Pisztáciahiányt és komoly áremelkedést okozott a dubajicsoki-őrület
Tavaly év végén valósággal berobbant a köztudatba a dubaji csoki, és pillanatok alatt meghódította a világot. A pisztáciás töltelékkel készült édesség főként a TikTokon lett népszerű: az első videót még 2023 decemberében töltötték fel, és azóta több mint 120 millióan nézték meg. Ez a felvétel lavinát indított el – rengetegen osztották meg saját élményeiket, így hamar világméretű trend bontakozott ki.
A különleges édességet eredetileg egy dubaji csokimanufaktúra készítette, de a hatalmas érdeklődés miatt a nagyobb csokoládégyártók is elkészítették a saját verziójukat. Az igény akkora lett, hogy sok helyen már csak korlátozott mennyiségben lehetett hozzájutni.
Magyarországon a lelkesedés az utóbbi hónapokban már enyhült, de több országban – például az Egyesült Királyságban – még mindig hatalmas a kereslet. A The Guardian cikke szerint a dubajicsoki-láz hatása máig érződik az országban.
A Financial Times beszámolója alapján
A jelentős áremelkedést nemcsak a megnövekedett kereslet, hanem az is okozta, hogy a világ legnagyobb pisztáciaexportőre, az Egyesült Államok gyengébb termést zárt az előző évben.
(via 24.hu)