FELFEDEZŐ

Bocsánatot kért karácsonyi reklámja miatt a brit szupermarket, miután egy rákellenes szervezet lecsapott rá

A Melanoma UK-nek nem tetszett a leégéssel való barnulás népszerűsítése.

Link másolása

A Waitrose brit szupermarket óriás bocsánatot kért legújabb karácsonyi reklámfilmje miatt, miután egy rákellenes szervezet bírálta azt - írja a LADBible.

A karácsonyi kisfilm az It’s Beginning To Look A Lot Like Christmas címet kapta, így az azonos című dal csendül fel alatta. A videóban láthatunk termelőket, raktárosokat, olyan kétkezi munkásokat, akik a boltban kapható árukért felelősek. A Waitrose szerint partnerei, gazdái és beszállítói egész évben gondosan dolgoznak, hogy a legjobb ünnepi ételeket kínálhassák. Ha idén karácsonykor is az ő termékeikkel készítenek meghitt vacsorát, akkor ezzel a vásárlók ezeket az odaadó embereket támogatják.

A kritikus szemeknek nem is a megható karácsonyi üzenettel volt problémájuk.

A videó egyik pontján két farmer lelkesen összehasonlítja a napbarnított bőrét, miközben a tűző napon dolgoznak.

A Melanoma UK bőrrákellenes jótékonysági szervezet azonnal bírálta a szupermarket kampányát, hiszen felelősség nélkül reklámozták a veszélyes leégéssel járó barnulást.

„Sok szervezet használja példaként a barnulást reklámjában. Hacsak nem teszik ezt felelősségteljesen, és nem figyelmeztetnek a túlzott napozás veszélyeire, akkor fel kell függeszteniük”

- írta Twitteren a szervezet.

Gillian Nuttall, a jótékonysági szervezet alapítója is kommentálta a reklámot. Szerinte nem ez az első eset, hogy felelősségvállalás nélkül használják reklámként a barnulást és a leégést.

„Ahogyan nem nevetnénk egy olyan reklámon sem, amely a dohányzást népszerűsíti, ugyanígy ne tegyük ezt a barnulással kapcsolatban sem”

- mondta a szervezet vezetője

A melanóma az ötödik leggyakoribb rákos megbetegedés az Egyesült Királyságban a statisztikák szerint. A közönség vegyesen fogadta a kampányt. Egyesek szerint a Melanoma UK szervezet csak meglovagolja az egész botrányt saját maguk népszerűsítésére.

„Istenem, az erre a reklámra irányuló panaszok némelyike nevetséges! A farmerek összehasonlítása a napozással nem a bőrrák dicsőítése. És azt sem sugallja, hogy napimádók lennének. Ők a szabadban dolgozók. Lebarnulnak. Vége”

- írta egy kommentelő.

Mások viszont egyetértettek a szervezettel, szerintük is megengedhetetlen a szupermarket részéről a melanóma legnagyobb kockázatát szerepeltetni.

„Mi a fenét képzeltek, hogy ezt egy karácsonyi reklámban szerepeltetik? Nem találok szavakat”

- írta egy másik hozzászóló.

A Waitrose bocsánatot kért a reklámfilm miatt és világossá tette, hogy teljes mértékben támogatják a napbiztonságot, sőt ők is árulnak napvédő krémet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Vérfoltok, összetört autók, sérültek – hajtóvadászatban fogták el a Buckingham-palota elszabadult lovait
Az elszabadult lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, amiknek fontos szerepe van állami és közfeladatok ellátásában.

Link másolása

Szerda reggel lovak szabadultak el a londoni Buckingham-palota környékéről – írja a 444. A hatóságok állítása szerint a lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, és olyan állami, valamint közfeladatok ellátásában vesznek részt, akár például a koronázás.

A rendőrség és a hadsereg a délelőtt folyamán együttes erővel kutatták fel a lovakat,

amik teljes felszerelésben okoztak károkat a brit fővárosban. Több balesetet is okoztak az elszabadult állatok, egy autó szélvédőjét betörték, legalább négy ember pedig megsérült.

A hatóság közleménye szerint mostanra az összes lovat befogták: kettőt a Limehouse-nál található autópályán. Az egyik lovon súlyos sérülés nyomait fedezték fel, de az összes hátas állatorvosi ellátásban részesül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor 3 év után lecserélte profilképét, mutatjuk, mire
A magyar kormányfő legutóbb 2021. december 23-án változtatta meg a profilképét a Facebookon.

Link másolása

Lecserélte a profilképét a Facebookon Orbán Viktor csütörtökön. A magyar kormányfőnek ezentúl ez a képe lesz a közösségi-oldalán:

Orbán legutóbb 2021. december 23-án cserélt profilképet a Facebookon.

via 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Brutális, 53 milliós telefonszámlát kapott a svájci vakáció után egy floridai férfi
A 71 éves férfi ellátogatott abba a svájci városba, ahol felnőtt. Könnyen elképzelhető, hogy a világ legdrágább nyaralós képeit küldte haza az ismerőseinek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

143 ezer dolláros, vagyis közel 53 millió forintos telefonszámlát kapott egy floridai férfi, miután hazatért háromhetes európai vakációjáról, írja a Unilad. Rene Remund eredetileg Svájcból származik, ezért feleségével együtt úgy döntöttek, hogy felkeresik az a várost, ahol felnőtt.

Az utazás előtt a férfi elment a T-Mobile-hoz, ahol azt mondták neki, hogy minden rendben, biztosítva van - jelentsen ez bármit -, és kapcsolódjanak ki nyugodtan. A nyaralás ezek után pompásan sikerült, sok fotót készítettek a csodás helyeken, ahol jártak, csakhogy a képeket átküldték ismerőseiknek is. Ennek pedig utólag borsos ára lett.

A férfi az utazás alatt 9,5 gigabájtnyi adatot használt el, ami nem több, mint az átlagos havi adatforgalma, csakhogy a 71 éves férfi és 65 éves felesége mindezt roamingozva érték el, amire extra díjat számolt fel a szolgáltató. Remund nem hitt a szemének, amikor kézhez kapta a következő telefonszámlát.

Azonnal hívta a T-Mobile-t, hogy hátha valami tévedés történt, de kiderült, hogy semmit nem írtak el, a számla tökéletes. A férfi ezután ügyvédet fogadott, és még a telekommunikációs cég igazgatójának is írt levelet az ügyben, de választ egyelőre nem kapott.

Az ügyvéd végül eljuttatta a számlát és Remund történetét egy helyi lapnak, amire reagált a távközlési cég is. A válasz alapján úgy tűnik, hogy talán elengedik a férfi tartozását.

A T-Mobile felhívta a figyelmet arra, hogy utazás előtt mindenki ellenőrizze a mobiltelefonos csomagját, különös tekintettel a régi előfizetőkre, akiknek a díjcsomagja nem biztos, hogy tartalmazza a nemzetközi roaming adatforgalomra vonatkozó kitételeket. Ezen felül azt is javasolják, hogy amikor csak lehet az emberek használjanak egyszerre repülőgép-üzemmódot és wifit, amivel biztosan elkerülhetik a helyenként rendkívül drága mobilos adatforgalmat.

A férfi történetéről az ABC is beszámolt.


Link másolása
KÖVESS MINKET: