FELFEDEZŐ

Azóta fele annyi időbe telik a vasúti tehervagonok be- és kipakolása – 60 éves az EUR-raklap

Az 1961-ben feltalált, hatékony szállítmányozási eszköz azóta forradalmasította a logisztikát.
Forrás:Indóház közlekedési portál, címkép: ÖBB RCG - szmo.hu
2021. július 25.


Link másolása

Számos eseményről híres az 1961-es év: először járt ember az űrben Jurij Gagarin személyében, megépült a berlini fal – és Franciaországban megalkották az úgynevezett euro-raklapot, vagy más néven EUR-raklapot. Az azóta eltelt hatvan év során az emberiség élete rengeteget változott: a nemzetet, nemzeteket szétválasztó berlini falat lebontották, az űrutazás és a raklapok pedig sokat fejlődtek. Habár a raklapok külseje lényegében változatlan maradt, a logisztikai ágazat egyik, rivaldafényt kerülő főhőse Európa-szerte forradalmasította a szállítmányozást: segítségükkel fele annyi időbe telik a vasúti tehervagonok be- és kipakolása.

A logisztika világa a 800 x 1200 milliméter szélességű és 144 milliméter magas eszköz méretére alapoz mindent, a raktáraktól kezdve a szállítási rendszereken át a kamionok és teherautók felépítményéig.

A raklapok gyors terjedésével egyidejűleg egy nemzetközi csererendszer is kialakult, ennek köszönhetően az EUR-raklapok is gyorsan elterjedtek. Napjainkban nagyjából 600 millió EUR-raklapot használnak világszerte.

Globális újrahasználhatóságuknak és cserélhetőségüknek köszönhetően az EUR-raklapok rendkívül környezetbarátok is, így fenntartható teherszállító eszközök. Ráadásul

elsősorban újrahasznosított faanyagból készülnek. Igénybevételtől függően egy EUR-raklapot körülbelül hatszor–hétszer lehet felhasználni, mielőtt javítani kellene, ezt követően ismét be lehet vetni.

Az EUR-raklap terhelhetősége szempontjából döntő fontosságú a megfelelő fafajta és az annak megfelelő maximális nedvességtartalom használata, emiatt is bír el akár másfél tonnát is. A raklap elemei szabványosak: pontosan tizenegy falécből, kilenc fatömbből és 78 szögből állnak össze.

A forradalmi raklaptípus sikerének egyik alapja a szigorú minőségellenőrzés: csak hivatalos engedéllyel rendelkező cégek gyárthatják és javíthatják. Az előállítási és javítási minőséget a jövőre száz éves Nemzetközi Vasútegylet (UIC) végzi. Az eredetiséget a raklapok felületére festett „EUR” jelzés bizonyítja, a minőséget és a cserélhetőséget garantáló logó 1961 óta az ÖBB Rail Cargo Austria (ÖBB RCA), valamint a jogelőd Osztrák Szövetségi Vasutak (Österreichische Bundesbahnen, ÖBB) tulajdona.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group (ÖBB RCG) Európa vezető logisztikai vállalataként formálja az iparágat, a nap minden órájában, Európától Ázsiáig, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A vállalat 9340 alkalmazottal 18 országban évente 460 ezer vonatot – naponta nagyjából 1260-at – közlekedtet le biztonságosan, évente 95 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékonyan.

A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 28,2 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik. Ráadásul így évente körülbelül 1,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzi Ausztriában.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
Hadházy Ákos: 44 éves, használt síneket és talpfákat építenek a kínai szupervasútba
A független országgyűlési képviselő elment Kelebiába, és lefotózta a Diósgyőrben gyártott, ősrégi alkatrészeket.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. május 09.


Link másolása

Használt síneket és talpfákat építenek a kelebiai kínai szupervasútba, írja csütörtök reggeli bejegyzésében Hadházy Ákos a Facebookon. A független országgyűlési képviselő posztjából kiderül, hogy néhány vasútbarát látogatott el a munkálatok helyszínére, ők szúrták ki, hogy bár van némi haladás, de 44 éves eszközöket építenek be.

„A két fővágányon új sínek és talpfák vannak, de a kitérőkön ott virít a DIÓSGYŐR felirat és a dátum: 1980 , 1983 és 1984 volt a gyártási év... Végülis: kommunista állam építi, így kompatibilis a kommunista államban gyártott sín...” – olvasható a képviselő posztjában.

Hadházy megjegyzi, hogy „önmagában nem ördögtől való kitérőbe használt, kisebb teherbírású síneket tenni. Na de egy 850 milliárdos beruházásnál??”. Szerinte jó lenne tudni, hogy mi szerepel a szerződésben erről, de az sajnos titkos.

A teljes posztot ott lehet elolvasni:

A Telex tavaly szeptemberben arról írt, hogy pénzügyi és technológiai gondok miatt áll a Budapest-Belgrád vasútvonal építése. A fő gondot a biztosítóberendezések kiépítése okozza, ami teljesen eltér Európában és Kínában. Ezen felül az infláció sem tett jót a projektnek, és teljesen elszálltak az anyagárak is:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
Pottyondy Edina Magyar Péterről: A csávó vagy egy zseni, vagy végzetesen hiteltelen a teljes ellenzék
A youtuber ezúttal sem kímélte Orbán Viktort vagy Gyurcsány Ferencet sem, de kapott most Dobrev Klára, Kunhalmi Ágnes, sőt még Dancsó Péter is.

Link másolása

Ismét jelentkezett heti videójával Pottyondy Edina. A humorista ezúttal is az elmúlt hét nap politikai történéseit vette górcső alá, és nem meglepő módon 16 perces videója nagy részében a Magyar Péter körüli történésekre fordította a legtöbb időt.

Mondataiból kiderül, hogy bár nem rajong a Tisza Párt politikusa iránt, azt elismerte, hogy az ellenzék többi része nem volt képes az utóbbi időben hasonló népszerűséget elérni.

„Az a helyzet, hogy a csávó vagy egy zseni, vagy végzetesen hiteltelen a teljes ellenzék, és egyikért sem reális Magyar Péterre haragudni”.

Kitért Magyar mondataira, amiben a politikai plakátok „vizuális környezetszennyező” hatásairól beszélt, és amit a DK megvágva úgy interpretált, hogy abból az derüljön ki, a NER-ből kivált politikus Dobrev Klára külsejére tett dehonesztáló megjegyzést. Pottyondy szerint esélyesebb, hogy valóban ez történt, de ezután

a DK európai parlamenti politikusát a plakát alapján maga is Hide the Pain Harold és a csengeri örökösnő szerelemgyerekének, illetve a Psota Irén Hasonmásverseny 6. helyezettjének nevezte.

Pottyondy Edina beszélt arról is, hogy Dancsó Péter beszólt a magyarországi influenszerek egy részének és Azahriah-nak, amiért David Pressmannel vacsoráztak az amerikai nagykövet rezidenciáján. A volt momentumos politikus szerint ha az USA vagy a CIA be akarná szervezni a magyar tartalomgyártókat, valószínűleg nem nyilvános vacsorákon próbálkozna. Volt csípős megjegyzése arra is, hogy Dancsó később inkriminált részeket kivágott a videójából, majd mikor ezt szóvá tették neki, visszatette azokat.

„Egyetlen egy napig politizált, és ez alatt kétszer tolt 180 fokos fordulatot. Hát, ez a Péter is egy figyelemre méltó politikai tehetség”

– vonta le a végkövetkeztetést Pottyondy Edina.

Pottyondy Edina teljes videója

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Tenerifére költözött és egy sátorban él egy magyar nyugdíjas – Gábor már csak egy lakóautóra gyűjt
Sok EU-s állampolgárral együtt élnek a sziget egy kevésbé lakott részén, többen barlangban laknak. A helyiek azonban egyáltalán nem örülnek a sziklák közt lakó idegeneknek.

Link másolása

Az Express brit lap riportot közöl néhány, Tenerifén nomád körülmények között élő uniós állampolgárról. Köztük van a magyar nyugdíjas Gábor is, aki a spanyol szigeten él egy sátorban.

Gábor Tenerife déli részén, El Medano városához közel lakik, ami a számára legfontosabb: békében és csendben, az emberektől viszonylag távol. Már ha nem számoljuk a hozzá hasonlóan sátrakban vagy barlangokban élőket.

„Nyugdíjas vagyok, és Tenerifére jöttem, ahol sokkal jobb az idő, mint Magyarországon. Márciusban és áprilisban gyönyörű. Magyarországon ekkor nagyon hideg van” – nyilatkozta a tetovált, napbarnított férfi az Expressnek.

A helyiek nem feltétlenül nézik jó szemmel Gábor és társainak területfoglalását. Többen tüntettek is a jelenlétük ellen, mondván: engedély nélkül tartózkodnak a sziklákon és életvitelükkel tönkreteszik a tájat.

Gábor ugyanakkor azt állítja, neki eddig kevés interakciója volt a helyben élőkkel, és az is jobbára pozitív. Hozzáteszi ugyanakkor, hogy bár Tenerifén tervez maradni, hosszútávon nem ezt az életformát szeretné élni.

„Havonta kapok nyugdíjat Magyarországról, és ebből annyit tudok félretenni, hogy négy-öt hónap múlva vegyek egy lakóautót”

– mondta el a lapnak. „Ezután elhagyom a sátrat, de szeretnék hosszabb ideig Tenerifén maradni” – tette hozzá.

Az Express tudósítása szerint nem Gábor az egyetlen magyar a tenerifei „hajléktalanok” között. A lapnak sikerült két másik honfitársunkkal beszélni, akik épp a közeli szupermarketben vásároltak. Ők azt mondták, sziklába vájt barlangokban laknak.

Gábor és társai életmódja miatt több helyi tiltakozásba kezdett: azt akarják elérni, hogy szabályozzák a beutazást és a tartózkodást a szigeten. „Tudom, hogy ez nem az ő hibájuk, de milyen jogon jönnek, hogy elfoglalják ezt a barlangot?” – tette fel egy El Medano-i lakos, aki elmondta: nagyon dühösek az ott tartózkodók miatt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
1,3 milliót költött egyetlen nap alatt egy család a Disney Worldben
A reggeli, az ebéd, a fénykardok és a szállás ára elég húzós a világ egyik legmenőbb vidámparkjában. Persze a fagyiért sem kérnek sok helyen 9000 forintot.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. május 10.


Link másolása

A TikTokon panaszkodott egy anyuka arról, hogy mennyibe került egyetlen napjuk a Disney Worldben, vette észre a Unilad. Summer Reign Henning a reggelitől a vacsoráig minden költést, belépőjegyet és apró kiadást összeszámolt. Ezek alapján két évvel ezelőtt 3758 dollárt, vagyis mai árfolyamon számolva 1,3 millió forintot hagytak a vidámparkban.

A belépőjegyek 870 dollárt (317 ezer forint) fizettek, ami azért is volt ilyen drága, mert elsőbbségi beszállást kértek minden helyszínre. Ezen felül kezdésnek vettek még 130 dollárért (46 ezer forint) Miki egér füles hajpántot is. Csak a reggeli 223 dollárba (80 ezer forint) került a családnak. A fagyiért 25 dollárt (9000 forint), a popcornért 16 dollárt (5700 forint) kértek ottjártukkor a Disney legmenőbb parkjában.

A gyerekek 800 dollárért (287 ezer forint) kaptak fénykardokat, de kipróbálták a híres kék és zöld tejet is, darabonként 27 dollárért (10 ezer forint). További több kisebb tétel után még 311 dollárt (112 ezer forint) hagytak ott a vacsoráért is, míg a szálloda 997 (358 ezer forint) dollárba került a családnak.

Mindent összeadva így jött ki a több 1,3 millió forintra rúgó számla. Nem csoda, ha ezek után az anyuka Nappali rablás címmel posztolta a videóját.

A követői közül akadt olyan, aki szerint ennél sokkal olcsóbban is megúszhatták volna az egynapos kirándulást, ha előtte alaposan körbejárja az igénybe vehető akciókat és kedvezményeket. Egy másik szerint érthetetlen a nő panaszkodása, ha képes volt ennyi pénzt kiadni haszontalan fénykardokra.

A család méregdrága napjáról készült videót itt lehet megnézni:

@summerreignhenning Robbery in broad daylight ?‍? And we still have 2 more parks to go ? #disneyworld #disneyworld50 #howmuchispendinaday ♬ Storytelling - Nasrul

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk