Karrierre vágysz? Lehet, hogy tudunk egy munkát neked!
A digitális korban egyre jobban kedveljük a különféle távmegoldásokat, amik idő- és költségkímélők. Így akár a banki ügyintézést is szívesebben végezzük interneten keresztül, ha pedig probléma van, jól jön, ha nem kell a bankfiókban sorban állni, hanem elég csak felkapni a telefont. Természetesen nem csak panaszok kezelése történik az ügyfélszolgálatokon, de sokféle foglalást, terméket vagy szolgáltatást is igénybe vehetünk. A tanácsadók célja, hogy elérjék, amikor véget ér a hívás, mindkét fél elégedett legyen.
Manapság – éppen a változó szokások miatt is – nagyon sok contact center tanácsadói hirdetést látni, például az OTP Bank karrier oldalán is, mi pedig összeszedtünk pár tényt és tévhitet, hogy munkakeresőként tisztábban lásd, miről is szól ez a pozíció.

1. Nincs pénzügyi végzettségem, így nem is fogok kelleni
Nem igaz. A szakma tanulható, ahhoz, hogy valaki tanácsadó legyen elég az érettségi. Nem kell egyéb előképzettség, hiszen tanulással és szorgalommal kamatoztatható tudásra lehet a képzés során szert tenni. Emellett mentorok segítik a betanulást, az így elsajátított tudás pedig még a magánéletben is hasznos lehet, például tudatosabban kezeled majd pénzügyeidet.
2. Nincs előrelépés
Nem igaz. Támogatják a lépcsőzetes karrierépítést, a munka során folyamatosan lesz lehetőséged különféle tréningekre, képzésekre járni és ha szeretnél más vonalra mozdulni, arra is van lehetőség. Pénzügyi tanácsadóból például nem egy ember van, aki fél éven belül mentorrá, egy éven belül értékesítési támogatóvá lépett elő, de akár coach-képzésen is részt vehetsz. Ha a bankszektorban képzeled el a jövőd, ahhoz ez egy nagyon jó ugródeszka.
3. Mindenki kiabálni fog velem
Nem igaz. Bár kétség kívül vannak olyanok, akik dühösen kapják fel a telefont, a tanácsadó képzésen azonban el tudod sajátítani azt a szupererőt, hogy valóban tanácsadóként, megértéssel kezeld az adott problémát és a végén mindkét fél elégedetten tegye le a telefont. Emellett nagyon sok hívás valóban egy-egy kérdés, segítségkérés miatt érkezik és egy normális, kellemes hangvételű beszélgetésben tudsz választ adni a kérdésekre. A munkához azonban elengedhetetlen, hogy legyen benned egy jó adag segítőkészség.
4. Egy ilyen munkahelyen nem lehet jó a légkör
Nem igaz. Hogy kialakul-e jó csapat egy adott munkahelyen, az sokkal inkább az éppen ott dolgozókon múlik. A contact centerben dolgozók között is sokan vannak olyanok, akik összetartó csapatot alkotnak, sokszor még munkán kívüli tevékenységet is terveznek együtt.
„Az OTP Bank telefonos ügyfélszolgálatán, a budapesti Contact Centerben nincs két egyforma nap. Ugyanakkor minden napban közös, hogy tanácsadóink segítenek ügyfeleinknek. A legkülönlegesebb igényeiknek, elvárásaiknak is próbálunk megfelelni, de a siker érdekében folyamatosan fejlesztünk, az elérhető legmodernebb technológiákat is alkalmazzuk.
Munkatársainkat is folyamatosan képezzük, hiszen tudjuk, hogy az egyéni fejlődésüknek kulcsszerepe van a jobb teljesítményben, így kerülünk lépésről lépésre közelebb a közös céljainkhoz. Közösségként működünk, ez azt is jelenti, hogy segítjük azokat a kollégákat, akik elmaradnak vagy esetleg valamiért gyengébben teljesítenek. Nagy hangsúlyt helyezünk arra is, hogy munkatársaink évente több csapatépítő rendezvényen vehessenek részt, és emberileg is közelebb kerüljenek egymáshoz, még jobban megismerjék egymást, magas legyen az egymás iránti bizalom”- mondta el Pesti Kornélia, az OTP Contact Center vezetője. A contact center tanácsadói állásról ezen a linken találsz bővebb információt!