KÉK HÍREK
A Rovatból

Elfogyhatott a kerozin? – A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

Kérdés: ezt a 3000 kilométeres repülést valóban megtehették volna, teljesen szabályosan, kockázatok nélkül? Az INDÓHÁZ szerkesztője Háy György repülésbiztonsági szakértő válaszol.
Forrás:Indóház közlekedési portál, fotók: Aerocivil, Columbia - szmo.hu
2016. november 30.



Szerencsére idén – el ne kiabáljuk – a Lamia légitársaság Avro RJ85-ösének pusztulása csupán a második "nagygépes" balesete a légiközlekedésnek, az Egyptair A320-asa tavaszi tengerbe zuhanása után. Ennek a mostani katasztrófának az okaira ráadásul talán hamarabb fény derül, mint a másik esetben, amikor a hang- és adatrögzítőt hetekig kellett keresni a tengerfenéken:

most megvan a roncs, megvannak a fekete dobozok is.

De persze még nem világos az esemény lefolyása. Már maga a tény, hogy a gép nem gyulladt ki, biztató, mert a jelentések szerint a rögzítők átvészelték a becsapódást. De épp ez az érdekes tény, vagyis hogy nem gyulladt ki a gép, indította el máris a repülés iránt érdeklődő közvélemény gondolkodását egy bizonyos irányba.

– Amit tudni lehet: a gép várakozási légtérben két kört tett meg, és csak utána fordult a repülőtér felé, de történt ez azután, hogy meglehetősen nagy távolságot repült be az előző felszállása óta, sokak szerint ami az üzemanyag-fogyasztás szempontjából eleve határeset volt.

– Ilyenkor még kevés az információ, és az adat- és hangrögzítő kiértékeléséig kevés is marad. De valóban fennáll annak lehetősége, hogy az üzemanyag kifogyott. Több minden szól emellett, például hogy a becsapódás után nem volt tűz: ha a gép szabályosan repül, akkor a tartályaiban még több tonnányi navigációs tartalék kellett volna, hogy legyen, ami kifolyt és meggyulladt volna, hogy ez mind nem történt meg, növeli annak esélyét, hogy nem is volt üzemanyag a gépben. A vizsgálat vezetője közben egy olyan diplomatikusnak szánt nyilatkozatot tett, miszerint "nincs bizonyíték arra, hogy lett volna üzemanyag a repülőgépben".

kolumbia_repulo1

– Különös megfogalmazás...

– Ilyenkor még biztosat mondani nem lehet, de ha az ember odamegy a roncshoz, és nem érez üzemanyagszagot, az nagyon szokatlan, miközben a tartályokat, ha maradt közülük ép, már megvizsgálták. Amikor a személyzet bejelentkezett a repülőtérnek, soron kívüli leszállást kért, elektromos hibára hivatkozva, ami nem igazán egyeztethető össze ezzel a szcenárióval, de nem is zárja ki a kettő egymást.

– Az elektromos hiba onnan is adódhatott, hogy ha leállnak a hajtóművek, mert nincs kerozin, akkor leállnak a generátorok is, igaz, akkor még ott kellene, hogy legyen az akkumulátor.

– Igen, de az már csak nagyon kis részét működteti a berendezéseknek, fél órára képes ellátni a legszükségesebbeket. De ha leállnak a hajtóművek, mondjuk az üzemanyag elfogyása miatt, az olyan megdöbbentő helyzet, amit elsőre a pilóták sem látnak át. Elég, ha arra gondolunk, hogy amikor New Yorknál leállt mindkét hajtóműve a Hudsonra szállt A320-asnak, és ezt a pilóta jelentette az irányítónak, az irányító csak másodszorra értette meg, mert neki is annyira szokatlan volt. Egy hajtómű leállása elő-elő fordul, kettő nagyon ritkán, hát még négy...

kolumbia_repulo2

– A Flightradar24 által felvázolt repülési profil úgy néz ki, hogy az Avro két kört repül a várakozási légtérben, majd kiválik, de ugyanakkor váratlanul húszezer láb fölötti magasságról gyorsan süllyed 15 ezer láb körülire, majd megszakad a kapcsolat a géppel.

– Ezt már több mindennel lehet magyarázni, elképzelhető, hogy a pilóták valamilyen okból olyan sürgősnek látták a leszállást, hogy szándékosan süllyedtek ilyen gyorsan.

– Tegyük hozzá, hogy az Avro képes ilyen erőteljes süllyedésre, a farokrészen lévő szétnyitható törzsféklapokkal.

– Nyilván az adatrögzítőn látszani fog, milyen berendezések működtek vagy nem működtek, illetve a hangrögzítőből kiderül, hogy a pilóták mit észleltek. Nemcsak az derülhet ki, hogy ők mit akartak, hanem hogy mennyit fogtak fel a gép helyzetéből, mert egy ilyen nagyon váratlan helyzetben nem könnyű képbe kerülni, különösen, ha ennyire rövid idő áll rendelkezésre. Ez pedig a későbbiekben jó támpontot adhat a különböző fejlesztésekhez, kiképzésekhez, műszerek kialakításához, hogy könnyebben megérthetővé tegyék azt a helyzetet, ami például ebben az esetben kialakult, és ami gondot okozott.

kolumbia_repulo3

– Elképzelhető az a szcenárió, hogy amikor a pilóták rádöbbentek, mennyire kevés az üzemanyaguk, akkor próbáltak gyorsan a reptér felé süllyedni?

– Az nem lett volna okos dolog, mert amikor kevés az üzemanyag, akkor a legjobb, optimális siklószámmal kell süllyedni, tehát azzal a sebességgel, amivel a gép ugyanabból a magasságból a legnagyobb távolságra siklik, és ez viszonylag kis sebesség szokott lenni.

– Térjünk vissza arra, hogy feltehetően a gépnek elfogyott az üzemanyaga. Erről a gépről azt lehet tudni, hogy nem is annyira közép- mint inkább rövid hatótávolságú utasszállító. A távolság viszont kétezer mérföld körüli.

– Elképzelhető, hogy ez már a határán volt a gép lehetőségeinek. Ez egy kis kétgépes cég, ráadásul az információk szerint az egyik gép nem is üzemképes. Nem mondom, hogy így volt, de lehet tehát, hogy a kínálkozó üzleti lehetőséget akkor sem akarták elszalasztani, ha ez a gépük teljesítő képességének határán vagy esetleg azon túl volt. Az biztos, hogy a repülőgépnek az előírások szerint annyi navigációs tartalékkal kell rendelkeznie, hogy végre tudjon hajtani a célreptérnél egy átstartolást, el tudjon menni a tartalék repülőtérre, és ott még fél órát tudjon várakozni. Ez általában a menetidőhöz képest egy órányi plusz üzemanyagot jelent, attól függően, milyen messze van a tartalék repülőtér. Amikor már csak annyi az üzemanyag a célreptérnél, amennyi a kitérő reptérig és ott fél óra várakozásig elég, akkor el is kell indulni a kitérő repülőtér felé.

kolumbia_repulo4

– Mindebből az következik, hogy ennek a gépnek lehet, hogy el sem lett volna szabad indulnia a felszállás helyétől Medellín felé.

– Ez elég hamar ki fog derülni: a feltankolt üzemanyag-mennyiség kideríthető, ha tele is töltik a tartályokat, akkor is csak annyi volt, amennyi bele is fért... Könnyen megállapítható a gép üzemeltetési utasítása alapján, hogy ezzel az üzemanyag-mennyiséggel ezt a távolságot megtehette-e szabályosan. Az is elképzelhető, hogy megtehette, de valami menet közben rontotta a helyzetet: erősebb szembeszél, vagy kisebb magasságra tudott csak emelkedni, amelyen nagyobb volt a fogyasztás, vagy turbulens időjárás növelte a fogyasztást. De hát ilyenkor a pilótának folyamatosan figyelemmel kell kísérnie az üzemanyag mennyiségét, és módosítania kell a repülést, ha úgy néz ki, hogy a célrepülőtérre már túl kevés üzemanyaggal érkezne meg, akkor útközben le kell szállni valahol. Ilyen hosszú úton biztos elhalad olyan repterek közelében, ahol le tud szállni és tud tankolni, és utána biztonságosan folytathatja az útját.

– Lehetett hallani további bizonytalan híreket arról, hogy a körzetben volt még egy repülőgép, amely soron kívüli leszállást kért ugyanazon a repülőtéren, és lehet, hogy ezért kényszerült ez a gép várakozásra a levegőben.

– Megtörténhetett, de ha szabályosan repül egy gép, akkor a személyzet mindig számol azzal, hogy a célreptéren valami történik. lecsaphat egy zivatar, bekövetkezhet egy terrortámadás, esetleg egy előtte leszálló gép balesetet szenved: a pilótának, ha a navigációs tartalék szintjére csökken az üzemanyag, akkor neki az a repülőtér megszűnt, és csakis a tartalék repülőtérre mehet. De ha megálltak a hajtóművek, akkor ennél sokkal, de sokkal kevesebb üzemanyag lehetett már a gépben.

kolumbia_repulo5

– Van, akinek egy szintén dél-amerikai légitársaság 707-esének egykori New Yorkban történt balesete jutott az eszébe, amikor a pilóták szégyellték, vagy más okból nem akarták jelenteni a Kennedy toronynak, hogy nincs elég üzemanyaguk, és valahol másutt ütköztek a földnek.

– Ne felejtsük el, hogy a 707-esen még háromfős személyzet volt, ami sok pozitívummal bírt, ugyanakkor még több bonyodalmat tud okozni az együttműködés zavara. Ott előfordulhatott, hogy a mérnök tudta, hogy kevés az üzemanyag, és ezt meg is mondta a pilótáknak, de a pilóták ennek nem voltak tudatában. Amikor a kapitány mondta a mérnöknek, hogy kapcsoljon át tartalék tartályra, és a mérnök bejelentette, hogy nincs már tartalék, akkor próbáltak gyorsan leszállni, de ők sem érték el a repülőteret.

Volt egy nagyon hasonló eset Magyarország fölött is: a Hapag Lloyd Hamburgba tartó gépe nem tudta behúzni a futóművét valamelyik görög szigetről felszállva, emiatt a gépnek nagyon megnőtt a fogyasztása, itt Pest fölött már alig volt kerozinja, de nem szállt le, hanem megpróbált elmenni Bécsig, ám valamivel leszállás előtt leálltak a motorok, és nem érte el a pályát. De ami ezt a mostani balesetet illeti, az első napok kevés információja alapján csak azt tudjuk mondani: nem zárható ki, hogy az üzemanyag fogyott el, de rengeteg más lehetőség is adódhat.

kolumbia_repulo6

– A szimulált repülési modellek szerint az Andok nem legbiztonságosabb repülési terep.

– Ez sincs kizárva, hiszen rosszak lehettek a látási viszonyok, mert esőt és ködöt jelentettek, a helikopterek épp ezért nem is tudták egy ideig megközelíteni a helyszínt. A reptér által kiadott jelentések ugyan több tíz kilométeres látótávolságot mondtak, de attól még a hegyek között lehettek egészen más körülmények.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

Kattints a megosztásra, ha úgy gondolod, másokat is érdekelhet a cikk!!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Rekordot döntött a skálás gyilkos: 31 éve van már börtönben, és nem is akar szabadulni
Bene László 1994 óta van rács mögött, de büntetésének letelte után sem engedték ki. Nem tanúsított megbánást, és már nem is vágyik a szabad életre.


Bene László 1994. május 4. óta van börtönben, azaz Magyarországon ő él legrégebben egyhuzamban a rácsok mögött. Ő az, akit a hírhedt „skálás gyilkosként” ismer az ország. A hatóságok akkor fogták el, azóta pedig már 31 éve tölti a büntetését. Az ítélet szerint tényleges életfogytiglani szabadságvesztést kapott, ami azt jelenti, hogy legalább 40 évig nem vizsgálják meg a feltételes szabadlábra helyezés lehetőségét.

A szabályok 2014-ben változtak meg, így Bene esetében 20 év után mégis meg kellett nézni, szabadulhat-e. A büntetése így papíron 2014 májusában lejárt, de a börtönben maradt. A bíró akkor úgy döntött, még nem érte el a büntetés célját, mert az elítélt nem bánta meg, amit tett. Azóta többször is felülvizsgálták az ügyét, de ez a döntés nem változott – írja a Blikk.

Bene egy ideje az úgynevezett átmeneti részlegen van, ahol az elítélteket a szabad életre készítik fel. Ott önellátóan élnek, és saját konyhájuk is van. Bár már tíz éve letöltötte a büntetését, nyilatkozatai miatt továbbra is bent tartják.

„Valószínűleg elviselhetetlen lett volna az élet, mert én úgy nem tudnék élni, hogy megismernek és megrémülnek, avagy éppen autogramot kérnek tőlem. Jól van ez így, ahogy van. Nyugodjanak meg, engem csak a halál visz ki innen”

– fogalmazott a kegyetlen gyilkos.

A 90-es években Donászi Aladárral együtt követte el bűntetteit. Öt év alatt 40 millió forintot raboltak és négy embert öltek meg. 1992-ben közösen támadtak meg egy pénzszállító autót a Skála áruház parkolójában, ahol megölték az egyetemistaként dolgozó Sádt Győzőt. Ugyanabban az évben két vadászt is lelőttek egy lőgyakorlat során. A bűnözőpárost végül két évvel később kapták el. Donászi 2001-ben öngyilkos lett, Bene viszont azóta is börtönben van.

Gyerekkorát értelmiségi, szerető családban töltötte, mégis vonzotta a bűn. Azt mondta: „Józan ésszel felmértem, milyen lapokat osztott nekem a sorsom. Nem kételkedtem, nem reménykedtem: a rossz oldalt választottam, elkötelezett bűnöző lettem.”

A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága szerint az életfogytig tartó szabadságvesztést töltőket speciális körülmények között helyezik el. A Hosszú Idős Speciális Részlegek (HSR) teljesen el vannak zárva a börtön többi részétől. Ilyen részleg négy intézetben működik: Budapesten, Szegeden, Tiszalökön és Sátoraljaújhelyen.

Az ott elhelyezett rabokat állandóan őrzik, csak engedéllyel és felügyelettel mozoghatnak. A napi programjukat előre összeállítják, egyéni foglalkozásokon vehetnek részt, például kisállatgondozásban vagy szabadidős tevékenységekben. Munkát is végezhetnek, de csak olyan eszközökkel, amelyek nem alkalmasak támadásra. A levelezés, csomagküldés és látogatás szabályai náluk is ugyanazok. Lelki gondozást kérés alapján kaphatnak, tanulhatnak magántanulóként, és használhatják a börtön könyvtárát is – könyvlistáról választva.

Végh József kriminálpszichológus a Blikknek elmondta: a büntetés-végrehajtás szervezete sok lehetőséget biztosít a visszailleszkedéshez. A fogvatartottak dolgozhatnak, tanulhatnak, sportolhatnak, konzultálhatnak pszichológussal és szociális munkással is. Mégsem mindig tudnak ezekkel élni. Elmondta, hogy sokan annyira megszokják a benti világot, hogy kint már nem tudnak élni.

„Volt olyan elítélt, aki a szabadulásakor közölte, foglalják bent a munkahelyét, mert egy hét múlva újra itt lesz... és valóban így történt. Tudta, hogy nem megy majd neki, ezért inkább elkövetett egy újabb bűncselekményt”

– mondta a szakember.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÉK HÍREK
A Rovatból
„Hallottuk, hogy közel jár a vonat” – a sínek közé ugorva mentette meg egy dorogi férfi életét három hős kamaszfiú Piliscsabán
A 35 éves dorogi férfi fejjel előre a sínek közé zuhant, és elvesztette az eszméletét. Amikor a fiúk látták, hogy nem mozog, azonnal rohantak, hogy segítsenek.


A sínek közé ugorva mentette meg egy dorogi férfi életét három kamaszfiú Piliscsabán, csütörtök délután. A fiúk épp hazafelé tartottak, amikor észrevették, hogy a férfi biciklijével együtt a sínekre zuhan és nem tud felkelni. Szó szerint versenyt futottak az idővel, ugyanis a közelgő vonat előtt biztonságba kellett helyezniük a sérültet. Együttes erővel először a biciklit, majd a magatehetetlen kerékpárost emelték fel a peronra. Kiderült, a férfi rosszul lett, ezért esett a sínekre, azóta már jobban van - hangzott el az RTL híradójában.

A három kamaszfiú: Hunor, Gergő és Bence múlt csütörtökön is a megállóban állt. Épp hazafelé tartottak az iskolából, amikor a peronon hirtelen elhúzott mellettük egy biciklis. Ekkor történt a baj.

"A fiatalember kikerült minket a vágány előtt biciklivel és egyszer csak odapillantottunk hozzá, hogy hát merre megy és egyszer csak azt láttuk, hogy beesett a vágányok közé."

A 35 éves dorogi férfi fejjel előre a sínek közé zuhant és elvesztette az eszméletét. Amikor a fiúk látták, hogy nem mozog, azonnal rohantak, hogy segítsenek.

"Nem volt időm gondolkodni, azt tudtam, hogy mit kell csinálni, jöttem és cselekedtem."

Míg Bence a peronról figyelte az akciót, testvére és osztálytársa leugrott a sínekhez, hogy segítsenek a férfinak. Azt mondták, hajtotta őket az adrenalin, ösztönösen cselekedtek. Tanka Gábor Hunor szerint igazi csapatként dolgoztak össze.

"Elsősorban a biciklijét szedtük ki a lába közül, utána meg magát az embert szedtük ki a sínek közül, mert hallottuk, hogy közel jár a vonat."

Sietniük kellett, mert míg ők azon dolgoztak, hogy megmentsék a férfi életét, a vonat közeledett feléjük. Perceken múlt, hogy épp bőrrel megúszták a mentőakciót. Amikor biztonságban voltak, a maguk módján próbálták ellátni a sebesültet. Zsebkendővel felitatták a vért az arcáról és azonnal segítséget hívtak.

"Felhívtuk a 112-t, és a felügyeleteseket értesítették a rendőrök, és ők jöttek ki segíteni, utána meg jöttek a mentők " - mondták.

A fiúk elmondása szerint mikor a férfi magához tért és meghallotta, hogy mentőt hívtak hozzá: azt mondta, nincs szüksége rá; haza akar menni.

Az Országos Mentőszolgálat tájékoztatása szerint a biciklist végül fejsérüléssel, stabil állapotban vitték kórházba. A balesetben több helyen eltört az állkapcsa, az orra és az arccsontja is, de az óta már megműtötték. A baleset feltehetően azért történt, mert rosszul lett. A három fiú hőstette azonban nem maradt visszhang nélkül.

"Az osztálytársaink is mondták, hogy büszkék ránk, meg a tanárok is, meg persze a szüleink is" - mondták a fiúk.

Úgy tudja a híradó, hogy nemsokára nemcsak iskolájukban, de lakhelyükön, Bajnán és Nagysápon is polgármesteri elismerésben részesülnek tettükért.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
„Ezt a mondatot, a büdös életbe ki nem törli senki se a gyerek fejéből” – könnyeivel küszködve idézte fel az anya, mit mondott hétéves kisfiának a karateedző, miután felrúgta
Belátta, hogy hibázott és bocsánatot kért a karateedző, aki a vád szerint tavaly nyáron felrúgott egy hétéves kisfiút a szolnoki kalandparkban, amit térfigyelő kamerák rögzítettek. A kisfiú anyja azt mondta: fiának maradandó lelki sérülést okozott a brutalitás.


A férfi a most kezdődött tárgyaláson vállalta, hogy a gyerek különféle orvosi kezeléséének költségeit. A kisfiú anyja szerint gyerekében örökre nyomot hagynak a történtek, ráadásul több szülőtől hallotta, hogy mással is viselkedett már erőszakosan a férfi.

Összekulcsolt kézzel ült a tárgyalóteremben a karateedző az RTL híradójának felvételén. Tavaly nyáron térfigyelő kamerák rögzítették a szolnoki kalandparkban, ahogy a futópályán kirúgta a 7 éves Roli lábait, aki a fejére esett és magzatpózban a földön maradt. Bántalmazója közben elsétált. A férfi a februári előkészítő ülésen tagadta bűnösségét. Most több oldalnyi nyomtatott papírról hosszan olvasta fel vallomását.

"Belátom, hogy hibáztam, mélyen sajnálom, ezért bocsánatot kérek. Bocsánatot kérek Roland édesanyjától is, de ha lesz lehetőségem személyesen is találkozni Rolanddal, ismételten bocsánatot kérek tőle, ahogy azt az esemény után azonnal megtettem. A felelősséget vállalom a fent elmondottakért."

Az eset hatalmas felháborodást váltott ki országszerte. A történtek után a Magyar Karate Szakszövetség végleg eltiltotta az edzőt, klubját, a jászberényi Yakuzák Sportegyesületet pedig kizárták a szervezetből. Az edzőt megfosztották a díjaitól, és a fekete övet sem viselheti tovább. A férfi most azt is mondta, tettekkel is szeretné alátámasztani megbánását.

"Vállalom Roland, cselekményem elkövetése okán felmerült pszichológiai kezelésének megtérítését. Kérem, hogy a kezelésekkel összefüggésben azóta keletkezett számlákat édesanyja adja át részemre és az ügyvédem részére, és ezeket egy összegben ki fogom fizetni a családnak."

Ügyvédje azt mondja, nem értenek egyet a védekezésre képtelen személy sérelmére elkövetett, súlyos testi sértés kísérlete és kiskorú veszélyeztetése miatti vádpontokkal.

A kisfiú anyukája könnyeivel küszködve idézte fel, hogy egy másik szülő küldte át neki a felvételt, amit aztán fiával is megnézett, majd az is kiderült, mit mondott neki az edző.

"Annyit mond neki: ne hisztizzél, mi vagy te, lány? Ezt a mondatot, a büdös életbe ki nem törli senki se a gyerek fejéből. A gyerek pedig azt hitte, azért kapta, mert rosszat csinált. Az a legrosszabb, hogy magát hibáztatja mindenért, és elfogadta, hogy bármi ami rossz, azt ő megérdemli."

A kisfiú anyja azt mondta: fiának maradandó lelki sérülést okozott az edző brutalitása, és szülőktől úgy tudja, több gyerekkel is erőszakosan bánt. A tárgyalás csütörtökön tanúk meghallgatásával folytatódik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
„Gyere, és érintsd meg a nagy napernyőmet” – Elítélték Gerard Depardieu-t a zaklatási ügyében
A színész két nőt fogdosott és tett obszcén megjegyzéseket egy párizsi filmforgatáson. A bíróság bűnösnek találta, de nem kell börtönbe vonulnia.


Gérard Depardieu francia színészt szexuális zaklatás miatt ítélték el, miután két nő is azt állította, hogy a 2021 szeptemberében, Párizsban forgatott Les Volets Verts (magyarra nem fordított) című film munkálatai közben zaklatta őket.

A bíróság 18 hónap felfüggesztett börtönbüntetést szabott ki a 76 éves színészre,

írta meg a The Guardian.

Az egyik érintett egy 54 éves díszletberendező, akit a tárgyalás során Amélie néven említettek.

Elmondása szerint Depardieu közrefogta őt a lábaival, megmarkolta a fenekét, a szeméremtestét és a mellét, miközben obszcén megjegyzéseket tett.

A nő szerint a színész „nagyon erősen” tartotta őt, és úgy fogalmazott, hogy az arcán „őrült” kifejezést látott. Állítása szerint Depardieu ezt mondta neki:

„Gyere, és érintsd meg a nagy napernyőmet. Belerakom a p*nádba.”

A másik áldozat egy 34 éves rendezőasszisztens volt, aki három különböző esetről számolt be, amikor Depardieu illetlenül megérintette – egyszer a mellét, máskor a fenekét. Elmondása szerint a színész rendszeresen tett szexuális tartalmú megjegyzéseket a forgatáson, és a történtek „megrémítették” őt.

Depardieu tagadta a vádakat.

Azt állította, hogy a vele szemben megfogalmazott állítások célja a hírneve lerombolása. Emellett a #MeToo mozgalmat is bírálta, úgy fogalmazott: „Ez a mozgalom terrorrá válik.”

Az ítélet fontos mérföldkőnek számít a francia filmiparban, amelyet korábban többször is azzal vádoltak, hogy nem reagál elég határozottan a szexuális visszaélésekre. Egy nemrég készült parlamenti jelentés szerint a szexuális erőszak továbbra is „járványszerű” a francia szórakoztatóiparban, különösen a nők és a gyermekek körében. Gérard Depardieu az első olyan ismert francia filmszereplő, akit a #MeToo mozgalom kezdete óta ilyen ügyben elítéltek.


Link másolása
KÖVESS MINKET: