ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Utánajártunk, hogyan készül a szaloncukor és hogy mik az idei kedvenc ízek

Ellátogattunk a Szamos üzemébe, ahol a Tesco Finest szaloncukrok is készülnek. Nézd meg videónkat, hogy megtudd, hogy készül a népszerű édesség!

Link másolása

Gondolkoztál valaha is azon, hogyan készül a szaloncukor? Igaz, karácsonyig még több hét van, azonban a szaloncukorgyártás már ősszel elkezdődik, hogy időben rendelkezésre álljanak a készletek. Hogy felfedjük a szaloncukorkészítés rejtelmeit, ellátogattunk a Szamos üzemébe, és megnéztük, hogyan készülnek a Tescóban kapható Tesco Finest szaloncukrok.

Megmutatjuk, milyen lépésekből áll a szaloncukorkészítés, és kiderül az is, mik a legnépszerűbb ízek. Vajon a te kedvenced köztük van?

A pilisvörösvári Szamos üzemben 1996 óta gyártják a szaloncukrot, és évek óta itt készülnek a Tesco Finest szaloncukrai és bejglijei is hamisítatlan Szamos minőségben. Egy szezonban 200 tonna szaloncukrot gyártanak, amiből nagyjából 5 tonna kerül a Tesco polcaira. A Tesco és a Szamos között nagyon jó partneri kapcsolat van, magas minőségű termékeivel a Szamos megbízható beszállítója az áruházláncnak.

Az üzemben Kelényi-Kovács Dóra, a Szamos fejlesztési vezetője, illetve Dragon Károly üzemvezető, beszerzési vezető kalauzolt bennünket, és érdekes kulisszatitkokat árultak el a szaloncukorgyártás folyamatáról.

Nézd meg a Szamos üzemében készült videónkat, amiben felfedjük a Tesco Finest szaloncukrok készítésének rejtelmeit, és kiderül az is, mik idén a legnépszerűbb ízek.

A Szamos Csokoládégyárat Szamos Mátyás alapította 1935-ben, majdnem 100 évvel ezelőtt, és a mai napig családi cégként működik. Mielőtt kikerülne egy adott termék a polcra a család megkóstolja, és

csak a család által jóváhagyott ízek kerülhetnek forgalomba.

Látogatásunk során megtudtuk, hogy az üzemben jelenleg több mint 200 féle terméket gyártanak. Egy műszakban általában egy-, de előfordul, hogy ötféle termék is lejön a gyártósorokról egy nap.

Itt készülnek a Szamos szívdesszertek, marcipánfigurák, islerek és bejglik, ám az őszi időszakban főleg a szaloncukoré a főszerep. Ilyenkor a gép maximális kapacitását kihasználva körülbelül

2 és fél tonna szaloncukrot gyártanak le egy műszakban.

Látogatásunk napján éppen meggyes szaloncukrok gördültek le a gyártósorokról.

Mik vajon a legnépszerűbb ízek?

Kelényi-Kovács Dóra elárulta nekünk, hogy több mint 20 féle szaloncukrot gyártanak, és a választék évről évre bővül. Az idei év egyik újdonsága a mézeskalács ízű szaloncukor, ami Dóra személyes kedvence is egyben.

Beszélt arról is, milyen különleges Szamos szaloncukrokkal találkozhatunk, és mik a mindenkori kedvencek: vannak süteményes ízek, úgy mint isler, Eszterházy és dobostorta, illetve különböző csokis típusok.

A legkedveltebb szaloncukor azonban a klasszikus mandula-marcipános, mely a Tesco üzleteiben is elérhető évek óta. A zselés szaloncukor is ott van a kedvencek között örök klasszikusként.

Ha ételérzékenységed van, vagy csak odafigyelsz a helyes táplálkozásra, akkor sem kell lemondanod a szaloncukorról. Ilyen esetben a Szamos hozzáadott cukor nélküli mandulás szaloncukor lehet jó választás, laktózérzékenyek pedig az étcsokoládéba mártott verziókat fogyaszthatják.

Melegből hidegbe, avagy a szaloncukorgyártás fázisai

Az üzemben megismertük a szaloncukorgyártás lépéseit is. Emberi kéz csak a folyamat elején és végén fogja meg a termékeket. A marcipánok 12 kilós tömbökben érkeznek az üzembe. Ezeket kézzel töltik a gépbe, ezt követően azonban teljesen automatizáltan készülnek a szaloncukrok.

A gyártás első fázisában a gép megformázza a marcipánt, majd teljesen automatikusan adagolva töltelékkel tölti meg. Ezt követően szintén automatikusan adagolva kerül a termékre a csokoládébevonat. Minden szaloncukrot magas kakaótartalmú belga csokoládéba mártanak.

A Szamosnál nagyon jó minőségű belga csokoládét használnak a tej-, ét- és fehércsokoládé-bevonat esetében is.

Az, hogy milyen bevonat kerül a szaloncukorra, természetesen összhangban van a töltelékkel. Ahol megjelenik egy fanyar gyümölcsös íz, oda az étcsokoládét szokták választani. Az olajos magvaknál, például a mogyorókrémnél vagy az édes-sós mandulanugátnál viszont általában a tejcsokibevonatot részesítik előnyben.

A szaloncukorgyártás sajátossága, hogy a folyamat elején meleg van, a végén pedig hideg. Az első részlegben nyári hőséget éreztünk, a csokoládé ugyanis 30°C körül olvad, ilyen hőmérsékleten kell mártani a szaloncukrot. Ezek után viszont egy jóval hidegebb részlegbe sétáltunk át, ahol a gép 12°C-ra hűti le a szaloncukrokat.

A csomagolás már egy másik helyiségben történik. Először a gép csomagolja egyesével papírba a szaloncukrokat, de a dobozba rendezéshez már emberi kéz kell. A gyártósor nem képes olyan precízen és szépen csomagolni, mint az emberi munkaerő, így a munkafolyamat ezen része kézzel történik.

Minőségi alapanyagok a csokitól a szaloncukor dobozáig

Az üzemben nagy hangsúlyt fektetnek a minőségellenőrzésre és a fenntarthatóságra is.

A Tesco Finest szaloncukorhoz hasonlóan csak olyan termékre kerülhet rá a Szamos logó, ami megfelel a magas minőségi követelményeknek.

A bevonathoz használt csokoládé RFA-tanúsítvánnyal rendelkezik, így a belőle készült szaloncukrok is.

Külön ember foglalkozik az üzemben a teljes technológiai folyamat ellenőrzésével. Ő az, aki a különböző gyártási fázisokban ellenőrzi a termékek formáját, súlyát, és kiszűri azokat, amik esetleg nem megfelelőek.

A csomagolásra használt dobozok minden esetben FSC-tanúsítvánnyal rendelkeznek. Éppen ezért a Tesco Finest szaloncukrokat is fenntartható csomagolás jellemzi, aminek dizájnján általában 2-3 évente változtatnak.

Látogatásunk során azt is megtudtuk, hogy a szaloncukrokat már hónapokkal az ünnepek előtt leszállítják a boltok raktáraiba. Így hamarosan te is találkozhatsz az itt gyártott Tesco Finest szaloncukrokkal a Tesco polcain.

A cikk a Tesco Magyarország támogatásával készült.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
"Nagy marhaság ez a YOLO" - Balogh Petyát kérdeztük legújabb videónkban: hogyan legyen elég pénzünk nyugdíjasként?
Balogh Petya angyalbefektetővel beszélgettünk arról, hogy miért gondolja, hogy az első befektetésünk önmagunk vagyunk, és hogyan legyen idős korunkra stabil anyagi hátterünk.

Link másolása

A YOLO, vagyis az “Élj a mának” filozófia manapság nagyon elterjedt a fiatalok körében. De vajon milyen kilátásokra számíthatunk, ha nem foglalkozunk holnapi önmagunkkal?

Magyarország legismertebb angyalbefektetőjével, Balogh Petyával beszélgettünk arról, mit tanácsol a fiataloknak, hogy idős korukra stabil anyagi hátterük legyen.

Nézd meg a videónkban, mit üzen Balogh Petya a fiataloknak!

Balogh Péter (Petya) szoftverfejlesztő és angyalbefektető, vagyis olyan üzletember, aki fiatal, innovatív ötleteket megvalósító startupokba fekteti vagyonát. 2019 óta egy népszerű magyar üzleti televíziós show-műsor szereplője is, amelyben befektetők, vagyis „cápák” fektetnek be vállalkozásokba, cégekbe.

Videónkban a befektetési gurut arról kérdeztük, hogy ha egy időcsavarral pályakezdő énje bekerülne a műsorba, akkor bizalmat szavazna-e fiatal önmagának.

Kérdésünkre Balogh Petya elárulta, hogy támogatná 25 évvel ezelőtti önmagát, mert

benne már fiatalon is megvolt az az attitűd, amit a jelentkezőkben most is keres: mindig is valami nagyot akart építeni.

Jelenleg is azokat a vállalkozókat keresi, akiknek nagyon nagy az ambíciója, és cserébe hajlandók nagyon sokat dolgozni, és sok időt, energiát befektetni.

Mit tanult az angyalbefektető az évek során az üzleteiből?

Befektetői tézise, hogy nem az unalmas, egyszerű sztorikat keresi, hanem a nagy durranásokat, ám ezek nyilván nagy rizikóval is járnak. Az ilyen kockázatos befektetéseket egyébként senkinek nem ajánlja. Hiszen, mint mondja, ha valaki csak egy-két ilyen üzletet futtat, elbukhatja az össze pénzét.

Elmondása szerint ő minden befektetést egy tanulási folyamatnak él meg, ami évekbe, sokszor akár évtizedekbe is telhet. Ez idő alatt pedig folyamatosan tanulja, hogy a döntései vajon jók voltak-e, illetve mi kell egy jó üzlethez, hogyan épül fel egy sikeres cég.

Balogh Petya elmesélte azt is, hogy már fiatal korában biztos volt abban, hogy nem munkával akar pénzt keresni. Ehelyett

munkával akar létrehozni olyan eszközöket, amelyek pénzt keresnek neki.

Később jött rá, hogy ezt hívják befektetésnek. Mint elmondta, a befektetés nem csak azt jelenti, hogy ha már van 100 millió forintunk, akkor kire bízzuk. A befektetés a munkánkat vagy a megtakarításainkat is jelentheti.

“Olyan helyre teszem a munkámat, a pénzemet és az energiáimat, aminek van esélye később megtérülni és pénzt hozni. Mert hosszú távon a jövőmet ezzel tudom építeni”

- állítja a vállalkozó.

"Nagy marhaság ez a YOLO!"

Balogh Petya kifejtette azt is, mennyire nem ért egyet az “élj a mának” filozófiával, ami nagyon elterjedt manapság. Szerinte is jó dolog megélni a pillanatot, de ugyanakkor hibás döntés az, ha emiatt nem gondoskodunk a holnapi önmagunkról.

Szerinte ahhoz, hogy később jobb legyen, ma kell úgy bánnunk a pénzünkkel, az időnkkel, a munkánkkal, hogy az megtérülhessen.

Bevallása szerint már fiatal korában is hosszútávon gondolkodott. Sok időt fektetett abba, hogy jó legyen a szakmájában, illetve olyan dolgokat tanuljon, amiknek nagy a piaci értéke, és ezt javasolja a fiataloknak is. Rávilágított, hogy

az egyik első befektetésünk, önmagunk vagyunk.

Balogh Petya arra is kitért, hogy öreg korában nem szeretne kiszolgáltatott helyzetbe kerülni. Rá kellett jönnie ugyanis, hogy ha idős korában is azt az életszínvonalat szeretné fenntartani, amit jelenleg élvez, azt nem az állami nyugdíj fogja biztosítani.

Meglátása szerint, ha a fiatalok eljutnak addig a felismerésig, hogy a mai énjüknek érdemes befektetnie a holnapi énjükbe, akkor jó irányba haladnak.

A fiataloknak azt tanácsolja, hogy cselekedjenek, ha biztos jövőt szeretnének nyugdíjas korukra. Hiszen magunkkal tolunk ki, ha mindent felélünk. A legjobb, amit tehetünk, hogy elkezdünk megtakarítani, és gondoskodni a saját jövőnkről, a saját idős önmagunkról.

Hiszen ahogy Balogh Petya is figyelmeztetett bennünket a videó végén:

Ne feledd: az az öregember igazából te leszel!”

Egy tipp, hogyan legyen biztonságos, kiszámítható nyugdíjunkAz OTP Nyugdíjpénztár, mint az egyik legismertebb hazai önkéntes nyugdíjpénztár, közel 30 éves fennállása óta támogatja új és meglévő ügyfeleit a nyugdíjcélú megtakarítások tervezésében. Az ÖNKÉNTES NYUGDÍJPÉNZTÁRI számlára egyénileg és a munkáltató által befizetett összegek, valamint jóváírt támogatói adomány után adó-visszatérítést igényelhető. Ennek mértéke 20%, de legfeljebb 150.000 forint évente. A taggá válás az online ügyintézésnek köszönhetően egyszerű.

A cikk a OTP Nyugdíjpénztár támogatásával készült.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Az 5 leggyakoribb átverés, amivel a Temu felhasználóit veszik célba
Az ESET kiberbiztonságra szakosodott szoftvercég szakértői összegyűjtötték azokat az átverési praktikákat, amikkel a Temun vásárlókat veszik célba különböző csalók.

Link másolása

A Temu maga nem átverés, a csalókat viszont vonzzák a népszerű, sok felhasználóval rendelkező oldalak, és ez alól ez a népszerű webáruház sem jelent kivételt - állapították meg az ESET kiberbiztonsági szakértői. Összegyűjtötték az öt legjellemzőbb csalást, aminek áldozatul eshetnek a Temu vásárlói.

1. Hírességek meztelen fotóinak “kiszivárogtatása”

A Temu felületén levásárolható összeg vagy kupon szerezhető, ha másokat is vásárlásra ösztönzünk az oldalon, és ők felhasználják az ajánlói kódunkat. A csalók a közösségi médiában trükkös megoldással gyűjtenek maguknak krediteket. Például fotókat tesznek közzé egy hírességről a Twitteren vagy a TikTokon egy olyan üzenettel, ami arra utal, hogy a felhasználók a sztárok aktképeihez férhetnek hozzá, ha beírják a kódot a Temu oldalán. Képek természetesen nincsenek, a csalók egyszerűen kedvezményeket gyűjtenek.

2. Fortnite/Roblox kedvezmények

A fenti taktikához hasonlóan a csalók gyakran ingyenes Roblox Robux ajándékkártyát hirdetnek a közösségi médiában, amellyel a felhasználók fejleszthetik avatárjukat vagy különleges képességeket vásárolhatnak a játékplatformon. Ehhez mindössze annyit kell tenniük, hogy beírják az ajánlókódjukat a Temu felületén. Szintén népszerű a ritka Fortnite karakter kinézetek, azaz skinek megszerzésének ígérete, amiből persze semmi sem igaz. A csalók csupán kihasználják a közösségi média felhasználók kíváncsiságát, valamint azt a tényt, hogy a Temut nem ismeri mindenki.

3. Hamisított termékek

Noha a Temu testvérvállalata, a Pingduoduo szerepel azon a listán, amelyen az Egyesült Államok a szellemitulajdon-hamisító piactereket veszi sorra, jelenleg nincs arra utaló bizonyíték, hogy a Temu kizárólag hamisított termékeket forgalmazna. Születtek viszont beszámolók olyan másolatokról, amelyek a hamisítás határát súrolják, de nem lépik át azokat. Ha egy felhasználó rákeres például egy Apple-termékre, akkor az eredetihez hasonlító termékeket talál, töredék áron, ami azért gyanúra ad okot.

4. Együttműködés hírességekkel

A Temu népszerűségét használja ki az a taktika is, amely során a csalók hírességek nevében tesznek közzé bejegyzéseket, mintha az adott sztár kereskedelmi partnerségben állna a webáruházzal. A cél az, hogy rávegyék a rajongókat a posztban szereplő ajánlókód beírására a Temu oldalán, cserébe pedig azt ígérik, hogy kedvezményes áron vásárolhatnak a kollaboráció termékeiből. Természetesen mindez hazugság, a kódok beírásával csak a csalókat gazdagítjuk.

5. 90%-os kedvezményt ígérő átverések

Azokkal a weboldalakon látható és e-mailekben érkező reklámokkal is érdemes óvatosan bánni, amik hatalmas kedvezményeket ígérnek a Temu széles termékkínálatára. Klasszikus social engineering technikákat alkalmaznak, például a rövid ideig tartó jelentős kedvezmények meghirdetésével. Az ilyen reklámokban szereplő linkek egy adathalász oldalra vezetnek, ahol a hackerek megszerezhetik a bankkártyaadatainkat, mi viszont sosem kapjuk meg a rendelésünket.

A kiberbiztonsági szakemberek tippeket is adnak, hogy kerülhetőek el az ilyen átverések:

Az online hirdetett Temu ajánlatokra ne kattintsunk közvetlenül, inkább keressünk rá a vállalat hivatalos webáruházában.

Ne mentsük el a fizetési adatainkat a felhasználói fiókunkban. Emellett állítsunk be kétfaktoros hitelesítést (2FA) is, hogy plusz biztonsági réteg védje a fiókunkat a jelszavunkon túl. A Temun már van lehetőség az SMS-alapú hitelesítésre, amely bár nem olyan biztonságos, mint a hardveres biztonsági kulcsok vagy az erre a célra kifejlesztett telefonos hitelesítési alkalmazások, mégis nagyobb védelmet jelentenek.

Ne dőljünk be olyan ajánlatoknak, amelyek ajánlókód felhasználását kérik a Temu oldalán – különösen azoknak ne, amelyekben hírességek is szerepelnek.

Mindig vizsgáljuk meg alaposan, hogy mit vásárolunk, elkerülve a későbbi csalódásokat.

A Temu különleges kedvezményeket és alacsony árakat kínál. Ugyanakkor a hihetetlennek tűnő kedvezmények átverések is lehetnek. Nézzünk utána az interneten, hogy mit írnak máshol az adott kedvezményről, és milyen vásárlói visszajelzések születtek.

Érdemes a platform weboldalán vásárolni, ne az alkalmazásban tegyük ezt.

Lehetőleg ne a közösségi média fiókunkkal jelentkezzünk be a Temuba, illetve kerüljük a más fiókokkal való összekapcsolást.

Használjunk bizonyos összeggel feltölthető virtuális kártyákat vagy olyan fizetésközvetítési szolgáltatót, mint a PayPal, hogy megóvjuk az igazi bankkártya adatainkat.

Az otthoni címünk helyett kérjük a rendelést postafiókba, csomagpontra vagy csomagautomatába.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Nem jött be a 4 napos munkahét a Telekomnál, elárulták, miért kellett megszüntetni
A cég - bár befejezi a tesztelést - de továbbra is keresi a megoldási lehetőségeket, hogy megtalálják a magánélet és a munka közti egyensúlyt.

Link másolása

Kísérleti jelleggel vezettek be 4 napos munkarendet a Magyar Telekomnál 2022-ben.

Másfél év után azonban az derült ki, hogy ez a modell nem alkalmazható minden területen, ezért befejezik a programot, de keresik a megoldást arra, hogy lehetne a munka és magánélet egyensúlyát javítani

- írják közleményükben, melyet a Pénzcentrum közölt.

A magyar piacon egyedülálló kyérletben 300-an vettek részt, a cég teljes egészét lefedve. Volt ügyfélszolgálatos, értékesítő, hibaelhárító is a próbaüzemben.

Nézték, hogy mennyit vátozott a munkatársaik teljesítménye, hangulata, a fluktuáció mértéke, a betegségek ideje. Vizsgálták azt is, hogy milyen hatással volt mindez a munkáltatói márkára. Kérdőíveken és mélyinterjúkban gyűjtötték az adatokat.

A kezdeti pozitív jelzések után kiderült, hogy nem egyformán hatékony a munka. Volt, aki azonnal hatékonyan dolgozott, de többen nem tudták az új kihívásokat teljesíteni.

Másfél évnyi tesztelést követően világossá vált, hogy nem lehetséges egy olyan megoldás bevezetése, amellyel egységesen minden munkavállaló tud élni az egyéni vagy munkafolyamati megkötések miatt, a 4 napos és az 5 napos munkarend párhuzamos működése pedig hosszú távon üzleti kockázatokat jelentene - derült ki a Telekom közleményéből.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tudtad, hogy a McDonald's-nak van egy „titkos éjszakai menüje”? – Kiakadtak a britek, amikor rájöttek
A világ legnépszerűbb gyorséttermi láncáról kiderült, hogy igazi különlegességet tartogat azok számára, akik Ausztráliában térnek be valamelyik egységébe.

Link másolása

A walesi TikTok-er, Ieuan Jones azzal szerzett magának hírnevet, hogy miközben az ausztráliai Melbourne-ben nyaralt, olyan menühöz jutott hozzá egy helyi McDonald's étteremben, amiről a világ más részein csak álmodhatnak az esti órákban. A tartalomkészítő késő esti rendelését felfedő videó azóta szinte vírusként terjed a közösségi médiában, és már több százezer megtekintésnél jár.

„A McDonald'snak van egy „titkos” éjszakai menüje, amelyre az Egyesült Királyság lakosai nem férhetnek hozzá”

– hangzik el a videóban, és az is kiderül, hogy a szerencsés influenszer egy Big Mac-ből, egy csirke-snackből, sült krumpliból, egy Coke Zero-ból, két üveg vízből és különféle szószokból álló vacsorát kapott a csomagban.

A walesi férfi azt is elmondta, hogy az ausztrál krumpli „sokkal jobb”, mint amit hazájában eddig fogyasztott. Az is kiderült, hogy Ausztráliában egész napos étlap van a McDonald's-ban, így a választék is szélesebb.

via Ladbible


Link másolása
KÖVESS MINKET: