Belenézett a főnök a dolgozók híváslistájába, majd ki is rúgott három home office-olót
Az ausztráliai értékesítők eleinte 15 percenként hívták az ügyfeleket, majd ezt fokozatosan kitolták két órára. Volt olyan szakasza a napnak, amikor egyáltalán nem csináltak semmit.
Arra gyanakodott egy ausztráliai értékesítéssel foglalkozó cégvezető, hogy néhány otthonról dolgozó alkalmazott kevesebbet dolgozik az elvártnál. A főnök ezért belenézett a dolgozók híváslistájába, a kutakodásnak pedig az lett a vége, hogy három embert is kirúgott, írja a Unilad.
A cégvezető akkor fogott gyanút, amikor a home office-ban dolgozók munkahelyi chatelése egyre passzívabb lett, a e-mailekre adott válaszok is egyre lassabban érkeztek meg, időnként pedig nem is reagáltak az értékesítők, ha hívták őket.
Az eleinte 15 percenként tervezett munkatelefonok egy idő után 20 percenként valósultak csak meg, aztán már csak félóránként, majd néha kétórás szünetek is előfordultak, de olyan is akadt, amikor egyszerűen semmit sem csináltak.
A problémás dolgozók egy idő után már naplót sem vezettek arról, hogy milyen feladatokat végeztek el és milyen ügyfeleket hívtak fel.
A főnök másfél évig figyelte a dolgozókat, mielőtt úgy döntött, hogy hármuktól is megválik. Szerinte a munkatársai tisztában voltak azzal, hogy nem könnyű jó munkaerőt találni, és ezt kihasználva lazsálni kezdtek. Azonban egyre többet lógtak, ami végül az elbocsátásukhoz vezetett.
Nem ez volt az első eset az utóbbi időben Ausztráliában, hogy egy otthonról dolgozó kollégának a munkavégzés mennyisége miatt mondtak fel: