, egy-két éve mindenki csigakrémet kent az arcára. Mondj még ilyen furcsaságokat, amitől az ember lányának kikerekedik a szeme. Kezdjük ott: mit vonnak ki egy fecskefészekből?

– A fecskefészek kivonat számtalan olyan ásványi anyagot tartalmaz, mely hasznos a bőr számára, sok készítmény készül belőle. Használnak továbbá lózsírt, mert összetétele miatt csodákat tud a bőrrel tenni. Mi, magyarok, lovas nemzet vagyunk, talán fel is kapjuk a fejünket a lózsír hallatán, de nem kell idegenkedni.

A kígyómérget régóta használják a kozmetikumokban. Dél-Koreában is igen népszerű, melyet rendkívül jó ránctalanító hatásának köszönhet. Az ebből kivont peptidek nagyon sok kozmetikumban megtalálhatóak.

– Hivatalosan is megnyílt a webshopod - felmerül a kérdés: ha Dél-Korea ennyire kritikusan viszonyul az európai termékekhez, Magyarországon hogyan fogadták az üzletedet? Milyen engedélyeztetési eljárás volt szükséges, hogy ezeket a termékeket hivatalosan forgalmazhasd?

– Az EU-ban kizárólag CPNP regisztrációval rendelkező termékeket lehet értékesíteni,. Sok munkafolyamat van, melyen egy terméknek át kell esni, mire egyáltalán egy webshopba bekerülhet. Az engedélyezési folyamathoz többféle dokumentum szükséges, amit szinte kizárólag csak a gyáraktól lehet beszerezni. Az elején nagyon nehéz volt, a nagy márkák egyáltalán nem álltak velünk szóba, még a Dél-Koreai Nagykövetségtől közvetlenül kapott levelekre sem válaszoltak. Sokszor gondolkodtam rajta, hogy abbahagyom ezt a még szinte el sem indult vállalkozást, de szerencsére nem így lett.

Bloggerként több márkát ismertem, több céggel voltam már korábban kapcsolatban. Több levelet írtam nekik, hogy szeretem a termékeiket, használom őket, úgy gondolom hogy méltóképpen tudnám a márkájukat képviselni, így született több olyan együttműködés, ami a mai napig tart.

– Milyen korosztálynak ajánlasz termékeket? Tiniknek, 30 felettieknek és persze a 40 feletti korosztálynak is akár, akik majd frankón letagadhatják életkorukat?

– 47 évesen elmondhatom magamról hogy problémamentes, és szinte ráncmentes a bőröm, köszönve ezt ennek a hazaitól kissé eltérő bőrápolási rutinnak, és a koreai kozmetikumok erejének. Szerettem volna ezt a tudást átadni, és hozzáférhetővé tenni mindenki számára, ezért az egyik fő vonalunk az öregedésgátlás. Próbáltam az általam leginkább kedvelt kozmetikumokat csokorba gyűjteni, és komplex megoldást kínálni erre a problémára.

Leginkább a problémamegoldás az, ami vezérel minket, ezért a tinik számára regeneráló, bőrnyugtató kozmetikumokat kínálunk, de az is talál nálunk kozmetikumot, aki ekcémával, vagy akár pikkelysömörrel küzd.

Nem álltunk meg a normál drogériás termékeknél, olyat is próbálunk kínálni, ami egy kicsit többet nyújt, és igazi megoldást kínál. Professzionális vonalunk is van, kozmetikusok és bőrgyógyászok is szívesen vásárolnak tőlünk.

– Mit jelent amit írsz "a hazaitól eltérő bőrápolási rutin"?

– Koreában a 10 lépcsős bőrápolási rutin a legelterjedtebb.

A legnagyobb hangsúly az arctisztításra helyeződik, ami a legtöbb esetben kétfázisú. Ez azt jelenti, hogy egy természetes növények olajaiból készült lemosó feloldja a szennyeződést, amit egy habzó lemosóval tökéletesen lemosunk a bőrről. Ezután következik a bőr PH értékének a helyreállítása egy tonikkal, mely nem egészen olyan mint a nálunk kaphatóak.

Ha a tonizálás megvolt, jöhet a többi lépés, esszencia, szérum és a krém, ami az egészet bezárja, na és a fényvédő ami nélkül a koreaiak ki sem lépnek az utcára. A többi lépés lehet alkalmi jelleggel a hámlasztás és az arcmaszkok használata. Na persze, ezt még simán lehet fokozni mindenféle kiegészítő termékkel, Dél-Koreában a 25 lépcsős rutinon sem akad fenn senki.

– Azt azért szerintem többek nevében kijelenthetem, hogy egy magyar nőnek (férfinek) ennyi ideje nincs naponta. Apropó, férfiaknak való termékek is megtalálhatóak a palettán?

– Igen, többféle férfiaknak való termékünk is van, egy szett melyben az alapvető bőrápolási termékek mellett parfüm is található. A legnépszerűbbek a férfiak körében a havi ránctalanító kúránk, melynek már az első pár napban látványos eredménye van, de a fehérítő krémünket is sokan kipróbálták már, mely a nap és egyéb környezeti károk miatti barna foltok eltüntetésében segít.

– Muszáj feltennem azt a kérdést, ami manapság azért sokakat érint: az állatkísérletek mennyire vannak jelen egy dél-koreai kozmetikumnál?

– Dél-Koreában betiltották az állatkísérleteket. Egyáltalán nem szabad állatokon kozmetikumot tesztelni. 2018 év végéig minden ilyen gyakorlatot be kell szüntetni.

– Sokszor hallani, hogy ha valamit 21 napon keresztül teszel, onnantól a szokásoddá válik. Ha elkezded használni a dél-koreai arcápolási termékeket, szintúgy körülbelül három hét után jelenthető ki, hogy látványos a változás?

– Sok olyan termékünk van, aminek már néhány nap alatt látható a hatása, de nyilván egy eddig teljesen elhanyagolt, vagy nem megfelelően ápolt bőrnek azért többre van szüksége. Nem csodaszerek ezek, de a bőr számára megadják azt, amire szüksége van. Az a tapasztalatom,

ha valaki elkezdi használni ezeket a kozmetikumokat rutinba építve, és megtalálja a számára legmegfelelőbbet - a kiválasztásban természetesen szívesen segítünk - már nem fog visszatérni a nyugati kozmetikumokhoz.

– Te jártál-e már Dél-Koreában? Kérdezem ezt úgy, hogy azt gondolom, valami hihetetlen munka és eredmény van a hátad mögött, hogy Dél-Koreát és Magyarországot kicsit "közelebb hozd egymáshoz a térképen".

– A webshop működik, de nem ülünk a babérjainkon most sem. Több dél-koreai delegációval találkoztunk már itt Magyarországon, akik bemutatták nekünk az újdonságaikat. Most fordult a kocka, nem hozzánk jönnek, hanem mi megyünk, ugyanis meghívást kaptunk a Export Gateway Plaza rendezvényre, mely Szöulban kerül megrendezésre. 200 cég bemutatkozóját, honlapját böngésztük át, így alakult ki egy 20-as lista, melyből 8 céggel lesz módunk tárgyalóasztal mellé ülni, és meghallgatni, kipróbálni, megnézni milyen újdonságokat, újításokat, termékeket kínálnak.

Az utazásban van még némi bizonytalansági tényező, de ha minden jól megy, hamarosan a webshopban is megtalálhatóak lesznek azok a termékek, melyek még Dél-Koreába is újdonságnak számítanak.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
„Két napon át nem találták a szelvényt a lakásban” – sofőrként dolgozik az első magyar lottónyertes unokája
Gáborban csak nagymamája halálakor tudatosult, hogy híres család tagja: felmenője igazi híresség volt az ötvenes években. Miután nyertek, napokig keresték a lottószelvényt a lakásban.

Link másolása

Ring Sándorné vitte el a hazai lottójátékok történelmének első főnyereményét 1957-ben. Az asszony a 6. játékhéten játszotta meg négy gyermeke életkorának számát, ötödikként pedig a saját életkorát húzta be. Misi 23, Marica 26, Sanyi 33, Laci 37, ő maga pedig 66 éves volt. Pár nap múlva éppen ez az öt szám volt a nyerő, Ring néninek 855 ezer forint ütötte a markát. Érdemes tudni, hogy

az akkori az átlagkereset 1442 forint volt, mai értékre átszámolva pedig 146 millió forintot érne ez a nyeremény.

„Édesapám volt a legfiatalabb, ő nem is kapott olyan sokat a nyereményből. A nagyi elég szigorú asszony volt, poroszosan nevelte a gyerekeit és velünk is így viselkedett. Festményekbe, műtárgyakba fektette a pénzt, emlékszem, hogy édesapám is kapott egy nagy képet, de nagy gazdagság nem köszöntött ránk” – mesélte Gábor a Blikknek.

Nagy volt az izgalom a sorsolás után, ugyanis két napon át nem találták meg a szelvényt a lakásban.

Végül egy kabátzsebből került elő az értékes papírdarab. Ring Sándorné akkoriban azt nyilatkozta, hogy egyelőre takarékba teszi a pénzt. Később ugyan próbált okosan gazdálkodni az összeggel, de gyermekei nehezen tudták kezelni a hirtelen jött gazdagságot.

Gábornak ha pénz nem is jutott, a lottózás szeretete azért megmaradt. Ő is mindig ugyanazokkal a számokkal játszik, bízva abban, hogy egyszer rámosolyog a szerencse.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Szinte csoda: közel 30 év után találták meg a Forma-1-es versenyző ellopott Ferrariját
Mint kiderült, Gerhard Berger 1995-ben eltűnt autója Japánba került, majd onnan Nagy-Britanniába, ahol most találta meg a Scotland Yard.

Link másolása

Londonban találták meg Gerhard Berger volt Forma-1-es autóversenyző csaknem 29 éve ellopott Ferrariját.

Az osztrák expilóta Ferrari F512M típusú személyautóját 1995 áprilisában, a San Marino-i Nagydíj első időmérő edzése után lopták el ismeretlen tettesek Berger imolai szállodájának parkolójából, a Ferrari-istálló akkori másik versenyzője, Jean Alesi ugyancsak Ferrari típusú autójával együtt.

A Scotland Yard hétfőn bejelentette, hogy Berger Ferrariját az autókhoz kapcsolódó szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyosztálya 29 évvel az eset után Nagy-Britanniában megtalálta.

A beszámoló szerint a londoni rendőrség januárban értesítést kapott a Ferrari autógyártól arról, hogy egy amerikai vásárló tavaly egy brit közvetítő révén kívánt megvásárolni egy Ferrari személyautót, ám a cég vizsgálatai kiderítették, hogy lopott kocsiról van szó.

A Scotland Yard ilyen ügyekre szakosodott részlege kiterjedt vizsgálatot indított, amelyből kiderült, hogy Berger ellopott autójáról van szó. Az ügyosztály kiderítette azt is, hogy a kocsit a 29 évvel ezelőtti lopás után nem sokkal Japánba szállítottak, és onnan érkezett 2023 végén Nagy-Britanniába.

Az ügyosztály négynapi vizsgálattal feltárta a kocsi múltját, és a Scotland Yard ezután lefoglalta a járművet, megakadályozva elszállítását Nagy-Britanniából – áll a londoni rendőrség hétfői beszámolójában.

A vizsgálatot vezető nyomozó, Mike Pilbeam közölte: szakértői becslések szerint a kocsi értéke megközelíti a 350 ezer fontot (162 millió forint).

Pilbeam közölte azt is, hogy Alesi ellopott Ferrarija továbbra sem került elő.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Balogh Levente: Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok
Keménykezű vezető vagy szőrösszívű üzletember? Milyen valójában Balogh Levente? Tényleg minden üzletet megköt? Az Álommeló és a Cápák között befektetője fogadott minket az irodájában.

Link másolása

Balogh Levente üzletember, befektető, televíziós személyiség, a Szentkirályi Magyarország Kft. alapítója és vezetője. Vízmárkája mellett kozmetikai termékeket és kávékat értékesít a piacon, közvetett módon több tízezer embernek ad munkát. Jelenleg is új munkatársat keres.

- Néhány hete indult az Álommeló 2, az első évad megosztó volt, egyértelmű volt a második évad elindítása?

- Nem volt egyértelmű. Amikor az első évadot forgattuk, szó sem volt a folytatásról, viszont olyan jól sikerült, hogy adta magát. A műsor nézettségét tekintve úgy döntöttünk az RTL Klubbal, hogy érdemes továbbvinni. Ami a személyes megélést illeti, nagyon jó élmény volt számomra, arról nem beszélve, hogy valóban egy remek munkatársat kaptam az Álommelónak köszönhetően.

- Mondjuk el, hogy az irodájában itt van velünk Keserű Balázs, az Álommeló első győztese, aki szemmel láthatóan jó munkaerő, amióta itt vagyok, elképesztő tempóban dolgozik, és az is látszik, hogy jól kijönnek egymással. De meg kell hagyni, hogy a műsorban kemény kezű volt a versenyzőkkel, és ez most sincs másképp.

- Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok.

Ez pedig semmi ahhoz képest, ahogy a műsor amerikai változatában viselkedik a cégvezető, igazi kispályás vagyok hozzá képest. Ezzel nem teljesen értek egyet, édesapám volt ilyen keménykezű, én ebben különbözök tőle.

Ugyanakkor tudom, hogy milyen sok múlik a kiválasztáson, ha rossz embert választok, akkor csak hátráltatom magamat, ha viszont megtalálom a pozícióra legalkalmasabb kollégát, akkor sokat tehetek a cégért. Vagyis az én elméletem a következő: legyél nagyon kemény, ha új munkatársak keresel.

- Ilyen az igazi Balogh Levente?

- Aki szeretné tudni, hogy milyen vagyok valójában, nézze meg az Álommelót és a Cápák között műsort. Az igazság a kettő között van.

Balogh Levente és Keserű Balázs, Az álommeló 1. évadának győztese. Fotó: RTL

- Az üzleti műsorról akartam kérdezni. Megszámlálhatatlan vállalkozásba szállt be, legalábbis mi ezt láttuk a képernyőn.

- Azért a gyakorlatban ez nem egy nagy szám, ráadásul folyamatosan változik, ezért most nem tudom megmondani, hogy ezen a napon pontosan mennyi együttműködésről van szó. Ennek oka, hogy folyamatosan változnak a részesedések,

van, hogy kivásárolnak engem a vállalkozásból, vagy hogy egy vállalkozó nem teljesíti a műsorban foglalt feltételeket, ezért nem tudok beszállni.

Persze még ez is változhat. Előfordult, hogy egy cég nem teljesítette a feltételeket, viszont sok pontenciál volt az üzletben, ezért újra tárgyaltunk arról, hogy érdemes lenne szerződni. Összességében a Cápák között műsorban kötött üzleteknek az ötven százaléka valósul meg.

- Ez játék vagy üzleti stratégia?

- Ezen a szinten játék. A Szentkirályi 70 milliárdot ér, ezzel szemben a néhány milliós vállalkozások eltörpülnek.

- Mi a helyzet a saját vállalatával? Van itt ivóvíz, kozmetikumok és már kávé is.

- A Szentkirályinál jelenleg kőkemény automatizálás folyik. A cél, hogy megőrizzük azt a minőséget, amit megszoktak a fogyasztók, ebből nem engedek. Most, amikor itt beszélünk, közvetlen módon négyezer embernek ad munkát a Szentkirályi, közben szépen halad a maga útján. Akárcsak a Vízangyal, amelyből két kategóriát készítettem, egy mindennapi, könnyen elérhető termékcsaládot, valamint egy prémiumkategóriás termékcsaládot, amelyre kozmetikai láncot építettem.

A legújabb üzletem a kávéra épül, ez egy szerelemprojekt, aminek a célja, hogy olyan magas minőségű kávét áruljak, amelyek vélhetően sosem fognak bekerülni a boltok polcaira, elvégre az igazán jó kávékat nem a multikban árulják.

Miért éppen kávé? Szeretem, jó ötletnek tűnt beszállni a kávépiacra, de a fókusz mindig a Szentkirályin lesz. Ez a legfontosabb minden üzlet között, és büszkén mondhatom, hogy a Szentkirályi tőkeszerkezete sokkal erősebb, mint bármikor korábban, arról nem beszélve, hogy a cég régen kinőtte magát. Negyven év múlva fellövöm az űrbe, ott lesz a Holdon a Szentkirályi!

Fotó: Ujvári Sándor

- Mintha csak a magyar Elon Musk lenne. Külföldre is terjeszkedik?

- Nem célom az exportálás. Nem lenne jó döntés, márcsak azért sem, mert az Európai Unió korlátozza. A kút forrástól számított ötszáz kilométeres sugarú körön kívül nem adhat vizet.

Ez védi a vízbázist attól, hogy ne fosszuk ki.

Így van ezzel minden nemzet, Szerbiában például ott van Milos víz vagy Ausztriában a San Pellegrino, és még hosszan sorolhatnám a többi ország nemzeti vízmárkáját. Ezt pedig tiszteletben tartja minden cégtulajdonos, valamint ezt támogatja a nemzetközi Centrál European Mineral Water Holding, amelynek ez elnöke vagyok.

- Mindig is erre vágyott: cégvezetés, üzleti döntések, elnöki poszt?

- Édesapámtól láttam, hogyan lehet felépíteni egy sikeres vállalkozást. Majd megismertem egy görög milliárdost, akinek tetszett a vezetői stílusa, az élete, a gondolkodása, és elkezdtem figyelni őt. Mellette rengeteget olvastam a világ legnagyobb, leghíresebb márkáiról, kezdve a Gucci háztól a Mercedesig. Tizennégy éves korom óta tudatosan építem magam, ez lett az eredménye, amit ön most felsorolt.

- Tehát kemény munka árán jutott ilyen magasra?

- Sok munka van benne, ez nem vitás, de azért hozzá kell tenni, hogy erre születni kellett. Mert vagy vezetőnek születik valaki, vagy nem. Itt vannak például a zeneművészek. Vegyünk egy zseniális hegedűművészt: hiába tanul sokat a virtuóz, ha nem erre született, akkor nem lesz nagy művész. A gyerekekkel is ezt akarom megértetni, amikor előadásokat tartok számukra. Arra ösztönzöm őket, hogy

vizsgálják meg, minek születtek: vezetőnek vagy menedzsernek. Ha vezetőnek, akkor ennek megfelelően kell továbbmenni az életben,

ha menedzsernek, akkor ennek megfelelően edukálják magukat. És van még valami, legyenek értékeik! Sajnos ma egyre kevesebben vagyunk azok, akik saját értékeink mentén teremtettünk vállalkozást, holott erre óriási szükség lenne ma Magyarországon, mert a német cégek nem fogják képviselni a mi értékeinket…

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Hide the Pain Harold 80 éves lesz jövőre, de most is dolgozik és tele van tervekkel és meghívásokkal
Előfordult, hogy külföldön testőröket kellett mellé állítani, mert annyian akartak vele fotózkodni. Ám ő szívesen pózolt mindenkivel.

Link másolása

Arató Andrást - aki világszerte a „Hide the pain Harold” nevezetű internetes mémnek köszönhetően vált ismertté - igazi világsztárként fogadják Hegyeshalmon túl. Kolumbiában például testőröket kellett mellé adni, mert annyian akartak fotózkodi vele - árulta el.

Nemrégiben is több felkérése volt külföldön és most is készül, például Olaszországba. Reklámot csinált, fesztiválra készül, beszélgetéseken vesz részt.

Jövőre lesz 80 éves, de tele van tervekkel

- mondta a Reggeli műsorában.

A családja és a menedzsere, akivel igazi baráti viszonyban vannak, áll mellette - árulta el.

VIDEÓ: Az RTL Reggeli beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET: