SIKERSZTORIK
A Rovatból

„Én eldöntöttem, hogy ezt akarom csinálni” – Török Attila Star Wars- és Marvel-filmek vizuális effektjein is dolgozott

Már pannonhalmi diákként a Terminátoréra cserélte az egyik tanára fél arcát egy paródiavideóban. Elárulta, hogyan vezetett az útja a legnagyobb hollywoodi szuperprodukciókig, és mi az, amit még ennél is izgalmasabbnak talál.
Polgár Tibor cikke - szmo.hu
2023. szeptember 30.


Link másolása

A még mindig csak 34 éves Török Attila több mint tíz éve foglalkozik hivatásszerűen élvonalbeli vizuális effektek (VFX) megalkotásával és fejlesztésével, dolgozott már többek között Star Wars- és Marvel-filmek képi világán is.

A magyar VFX-specialista jelenleg egy piacvezető torontói cég szoftverfejlesztőjeként robbanás- és felhőszimulációkat fejleszt, miközben a világ legtöbb VFX-cége az ő robbanáseffektjeit használja filmekhez és videójátékokhoz. Attilával hollywoodi filmek vizuális effektjeiről, kulisszatitkokról, pályafutásáról és a technológia fejlődéséről beszélgettünk, de szóba került a mesterséges intelligencia is.

– Hogyan kerül egy fiatal, huszonéves magyar srác több száz millió dolláros hollywoodi filmek vizuális effektjeinek megalkotói közé?

– Gyerekkorom óta szeretem a filmeket. Annak idején Peter Jackson A Gyűrűk Ura-trilógiájának látványvilága teljesen lenyűgözött, akkor fordult meg először a fejemben, hogy egyszer én is szeretnék majd ilyet csinálni. Hobbiszinten elkezdtem animációs szoftverekkel ismerkedni. A Pannonhalmi Bencés Gimnáziumba jártam középiskolába, ahol a hagyomány szerint a végzősök előadnak egy tanárokat parodizáló színdarabot az egész iskola előtt. Vállaltam, hogy készítek egy ötperces paródiafilmet a színdarab elejére. Ebben például

kicseréltem az egyik tanárom fél arcát a Terminátoréra, a film végén pedig egy Star Wars-űrhajó elviszi a sulit a világűrbe.

Amikor levetítettük, hatalmas sikere volt, mindenki szakadt a röhögéstől, ami remek érzés volt, egyúttal pedig visszaigazolás számomra, hogy van érzékem a 3D-s animációhoz. Ezután végérvényesen elhatároztam, hogy filmes digitális utómunkával, vizuális effektekkel szeretnék foglalkozni. Azzal, hogy néhány évvel később már hollywoodi filmek látványvilágán dolgozhattam, a legnagyobb álmom vált valóra.

– Hol és hogyan tanultad meg a VFX-szakmát?

– Akkoriban, 2006-2007 körül Magyarországon nem igazán volt olyan képzés, amin filmes vizuális effektek készítését lehetett tanulni. Így aztán Budapesten, a mai Óbudai Egyetem jogelődjén programozást kezdtem tanulni, és mellette elvégeztem egy kurzust, amin az egyik ismert 3D animációs szoftver, a Maya használatát tanították. Aztán jött egy lehetőség, hogy az angliai Bournemouth-ban, Európa egyik leghíresebb 3D animációs egyetemi képzésén tanulhassak, ahová fel is vettek. Akkor már tudatosan kerestem a külföldi lehetőségeket.

– Gondolom, Magyarországon nehezebb lett volna elhelyezkedni és fejlődni.

– Igen, ez így van, de emellett egy – mondjuk úgy, hogy – furcsa élmény is a külföldi boldogulás irányába terelt. Történt ugyanis, hogy jelentkeztem egy 3D animációs pályázatra, melynek a két nyertese diákmunkát kapott Gauder Áron (a Nyócker! és a Kojot négy lelke rendezője – a szerk.) új filmjében. Beadtam a pályamunkámat, nem nyertem, majd a kíváncsiság miatt felkerestem a pályázat elbírálóit, hogy megtudjam, mit csináltam rosszul, hogyan tudnék jobbá válni. Fogadtak, leültettek egy számítógéphez, majd elkezdték tételesen megmutatni a hibákat – azonban nem az én pályamunkámat elemezték, hanem az egyik nyertes pályázatot. Kiderült, hogy a két srácot, akik nyertek a pályázaton, azért hozták ki győztesnek, mert valakinek a rokonai, ismerősei voltak. Ez kellemetlen felismerés volt, és innentől már nem is kerestem a magyar lehetőségeket. Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy azóta találkoztam olyan magyarokkal, akik sikeresen el tudtak helyezkedni a VFX-szakmában Magyarországon. Ám az én esetemben ez nem működött, és úgy gondoltam, külföldön jobban tudok majd érvényesülni. Ez így is lett:

Angliában, másodéves egyetemistaként megnyertem egy európai 3D animációs versenyt, aminek köszönhetően egy nagynevű céghez, a londoni Double Negative-hoz kerültem két hónap diákmunkára. Náluk készültek például Christopher Nolan Batman-filmjeinek, vagy éppen a közelmúltban a Dűnének a vizuális effektjei.

Ezután befejeztem az egyetemet, Torontóban is hasznos tapasztalatokat szereztem egy féléves diákmunka során, majd visszatértem Londonba, a Double Negative pedig munkát ajánlott. Náluk kezdtem el a karrieremet, és 2,5 évet töltöttem a cégnél.

– Melyek voltak az első jelentős filmes munkáid?

– A Double Negative-nál töltött diákmunkám alatt a 2012-ben bemutatott John Carteren dolgoztam: ruha- és szőr szimulációkat csináltam négykezű, zöld űrlényekre. Miután visszatértem a céghez, Az éhezők viadala második része következett, melyben nagy kihívás volt a gyilkos köd megteremtése, és a visszajelzések alapján is joggal mondhatom, hogy nagyon jól sikerült megoldani a feladatot. Erre a munkámra a mai napig különösen büszke vagyok.

– Ezután még olyan nagy költségvetésű látványfilmeken dolgoztál, mint például a 2014-es Godzilla és A tenger szívében Chris Hemsworth-szel. Majd búcsút intettél a Double Negative-nak. Miért?

– A Disney megvette George Lucastól a Lucasfilmet, és bejelentették, hogy Londonban VFX-stúdiót nyitnak, pontosabban elindítják a nagy múltú Industrial Light and Magic (ILM) londoni részlegét. Felvették a főnökömet is, akivel együtt dolgoztam a Godzillán, ő pedig egy spanyol srácot, Miguelle-t és engem hívott az ILM-hez. Egy ilyen ajánlatra nem lehetett nemet mondani, ugyanis rengeteg új lehetőséget és fejlődési potenciált rejtett magában. Nagyjából 6 évig voltam az ILM-nél, főként robbanásokat, törés-zúzás szimulációkat fejlesztettem. Például a Ready Player One-ban az összetörő autók látványán dolgoztam.

Egy lángszimuláció Török Attilától

– Általánosan mennyi időbe telik egy olyan, néhány másodperces vizuális effekt megalkotása, amit egy nagy költségvetésű hollywoodi film igényel? Mennyi VFX-szakember dolgozik rajta?

– Egy hollywoodi filmben a leggyakoribbak a 2-4 másodperces shotok (beállítások, felvételek – a szerk.). Egy ilyen VFX-shot több száz emberen megy keresztül, mire eléri a végső formáját. Az adatokból elkészítenek egy 3D-s világot, létrehoznak egy virtuális kamerát, ami ugyanolyan mozgásokra képes, mint a valódi kamera. Ez hetekig is eltart. Közben mások körülvágják az emberek alakját, mások pedig elkészítik a modelleket. Ezek a munkafolyamatok párhuzamosan futnak, aztán amikor megvan a virtuális kamera és megvannak a modellek, akkor jönnek a szimulációk. Egy film esetében egyszerre több shoton is dolgozunk párhuzamosan, hogy ne fussunk ki az időből. Hatalmas munka mindezt összehangolni. Egy shot elkészítése akár hónapokat is igénybe vehet. Rengeteg VFX-szakember dolgozik egyszerre, például a John Carter vizuális effektjeiben több mint 700 ember munkája van benne.

– Hogyan kaptok képet arról, hogy a rendezőnek mi az elképzelése egy-egy vizuális effektről?

– Mindig írott jegyzetek formájában kapjuk meg, hogy a rendezők hogyan képzelik el a jelenetet. A rendezők csak nagyon ritkán jönnek be a VFX-stúdiókba. Amikor a filmjük az utómunka, a vizuális effektek szakaszába ér, akkor jellemzően már a következő filmjüket készítik elő. Egy rendező körülbelül hetente egyszer kommunikál a VFX-cégekkel, ami nem igazán ideális. Ugyanis ha nem pontos a kommunikáció, akkor sok a felesleges munka, és rossz esetben csak akkor derül ki a félrecsúszott információ, amikor a rendező visszadobja a kész shotokat.

– Marvel- és Star Wars-filmek is szerepelnek a filmográfiádban, ezekről milyen emlékeket őrzöl?

– A Bosszúállók: Ultron kora és a Bosszúállók: Végtelen háború tipikus Marvel-film volt abból a szempontból, ők jellemzően az utolsó pillanatig variálnak sok mindenen, így ezeknek a filmeknek a vizuális effektjei is igencsak feszített tempóban készültek. A Star Wars: Az ébredő erő pedig azért volt különösen érdekes és izgalmas számomra, mert a készítése egybeesett az ILM londoni stúdiójának kiépítésével.

– Az általad említett nehézségek és kihívások egyáltalán nem látszanak meg ezeknek a filmeknek a vizualitásán, de időről időre bemutatnak olyan nagy költségvetésű hollywoodi filmeket is, amiknek meglepően gyengék a vizuális effektjei. Miért van ez?

– Néhány filmnél azért rosszak a vizuális effektek, mert egyszerűen kevés időt hagynak az adott shot megfelelő kidolgozására. Tehát a legtöbb esetben a probléma az időhiányból fakad. Például a 2012-ben bemutatott John Carter esetében két évig készültek a vizuális effektek. Igaz, az elmúlt tíz évben fejlődött annyit a technológia, hogy ez a munka ma már meglenne egy év alatt. 11-12 éve vagyok a szakmában, ez idő alatt rengeteget változtak a vizuális effektek, szebbek és valósághűebbek lettek – persze, ha jut rájuk elég idő. Jó példa erre a 2009-es és a 2022-es Avatar összehasonlítása: az első film óta hatalmasat fejlődött a karakterek kidolgozása,

a tavalyi filmet nézve már-már valóságosnak tűnnek a na’vik és a mindenféle földönkívüli lények, és a víz is sokkal jobban néz ki. Viszont a robbanások gyatrán mutatnak, ugyanis ezek megalkotásához egy elavult rendszert használtak.

Nyilván sok múlik az egyéni ízlésen is, például nekem a mostani nagyon színes stílus nem annyira jön be, jobban szeretem a 2000-es évek filmjeit, amiknek úgymond karcosabb a textúrájuk.

– Technológiailag eljöhet majd az a pillanat, amikor valódi színészek helyett számítógép által alkotott „emberek” szerepelnek majd a mozivásznon, a nézők pedig észre sem veszik a különbséget?

– Igen, elérkezhet az az idő, amikor az emberek szabad szemmel már nem tudják megkülönböztetni a valós és a digitálisan megalkotott karaktereket a vásznon, de ehhez még legalább 10-15 év kell. Minden fejlődik, tehát miért ne juthatnánk el ide?

Gomolygó felhők szimulációja Török Attilától

– Ha már a jövőbe tekintünk, ki kell térnünk a mesterséges intelligenciára is. Veszélyt jelenthet az MI a filmes digitális utómunkát végzők állásaira?

– A mesterséges intelligencia még egy jó ideig biztosan nem jelent veszélyt a munkánkra. Én jelenleg szimulációkat futtatok, és messze vagyunk attól, hogy az MI szimulálja 3D-ben a kéréseimet. De persze egyszer majd eljuthatunk ide is. Vannak próbálkozások ebbe az irányba, és az már működik is, hogy a VFX-munkafolyamatok egy kis részét MI-vel oldják meg. A Pixar már alkalmazta ezt a tavaly bemutatott Lightyearben. Ugyanakkor észre lehet venni, ha nem én dolgoztam a képen, hanem mesterséges intelligenciát használtam, mert utóbbi esetben a részletek nem olyan életszerűek.

– Mi kell ahhoz, hogy valaki jó és sikeres VFX-szakember legyen? A tehetség vagy a szorgalom a fontosabb?

– Ez a munka 70-80 százalékban szorgalomról szól, a maradék a tehetségfaktor. Egyszerűen le kell ülnöd a seggedre és csinálni kell! Vannak, akik nem képesek erre. Tehát az akaraterő, az elhatározás kulcsfontosságú. Annak idején én eldöntöttem, hogy ezt akarom csinálni, és minden időmet erre fordítottam.

– A beszélgetésünk alapján nem tűnik stresszmentesnek a vizuális effektek készítése. A monotonitás veszélye mennyire áll fenn?

– A munka egyrészt valóban stresszes, és monoton is tud lenni, de mindez egyénfüggő is. Sok múlik azon, hogy milyen céljai vannak az embernek. Egy idő után mindenki bekategorizálódik, például én a robbanás és a törés-zúzás vagyok a VFX-ben. Persze lehet úgy alakítani a munkát, hogy változatosságra törekszel a vizuális effektek terén. Nálam is elérkezett a pillanat, amikor változásra vágytam, és nagyjából négy éve a torontói SideFX-hez szerződtem. Itt már nem filmes shotokon, hanem a Houdini nevű, világszerte népszerű szoftver fejlesztésén, minőségi robbanás- és felhőszimulációk fejlesztésén dolgozom. Itt nincsenek szigorú, szoros határidők, sokkal több időm marad utánanézni a dolgoknak, hogy minél valósághűebbek legyenek az effektek.

Most már a világ összes VFX-cége az én robbanáseszközeimet használja a Houdinin keresztül.

Ez a munka stabilabb is, hiszen ezt a szoftvert nemcsak filmekhez, hanem például videójátékokhoz is használják, így nem vagyunk kitéve a filmipar utóbbi időben tapasztalt hektikusságának, elég csak a mostani hollywoodi írósztrájkra gondolni. Az is nagy előny, hogy otthonról dolgozhatok, és összességében sokkal nyugodtabb az életem.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
„Két napon át nem találták a szelvényt a lakásban” – sofőrként dolgozik az első magyar lottónyertes unokája
Gáborban csak nagymamája halálakor tudatosult, hogy híres család tagja: felmenője igazi híresség volt az ötvenes években. Miután nyertek, napokig keresték a lottószelvényt a lakásban.

Link másolása

Ring Sándorné vitte el a hazai lottójátékok történelmének első főnyereményét 1957-ben. Az asszony a 6. játékhéten játszotta meg négy gyermeke életkorának számát, ötödikként pedig a saját életkorát húzta be. Misi 23, Marica 26, Sanyi 33, Laci 37, ő maga pedig 66 éves volt. Pár nap múlva éppen ez az öt szám volt a nyerő, Ring néninek 855 ezer forint ütötte a markát. Érdemes tudni, hogy

az akkori az átlagkereset 1442 forint volt, mai értékre átszámolva pedig 146 millió forintot érne ez a nyeremény.

„Édesapám volt a legfiatalabb, ő nem is kapott olyan sokat a nyereményből. A nagyi elég szigorú asszony volt, poroszosan nevelte a gyerekeit és velünk is így viselkedett. Festményekbe, műtárgyakba fektette a pénzt, emlékszem, hogy édesapám is kapott egy nagy képet, de nagy gazdagság nem köszöntött ránk” – mesélte Gábor a Blikknek.

Nagy volt az izgalom a sorsolás után, ugyanis két napon át nem találták meg a szelvényt a lakásban.

Végül egy kabátzsebből került elő az értékes papírdarab. Ring Sándorné akkoriban azt nyilatkozta, hogy egyelőre takarékba teszi a pénzt. Később ugyan próbált okosan gazdálkodni az összeggel, de gyermekei nehezen tudták kezelni a hirtelen jött gazdagságot.

Gábornak ha pénz nem is jutott, a lottózás szeretete azért megmaradt. Ő is mindig ugyanazokkal a számokkal játszik, bízva abban, hogy egyszer rámosolyog a szerencse.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Szinte csoda: közel 30 év után találták meg a Forma-1-es versenyző ellopott Ferrariját
Mint kiderült, Gerhard Berger 1995-ben eltűnt autója Japánba került, majd onnan Nagy-Britanniába, ahol most találta meg a Scotland Yard.

Link másolása

Londonban találták meg Gerhard Berger volt Forma-1-es autóversenyző csaknem 29 éve ellopott Ferrariját.

Az osztrák expilóta Ferrari F512M típusú személyautóját 1995 áprilisában, a San Marino-i Nagydíj első időmérő edzése után lopták el ismeretlen tettesek Berger imolai szállodájának parkolójából, a Ferrari-istálló akkori másik versenyzője, Jean Alesi ugyancsak Ferrari típusú autójával együtt.

A Scotland Yard hétfőn bejelentette, hogy Berger Ferrariját az autókhoz kapcsolódó szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyosztálya 29 évvel az eset után Nagy-Britanniában megtalálta.

A beszámoló szerint a londoni rendőrség januárban értesítést kapott a Ferrari autógyártól arról, hogy egy amerikai vásárló tavaly egy brit közvetítő révén kívánt megvásárolni egy Ferrari személyautót, ám a cég vizsgálatai kiderítették, hogy lopott kocsiról van szó.

A Scotland Yard ilyen ügyekre szakosodott részlege kiterjedt vizsgálatot indított, amelyből kiderült, hogy Berger ellopott autójáról van szó. Az ügyosztály kiderítette azt is, hogy a kocsit a 29 évvel ezelőtti lopás után nem sokkal Japánba szállítottak, és onnan érkezett 2023 végén Nagy-Britanniába.

Az ügyosztály négynapi vizsgálattal feltárta a kocsi múltját, és a Scotland Yard ezután lefoglalta a járművet, megakadályozva elszállítását Nagy-Britanniából – áll a londoni rendőrség hétfői beszámolójában.

A vizsgálatot vezető nyomozó, Mike Pilbeam közölte: szakértői becslések szerint a kocsi értéke megközelíti a 350 ezer fontot (162 millió forint).

Pilbeam közölte azt is, hogy Alesi ellopott Ferrarija továbbra sem került elő.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Balogh Levente: Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok
Keménykezű vezető vagy szőrösszívű üzletember? Milyen valójában Balogh Levente? Tényleg minden üzletet megköt? Az Álommeló és a Cápák között befektetője fogadott minket az irodájában.

Link másolása

Balogh Levente üzletember, befektető, televíziós személyiség, a Szentkirályi Magyarország Kft. alapítója és vezetője. Vízmárkája mellett kozmetikai termékeket és kávékat értékesít a piacon, közvetett módon több tízezer embernek ad munkát. Jelenleg is új munkatársat keres.

- Néhány hete indult az Álommeló 2, az első évad megosztó volt, egyértelmű volt a második évad elindítása?

- Nem volt egyértelmű. Amikor az első évadot forgattuk, szó sem volt a folytatásról, viszont olyan jól sikerült, hogy adta magát. A műsor nézettségét tekintve úgy döntöttünk az RTL Klubbal, hogy érdemes továbbvinni. Ami a személyes megélést illeti, nagyon jó élmény volt számomra, arról nem beszélve, hogy valóban egy remek munkatársat kaptam az Álommelónak köszönhetően.

- Mondjuk el, hogy az irodájában itt van velünk Keserű Balázs, az Álommeló első győztese, aki szemmel láthatóan jó munkaerő, amióta itt vagyok, elképesztő tempóban dolgozik, és az is látszik, hogy jól kijönnek egymással. De meg kell hagyni, hogy a műsorban kemény kezű volt a versenyzőkkel, és ez most sincs másképp.

- Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok.

Ez pedig semmi ahhoz képest, ahogy a műsor amerikai változatában viselkedik a cégvezető, igazi kispályás vagyok hozzá képest. Ezzel nem teljesen értek egyet, édesapám volt ilyen keménykezű, én ebben különbözök tőle.

Ugyanakkor tudom, hogy milyen sok múlik a kiválasztáson, ha rossz embert választok, akkor csak hátráltatom magamat, ha viszont megtalálom a pozícióra legalkalmasabb kollégát, akkor sokat tehetek a cégért. Vagyis az én elméletem a következő: legyél nagyon kemény, ha új munkatársak keresel.

- Ilyen az igazi Balogh Levente?

- Aki szeretné tudni, hogy milyen vagyok valójában, nézze meg az Álommelót és a Cápák között műsort. Az igazság a kettő között van.

Balogh Levente és Keserű Balázs, Az álommeló 1. évadának győztese. Fotó: RTL

- Az üzleti műsorról akartam kérdezni. Megszámlálhatatlan vállalkozásba szállt be, legalábbis mi ezt láttuk a képernyőn.

- Azért a gyakorlatban ez nem egy nagy szám, ráadásul folyamatosan változik, ezért most nem tudom megmondani, hogy ezen a napon pontosan mennyi együttműködésről van szó. Ennek oka, hogy folyamatosan változnak a részesedések,

van, hogy kivásárolnak engem a vállalkozásból, vagy hogy egy vállalkozó nem teljesíti a műsorban foglalt feltételeket, ezért nem tudok beszállni.

Persze még ez is változhat. Előfordult, hogy egy cég nem teljesítette a feltételeket, viszont sok pontenciál volt az üzletben, ezért újra tárgyaltunk arról, hogy érdemes lenne szerződni. Összességében a Cápák között műsorban kötött üzleteknek az ötven százaléka valósul meg.

- Ez játék vagy üzleti stratégia?

- Ezen a szinten játék. A Szentkirályi 70 milliárdot ér, ezzel szemben a néhány milliós vállalkozások eltörpülnek.

- Mi a helyzet a saját vállalatával? Van itt ivóvíz, kozmetikumok és már kávé is.

- A Szentkirályinál jelenleg kőkemény automatizálás folyik. A cél, hogy megőrizzük azt a minőséget, amit megszoktak a fogyasztók, ebből nem engedek. Most, amikor itt beszélünk, közvetlen módon négyezer embernek ad munkát a Szentkirályi, közben szépen halad a maga útján. Akárcsak a Vízangyal, amelyből két kategóriát készítettem, egy mindennapi, könnyen elérhető termékcsaládot, valamint egy prémiumkategóriás termékcsaládot, amelyre kozmetikai láncot építettem.

A legújabb üzletem a kávéra épül, ez egy szerelemprojekt, aminek a célja, hogy olyan magas minőségű kávét áruljak, amelyek vélhetően sosem fognak bekerülni a boltok polcaira, elvégre az igazán jó kávékat nem a multikban árulják.

Miért éppen kávé? Szeretem, jó ötletnek tűnt beszállni a kávépiacra, de a fókusz mindig a Szentkirályin lesz. Ez a legfontosabb minden üzlet között, és büszkén mondhatom, hogy a Szentkirályi tőkeszerkezete sokkal erősebb, mint bármikor korábban, arról nem beszélve, hogy a cég régen kinőtte magát. Negyven év múlva fellövöm az űrbe, ott lesz a Holdon a Szentkirályi!

Fotó: Ujvári Sándor

- Mintha csak a magyar Elon Musk lenne. Külföldre is terjeszkedik?

- Nem célom az exportálás. Nem lenne jó döntés, márcsak azért sem, mert az Európai Unió korlátozza. A kút forrástól számított ötszáz kilométeres sugarú körön kívül nem adhat vizet.

Ez védi a vízbázist attól, hogy ne fosszuk ki.

Így van ezzel minden nemzet, Szerbiában például ott van Milos víz vagy Ausztriában a San Pellegrino, és még hosszan sorolhatnám a többi ország nemzeti vízmárkáját. Ezt pedig tiszteletben tartja minden cégtulajdonos, valamint ezt támogatja a nemzetközi Centrál European Mineral Water Holding, amelynek ez elnöke vagyok.

- Mindig is erre vágyott: cégvezetés, üzleti döntések, elnöki poszt?

- Édesapámtól láttam, hogyan lehet felépíteni egy sikeres vállalkozást. Majd megismertem egy görög milliárdost, akinek tetszett a vezetői stílusa, az élete, a gondolkodása, és elkezdtem figyelni őt. Mellette rengeteget olvastam a világ legnagyobb, leghíresebb márkáiról, kezdve a Gucci háztól a Mercedesig. Tizennégy éves korom óta tudatosan építem magam, ez lett az eredménye, amit ön most felsorolt.

- Tehát kemény munka árán jutott ilyen magasra?

- Sok munka van benne, ez nem vitás, de azért hozzá kell tenni, hogy erre születni kellett. Mert vagy vezetőnek születik valaki, vagy nem. Itt vannak például a zeneművészek. Vegyünk egy zseniális hegedűművészt: hiába tanul sokat a virtuóz, ha nem erre született, akkor nem lesz nagy művész. A gyerekekkel is ezt akarom megértetni, amikor előadásokat tartok számukra. Arra ösztönzöm őket, hogy

vizsgálják meg, minek születtek: vezetőnek vagy menedzsernek. Ha vezetőnek, akkor ennek megfelelően kell továbbmenni az életben,

ha menedzsernek, akkor ennek megfelelően edukálják magukat. És van még valami, legyenek értékeik! Sajnos ma egyre kevesebben vagyunk azok, akik saját értékeink mentén teremtettünk vállalkozást, holott erre óriási szükség lenne ma Magyarországon, mert a német cégek nem fogják képviselni a mi értékeinket…

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Hide the Pain Harold 80 éves lesz jövőre, de most is dolgozik és tele van tervekkel és meghívásokkal
Előfordult, hogy külföldön testőröket kellett mellé állítani, mert annyian akartak vele fotózkodni. Ám ő szívesen pózolt mindenkivel.

Link másolása

Arató Andrást - aki világszerte a „Hide the pain Harold” nevezetű internetes mémnek köszönhetően vált ismertté - igazi világsztárként fogadják Hegyeshalmon túl. Kolumbiában például testőröket kellett mellé adni, mert annyian akartak fotózkodi vele - árulta el.

Nemrégiben is több felkérése volt külföldön és most is készül, például Olaszországba. Reklámot csinált, fesztiválra készül, beszélgetéseken vesz részt.

Jövőre lesz 80 éves, de tele van tervekkel

- mondta a Reggeli műsorában.

A családja és a menedzsere, akivel igazi baráti viszonyban vannak, áll mellette - árulta el.

VIDEÓ: Az RTL Reggeli beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET: