News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Tippek a sikeres fogyókúrához, hogy ne add fel már rögtön az elején

Egy szelet sütibe még senki nem halt bele. Nem a megvonás, hanem a tudatosság a lényeg.

Link másolása

hirdetés

Tom Kerridge angol séf 76 kilogramm túlsúlytól szabadult meg, de ahogyan sokan mások, ő is tapasztalta, hogy kéretlen fölösleg alattomosan visszamászik az emberre. Ennek megakadályozására 11 barátja segítségével egy étrendet igyekezett kidolgozni, ami az egészséget is javítja és a fogyáshoz is hozzásegíti a követőit – írja a BBC.

Ahelyett, hogy korlátozó étrendeket kéne követni, és irreális testmozgási követelményeket teljesíteni, inkább egy egészséges kapcsolatot kell kialakítani az ételek és a testmozgás terén, ami életünk végéig napi rutinná válhat.

Szóval, ha életmódváltás előtt állsz, de csak a motiváció hiányzik, akkor próbáld ki Tom és és Adam Peacock fogyási tanácsait.

Tom étrendtippjei:

Tervezd meg az étkezéseid!

Készíts menütervet már a hét elején. Sokkal könnyebb az élet, ha tudod, mit kell főznöd.

hirdetés
Ne menj éhesen bevásárolni!

Ne akkor vásárolj be, amikor korog a gyomrod. Csak azt vedd meg, ami szükséges, ne ess az éhség kísértésébe!

Ne éhezz!

Ha helyesen táplálkozol, napi háromszor, akkor ez nem történhet meg veled.

A cél legyen a szemed előtt!

Ne sürgesd saját magad, a végeredmény lassan, de eljön! „Ne felejtsd el, hogy miért próbálsz fogyni! Gondolj a fogyásra, mint egy hosszútávú tervre, amiből rövidtávon az egészséged profitál! Ez a folyamat apránként haladva sokkal könnyebben fenntartható.”

Fagyaszd le!

Ha valamiből egy nagyobb adagot csinálsz, azzal megkönnyíted a dolgod. Sokkal könnyebb a hét közepén csak előkapni a fagyasztóból az ebédet.

Legyenek kéznél a fűszerek!

A chilipaprika, a kömény, a koriander mind jótékony hatású, és ízletessé teszik az ételeinket is. A receptek szinte életre kelnek a fűszerektől, a nem annyira kívánatos ételek is zamatossá válhatnak tőlük.

Készíts zacskós rizst!

Már előre kiadagolják, így pontosan tudod hány kalóriát is viszel be. Egy kényelmes, gyors és egészséges megoldás.

Egyél túrót!

A túró kis kalóriatartalma a sajtos ízvilággal ideális lehet akár vacsorára is.

Adam fitnesztippjei

Csináld a barátaiddal együtt!

Ha hideg van, esik és fúj a szél, inkább tűnik tehernek a magadnak beígért futás, mint kikapcsolódásnak. Kérd meg egy barátod, hogy tartson veled, ugyanis, ha baráti összeröffenésként gondolsz rá, kisebb az esélye, hogy lemondod.

Végezz rövid gyakorlatokat

Ne érezd, hogy napi több órát kell edzened! Ez ugyanis a mozgás hanyagolásához vezethet hosszútávon. Végezz kiegészítő edzéseket, egyensúly gyakorlatokat, amik nem vesznek sok időt igénybe. Jobban fogod érezni magad, ha már csináltál valamit, és ösztönözni fog a folyatásra.

Kérj segítséget!

Beszélj a családtagjaidnak, partnerednek, barátaidnak arról, hogy milyen céljaid vannak. Kérd meg őket, hogy ne hagyjanak téged letérni erről az útról. Egy-két dicséret, biztató szó sokat segíthet a motiváció fenntartásában.

Mérd fel a céljaid!

Leggyakrabban túl sokat várunk el magunktól túl rövid időn belül. A céljaid legyenek mindig konkrétak, mérhetőek, elérhetőek, reálisak és időben meghatározottak. Egy kijelölt végső dátum például segít a koncentrációban.

Csinálj egy lejátszási listát!

Készíts egy olyan lejátszási listát, ami motivál téged, és az edzéseid során mindig azt játszd le!

Az ivós játék edzés formájában!

Találj ki egy dolgot, ami sokszor megtörténik körülötted! Válassz ki például egy szófordulatot, és ha ezt meghallod, csinálj mindig öt guggolást!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Melyik testrészedet mosod meg először fürdéskor? Sokat elárul rólad a válasz
Gondold végig, és nézd meg, valóban igazak-e rád ezek a jellemzők!
Címkép: Unsplash - szmo.hu
2022. szeptember 29.


Link másolása

hirdetés

Megfigyelted már, hogy amikor fürdesz, a tested melyik részén kezded a tisztálkodást? Ha nem, akkor érdemes, mert sokat elárul arról, milyen ember vagy - legalábbis egy kameruni író, coach szerint, aki a TikTokon tett közzé egy videót erről.

• Ha az arcodat mosod meg először, amikor a zuhany alá állsz vagy a kádba ülsz, akkor sokat törődhetsz azzal, mit mondanak és gondolnak rólad mások.

• Ha a karoddal és a lábaddal kezded a fürdést, azt azt jelenti, hogy nagyon szerény, alázatos, dolgos ember vagy. A végtagok ugyanis az erőt és az ellenállóképességet szimbolizálják. De az is jellemző rád, hogy nagyon beszédes vagy, jól ki tudod fejezni magad.

• Ha a nemi szervedet az első, akkor valószínűleg visszahúzódó, szégyenlős vagy, és azt is jelentheti, hogy nincs elég önbizalmad, és nehezedre esik kiállni magadért. Ugyanakkor az is elmondható rólad, hogy gondoskodsz arról, hogy a körülötted lévő emberek jól érezzék magukat.

• Ha a mellkasodat mosod meg először, az azt jelzi, hogy jól érzed magad a bőrödben, gyakorlatias és független ember vagy. Jellemző rád még, hogy ambiciózus vagy, és másokat is arra ösztönzöl, hogy tegyenek a céljaikért.

hirdetés

• Ha hajmosással indítasz, az azt jelentheti, hogy a rend és a fegyelmezettség megszállottja vagy. Gyakorlatias vagy és mindenről határozott véleményed van.

• Ha a nyakaddal és a válladdal kezdesz, akkor minden bizonnyal nagyon szorgalmas, hiszen ezek azok a testrészek, amelyekre a leginkább hatással van a stressz. És valószínűleg azért stresszelsz, mert mindig hajtod magad, és túl sok terhet veszel a válladra. Azt is elmondható rólad, hogy versengő típus vagy, és mindig te akarsz lenni a falkavezér.

• Ha a hátadat mosod meg elsőként, az azt bizonyítja, hogy gyakran nézel a hátad mögé, vagyis nehezen tudsz megbízni emberekben, és nem engedsz be könnyen idegeneket az életedbe. Ennek oka egy múltbéli traumatikus élmény is lehet.

Bernice Angoh videóját már közel 900 ezren látták és 63 ezernél is több lájkot kapott. A legtöbben azt írták, hogy hajmosással szokták kezdeni a zuhanyzást, és nem is gondolták, hogy ez nem mindenkinek evidens. Mások pedig olyan testrészüket mossák meg először, amelyekről nem volt szó a videóban, például a hasukat, a hónaljukat vagy a talpukat. A kommentelők közül többen is magukra ismertek a jellemzésekben.

@iam_magic9♬ original sound - Mystic | Healer | Author


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Kipróbáltuk, mennyit lehet spórolni a bevásárlásnál Tesco Clubcarddal
Hogy mennyit sikerült spórolni a kasszánál? A cikkben található kisfilmünkből kiderül!

Link másolása

hirdetés

Az infláció hatása otthonainkba is beférkőzött, az energiaárak emelkedése mellett az élelmiszerekért is egyre többet kell fizetnünk. Szinte mindenki megérezhette, és tapasztalhatja is mindennap az egyre növekedő árak hatását.

Ilyen körülmények között különösen fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogyan takaríthatunk meg minél több pénzt a bevásárláson. Bizony az élelmiszereken is lehet spórolni, csupán meg kell találni a megfelelő módszert rá, hogy az embernek ne legyen hiányérzete.

A Tesco Clubcard programja pont ezt a célt segíti. Az áruház hetente több száz árucikket kínál kedvezménnyel a hűségkártyával rendelkezőknek, ez pedig jelentős megtakarítást jelent akár már a legkisebb bevásárlás esetén is.

Megkérdeztük tehát a Tescóban vásárlókat, hogy ők milyen tudatosan figyelik a Clubcard által nyújtott kedvezményeket. És hogy nekünk mennyit sikerült spórolni a kasszánál? Kisfilmünkből ez is kiderül!

„Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi inflációs környezet milyen kihívásokat jelent a háztartásoknak, ezért is segítjük őket abban, hogy a lehető legkedvezőbb áron vásárolhassanak be. Clubcard-áras termékeinket sokan keresik, ezért is bővítettük ki ezen árucikkek körét, így lojális vásárlóink még tovább csökkenthetik kiadásaikat.

A Clubcard programban a vásárlók minden elköltött 100 forint után 1 pontot kapnak, amit az alkalmazásban akár azonnal utalványokra válthatnak. A Clubcard applikáció segítségével bárhol, bármikor könnyedén nyomon követhető a pontok és utalványok alakulása, és személyre szabott digitális kuponok is elérhetők vele. A nyugdíjasok pedig ezen felül minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat” – mondta Szilva Mónika, a Tesco-Global Zrt. vásárlási élményért felelős igazgatója.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
6 mindennapi dolog a lakásban, ami káros az egészségre
Talán nem is gondolsz rá, de az illatos és patika tisztaságú lakásnak bizony ára van.

Link másolása

hirdetés

A Pár perc az egészségért egy interaktív blog, ahol egészségügyi témákról és lelki problémákról olvashatsz, ahol közérthető nyelven írja le a szerző a betegségeket, illetve a lehetséges kiegészítő kezelések útmutatóként szolgálnak. A cél a betegség kialakulásnak megelőzése, ennek érdekében Szilvia az egészségre fókuszál, hogy ne akkor kezdj vele foglalkozni, amikor már baj van!

A jó illatnak ára van

A lakásunk levegője akár ötször szennyezettebb lehet, mint amit a szabadban lélegzünk be. És ne felejtsük el, hogy időnk nagy részét bent töltjük el. A levegő minősége nagy hatással van az egészségünkre, és bár a tüneteket nem azonnal érezzük, de évekkel később jelentkezhetnek.

A legtöbben szeretjük, ha otthonunkban friss, jó illat uralkodik, ezért előszeretettel alkalmazzuk a különböző divatos illat gyertyákat, diffúzorokat, lakás spray-ket, melyek sajnos károsak lehetnek az egészségre. Nyomokban tartalmaznak veszélyes vegyi anyagokat, bár elvileg kis mennyiségben, azért óva intenek a szakemberek attól, hogy túlzásba vigyük bármelyik használatát. Nem kell lemondanunk a kellemes illatokról, biztonságosan frissítsük fel otthonunkat természetes illóolajok használatával.

A konyha tele van műanyaggal

A műanyag tárolóedények gyakran tartalmaznak káros vegyi anyagokat, például BPA-t, melyek újra melegítéskor beszivároghatnak az ételbe. A (kemény és törésállóként forgalmazott) polikarbonát műanyag termékek, mint például az újra felhasználható vizes palackok szintén tartalmaznak BPA-t, ami növelheti a rák és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Amikor csak lehetséges kerüljük a műanyagot, és válasszunk üveg tárolóedényeket vagy a rozsdamentes acél vizes palackokat.

hirdetés
Párásító berendezések

A párásító berendezések egészségesebbé teszik a levegőt, de lehet, hogy pont az ellenkezőjét érjük el vele, ha nincs megfelelően, rendszeresen tisztítva. A párásítóban idővel a penészgomba elszaporodhat, főleg ha víz marad benne, és a spórák szétszórodhatnak a levegőben. Naponta cseréljük ki a párásító vizét, használjunk desztillált vizet, tisztítsuk meg a gépet rendszeresen a gyártó utasítása szerint. Figyeljünk oda a szűrők cseréjére is.

Szivacsok

A mosogatószivacs olyan baktériumokat tartalmazhat, mint a szalmonella. Egy tanulmány kimutatta, hogy ha a szivacsot két percig a mikrohullámú sütőben hagyjuk, akkor a baktériumok 99 százaléka elpusztult.

Matracok, kárpitok

A matrac a poratkák „melegágya”, mely allergiát és asztmát válthat ki. Az apró kártevők, amelyek az ember elhalt hámsejtjeivel táplálkoznak, szeretnek megtelepedni és befészkelni az ágyneműbe. A legfontosabb dolog a poratkák elleni küzdelemben, hogy a matrac felett legyen matracvédő huzat, az ágyneműt pedig gyakran cseréljük.

Fertőtlenítőszerek túlzott használata

A fertőtlenítőszerek elősegíthetik az antibiotikum-rezisztens szuperbaktériumok szaporodását, emellett sok összetevőjük káros az emberi egészségre és a környezetre. A rutinszerű tisztítás nem igényel fertőtlenítést, egyszerű szappan és víz elegendő a legtöbb háztartási szennyeződés eltávolításához. Ecettel vagy szódabikarbónával pedig csodát lehet tenni.

Ha fontos számodra, hogy egészségesen élj és fokozott figyelmet fordítasz a megelőzésre, keresd a Pár perc az egészségért blogot a Facebookon is!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
6 tipp, amivel csökkentheted a gázfogyasztásodat
Összegyűjtöttünk néhány ötletet, hogyan tudsz takarékoskodni vele!

Link másolása

hirdetés

Beköszöntött az ősz, és a távolba tekintve láthatod, hogy lassan, de biztosan lopakodik be az életedbe a fűtési szezon kezdete is. Érdemes tehát előre gondolkodni, hogyan tudnál csökkenteni a fogyasztásodon, hiszen soha nem volt még olyan drága a gáz a kontinensen, mint most. Cikkünkben ebben szeretnénk segíteni, összegyűjtöttünk néhány ötletet, hogyan tudsz takarékoskodni vele!

1. Fontos a rendszeres karbantartás!

Sokan nem is gondolnák, de a nem megfelelően karbantartott fűtésrendszer is okozhat felesleges többletfogyasztást. Még most is érdemes szakembert keresned, aki átnézi fűtésrendszeredet, és elvégzi az évente ajánlott biztonsági ellenőrzést.

2. Hagyd szabadon a fűtőtest környékét

Ahhoz, hogy a fűtésed hatékony legyen, fontos, hogy a meleg egyenletesen tudjon körbe áramlani az egész szobában. Bár általában senki sem szokott a fűtőtest tetejére, vagy közvetlen elé, mellé pakolni semmit, egy túlzsúfolt szobában már könnyen előfordulhat, hogy akár egy nagyobb fotel kerül a radiátor elé. Egy nagyobb bútordarab akkor is akadályozhatja a meleg áramlását, ha nem közvetlenül a fűtőtest előtt van, ezért lehetőség szerint kerüld az ilyen eseteket.

 

3. Ha megoldható, használj kevesebb helyiséget

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy télen az egész családnak egy szobában kell laknia, de érdemes felülvizsgálni, mely helyiségek használatáról tudsz lemondani a téli hónapokban. Főként a nagy házakra jellemző, hogy tényleg minden tevékenység számára külön helyiséget tartunk fent. Ilyen például a dolgozószoba, amit, ha nem dolgozunk túl gyakran home office-ban, akkor télen felesleges fűteni. Erre az időre inkább tedd át munkaállomásodat a nappaliba vagy a hálószobába.

hirdetés

4. Cserélj nyílászárókat és szigetelj!

Természetesen a fenti praktikák azoknak hasznosak, akiknek nincs most lehetőségük hőszigetelésre vagy fűtéskorszerűsítésre, mindenképp érdemes azonban ezekről is szót ejtenünk, hiszen ezek az igazán hatékony módszerek a gázszámla csökkentésére. Ha választani kell, érdemes a nyílászárócserével kezdeni, már ezzel is rengeteg energiát megtakaríthatsz. Emellett a külső hőszigetelés, és a födémszigetelés is fontos lehet. A munkálatok megkezdése előtt azonban érdemes már kora ősszel, egy hűvösebb napon hőkamerás mérést is kérni!

5. Korszerűsítsd a fűtésedet!

Ha eddig konvektoros fűtésed volt, mindenképp érdemes fűtéskorszerűsítésbe fogni, de ha csak egy sima cirkó kazánnal rendelkezel, már akkor is sokat spórolhatsz, ha kondenzációs kazánra váltasz. A kondenzációs kazánok a fűtés során keletkező füstgázban lévő hőenergiát hasznosítják, ezért sokkal gazdaságosabbak, mint a hagyományos kazánok. A forró füstgázban lévő energiát egy hőcserélő segítségével nyerik ki, mégpedig a nevükhöz hűen úgy, hogy az eddig a kéményen keresztül szabadba távozó vízgőzt kondenzálják, lehűtik, miközben a hőenergiát a keringetett fűtővíznek adják át. Hatásfokuk ezáltal az eredeti fűtési rendszer megtartása (radiátorok, padlófűtés) megtartása mellett is akár 30-40 százalékkal jobb lehet egy régi, nem kondenzációs kazánhoz képest. Kombi üzemmódban képesek melegvizet adni önállóan, de indirekt tároló tartállyal és napkollektorokkal is képesek az együttműködésre.

Abban az esetben, ha alacsony energiaigényű, jól szigetelt házról van szó és közép-, vagy hosszú távban gondolkoznál, akkor a hőszivattyú a leggazdaságosabb választás. Egy levegő-víz hőszivattyú esetében akár ~40% os üzemeltetési költséget is meg lehet takarítani egy gázkazánnal szemben. Mindezek mellett a hőszivattyúval fűteni és hűteni is lehet, illetve napelemes áramtermeléssel kiegészítve akár önfenntartó is lehet az épület fűtése.

A hőszivattyús rendszereknek hátrányai is vannak: talán a legnagyobb, hogy jelenleg még a legnagyobb gyártók sem képesek kielégíteni az igényeket a kiugró kereslet miatt, illetve beruházási költség szempontjából a legnagyobb pénzügyi ráfordítást igénylik (elektromos rendszer fejlesztés, beüzemelési költségek).

6. Fűts klímával, H tarifával!

Kiegészítő fűtésként, un. split-klímák telepítésével rengeteg időt és bosszúságot takaríthatsz meg. A klímával való fűtés azért is válik elterjedté, mert igen kedvező fenntartási költséggel, illetve megtérülési költséggel számolhatunk. Nagyon kevesen tudják, hogy a légkondicionálók, vagy klímák tulajdonképpen szintén megújuló energiát is felhasználó hőszivattyúk. Ha lehetőségünk van napelemes rendszer használatára, gyakorlatilag 0 Forintra ki lehet hozni az energia számlát, hiszen a villanyköltségen felül tényleg semmi egyebet nem kell fizetni.

De az elektromos szolgáltatók is méltányolják a légkondiciónálóval való fűtést, ezért október 15. és április 15. között kedvezményesen, fél áron biztosítanak elektromos áramot ezen berendezések üzemeltetéséhez. (H tarifa). Ezek a készülékek, mivel a helyiség levegőjét fűtik, nem igényelnek költséges átalakítási munkálatokat a meglévő fűtési rendszeren. Természetesen nem elhanyagolható szempont, hogy ilyen készülékek telepítése otthonunk komfortját tovább növeli, hiszen nyáron a hűtés is megoldott. Mint mindennek ezeknek a rendszereknek is van hátránya: a szűrők és a teljes rendszer fokozott ellenőrzést igényel, hiszen ellenkező esetben a levegőminőségünk fog romlani. A fűtésre optimális klímák -15 vagy -20 fokos külső hőmérsékletig tudnak fűteni, alatta már nem. A mi éghajlatunkon alkalmanként előfordulhat ettől hidegebb is, így mindenképp szükség van valamilyen biztonsági megoldásra, amit abban a néhány napban használhatunk, amikor túl hideg van kint. Arra szintén fontos felhívni minden hőszivattyú kapcsán a felhasználók figyelmét, hogy ezen berendezések mindegyike – a működési elvükből adódóan – veszít hatékonyságából a külső hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: