Ezzel a marketing stratégiával Te is megtöbbszörözheted a forgalmad!
Minden vállalkozás céljai között ott szerepel a folyamatos növekedés, legyen szó a kosárérték, a konverziós ráta vagy éppen a bevétel növeléséről. Egy honlap működtetésekor mindezek alapfeltétele a stabil forgalom és a megfelelő célközönség bevonzása. Cikkünkben bemutatunk egy olyan marketingeszközt, ami egyszeri befektetést követően, hosszútávon, üzletileg releváns célközönséget elérve fogja gyarapítani a weboldalad forgalmát, így segítve növekedési céljaid elérését.
Növekvő online forgalom hirdetési költségek nélkül: ez a keresőoptimalizálás
A SEO vagy magyarul keresőoptimalizálás célja, hogy a honlapod a Google találati listáin jó helyezéseket érjen el, ezáltal növelje a látogatóid számát - ehhez pedig tudatosan felépített keresőoptimalizálási stratégiára van szükséged. A keresőoptimalizálás valódi ereje üzleti szempontból azonban abban rejlik, hogy olyan potenciális ügyfeleket és vásárlókat terelhetsz vele weboldaladra, akik pontosan azzal a problémával küzdenek, amire a céged szolgáltatása vagy terméke nyújt megoldást. Épp ezért a többi marketing eszközzel szemben, egy megfelelően optimalizált weboldallal hosszútávon sokkal nagyobb konverziós arányt érhetsz el.
Mit kell tenned ahhoz, hogy weboldalad megfeleljen a Google elvárásainak?
A top találatok közé jutáshoz fontos, hogy a SEO mindhárom területén optimalizált honlapod legyen. Egyikről sem szabad megfeledkezned, hiszen ezek a területek egymást erősítve válnak csak hatékonnyá, külön-külön kezelve csak csekély növekedést eredményeznek.
1. Technikai SEO
Érdemes honlapod optimalizálást a technikai felépítéssel kezdeni. A technikai felépítés biztosítja, hogy weboldalad elérhető legyen a keresőben, illetve a keresőrobotok megfelelően fel tudják térképezni az oldalad tartalmát. Ha a honlapod nem érhető el a robotok számára, akkor a potenciális ügyfelek és leendő vásárlók sem fogják megtalálni, hiszen az nem szerepel a Google indexben, azaz a kereső adatbázisában. Emellett számos apró technikai tényezőnek kell még megfelelned, például optimalizálnod kell az oldal betöltési sebességét, figyelned kell a mobilbarát megjelenésre, kezelned kell az átirányításokat, biztosítanod kell a HTTPS protokollt, stb.
A technikai pillér tehát a keresőoptimalizálás alapját jelenti, és csak akkor teljesíthet weboldalad jól az organikus találatok között, ha technikailag megfelel a keresők által támasztott aktuális követelményeknek.
2. On-page SEO
Az On-page vagy magyarul tartalmi SEO az oldalon megjelenő tartalmi elemek optimalizálását jelenti. A keresőalgoritmus számára az elsőszámú rangsorolási faktor maga az oldal szöveges tartalma, ezért kiemelten fontos, hogy az egyes szövegrészek milyen formában, és milyen módon jelennek meg. Ha egy terméked, szolgáltatásod, webshop kategória oldalad vagy blog bejegyzésed egy adott kifejezésre az első találati oldalra szeretnéd juttatni, számos tartalmi elemre oda kell figyelned. Ilyen például az oldal címe, leírása, URL szerkezete, képek elnevezései és helyettesítő szövegei, valamit maga a szöveg felépítése, a kulcsszavak elhelyezése és azok szövegkörnyezete.
Egy jól optimalizált tartalommal viszonylag rövid idő alatt, akár a publikálást követő 2-3 hónapon belül is a keresési találatok élére kerülhet egy weboldal. Így történt ez az alábbi honlap esetében is: egy március közepén publikált tartalom április közepén tizedik, míg június elején már 6. helyen jelent meg a keresési találatok között, átlagosan havi +150 organikus látogatót szerezve a weboldalnak.

Sok kicsi sokra megy alapon, egy jól kialakított stratégia segítségével hosszútávon akár meg is többszörözheted weboldalad organikus forgalmát. A meglévő tartalmak optimalizálásával és új tartalmak közzétételével ennek az oldalnak 20.000-ről 55.000-re növeltük a napi organikus látogatóinak számát.

Ilyen eredmény eléréséhez azonban nem feledkezhetünk meg a SEO 3. alappilléréről, ami nem más, mint az oldal hitelességi tényezője.
Off-page SEO
A Google szemében egy tartalmilag jól optimalizált oldal akkor lesz csak hiteles, ha külső hivatkozások (linkek) is mutatnak rá. Ezeket a linkeket a Google algoritmusa szavazatokként kezeli, és azt ítéli meg a leghitelesebb információ forrásnak, amire a legtöbb “szavazat” érkezett.
A backlinkeknek a megfelelő helyen és szövegkörnyezetben kell lenniük, releváns horgony szöveggel ellátva. Így nagy mértékben tudják befolyásolni a weboldalad hitelességét, és ezzel együtt az organikus helyezéseid a keresési találati listákon.
Az organikus eredmények érdekében nagyon fontos, hogy a SEO mindhárom pillére összhangban legyen, hiszen önmagában egyik rész optimalizálásával sem lehet kiemelkedő helyezéseket elérni.
A keresőoptimalizálás tehát egy sokrétű marketing tevékenység, amivel ha jól csinálod, látványos eredményeket érhetsz el. Tovább nehezíti a helyzetet azonban, hogy a keresők algoritmusa folyamatosan változik, évről-évre más és más elvárásoknak kell megfelelni, és gyakran bizony nehéz lépést tartani a versenytársakkal.
Azonban az egyes lépések betartásával és a megfelelő optimalizálási folyamatok segítségével nagy mértékben növelheted weboldalad organikus forgalmát és ezáltal potenciális ügyfeleid és vásárlóid számát is.
Szerző
Szesztay Péter
A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni SEO és tartalommarketing eszközökkel. Emellett a BP Legal csapatával ingatlan jogi kérdésekben segít magánszemélyeknek és vállalatoknak.