hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Tippek a sikeres fogyókúrához, hogy ne add fel már rögtön az elején

Egy szelet sütibe még senki nem halt bele. Nem a megvonás, hanem a tudatosság a lényeg.

Link másolása

hirdetés

Tom Kerridge angol séf 76 kilogramm túlsúlytól szabadult meg, de ahogyan sokan mások, ő is tapasztalta, hogy kéretlen fölösleg alattomosan visszamászik az emberre. Ennek megakadályozására 11 barátja segítségével egy étrendet igyekezett kidolgozni, ami az egészséget is javítja és a fogyáshoz is hozzásegíti a követőit – írja a BBC.

Ahelyett, hogy korlátozó étrendeket kéne követni, és irreális testmozgási követelményeket teljesíteni, inkább egy egészséges kapcsolatot kell kialakítani az ételek és a testmozgás terén, ami életünk végéig napi rutinná válhat.

Szóval, ha életmódváltás előtt állsz, de csak a motiváció hiányzik, akkor próbáld ki Tom és és Adam Peacock fogyási tanácsait.

Tom étrendtippjei:

Tervezd meg az étkezéseid!

Készíts menütervet már a hét elején. Sokkal könnyebb az élet, ha tudod, mit kell főznöd.

hirdetés
Ne menj éhesen bevásárolni!

Ne akkor vásárolj be, amikor korog a gyomrod. Csak azt vedd meg, ami szükséges, ne ess az éhség kísértésébe!

Ne éhezz!

Ha helyesen táplálkozol, napi háromszor, akkor ez nem történhet meg veled.

A cél legyen a szemed előtt!

Ne sürgesd saját magad, a végeredmény lassan, de eljön! „Ne felejtsd el, hogy miért próbálsz fogyni! Gondolj a fogyásra, mint egy hosszútávú tervre, amiből rövidtávon az egészséged profitál! Ez a folyamat apránként haladva sokkal könnyebben fenntartható.”

Fagyaszd le!

Ha valamiből egy nagyobb adagot csinálsz, azzal megkönnyíted a dolgod. Sokkal könnyebb a hét közepén csak előkapni a fagyasztóból az ebédet.

Legyenek kéznél a fűszerek!

A chilipaprika, a kömény, a koriander mind jótékony hatású, és ízletessé teszik az ételeinket is. A receptek szinte életre kelnek a fűszerektől, a nem annyira kívánatos ételek is zamatossá válhatnak tőlük.

Készíts zacskós rizst!

Már előre kiadagolják, így pontosan tudod hány kalóriát is viszel be. Egy kényelmes, gyors és egészséges megoldás.

Egyél túrót!

A túró kis kalóriatartalma a sajtos ízvilággal ideális lehet akár vacsorára is.

Adam fitnesztippjei

Csináld a barátaiddal együtt!

Ha hideg van, esik és fúj a szél, inkább tűnik tehernek a magadnak beígért futás, mint kikapcsolódásnak. Kérd meg egy barátod, hogy tartson veled, ugyanis, ha baráti összeröffenésként gondolsz rá, kisebb az esélye, hogy lemondod.

Végezz rövid gyakorlatokat

Ne érezd, hogy napi több órát kell edzened! Ez ugyanis a mozgás hanyagolásához vezethet hosszútávon. Végezz kiegészítő edzéseket, egyensúly gyakorlatokat, amik nem vesznek sok időt igénybe. Jobban fogod érezni magad, ha már csináltál valamit, és ösztönözni fog a folyatásra.

Kérj segítséget!

Beszélj a családtagjaidnak, partnerednek, barátaidnak arról, hogy milyen céljaid vannak. Kérd meg őket, hogy ne hagyjanak téged letérni erről az útról. Egy-két dicséret, biztató szó sokat segíthet a motiváció fenntartásában.

Mérd fel a céljaid!

Leggyakrabban túl sokat várunk el magunktól túl rövid időn belül. A céljaid legyenek mindig konkrétak, mérhetőek, elérhetőek, reálisak és időben meghatározottak. Egy kijelölt végső dátum például segít a koncentrációban.

Csinálj egy lejátszási listát!

Készíts egy olyan lejátszási listát, ami motivál téged, és az edzéseid során mindig azt játszd le!

Az ivós játék edzés formájában!

Találj ki egy dolgot, ami sokszor megtörténik körülötted! Válassz ki például egy szófordulatot, és ha ezt meghallod, csinálj mindig öt guggolást!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

9 dolog, ami a testeddel történik, ha nem szexelsz

Egyrészt a szex szórakoztató, így érdemes csinálni, másrészt ha nincs jelen a szex az életünkben, akkor elmaradnak a szexnek jól kimutatható érzelmi és fizikai előnyei.
Forrás: Life Advisor, Címkép: Niek Verlaan képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2021. október 14.


Link másolása

hirdetés
A Life Advisor célja, hogy minél több embert segítsen és inspiráljon az élet szeretetére, az álmai elérésre és hogy megvalósítsák a bennük rejlő lehetőségeket.

Életünk bizonyos pontjain elkerülhetetlenül megesik velünk, hogy nincs szex az életünkben. Ez tarthat egészen néhány naptól, akár hónapokig is. A Covid-19 ezen a területen sem tette könnyebbé a dolgokat. Bár egyre többen vagyunk beoltva, mivel szinten havonta új változatai tűnnek fel a vírusnak, sokan még mindig aggódnak a szexuális életük és a koronavírussal kapcsolatos összefüggések miatt. A Kinsey Intézet készített egy tanulmányt, amelyben a szex és a kapcsolatok minőségét vizsgálták a koronavírus idején. A résztvevők 44%-a úgy nyilatkozott, hogy csökkent a szexuális élete a járvány első hónapjaiban, míg 30%-a a résztvevőknek semmilyen jelentős változást nem tapasztalt.

Justin Lehmiller a Kinsey Intézet tudományos munkatársa a tanulmány eredménye alapján arról számolt be, hogy a férfiak kevesebbet maszturbálnak és általánosságban elmondható, hogy az emberek kevesebbet szexelnek. Ennek egyik oka, hogy az emberek stresszesebbek és szorongóbbak, ami csökkenti a szexuális vágyat. A szexualitás és az intimitás hiánya több okból is rossz. Egyrészt a szex szórakoztató, így érdemes csinálni, másrészt ha nincs jelen a szex az életünkben, akkor elmaradnak a szexnek jól kimutatható érzelmi és fizikai előnyei. Arról nem is beszélve, hogy a szex remek módja annak, hogy kapcsolatba kerüljünk a párunkkal, nélküle pedig megromolhat a kapcsolat.

De mi történik valójában a testeddel, ha hosszú ideig nem szexelsz? Íme a 9 legmeglepőbb dolog.

1. Feszültebb leszel

Egy remek, szexel töltött éjszaka szó szerint mindennél jobb lehet. Még akkor is, ha a főnököd napközben a nyakadba liheg vagy csomó határidőt kell betartanod, ha van szex az életedben, ezek a dolgok szuper kezelhetőnek tűnnek a mindennapokban. Ennek nyilvánvaló oka van. Az orgazmus során endorfinok szabadulnak fel, amelyek javítják a hangulatunkat.

hirdetés
2. Nem alszol olyan jól

Az alvásunk minősége a stresszszintünktől jelentősen függ. Ha stresszesek vagyunk nem fogunk tudni minőségi alvást biztosítani önmagunknak. Ez pedig egy ördögi kör, mert ha nem alszol jól, a végén még stresszesebb leszel.

A szex számos hormon és neurotranszmitter felszabadításával segít levezetni a stresszt. A jó alváshoz pedig szükség van három hormonra az oxitocinra, prolaktinra és a dopaminra.

Az oxitocinnak nyugtató hatása van és bárki, aki próbált már elaludni stresszes állapotban tudja, hogy a nyugalom a legjobb módja az alvásra való felkészülésnek. A prolaktin megelégedettség érzetet kelt, a dopamind pedig a jól ismert boldogsághomron.

Röviden tehát, ha szexelsz, akkor kevésbé valószínű, hogy stresszes leszel, így jobban fogsz majd aludni.

3. Megugorhat a vérnyomásod

Szex nélkül feltűnhet, hogy a vérnyomásod megemelkedik. Ez is összefügg a szex és a stressz közötti kapcsolattal. A gyakori szex javítja a szervezet fiziológiai válaszát a stresszre, így alacsonyan tartja például a vérnyomásunkat is.

4. Nagyobb a kockázata szívbetegség kialakulásának

Az American Journal of Cardiology-ban megjelent tanulmány szerint, azok a férfiak, akik hetente legalább kétszer szexelnek, fele annyira hajlamosak arra, hogy szívbetegségek alakuljanak ki náluk. A gyakran szexuális életet élők valószínűleg támogató, intim kapcsolatban élnek. Ez javítja az egészségüket, csökkenti a stresszt, így kevésbé lesznek kitéve a szívbetegségeknek.

5. Befolyásolhatja a kognitív funkciókat

A szexuális aktivitás javítja a memóriánkat. Ha ez elmarad, akkor egyrészt ott van a már többször is megemlített stressz az életünkben, másrészt az agyunk memóriáért felelős része sem fog tudni megfelelően működni.

6. Kiesel a rutinból

Ismered a mondást miszerint, "Ha nem használod, elveszíted"? Nos, ez bizonyos mértékig igaz is. Egy tanulmány kimutatta, hogy az 50-es, 60-as és 70-es éveikben járó, szexuálisan nem aktív férfiak nagyobb valószínűséggel szenvednek merevedési zavarban. Ennek van is némi értelme: intellektuális szinten a karok és lábak, valamint az erogén zónák közötti navigálás meglehetősen nehéz dolog, így képzeljük el azt a tényt, hogy ha hónapokig egyáltalán nem szexelünk, mennyire nehezebbé válik a dolgunk. A kutatás egyébként azt sugallja, hogyha nincs is partnered, a rendszeres maszturbálás segíthet enyhíteni ezeket a hatásokat.

7. Ha nem maszturbálsz megnő a prosztatarák kockázata

Ha nincs rendszeres szex az életedben és nem is maszturbálsz, az nem egészséges. Kutatások szerint a rendszeres maszturbálás segít csökkenteni a prosztatarák kialakulásának lehetőségét.

8. Gyengül az immunrendszered

Az immunrendszerünk számára az orgazmus hihetetlenül előnyös. Carl Charnetski és Francis Brennan pszichológusok vizsgálatot végeztek erről. Nyálmintákat elemeztek olyan emberektől, akik hetente kétszer-háromszor szexeltek. Ezen emberek szervezetében rendkívül nagy mennyiségben termelődött antitest, amely az immunrendszerük megerősítésére és az esetlegesen felmerülő betegségek kialakulására volt hatással.

9. Romlani fog a teljesítményed

A szex nélküli életnek két fázisa van. Egyrészt, amikor rendkívül vágysz rá és szinte bármi izgalmi állapotba tud hozni, a másik része pedig, amikor totális passzivitást mutatsz. Mindez nyilván a mindennapi teljesítményedre is hatással lesz. Az aktív szexuális életet élő párok ugyanis sokkal boldogabbak a mindennapokban.

Ha tetszett, amit olvastál, keresd a Life Advisor blogot hasonló cikkekért!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Egy kamion pótkocsijából varázsolt mobil álomotthont egy fiatal angol házaspár

Azt tervezik, tombolán sorsolják ki a mobilotthont, hogy pénzt gyűjtsenek egy még grandiózusabb projektre.

Link másolása

hirdetés

Marcus Williams és Helen Ambler 18 hónap alatt, 55 ezer fontból (kb. 23 millió forint) vásárolta meg és alakította át a 13 és fél méteres pótkocsit egy négyszemélyes, modern, napelemmel működő mobilházzá, írja a Mirror.

A mobilházban található egy kétágyas hálószoba beépített szekrényekkel, egy fürdőszoba zuhanyzóval és komposztáló WC-vel, valamint egy konyha összecsukható étkezőasztallal. A házat emellett francia ablakok díszítik, az energiaellátást pedig fatüzelés és napelemek biztosítják.

"Elég hosszú folyamat volt az átalakítás, de nagyon elégedettek vagyunk a végeredménnyel. Ez egy lenyűgöző mobil otthon, amit bárhová el lehet vontatni" - nyilatkozták egy helyi lapnak.

Az első gyermeküket váró Marcus és Helen egy régi lakókocsit újítottak fel, mielőtt belekezdtek a pótkocsi átalakításába.

Az otthonná alakított pótkocsi jelenleg egy York melletti mezőn áll, a házaspár azt tervezi, hogy tombolán sorsolják ki a mobil otthont. Négyezer, egyenként 20 fontos (kb. 8,5 ezer forint) tombolát szeretnének eladni, hogy pénzt gyűjtsenek a következő, még grandiózusabb projektjükhöz.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Mit együnk, ha már unjuk a parizert? – Az őszi tízóraik titka

A nagy rohanásban sokszor nem marad idő arra, hogy nap-mint nap valami különlegessel rukkoljunk elő, pedig a megoldás sokkal egyszerűbb, mint hinnénk!

Link másolása

hirdetés

Mit egyen a gyerek ősszel a suliban? Hogyan legyen változatos a reggeli vagy a tízórai? Gyermekeink számára különösen fontos, hogy fejlődésben levő szervezetük minden tápanyaghoz hozzájusson. De mi van akkor, ha már kifogytunk az ötletekből? A nagy rohanásban sokszor nem marad idő arra, hogy nap-mint nap valami különlegessel rukkoljunk elő, pedig a megoldás sokkal egyszerűbb, mint hinnénk!

Egy iskolás gyermek energiaszükséglete átlagosan napi 2200 kcal körül mozog, ami megegyezik egy közepes mennyiségű fizikai munkát végző felnőttével. Ennek 20-20%-át ideális esetben a reggeli, az uzsonna, és a tízórai fedezi. Általános érvényű igazság, hogy az idénygyümölcsök és zöldségek fogyasztásával, teljes kiőrlésű termékekkel, megfelelő fehérjével és kellő változatossággal kiegyensúlyozott, vitamin-, és tápanyagban gazdag étrendet biztosíthatunk számukra. Na de hogyan tudjuk mindezt egy tízóraiba, vagy uzsonnába sűríteni, ráadásul ősszel?

 

1. Zsemle, kifli, bagett, magos kenyér…

Bátran variáljuk a szendvicsek alapjait! Egyetlen szabály érvényes csak: kerüljük a fehér lisztből készült termékeket, mert azok amilyen hamar felviszik a vércukorszintet, olyan gyorsan hagyják is leesni. Helyettük keressünk teljes kiőrlésű pékárukat: így később leszünk éhesek.

2. Éljenek a szendvicskrémek! Minden napra valami új a Hamétól!

Ha már unjuk a parizert, bátran válasszunk a Hamé termékei közül. Mivel rengeteg ízben elérhetőek, garantáltan soha nem lesznek unalmasak! Kenjünk a szendvicsbe Hamé zöldséges, füstölt lazac vagy tonhalas pástétomot, halas krémet! Ezek a termékek kiváló választások abban az esetben is, ha gyermekünk, vagy mi magunk nem kedveljük a halat. Az ízletes fűszerezésnek köszönhetően a Hamé minden ételnek kellemes ízélményt kölcsönöz erős halszag és szálkák nélkül, az év bármelyik napján.

hirdetés
3. Őszi nassolnivalók

A szendvicsek mellé, vagy azok helyettesítésére is rengeteg alternatíva áll rendelkezésünkre. Müzlik, magvak és aszalványok szinte bármikor jöhetnek idénytől függetlenül. A barack, az alma, a szilva, füge, körte, a dió, a gesztenye, és a sütőtök is szezonját éli – válogassunk közülük!

A gyermekek étkezési szokásait a családi minta alakítja, ezért a példamutatással igen nagy felelősségünk van abban, hogy ők hogyan, mennyit, és mit fognak enni. Bár sok családban nehézséget okoz megszerettetni a halat, ha tőlünk látják, egy idő után számukra is természetes lesz. A Hamé minőségi pástétomok és krémek azért is kiválóak, mert könnyen megszerettetik a halak ízét, ráadásul a rohanós hétköznapokban is gyorsan el lehet őket készíteni.

A Hamé termékek mind tartalmaznak omega-3 zsírsavakat, melyek a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésének érdekében támogatják szervezetünket. A megfelelő étkezés emellett segít leküzdeni a sulis stresszt, és a teljesítményt is javíthatja, így több energia marad a szabadidő eltöltésére! Ne csak szendvicset; ha tudunk, élményeket is csomagoljunk! Használjuk ki az őszt, járjunk sokat kirándulni, és élvezzük a változatos ételeket!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Meglepő, mi mindenre jó: Ismerd meg a kollagén 5 fantasztikus előnyét!

De mi is tulajdonképpen az a kollagén? Milyen formában fogyaszthatjuk? Milyen egészségügyi előnyöket várhatunk rendszeres alkalmazásától? Cikkünkben ilyen kérdéseknek járunk utána.

Link másolása

hirdetés

Mindannyian kíváncsiak vagyunk a kirobbanó egészség és az örök fiatalság titkára. Ha csak a 20-as éveid elején jársz, valószínűleg ezek a kérdések egyelőre nem foglalkoztatnak. Teljesen érthető, hiszen ilyenkor szervezeted még rengeteg kollagént termel...

Aztán, amikor megjelennek az első mélyebb ráncok, vagy amikor ízületeid már nem a régiek, elkezdesz töprengeni: „Mit kellene tennem, hogy fiatalosabb és egészségesebb legyek?”

A kollagén szerepe: fontosabb, mint gondolnád!

A szervezetben előforduló fehérje körülbelül egyharmadát a kollagén teszi ki. Nélküle bőröd, csontjaid, körmeid, hajszálaid és izomzatod nem rendelkezne a szükséges rugalmassággal, szerkezeti szilárdsággal. A kollagén tehát nemcsak hasznos, hanem elengedhetetlen egészséged megőrzéséhez!

Ahogy öregszel, úgy tested egyre kevesebbet termel ebből az értékes anyagból. Nőként a menopauza első 4-5 évében a korábban meglévő kollagénmennyiség akár 40-50%-át is elveszítheted.

Ez többek között azt eredményezi, hogy:

hirdetés

- a csontok veszítenek sűrűségükből és törékenyebbé, sérülékenyebbé válnak.

- a haj száraz, fakó és élettelen; a körmök könnyebben berepedeznek.

- a bőr elvékonyodik és megereszkedik, idővel kialakulnak a mélyebb ráncok.

A kollagén 5 fantasztikus előnye

1. Kisimítja a ráncokat és növeli a bőr rugalmasságát

A kollagén a száraz bőr tömegének mintegy 70-80-%-át teszi ki. Segít megőrizni az optimális nedvességtartalmat, csökkenti az érdességet, támogatja a sejtmegújulást. Az eredmény: a bőr újra megtelik élettel, az apróbb barázdák eltűnnek, a mélyebb ráncok láthatóan halványulnak. Ha pattanással, aknéval küzdesz, ez az alapvető protein akkor is a segítségedre lehet. Ugyanis a kollagén normalizálja az olajtermelést és kulcsfontosságú szerepet játszik a regenerációban, sebgyógyulásban.

2. Leszámolhat az ízületi fájdalommal, lehetővé teszi a szabadabb mozgást

Ahogy a szervezet kollagéntermelése csökken, úgy a porcok idővel elkophatnak, illetve egyre nehezebben viselik a terhelést. Ez egy gumiszerű szövet, mely gátolja a súrlódást, ezáltal biztosítja a könnyed mozgást. A kollagén a porcok, továbbá a csontok és ízületek természetes összetevője. Aktiválja a porcsejtek működését, és részt vesz a károsodott szövetek újjáépítésében.

3. Fénylő hajkorona, ellenálló körmök

A belső kollagénpótlás kétféle módon járulhat hozzá a haj és a körmök egészségéhez. Egyrészt a kollagén egy erős antioxidáns vegyület, amely megvédi a sejteket a szabadgyökök károsító hatásaitól. A keratin a hajszálak, a körmök és a bőr külső rétegének központi építőeleme. Az előállításához szükséges aminosavakból számos megtalálható a kollagénben. Ha növeled szervezetedben a kollagén mennyiségét, a hajszálak erősebbé, a körmök pedig ellenállóbbá válhatnak.

4. Egészségesebb belső szervek, kiegyensúlyozottabb emésztés

Egy összetett fehérjéről van szó, mely közel 20-féle aminosavat tartalmaz. Ízületvédő hatása mellett a kollagénben lévő prolin legfontosabb tulajdonsága, hogy erősíti a szívizomzatot és az érfalakat. A kollagén 35-40%-át glicin alkotja. Ez az értékes fehérje optimalizálhatja a vércukorszintet, javíthatja a máj-és vesefunkciókat, továbbá támogatja az élelmiszerekből származó zsírsavak lebontását.

5. Erősítheti a fogakat és az ínyt

A kollagén kulcsfontosságú tényező a fogak és az íny állapotára nézve. A fogágy jelentős része kollagénrostokból áll, valamint a dentinben és a zománcban egyaránt megtalálható. Fogágybetegségben szenvedő pácienseknél egyre elterjedtebb az úgynevezett kollagén terápia, mely elősegítheti a gyógyulást, regenerációt.

A kollagén további jótékony egészségügyi hatásai

A kollagén számos általános egészségügyi előnyhöz kapcsolódik: ilyen például a látás javítása, az inzulinszint kiegyensúlyozása, illetve a normál koleszterinszint fenntartása. Értékes aminosavjai (például a prolin és a glutamin) szükségesek a méregtelenítéshez, az immunrendszer megfelelő működéséhez. A kollagén magas glicintartalma hozzájárulhat a nyugodtabb, pihentetőbb alváshoz.

Milyen kollagént válassz?

Mindenképpen olyat, ami kisebb szerkezeti egységekre van bontva. Hogy miért fontos ez? A (natív) kollagén alapvetően egy nagyméretű molekula, mely igen nehezen szívódik fel. Ezzel szemben a hidrolizált változat molekulái (kollagén peptidek) jóval kisebbek, így közel 100%-ban hasznosíthatók.

A szervezetben az I-es, II-es, valamint a III-as típusú kollagén fordul elő a legnagyobb arányban. Ha rugalmasabb, fiatalosabb bőrre vágysz, az I-es típus számodra a legjobb választás. A II-es típusú kollagén leginkább a csontokra, porcokra és ízületekre fejti ki jótékony hatását. A leggyakrabban halból és szarvasmarhából vonják ki ezt a nélkülözhetetlen proteint, mely hagyományos italpor, illetve kényelmesen adagolható folyékony, ital formában egyaránt elérhető.

Valamilyen konkrét egészségügyi problémával küzdesz? Vagy egyszerűen csak nagyobb hangsúlyt fektetnél a megelőzésre? A kollagén egy olyan szuperfehérje, melyre szervezetednek mindenképpen szüksége van!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: