News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Tücsök vagy hangya vagy, ha a pénzügyekről van szó?

Ha még emlékszel La Fontaine meséjére, te is tudod, hogy a hangya járt a végén jobban. Lehet, hogy épp a járványhelyzet tanított meg sokakat a hangyaszorgalomra? Ha téged még nem, akkor is van pár tippünk számodra!

Link másolása

hirdetés

A járványhelyzet egyik pozitívuma, hogy kevesebbet költöttünk, így sokan úgy tapasztalhatták, hogy több pénz maradt a zsebükben. Elmaradtak vágyott külföldi utazások, spontán kiruccanások, kevesebbet jártunk étterembe, moziba, szórakozni, kevesebb volt a társas esemény.

Nem véletlen tehát, hogy csaknem minden 5. – bankkapcsolattal rendelkező – magyar felnőtt kisebb-nagyobb megtakarítást halmozott fel az idei évre

– ez derül ki az OTP Öngondoskodási Index kutatás idei adatsoraiból. Ezt a kutatást tíz éve minden évben elkészíti a hitelintézet, hogy felmérje, milyenek a lakosság öngondoskodási attitűdjei, megtakarítási szokásai. Hogy egyszerűen fogalmazzunk: kiderül például az is belőle, hogy tücskök vagyunk, és nem takarítunk meg, feléljük, amink van, vagy pedig inkább hangyák, és képesek vagyunk az előttünk álló időkre gondolva szorgosan gyűjtögetni.

A koronavírus járvány óvatosabbá és tudatosabbá tett minket

A megtakarítás mindenképpen egy pozitív hozadék, bár nagyon nem mindegy, hogyan kezeljük. Az elmúlt 10 év mutatóit összevetve az biztosnak látszik, hogy a magyarok hozzáállása az öngondoskodáshoz általában stabilizálódott, tapasztalatok alapján jelentősebb változás csak nagyon hosszú idő alatt érhető el. Kivéve, ha olyan váratlan eseménnyel találjuk magunkat szembe, mint a világjárvány: mindjárt óvatosabb és tudatosabb lett a magyarok egy része, ami a költéseit illeti.

100-ból 18-an tehát egyértelműen úgy érzik idén, hogy a világjárvány időszakában több pénz maradt a zsebükben vagy a bankszámlájukon. Ha ezek a megtakarított pénzek ugyanitt pihennek tovább, várva jobb sorsukat az nem kifizetődő megoldás – ahogy az OTP Bank szakértőjétől is megtudtuk. Nyitrai Győzővel, az OTP Bank Retail Megtakarítási Igazgatóságának vezetőjével sorra vettük, hogy miért nem szerencsés csak úgy parlagon hagyni megtakarításainkat, és milyen jobb lehetőségek közül választhatunk.

Nézzük meg, miket érdemes mindenképp megfontolnod, ha tudatosan szeretnéd tervezni pénzügyeidet:

hirdetés

1. Az otthon tartott készpénz értéke folyamatosan csökken

Már csak ezért sem éri meg így tárolni megtakarításainkat.

Kényelmesebbnek tűnik ugyan, ha már egyszer így gyűlt össze, nincs vele több macera, és még hozzáférhető is bármikor a pénzünk, ha kellene – de az értéke nemhogy több nem lesz, még csökkenhet is.

Hallottunk már ugye az inflációról? Nos, ennek jelenlegi mértéke kb. 6%, ami azt jelenti, hogy ennyivel kevesebbet ér a pénzünk, mint egy évvel korábban. Ha van egy 1000 forintos a pénztárcánkban, akkor abból már nem tudjuk ugyanazt megvenni, mint az előző évben, csak úgy 60 Ft-tal kisebb értékben vásárolhatunk.

A szakértő szerint „Az Öngondoskodási Index kutatás eredményei alapján, sokan még mindig otthon, készpénzben tartják megtakarításaikat. Ráadásul a járványidőszakban fellépő bizonytalanságban az emberek 37%-a tartotta a korábbinál fontosabbnak, hogy legyen otthon pénze. De emellett megtört egy több éve tartó emelkedő trend is, hiszen amióta mérjük, először csökkent azok aránya, akik otthon tartanak készpénzt. Ez annál is inkább üdvözlendő, mert az otthon készpénzben tartott megtakarítások értéke az infláció miatt csökken. Ezért érdemes lehet akár már kisebb összeg esetén is valamilyen megtakarítási formát keresni.”

2. Konkrét célokhoz tudatos megtakarítási módok

Célszerű felmérni, hogy milyen célok lebegnek a szemünk előtt, mi az, amire pénzt költenénk rövidebb vagy hosszabb távon. Szeretnénk egy új autót? Megfinanszíroznánk egy nagyobb utazást? Esetleg előre gondolkodunk, és számolunk olyan eshetőséggel, amikor hirtelen pénzre lesz szükségünk, de nem lenne épp elég? Vagy már az időskori nyugalmunkat szeretnénk megalapozni azzal, hogy félreteszünk pénzt a nyugdíjunk kiegészítéséhez? Teljesen különböző célok, amelyek különböző időtávokon teljesülhetnek. Ezért az sem mindegy, hogy milyen megtakarítási formát választunk hozzá.

A szakértő azt ajánlja, hogy „ne féljünk szakértői segítséget kérni. Az OTP Banknál, akár online elérhető Pénzügyi Tervező szolgáltatás segítségével megtalálhatjuk a magunknak kitűzött célok teljesüléséhez vezető utat. Annak érdekében, hogy a kívánt célt el tudjuk érni, a „mikor akarom azt valóra váltani” kérdésen felül azt is szükséges mérlegelni, hogy milyen kockázatot szükséges felvállalni.

3. Sok kicsi sokra megy – a kis összegű megtakarítás is egy jó kezdet

Tegyük fel, hogy nem tartozunk abba a 18%-ba, akiknek a járványhelyzet alatt felgyűlt némi megtakarítása. Akkor sem érdemes legyinteni, hogy á, rám ez a szó, hogy „megtakarítás”, nem is vonatkozik.

Már havi 10.000 Ft megtakarítás hosszú távon jelentős összeghez juttathat minket. De persze ez is csak akkor lesz hatékony módszer, ha a tízezreseket nem egy malacperselybe dobáljuk hónap elején, vagy a bankszámlánkról a párnacihába tesszük.

Léteznek olyan havi rendszeres befizetést igénylő megtakarítási módszerek, amelyekkel a havi megtakarításokból tényleges megtakarítás lesz.

„Az idei Öngondoskodási Index kutatás során a megkérdezettek 73%-a vallotta, hogy túl kicsi az összeg, amit félre tud tenni, ezért tartja megtakarításait otthon, készpénzben. Az OTP Bank Rendszeres Megtakarítási Program számukra is megoldást kínál, hiszen akár már kis összeget, havi 10-20 ezer forintot is el lehet helyezni értékpapírokban, és hosszú távon jelentős összegek gyűjthetők össze az öngondoskodási célok megvalósítására.”

A cikk kizárólag tájékoztatási célt szolgál, nem minősül befektetési ajánlásnak, vagy ajánlattételi felhívásnak. Az OTP Rendszeres Megtakarítási Programja kapcsán konkrét információkról, a költségekről és a lehetséges kockázatokról részletesen tájékozódjon az alapok forgalmazási helyein található hivatalos tájékoztatóból és a kezelési szabályzatból, valamint a Forgalmazó által közzétett hirdetményből OTP Bank www.otpbank.hu honlapján.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Dr. Kereki Judit: Ha a szülőben megfogalmazódik a gyanú, hogy gyermeke megkésett fejlődésű, ezt mielőbb jelezze szakembernek
Hogyan vehetjük észre a lemaradást? Mi tegyünk ilyenkor? Ebben segít a szülőknek és a gyermekek ellátásában dolgozó szakembereknek a Gyermekút projekt. A projekt vezetőjével beszélgettünk.

Link másolása

hirdetés

Szülőként meggyőződésünk, hogy gyermekünk kivételes és egyedi. Ráadásul, mi ismerjük őt a legjobban, legyen szó a hangjáról, mozdulatairól, reakcióiról. Ám viselkedésében, fejlődésében vannak olyan általános elemek, amelyek megjelenése bizonyos korhoz, fejlődési szakaszhoz kapcsolódik. Hogyan észlelhetjük ezek késlekedését? Mi a teendő ha elmaradást, eltérést tapasztalunk? Ebben segít a szülőknek és a gyermekek ellátásában dolgozó szakembereknek a Gyermekút projekt.

Kisgyermekes szülők gyakran aggódnak amiatt, hogy gyermekük megfelelően fejlődik-e. A szülők várják a megfordulást, a felülést, a kúszás-mászást és kicsit „meg is ünneplik” ezeket. De érthető a bizonytalanságuk, ha például a tárgyak megfogásáról, az első önálló lépésekről, szavak, szókezdemények megjelenéséről kell eldönteniük, hogy rendben, időben történnek-e.

Az aggodalom természetes, de gyakran nem indokolt, hiszen a gyermekek fejlődése, bár nagyjából azonos utat jár be, nem azonos ütemben halad, magyarázza a Gyermekút projekt szakmai vezetője, Dr. Kereki Judit.

Ha a szülőben megfogalmazódik a gyanú, hogy gyermeke eltérő vagy megkésett fejlődésű, a legfontosabb, hogy ezt mielőbb jelezze a megfelelő szakembernek.

A gyermekek fejlődésében a fogantatástól az iskolába lépésig tartó időszak igen fontos, ezért koncentrálnak a gyermeket és a családot körülvevő ellátások, szolgáltatások erre az életszakaszra, hangsúlyozza Dr. Kereki Judit. A Családbarát Magyarország Központban zajló Gyermekút projekt célja az, hogy támogassa azokat a családokat és gyermekeket, akik segítségre szorulnak és keresik az ellátórendszer megfelelő állomásait.

Bölcsődétől egyetemig

Számunkra ugyanolyan fontos a gyermekek összességét ellátó védőnői szolgálat, a bölcsődék vagy az óvodák, mint a speciális szolgáltatást nyújtó, a megkésett, eltérő fejlődésű gyermekeket ellátó pedagógiai szakszolgálat vagy az egységes gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai intézmények - folytatja Dr. Kereki Judit projektvezető.

hirdetés
A 2017-ben indult Gyermekút projekt keretében eddig 23 könyv jelent meg a kora gyermekkori intervenció három nagy szakaszához, a felismeréshez, a diagnosztikához és a fejlesztő, terápiás munkához kapcsolódva.

12 ezer szakembert képeztek ki 22 képzés keretében, kialakítva ezáltal egy országos kapcsolati hálót. A projektben a szakemberek képzésére helyezték a hangsúlyt, illetve olyan módszertani- és tananyagokat dolgoztak ki, amelyek a legkorszerűbb szakirodalmát adják a területnek, sőt, több hazai felsőoktatási intézményben is a mindennapi tananyag részévé váltak ezek az ismeretek.

Tudásmorzsák szülőknek

A Gyermekút projektben dolgozó szakemberek Tudásmorzsák címmel állítottak össze egy 21 részes videósorozatot, amellyel a szülők nyomon követhetik gyermekük egyes fejlődési lépéseit, de a gyermekut.hu honlapról, a Google Play és az App Store felületekről is letölthető Gyermekút applikáció is hasznos segítség a mindennapokban.

Összegezve, a célunk az – hangsúlyozza Dr. Kereki Judit –, hogy a kora gyermekkori intervenciós ellátás többszereplős rendszeréhez olyan támpontokat, „térképet” adjunk a családok és a különböző ágazatokban dolgozó szakemberek kezébe, amely világos ellátási utakat jelöl ki számukra.

Egy korábbi vizsgálatunk szerint, ha egy adott állapot esetén nullaéves kortól kezdődik el a beavatkozás, akkor az egyéves kortól kezdődőhöz képest tízszeres a pozitív eredmény esélye. Ne feledjük, minél korábban ismernek fel és azonosítanak egy problémát, minél korábban indul el a korai fejlesztés, annál eredményesebb lesz.

A cikk megjelenését a Családbarát Magyarország Központ támogatta.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Bevezethetik a menstruációs szabadságot, havonta három nap járna a nőknek Spanyolországban
Menstruációs szabadságot eddig Zambiában, Japánban, Dél-Koreában és Indonéziában vezették be, tehát Spanyolország lenne az első nyugati állam, ahol ez elérhető lenne a nők számára.
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2022. május 12.


Link másolása

hirdetés

Spanyolországban azt tervezik, hogy bevezetik a menstruációs szabadságot - szúrta ki a hvg.hu.

A tervek szerint havonta három nap szabadság járna a nőknek, ha komoly menstruációs fájdalmaik vannak.

A spanyol nőgyógyászok és szülészek társasága azzal indokolta a reform bevezetését, hogy a menstruáló nők nagyjából harmada ilyenkor komoly fájdalomtól szenved, hasi görcsökkel, fejfájással, hasmenéssel, lázzal küzd.

"Ha valaki hasonló tünetetekkel lesz beteg, jár neki a betegszabadság, hasonló a helyzet a menstruációval is, meg kell engedni, hogy a nők ebben a fájdalmas időszakban otthon maradhassanak" – mondta az egyenlőségért felelős spanyol miniszter, Angela Rodriguez.

A törvénytervezetről jövő héten szavazhat a spanyol kormány.

Menstruációs szabadságot eddig Zambiában, Japánban, Dél-Koreában és Indonéziában vezették be, tehát Spanyolország lenne az első nyugati állam, ahol ez elérhető lenne a nők számára.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Orbán Ráhel: „Én is nagy családból jövök, mi is egymás ruháit hordtuk, egymás játékaival játszottunk, ugyanabban a kiságyban aludtunk”
Megnyílt Orbán Ráhel bababoltja, az ODU Store. Az üzlet tulajdonosa és megálmodója elmondta, honnan indult a bolt ötlete, miért fontos számára a fenntarthatóság, és miért szeretne menedék is lenni az ODU az anyák számára. A HYPEANDHYPER interjúja.
Forrás: HYPE&HYPER - szmo.hu
2022. május 17.


Link másolása

hirdetés

A HYPE&HYPER egy közép- és kelet-európai design- és életmódmagazin, amely a régió innovációi és kreatív projektjei mellett üzleti, stratégiai és közéleti kérdésekkel is foglalkozik. Célunk összegyűjteni és bemutatni azokat az egyedi történeteket, vállalkozásokat és kezdeményezéseket, amelyek nemcsak a világnak ezt a részét alakítják, hanem globálisan is relevánsak lehetnek.

A mai napon megnyitja kapuit a Hegyvidék Bevásárlóközpontban az a hazai berkekben eddig példa nélküli bababolt, ami a vásárlás lehetősége mellett közösségi térként is szolgál majd, ahol egy egymást segítő és támogató szülői közösség jöhet létre. A leginkább „concept store”-ként jellemezhető üzlet tulajdonosát és megálmodóját, Orbán Ráhelt kérdeztük. Interjúnk.

– Organikus, Dekoratív, Egyedi. A szavak angol megfelelőjéből áll össze az ODU Store neve, ami egyúttal már önmagában is igazi kuckóhangulatot teremt. De mi is pontosan a bolt célja, missziója? Honnan indult az ötlet, és mi inspirált a megalkotás során?

– Nagyjából hat és fél évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennem az a gondolat, hogy egyszer szeretnék nyitni egy bababoltot. Akkoriban voltam ugyanis várandós az első gyermekemmel, Alízzal. Huszonhét évesen, azt hiszem, eléggé tudatos kismama voltam, a korosztályom átlagos képviselője. Az én generációmra talán egy kicsit jellemzőbb, hogy a digitalizációnak köszönhetően mindennek utána néz, mindenre rákeres az interneten egy-egy döntés előtt. Az első gyermek születésekor óriásinak tűntek azok a kérdések, hogy milyen babakocsit, vagy milyen bababútort vegyünk. Nagy a nyomás abban a tekintetben, hogy szeretnénk a lehető legjobb döntést meghozni, hiszen a nulláról kell berendezkedni az új jövevény érkezésére, ami első körben sok kiadással jár. Én is keresgélni kezdtem, de azt vettem észre, hogy hosszas kutatómunkát igényel, hogy végül a legmegfelelőbb terméket találjuk meg. Tisztában vagyok vele, hogy ilyenkor az anyukák nem igazán kapnak segítséget, hiszen korábban még nem volt szükség például gyerekülésre és nem is állt ekkora választék a mi szüleink rendelkezésére.

hirdetés

Ekkor találtunk rá például egy olyan babakocsira, amit kicsire össze lehet csukni, így könnyen elfér bárhol, ez pedig meg tudja könnyíteni a szülők életét egy-egy kirándulás vagy utazás során.

Egyre gyarapodott a listám ezekről a szükséges és egyben praktikus dolgokról, egyfajta babakelengye-lista lett belőle, mely járt barátnőről barátnőre és folyamatosan bővült. Így a második és harmadik gyermekem születésénél egyre kevesebb dolgot kellett vennem. Persze ez azzal jár, hogy Berci fiam szegény néha rózsaszín sportcipőben jár (nevet). Ugyanakkor büszke voltam arra, hogy akár 3-4 gyerek is hordta ugyanazokat a ruhákat.

– Ez a hozzáállás is jól tükrözi, hogy számotokra fontos a környezettudatosság, a fenntarthatóság, ahogy arról a honlapotokon is olvashatunk. Miben nyilvánul ez meg pontosan, és miért gondoljátok úgy, hogy egy bababolt esetében fontos erre odafigyelni?

– A fenntarthatóság egy olyan szempont, amit manapság nem lehet figyelmen kívül hagyni. Védeni kell a környezetet, hiszen ez az egy bolygónk van, a gyermekeink is itt élnek. Ugyanakkor nem szeretnék képmutató sem lenni, nem minden termékünk készül száz százalékig fenntartható alapanyagokból. A fenntartható szemléletre igyekszünk nagy hangsúlyt fektetni, azáltal, hogy hosszú távon is tartós termékeket kínálunk, amiket akár több gyermek is használhat, viselhet, vagy amelyek beilleszthetők egy családi házba, és nem lomként jelennek meg, hanem hozzájárulnak az otthon harmóniájához.

Mindig is tudtam, hogy több gyereket szeretnék. Én is nagy családból jövök, mi is egymás ruháit hordtuk, egymás játékaival játszottunk, ugyanabban a kiságyban aludtunk. Ezeknek a dolgoknak számomra értéke van. Nem csak fenntarthatósági, hanem érzelmi okok miatt is lényeges volt, hogy minden gyermekemet ugyanabba a kiságyba fektessem le és ne kelljen egy ruhát három mosás után kidobni, hiszen emlékek fűződnek azokhoz a ruhadarabokhoz.

Nem szerettem volna fölösleges dolgokat venni, nem tartom célravezetőnek a „fast fashion”-felfogást. Érdekes, hogy az ember egy boltot nyit, és mégis valahogy arra próbálja ösztönözni az embereket, hogy ne vegyenek annyi mindent. Ez egy furcsa paradoxon, de valahol erről van szó. Elég a kevesebb, ha az jó.

– Hogyan tudnád jellemezni a kínálatban található játékokat? Milyen jellegű termékek találhatóak meg az ODU Store-ban?

– Először is szeretném hangsúlyozni, hogy a webshopon és a boltban található kínálat nem fedi egymást. A boltunkban jóval szélesebb kínálattal találkozhatnak a vevők, hiszen nekünk nem csak az értékesítés számít, szeretnénk egy közösségi teret kialakítani, amihez fontos a személyes találkozás, kapcsolat.

A fejlesztő eszközökre is nagy hangsúlyt fektettünk a termékek kiválasztásánál, például Montessori módszer alapján készült játékokat, könyveket is vásárolhatnak nálunk.

A termékek között megtalálhatók bababútorok, babakocsik, egyéb szállítási eszközök, de gyerekruhák, mesekönyvek, játékok, készségfejlesztő eszközök, gyerekbiciklik is, a teljesség igénye nélkül. Kiemelt szempont ugyanakkor az is, hogy a kismamák különleges figyelmet kapjanak az ODU világában, ezért külön nekik szóló termékek, ápoló olajok vagy például relaxációs habfürdő, tea is található a polcokon.

– Van esetleg személyes kedvenced a játékok között?

– Nehéz lenne egy dolgot kiemelni, hiszen minden terméket személyesen én válogattam, így nagyon sok közel áll hozzám. Például van egy különleges kozmetikai termékcsalád, akiknél létezik egy olyan filctoll, ami teljesen természetes, fenntartható módon készült, vízzel lemosható, így a gyerkőc szabadon firkálhatja össze magát, rajzolhat a kezére. Nem kell aggódnunk a véletlenül rossz kezekbe került alkoholos filc miatt. Aztán ott van még a pocakcsengettyűnek is nevezett nyaklánc, amit régóta viselnek kismamák, de mi egy újragondolt, dizájnosabb verziójára bukkantunk. Az ékszer lényege, hogy a harang lágy hangját hallva megnyugtatja a magzatot, és ezt a hangot a szülés után is felismeri a baba. Nagyon hasznos az az esőruha is, amit viselve az esőben is ki lehet mozdulni a friss levegőre. Igyekeztünk szórakoztató, de egyben dekoratív és fejlesztő termékeket találni.

– Háromgyermekes családanyaként te magad is bizonyára átéled, milyen nehéz létrehozni az egyensúlyt a háztartás vezetése, a gyermeknevelés és adott esetben még egy munkahely között is. Az időhiány, az addig ismeretlen, új élethelyzet, tanácstalanság mind nehezítő tényezők. Hogyan tud ebben segíteni a fiatal szülőknek az ODU Store?

– Kihívásokkal teli volt Spanyolországból intézni a bolt elindításához szükséges folyamatokat, de az online világnak köszönhetően ma már ez is kivitelezhető volt. A BDPST Konceptben hotelek és éttermek narratívájának, koncepciójának, márkastratégiának megalkotásával foglalkozunk. Az ODU egy kicsit a két tevékenységem találkozása, hiszen az anyaságban és a közgazdaságban szerzett tapasztalataimat ötvözöm a vendéglátással.

Ahogy azt a neve is jelzi, az ODU menedék is szeretne lenni. Azt látom, hogy mindenki beskatulyázza az édesanyákat – dolgozó anyák, otthon ülő anyák, stb. –, én azonban nem szeretem ezeket a jelzőket. Ők ugyanis sokkal inkább főállású anyukák, és mindent csinálnak, csak nem otthon ülnek. Szóval ez óriási nyomás, mi pedig egy olyan helyet szerettünk volna létrehozni, ahol ilyesmitől nem kell tartani.

Ide előítéletek nélkül várunk mindenkit, hogy egy olyan közösség alakulhasson ki, ahol egymásnak adnak tanácsot, átsegítik egymást ezen a csodaszép, de egyben kihívásokkal teli időszakon. Ennek a szükségességére pedig a Covid csak még jobban rávilágított. Sok anyukát láttam, akik a járványidőszakban egyedül maradtak a kérdéseikkel, hiszen nem volt olyan hely, ahol találkozhattak volna olyanokkal, akik hasonló cipőben jártak.

Idekapcsolódik az is, amit már említettem: segíteni szeretnénk, hogy a szülők jobban be tudják illeszteni gyermeküket a saját világukba. Annyiszor láttam, az apukákat próbálják bepakolni a harminc fokban a nehéz babakocsit a csomagtartóba, ami sehogy sem akar beférni. Vagy a szanaszét hagyott játékokat, amire minden pillanatban rálép valaki és sehogy sem illeszkednek a lakásba. Azt szeretném, ha az ODU egy olyan hely lehetne, ami segít abban, hogy a gyermekvállalás az örömről szóljon és kevésbé a nehézségekről.

– Egy interaktív játszósarok, szoptatósarok és egy kávézó is van a boltban. Ezáltal valóban a „concept store” elnevezés illik leginkább rá, hiszen sokkal több ez egy egyszerű boltnál. Mit gondolsz, ez a szemlélet mennyire hat újdonságként a magyar vásárlókra, mennyire lesznek fogékonyak arra, hogy a babajátékok vásárlását már ne egy egyszerű bevásárlásként fogják fel, hanem egy olyan délutánként, amikor találkoznak a környékbeli szülőkkel, és kicsit kikapcsolódhatnak?

– Szerintem abszolút fogékonyak lesznek erre Azt szeretném, ha az ODU-ba nem csak azért térne be valaki, hogy vásároljon. Ide akkor is be lehet jönni, ha valaki szívesen nézeget például babaholmikat. Kismamaként én is nagyon szerettem a bababoltok kirakatait nézegetni, számomra ez kikapcsolódás volt. Akkor is szívesen látunk mindenkit, ha csak meginna egy finom kávét és megállna egy pillanatra.

– Kiket szólít meg szerinted elsősorban az ODU Store, kik alkotják a bolt célközönségét?

– Ahogy említettem: ez a bolt tényleg mindenkinek szól. Minden anyukának és apukának kedvezni szerettem volna, hiszen nagyon sokféle család létezik, így figyelembe vettük a különbözőségeket a stratégia kialakításakor.

A helyválasztás elsősorban annak köszönhető, hogy én is a 12. kerületben nőttem fel, ide kötődik a gyerekkorom, de jelenleg is itt lakom. A gyerekek ide járnak majd szeptembertől iskolába, óvodába.

Kutatásokat végeztünk, számos kiállítást megnéztem, rengeteg beszállítóval egyeztettem, sok szempontot megvizsgáltunk a bolt kialakításakor, fő szempont volt a különbözőség kiszolgálása. Várjuk az anyukákat, apukákat, nagyszülőket, leendő szülőket, az ajándékvásárlókat. Mindenkinek nagyon fogok örülni! Konkrét célközönségünk nincs, mindenkit szeretettel várok, a vidékről érkezőket, a Budán élőket, a Pesten élőket, teljes állású anyukákat, dolgozó anyukákat, mindenkinek ugyanannyira fogok örülni.

– Hova tovább? A webshop februárban már elindult, amit a fizikai bolt megnyitása követ most májusban. Mik a jövőbeli tervek?

– A közösségi tér részeként szeretnénk a későbbiekben tematikus eseményeket szervezni, több előadóművésszel is beszéltünk már egy-egy tervezett felolvasóest kapcsán, de számos további ötletünk is van. Hosszú távon szeretnénk létrehozni egy saját márkát, és a BDPST Koncepttel dolgozunk a BOTANIQ brand sport klub stratégiájának megalkotásán, ahol egy ODU Kids Club is helyet kap majd. A fő célunk viszont a jövőben is az marad, hogy segíthessük, támogathassuk a szülőket, hogy a gyermekvállalás első időszaka még szebb legyen.

Ha tetszett, amit olvastál, látogass el a HYPE&HYPER oldalára vagy keresd őket a Facebookon és az Instagramon!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Balatonnál már háromszor drágább egy nyaraló, mint a görög vagy a horvát tengerparton
A tó partján másfél millió forintos négyzetméterárral kalkulálhatunk - derült ki a Lakáskiállításon. Az új lakások négyzetméterára pedig az év végre elérheti az 1,6-1,8 millió forintot.

Link másolása

hirdetés

Az itthoni ingatlanárak folyamatosan nőnek, akár 1,5 milliós négyzetméterárral is találkozhatunk az év végéig, de a mostani, budapesti Lakáskiállításon az is kiderült, hogy egyáltalán nem érdemes már hagyományos, fényképes hirdetésekben gondolkodni, ha megválnánk ingatlanunktól.

Aki saját lakásban gondolkodik, inkább szomorkodhat, mert a "soha véget nem érős" drágulásra még a következő években is számítani lehet, nem kecsegtetnek az ingatlanpiaci szereplők semmi jóval. De azért, hogy ne csak a negatív végét fogjuk meg a dolognak, vannak nagyon jó innovációk is, amik segíthetnek abban, hogy ne kelljen sok időt fecsérelnünk, akár ha albérletet keresünk, akár ha vásárolni szeretnénk ingatlant. A szombati Lakás Klubon Mordechai Segal a Zoomlla programját mutatta be. Ezen az oldalon virtuális sétákat tehetünk álmaink otthonában, meg persze akár a lakáskiállításra is ellátogathatunk, ha éppen nem értünk rá a hétvégén, élethűen körbejárhatók a standok.

A vezérigazgató szerint

„véget ért a fényképes ingatlanhirdetések kora és megérett az idő arra, hogy sokkal modernebb eszközöket vezessünk be az ingatlanhirdetések világába.”

Úgyhogy egyre több olyan hirdetéssel találkozhatunk majd szerinte a jövőben, ahol már nem is szükséges a telefont sem felemelnünk, ha egy épületet megnéznénk. Egyszerűen, otthonunk kényelméből is bejárhatjuk azt. Ez pedig a pandémia alatt igencsak sokaknak segítség volt és lehet a továbbiakban is, hogy elkerüljük a felesleges találkozókat.

A lakáshirdetések tehát a jövőbe mutatnak, de kérdés, hogy lesz-e rájuk fizetőképes kereslet. Ha Kiss Gábor, a Metrodom Kivitelező Kft. ügyvezető igazgatójának szavait vesszük alapul, akkor szinte biztos, hogy sírás lesz a vége. Szerinte ugyanis azzal, hogy a Zöld Otthon Program hitelkerete kifogyott, nagy kérdőjel, hogy ilyen típusú ingatlanokat építenek-e egyáltalán a jövőben, és ha igen, akkor milyen feltételekkel teszik azt.

hirdetés

„Továbbra is új lakásokra, és továbbra is csak BB energetikai besorolásra lehet majd felvenni, de az energetikai követelmények minden bizonnyal szigorodni fognak - például nem lesz már elég egy 80 kwh/nm2/év-es fogyasztás, annál alacsonyabbra lesz majd szükség. Bizonyára a 70 milliós felső határ is alacsonyabb lesz, hiszen az átlagos felvett összeg csak 45 millió volt" -mondta.

A balatoni ingatlanárak szálltak el talán a leginkább, Molnár Zsolt, a Takarék Jelzálogbank HB Érték Megállapítási Központjának a vezetője beszélt arról, hogy a

tó partján már 1,5 millió forintos négyzetméterárral is kalkulálhatunk, ami szerinte háromszor drágább, mintha Görögországban vagy Horvátországban vásárolnánk.

Természetesen előadásában az új építésű ingatlanokat vette alapul, amelyek projekt szinten vannak jelen a térségben.

Kricsfalussy Tamás, a Metrodom értékesítési igazgatója tette rá végül a pontot az i-re. Szerinte ugyanis a

az év végére az 1,6-1,8 millió forintos négyzetméterárak jöhetnek az új lakások piacán.

A beszélgetés résztvevői úgy látták, hogy a kormány intézkedései, így az otthonteremtési programok és a Zöld Otthon Program is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a családok saját tulajdonú ingatlanhoz jussanak, de ugyanakkor fel is hajtották az árakat. Az építőipar alapvetően nehézségekkel küzd az alapanyagárak emelkedése és a magas kamatok miatt, így nagy eséllyel fele annyi új lakás fog csak épülni, mint tavaly, és a kereslet sem lesz valami kiugró a brutális drágulás miatt.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: