KULT
A Rovatból

Elindult az RTL új valóságshowja, a Farm

Elmeséljük, mi történt az RTL Klub új műsorában eddig, hogy titkon azok is élvezkedhessenek, akik nem nézik.
Anne írása - szmo.hu
2016. március 22.


Link másolása

Szinte fel sem tűnt, hogy eddig mi hiányzott, igaz? Hát egy valóságshow, ami miatt újra a kábeltévére feszül az ember, és elfelejti, hogy olykor milyen szomorú és ingerszegény az élete. Tegnap este elindultunk a megváltás útján, beköltöztek a Farm című műsor lakói, akiket majd hónapokig követhetünk és beszélhetünk ki. Persze a többség ezt sem fogja nézni, ahogy a Való Világot sem... de azoknak majd mi elmeséljük, hogy titkon ők is élvezkedhessenek.

14 játékos – 7 nő és 7 férfi -, 20 milliós főnyeremény és a megszokottól eltérő körülmények. Egy farm, ahol a játékosoknak magukat kell majd ellátniuk. Gondolom nem csak én reménykedem abban, hogy ez a helyzet nagyobb izgalmakat szül majd, mint a valóvilágos állapot, ahol teljes kiszolgálás volt, és a legnagyobb problémát a cigaretta vagy az alkohol, netán a különböző luxuscikkek beosztása jelentette.

Egy rövid bevezető után, amelyben Fördős Zé a múltbéli emberek életéről és a modernizáció kegyetlen következményeiről elmélkedik, el is indul kis csapatunk a másik műsorvezető, Nádai Anikó felé, hogy a beköltözés előtt, még egy játékkal melegítsenek. Közben ismerkedni is kezdünk velük:

Dóri háromgyerekes családanya. Így negyven után bizonyítani akar és újra élni egy kicsit. Látott ő már eztazt, nem vele lesznek itt a gondok.

Dani annál érdekesebb figura. Tenyérbemászó arc, bicskanyitogató mondatokkal. Büszkén vállalja, hogy ő nem az az ember, aki csak úgy beleveti magát a munkába. Pénze is van, BMW-je is. Fogalma sincs mit is keres itt. Ja de, a kihívást!

dani a jócsávó

Dani, a jó csávó

Dia a következő, aki látott már kiscsikót születni és kacsának is vágta már el a torkát. A többiek helyében én már csak ezért is jóba maradnék vele... Édesapjával ténykedett eddig közös vállalkozásban, de úgy tűnik, hogy ebbe kicsit bele van szomorodva. Már az első riportban elsírja magát, mert őt senki nem hívja se ebédre, se szalonnasütésre otthon. Nem érzi a szeretetet. Reméli, hogy úgy távozik majd innen, hogy apa büszke lesz rá.

És végre egy modell, aki karrierjében már meg is találta önmagát! Márk, aki semmi mást nem visz magával a farmra, csak az arcát. Az mondjuk szinte biztos, hogy kevés lesz!

Márk a medellfiú

Márk, a modellfiú

Jön Gergő, a megrögzött agglegény, aki albiból albiba költözik, de legalább van egy kutyája. Az már itt borítékolható, hogy őt ezért fogják utálni.

Közben kiderül, hogy első próbatételként gőzölgő trágyában kell majd kulcsot keresni. Nem csalódtunk, ez egy klasszikus vidéki feladat, nem igaz? Ük és dédanyáink is ezzel múlatták az időt szép, tavaszi reggeleken. Aki itt győzedelmeskedik, egy hétre hátradőlhet majd. Ő lesz a főnök, kap egy sor kiváltságot és dolgoznia sem kell. Hajrá!

Tina mondjuk azonnal jelzi, hogy szkippelné a feladatot, de bemutatkozó filmjéből kiderül, hogy terhes, úgyhogy nagyjából még meg is értheti az ember. Amúgy ő az a vidéki lány, akinek semmi köze a falusi élethez, de jönnie kellett, mert egy jósnő megmondta neki, hogy 2016 az ő éve.

Tina a terhes

Tina, a terhes

Sanya is úgy dönt, hogy nem éli ezt a trágyás témát. Mit is várunk egy ötvenes, ex-chippendale-től? Gyönyörűek a fiai, ő is gyönyörű, és eddig is mindent megkapott, amit igazán szeretett volna, úgyhogy most jöhet a fődíj.

sanya a chippendale

Sanya, a chippendale

Laura is modell, de ő már megkomolyodott. Ezért például két éve nincs pasija. Na majd itt szerez magának valót! A csapat jócsaja többek között már most kivan attól, hogy nem sminkelhet.

Lura a modell

Laura, a modell

Cintia kissé affektál, de alapvetően tényleg jófej és laza csajnak tűnik, ahogy mondja. Nem büdös neki a munka, a trágyában is ezerrel kutat, és még vigyorog is hozzá. Ő minden hülye játéknál első soros lesz.

Brigi a másik háromgyerekes anyuka és ő is úgy érzi, hogy ki kell törnie a monotonitásból. Mivel tíz éve nem élet együtt senkivel, talán egy románcra is nyitott lesz, de egyelőre egyedül akar jógázni a pajtában.

Attila a bohóc. Az a karakter, aki iszonyatosan sok és nagyon fogja idegesíteni a többieket, de mi valószínűleg jól szórakozunk majd rajta. Építőipari munkás és család várja otthon, akikhez állítólag majd hűséges marad... de elég harsányan adja elő már itt az elején a csajozós figurát. Szavajárása: „Érted?”

Norbi iszonyatosan rá van parázva a feladatra. Nagyon meg akarja találni a kulcsot, de helyette inkább csak a többiekbe köt bele. Nem lesz ennek jó vége. Amúgy favágó, úgyhogy szintén hasznos elem lehet.

Heni azt mondja magáról, hogy ő nagyon nem egyszerű nő, ebből egyelőre még nem sok látszik, de biztos igaza van. Neki sincs sok köze a vidéki életmódhoz, de örül, hogy szerencsés esetben ennyi pénz ütheti a markát és még csak pornóznia sem kell érte.

És akkor a nyugdíjas tűzoltó, Sándor – akinek taktikája a megfélemlítés - magasba emeli a szaros kamrakulcsot. Vége az első játéknak és egy született vezető kezébe kerül a hatalom. Rend lesz!

Sándor a tűzoltó

Sándor, a tűzoltó

Indulhat a kimosakodás és beköltözés. Megy a felderítés és az osztozkodás az ágyakon. Egyelőre mindenkinek nagyon tetszik minden. Van kaja és lehet cigit csavargatni, és azt is higgadtan veszik, hogy bizony pottyantós WC, meg kútból húzott víz lesz most hosszú ideig. Van, aki ért a tűzrakáshoz, úgyhogy első köreben abból sem lesz probléma, és bár van, aki nem ért a favágáshoz, legalább próbálkozik.

Attila

A kutya már most zavarja Attilát, később a többieket zavarja Attila azzal, hogy némi pálinka után pucér magánszámot ad elő. A jócsávó Dani rámozdul a jócsajra, Laurára. Beszélgetnek a fiú lakásairól, kocsijairól és egymás mellett térnek nyugovóra. Kisebb súrlódások, iszogatás, táncolás. Első este elég ez így.

dani és laura2

A Farm jóval izgalmasabb koncepciónak tűnik, mint például a Való Világ. A szereplők nem tespedhetnek majd egész nap, és tényleg olyan helyzetekbe kerülnek, amivel a hétköznapjaikban nem feltétlenül. Biztos hogy sok lesz a feszültség a tettre készek és a lusták között. A lányok majd bőgnek a hajvasaló hiánya miatt, a fiúk meg a disznóvágás közben.

Nádai Anikó és Fördős Zé még egy kissé erőltetetten indítottak, de nincs kizárva, hogy összeszoknak és lazábbra veszik. A műsor sikere úgysem feltétlenül rajtuk fog múlni, ha nem inkább azon, hogy a szereplőket mennyire fordítja ki magából, gyötri meg a vidéki élet.

Ha valami így első blikkre hiányzik, akkor az az élő közvetítés. Jó lenne néha az ébredéshez bekapcsolni a brigádot, és egy finom kávéval, meleg kád vízből kémlelni szenvedéseiket.

Ha tetszett a beszámoló, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET: