FELFEDEZŐ
A Rovatból

Volt, aki öt év alatt 2,5 millió forintért rendelt gint a Wolttól

A finn alapítású futárcég 2018 óta van jelen Magyarországon. Az évforduló apropóján most jó néhány érdekes adatot is megosztottak.
Fotó: Wolt - szmo.hu
2023. június 23.


Link másolása

Ötödik születésnapját ünnepelte a Wolt Magyarországon: az immár több mint 350 fősre nőtt cég munkatársai egy népes összejövetelen idézték fel a főbb mérföldköveket. A cég az elmúlt öt év alatt dinamikusan terjeszkedett és fejlődött.

Amikor 2018-ban a finnországi alapítású, ma már az amerikai DoorDash tulajdonában lévő Wolt elindította magyarországi szolgáltatását, jellemzően még csak budapesti éttermekből vittek házhoz rendeléseket a futár partnerek.

A közben eltelt öt év alatt a cég dinamikusan terjeszkedett és folyamatosan bővítette szolgáltatási palettáját. 2023 második felére több mint 60 településen érhető el a Wolt szolgáltatása – ebből 30 idén került vagy kerül fel a Wolt térképére.

Amíg 2018-ban egy tucatnyi munkatárssal és alig több mint 10 futár partnerrel kezdte meg működését a cég Magyarországon, addig 2023-ban már 350-en dolgoznak főállásban a Wolt Magyarország Kft.-nél és 6000 aktív futár partner járja az utakat. 2018-ban még csak éttermekből lehetett rendelni,

2023-ban pedig már közel 50 ezer kiskereskedelmi termék érhető el a Wolton.

2018-ban még egyáltalán nem létezett Wolt Market, mára Budapesten, Debrecenben és Pécsen is el lehet intézni a bevásárlásokat innen, akár fél órán belüli házhozszállítással.

Megjelent a Wolt for Work szolgáltatás is, amely a munkáltatóknak teszi lehetővé, hogy a munkatársaiknak dolgozói juttatásként biztosítsanak egyszerű, kényelmes, applikáción belül egyedileg beállítható ételrendelést. Több mint 200 cég, a startupoktól a multikig él ezzel a lehetőséggel akár rendszeresen, akár csak ideiglenes cateringszolgáltatásként.

Emellett a Wolt Drive egyre több webshop számára biztosítja, hogy 1 órán belül házhoz viszi az onnan megrendelt árucikkeket.

A tavalyi év végén a piacon elsőként jelent meg az előfizetéses szolgáltatás, a Wolt+: havidíjért cserébe házhozszállítási díj nélkül rendelhetnek a felhasználók a csatlakozó éttermekből és üzletekből. Ezáltal az eddigi tapasztalatok alapján a felhasználók többet rendelnek, és átlagosan közel 3000 forintot takarítanak meg havonta.

Budapesten hétvégén elindult a 0-24 óráig tartó kiszállítás több mint 30 vendéglátóhelyről és élelmiszerüzletből.

Jellemzően hajnal ötig fokozatosan csökken a rendelési kedv, majd utána újra megélénkül. Eddig leggyakrabban hamburgert vásároltak az éjszaka megéhező felhasználók.

A Wolt vérkeringésébe tavaly a nyári időszakra már sikeresen bekapcsolódott Siófok mellett idén már Balatonfüreden és Keszthelyen is elérhető a szolgáltatás. Júniusban megnyílt a Wolt Market kilencedik egysége Dél-Pesten, amelynek köszönhetően immár a főváros területének 90 százalékáról lehet bevásárlást házhoz rendelni akár fél óra alatt.

A pizza kezdetektől megtalálható a Wolt kínálatában, gyakorlatilag minden településen, így nem csoda, hogy

5 év alatt összesen 2.928.186 pizzarendelés történt a Wolton keresztül.

A legnagyobb összegű rendelésnél nem ételt vitt ki a futár partner, hanem egy iPhone 14 Plus készüléket 544.999 forint értékben. Nemcsak a kedvenc ételnél fordulhat elő, hogy visszatérően ugyanazt rendeljük:

valaki összesen 2.570.251 forintot költött az évek során száraz ginre, ez a legnagyobb azonos termékért kiadott összeg.

Az ötéves időszak rekorder felhasználója 2823 vásárlással büszkélkedhet, 263 különböző helyről. A piaci jelenlét öt évében markánsan jelent volt a koronavírus-járvány: Covid-tesztből 34.901 darabot igényeltek a felhasználók a Wolton keresztül.

A futár partnerek az elmúlt 5 évben 112.875.262 kilométert tettek meg, ami annyi, mintha 2816-szor körbetekertek volna az egyenlítő vonalán.
A Wolt egy helsinki székhelyű technológiai vállalat, amely egyszerűvé teszi az éttermek, élelmiszerboltok és egyéb helyi üzletek felfedezését és termékeik házhozszállítását. A Wolt platformja három csoport között közvetít: a vásárlók bármit rendelhetnek, amire szükségük van, a kereskedők könnyebben el tudják érni a vásárlókat és így növelni az eladásaikat, míg a futár partnerek rugalmas munkavégzési lehetőséghez jutnak. Ennek érdekében a Wolt a helyi logisztikától kezdve a kiskereskedelmi szoftvereken át a pénzügyi megoldásokig számos technológiát fejleszt, valamint Wolt Market néven saját online élelmiszerüzleteket üzemeltet. A Woltot 2014-ben alapították, a céget 2022-ben vásárolta fel az amerikai DoorDash. A DoorDash ma 27 országban működik, ebből 23-ban a Wolt termékével és márkájával.

Forrás: Wolt

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Mindenkit sokkolt a Legyen Ön is milliomos legnehezebb kérdése, mégis helyes választ adott a versenyző
A műsor történetének talán legnehezebb kérdését kapta a vetélkedő brit kiadásának egy játékosa. A merészsége mentette meg, egy vagyont vihetett végül haza.

Link másolása

A Legyen Ön is milliomos történetének legnehezebb kérdését kapta a műsor brit változatának egy versenyzője, melyet azóta sem szárnyalt túl semmi. A történteket a LadBible eleveníti fel. 2021 augusztusában Glen Bunn éppen csak elérte a mai árfolyamon 14,7 millió forintnak megfelelő 32 ezer fontos biztos nyeremény szintjét, amikor megkapta ezt a kérdést:

A 2000-es díjátadó óta a legjobb női főszereplőnek járó Oscar-díjat egyetlen olyan színésznő sem nyerte el, akinek a neve az alábbi betűvel kezdődik:

A: G;

B: K;

C: M;

D: W.

A versenyzőnek fogalma sem volt a helyes válaszról, ezért telefonos segítséget kért. Csakhogy a vonal másik oldalán ugyanolyan tanácstalan volt barátja, mint ő.

Bunn végül találomra megjelölte az A választ, ami a helyes megfejtésnek bizonyult.

A férfi ezután még a következő kérdésre is helyes választ tudott adni, végül 125 ezer font, vagyis 57,3 millió forintnyi nyereménnyel ment haza.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Ezért ne hordj rövidnadrágot repülőn, tanácsolja a légiutaskísérő
Eláruljuk, nem a divat miatt. Akármilyen jól is eshet rövidnadrágban megérkezni egy mediterrán éghajlatú ország repülőterére, Tommy Cimato nem javasolja ezt a TikTok-csatornáján.

Link másolása


Akármilyen jól is eshet rövidnadrágban megérkezni egy mediterrán éghajlatú ország repülőterére, a légiutaskísérőként dolgozó Tommy Cimato nem javasolja ezt a TikTok-csatornáján.

„Ne hordj, vagy legalább próbálj meg ne hordani rövidnadrágot, amikor repülőn vagy. Az ablakról se tudhatod, hogy mennyire lesz tiszta, szóval ha hosszú szárú nadrágban vagy, kevesebb kórokozóval érintkezel”

– osztotta meg tanácsát Cimato.

@tommycimato #greenscreen #fyp #flightattendant #airline #aviation #travel #flights ♬ Blue Blood - Heinz Kiessling


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
Folyamatosan csecsemőnek nézi a légitársaság egy 101 éves utasát
Az amerikai nénit bosszantja a számítógépes rendszer hibája, ami nem képes feldolgozni az életkorát. Több kellemetlensége is volt már emiatt.

Link másolása

Nem tudja kezelni az American Airlines foglalási rendszere egy 101 éves néni korát, ezért folyamatosan csecsemőként kezelik, írja a BBC. Az 1922-ben született utas egyik legutóbbi kálváriájának a lap tudósítója is szemtanúja volt.

Patricia örülne, ha végre kijavítanák a rendszer hibáját, mert a baki már korábban is okozott kellemetlen perceket neki.

Egyszer például a reptéren dolgozók nem készítették ki számára a kerekesszéket, mert egy karon ülő baba érkezésére számítottak.

„A lányom online lefoglalta a jegyet, és a reptéri számítógép azt hitte, hogy a születési dátumom 2022, nem pedig 1922” – mesélte az idős néni a riporternek. Emiatt még jóval azután is a gépen ücsörgött a kerekesszékre várva, hogy a többi utas már elhagyta a fedélzetet.

A néni szerint a számítógépes rendszer valamiért képtelen feldolgozni, hogy 1922-ben született, és ehelyett egy 100 évvel későbbi időpontot vesz alapértelmezettként. Mindezt annak ellenére teszi, hogy teljes árú jegyet vásárolnak.

Patricia egészen 97 éves koráig egyedül utazott, azóta azonban nagyon megromlott a látása, és ezért már csak a lányával együtt indul útnak. Az egykori ápolónő évente kétszer száll repülőre, amikor a hideg tél elől délre megy látogatóba a családjához, és amikor onnan visszatér Chicagóba. Legközelebb majd ősszel indul haza, és abban reménykedik, hogy addigra megoldják a helyzetet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Így lehet megtudni, hogy valóban magyar epret veszünk, vagy olcsó importot
A szakértők szerint több módja is van annak, hogy kiderítsük, előérlelt, vegyszerrel kezelt gyümölcsöt árulnak, vagy frissen szedett hazait.

Link másolása

Beindult az eperszezon, és bár sok gyümölcsöt "mézédes" magyar terményként kínálnak, valójában sokszor tartósítószerrel kezelt spanyol, olasz vagy görög epret árulnak - írja az Economx.

Arra is figyelmeztetnek, hogy a mozgóárusításhoz is kell működési engedély, anélkül illegális tevékenységnek számít.

A hazai termelők évek óta küzdenek azzal, hogy a külföldről behozott árut jóval olcsóbban adják, és ráadásul a vevőket is átverik - mondja az Organikus farm gazdája a videójában. Két dolgot javasol, amivel kideríthető, hogy valóban hazai eperről van-e szó:

- ne csak nyugtát, hanem áfás számlát is kérjünk, mert azt egy csaló nem tud adni, de az őstermelői igazolványt is elkérhetjük
- kérhetünk fotót az ültetvényről, és azt, hogy igazolja az áru eredetét, hogy honnan származik az eper.

A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is megállapította, hogy nagy a különbség a behozott és itthon termelt eper között. A külföldi termény koraérett, míg a magyart éretten szedik le, mert hamarabb ér el a vásárlóhoz.

Arról is írnak, hogy a korai fajták között is van édes, és a nagy szemű gyümölcs nem azt jelenti, hogy biztosan külföldi.

Forrás: 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET: