ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Egy magyar találmány, ami megváltoztatta a sportolási szokásokat

18 év a piacon, 45.000 felhasználó, 600-nál több sportlétesítmény a Partnerek között – impozáns számok, amelyeket egy mai napig családi vállalkozásként működő, egyedülálló ötletből üzletet kialakító magyar cég mutathat fel. Dr. Mihalik Zsuzsát, az All You Can Move vezérigazgatóját kérdeztük a siker titkáról.
Nagy Kátya - szmo.hu
2017. október 10.


Link másolása

Ahogy beléptünk az All You Can Move SportPass irodájába lufik és pezsgő fogadott minket: a cég szeptemberben ünnepelte a 18. születésnapját, de a nagykorúságba lépés mellett az is okot adott az ünneplésre, hogy nemrégiben a Parlamentben átvették a Magyar Termék Nagydíjat is.

Az All You Can Move SportPass ma már negyvenötezer embert mozgat meg. Hihetetlennek tűnik ez a szám, amikor megtudjuk, hogy az egész egy egyszerű ötleten alapult. Mára pedig szívós munkával az egész iparágat és a hazai sportolási szokásokat megváltoztató cég lettek. A családi vállalkozást a mai napig az AYCM kitalálói, Dr. Mihalik Zsuzsa és Schneider Balázs vezetik.Zsuzsi02 (1)

„Ez egy nagyon szép út, amit bejártunk a 18 év alatt. Pont mint egy gyermek felserdülésekor, volt minden ebben az időszakban. Az ötlet a férjemtől, Schneider Balázstól származik, aki rekreáció -testnevelés szakon végzett és szerette volna népszerűsíteni a sportolást. Akkoriban az RTL Klubban dolgozott és bár sok kollégája sportolt, nagyon drágának tartották a bérletet és örültek volna, ha több helyre is tudnának vele menni. A másik kívánalom pedig az volt, hogy milyen jó lenne, ha ehhez a passzukat használhatnák.

Ezen elindulva kezdte el Balázs megtervezni a mostani vállalkozásunk alapjait, elsőként tulajdonképpen a kollégáinak. Majd megismertük egymást és akkor jöttem én, mint egy tank: „figyelj, ha ezt a kollégáidnak csinálod, miért nem csinálod máshol is?” – Idézi fel a kezdeteket Dr. Mihalik Zsuzsa, aki ekkoriban a Turizmus Zrt. vezérigazgató helyettese volt. – „Otthagytam a turizmust, mert a kártyában olyan fantáziát és lehetőséget láttam, annyira testhezállónak éreztem a feladatot, hogy teljesen magával ragadott. Elkezdtük, de az első pár év baromi nehéz volt, egyáltalán az, hogy bejussak egy céghez kapcsolatok nélkül. Aztán szép lassan beindult.”

AYCM névjegy

Az első években Zsuzsa és férje a kártya terjesztése mellett sportrendezvényeket is szervezett cégeknek, majd amikor egy idő után azt látták, hogy nagyon sok ajánlatuk kint van, de kevésből lesz üzlet, rájöttek, hogy választani kell a sportrendezvények és a kártya között, eldönteni, hogy melyikre fókuszálnak teljes erővel. „Úgy döntöttünk legyen a kártya. Az nem szezonális, nem igényelt tőkét, hanem tulajdonképpen a mi szellemi kapacitásunk és meggyőző képességünk volt szükséges hozzá.”

A döntés bejött, az All You Can Move SportPass Klubtagjai Budapesten ma már szinte mindenhova bejutnak bérleteikkel – ez kb. 400 létesítményt jelent – és vidéken is egyre több helyen – jelenleg 200 létesítményben - mozoghatunk vele.

Az értékesítőik a cégek HR-eseit keresik meg, a kártyát ugyanis csak a munkahelyen keresztül lehet igényelni. Sok vállalatnál a munkavállalók fizetik a különböző csomagok árát, máshol co-finanszírozásban a cég is belead, de olyan helyek is vannak, ahol cafeteria elemnek számít.

A kártya népszerűségét mutatja, hogy már nem is azt kérdezik, hogy a béren kívüli juttatásokhoz tartozik-e az AYCM SportPass, hanem azt, hogy anyagilag támogatja-e a munkáltató? „Tulajdonképpen az volt a célunk, hogy azt érjük el, hogy egy olyan béren kívüli juttatást alakítsunk ki, ami vonzó a munkavállaló számára. Egy BKV bérlet nem hiszem, hogy olyan motiváló erővel hat a dolgozókra, de a kártya trendi, fiatalos dolog, értéket képviselő juttatás, hiszen ezzel szinte minden helyre el lehet menni mozogni.”IMG_0582k

A cég megváltoztatta az iparágat, hiszen egy teljesen új konstrukcióban kezdtek el dolgozni. Eddig mindenkinek el kellett köteleznie magát egy edzőterem mellett – ahol azért limitáltak a mozgástípusok – és ha valaki emellett még úszni is szeretett volna, az külön bérletet igényelt, amit viszont már nem mindenki tud megfizetni.

Az All You Can Move SportPass viszont pont azért úttörő, mert egy átalánydíj befizetésével a kártyával több helyre járhatunk és többféle mozgásformát is kipróbálhatunk.

A létesítmények számára is megéri kártyával érkezőket fogadni, mert olyan tömegeket érhetnek el, akiket külön hatalmas munka lenne megkeresni és becsábítani.

AYCM iroda

„Mivel nagyon jó áron elérhető, ezért erős motiváló hatása van az emberekre, mert azt gondolják, hogy ennyi pénzért már ők is szeretnének egy ilyen kártyát. Ha pedig már megveszik, akkor használják is és ha addig még nem lett volna náluk ez a gyakorlat, észrevétlenül rászoknak a mozgásra. Ennek köszönhetően tényleg egyre több embert tudunk a sport irányába tolni mindenféle kampány nélkül, kizárólag azzal, hogy remek az ár és széleskörű a lehetőség” – sorolja a kártya előnyeit Zsuzsa.

„Rá lehet szokni a mozgásra. Az emberben elindul a versenyszellem önmagával vagy akár a körülöttük lévővel is. Ez abban is látható, hogy míg a kezdetekkor átlagban havonta háromszor jártak mozogni a kártyabirtokosok, most havi tizenegyszer.

A cég egyik fontos lába a kutatás is, hatodik éve foglalkoznak ezzel. Négyezres mintával dolgoznak, ezt egyrészt a Klubtagok és a HR-esek teszik ki, másrészt pedig sportrendezvényeken is kitelepülnek, ahol szintén foglalkoznak méréssel. Tavaly az EuroStat sporttal kapcsolatos kérdéseit tették fel: „Az eredményekben az volt a különbség, hogy Európa más országaiban tulajdonképpen a prevenció és az egészségmegőrzés miatt sportolnak az emberek, nálunk Magyarországon a „jól kinézés” az elsődleges. Még ránk is vár ez a feladat, hogy az egészség legyen az elsődleges, mert igenis a sport rengeteget tesz azért, hogy idős korban is tudjunk mozogni”- mondja Zsuzsa. „Annak külön örülök, hogy már megengedhetjük magunknak, hogy ne csak magunkat reklámozzuk, hanem valóban a mozgást népszerűsítsük.”IMG_0634k

Hogyan lehetek tag és mikor igényelhetek?

Az AYCM SportPass-t csak a munkahelyeden keresztül tudod megigényelni. Sok vállalatnál a munkavállalók fizetik a különböző csomagok árát, máshol co-finanszírozásban a cég is belead, de olyan helyek is vannak, ahol cafeteria elemnek számít. Ha a céged vagy ahol dolgozol, még nincs a partnerek között, érdeklődj utána, milyen lehetőségek vannak!

Most szilveszterig ráadásul rövidebb hűségidővel igényelhetsz!

Részletekért KATT IDE!

És bár most valóban, szinte alig van Budapesten olyan létesítmény, akikhez ne mehetnénk a kártyával, azért nem mindig volt zökkenőmentes az út: két olyan veszteséges év is volt egymás után, amikor el kellett dönteniük, hogy merre tovább. Zsuzsa ezt nem is titkolja, sőt azt mondja, a kudarcot sem tartja rossznak, mert tovább tud vinni. Ezt a filozófiát adja át a munkatársainak is: azaz hibázni nem vétek, mert tanulni lehet belőle. „Egy másik fontos üzenetem a kollégáimnak általában, amit a nagymamától tanultam annak idején: érdemes mindig az utca napos oldalán járni – és idővel a nap is ránk is fog sütni.”

Azt pedig, hogy rájuk is elkezdett sütni a nap, mi sem bizonyítja jobban, mint a negyvenötezer kártyahasználó, a hozzájuk csatlakozott több száz sportlétesítmény és az a rengeteg díj, amit az évek során elnyertek.

Legutóbb a Magyar Termék Nagydíjat vették át a Health-Ness Alapítvány Különdíjával és az Informatikai Nívódíjjal együtt szeptember 5-én az Országházban.IMG_0560k

Nem csoda, hogy a céget már többen is szerették volna megvásárolni, de az családi vállalkozás, ezért nem eladó, a külföldi terjeszkedést pedig inkább majd a gyerekeikre bíznák. Az ő mindennapjaikat szüleik révén már most átszövi a cég és néha már ők is ötletelnek. Feladatuk nekik is lesz.

„A világon egyedülállóak vagyunk, nincs ilyen konstrukció sehol sem. Három cég akart megvenni eddig bennünket, egy francia, egy lengyel és egy indiai, de nem adjuk magunkat. Annyi pénzt úgy gondoljuk, nem tudnak adni érte, hogy én kvázi a gyerekeim jövőjét kivásároljam – ez egy családi vállalkozás, nagyon óvjuk, ez az örökségünk. Reméljük, a három gyerekből valaki tovább viszi majd. Már most kérdezték, hogy ’mami és miért nem csináltad meg külföldön?’ És már most mondom, hogy azt majd ti.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Nagyon a zsebedbe kell nyúlnod, ha a budapesti agglomerációban akarsz ingatlant – mutatjuk, hol a legdrágábbak
Majdnem 20 százalékkal nőtt a négyzetméterár, nincs nagy meglepetés a települések listáján.
MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2024. április 26.


Link másolása


A Duna House csütörtökön közölte adatait az MTI-vel, amikből kiderül, hogy 2023-hoz képest nőtt az adásvételek száma, az otthonteremtés költsége pedig 10 millió forinttal nőtt a Budapest környéki területek ingatlanpiacán.

Tavaly a gazdasági nehézségek és magas hitelkamatok miatt országosan csökkent az ingatlanvásárlási kedv, ami az agglomerációban is éreztette hatását, 2022-hez képest 18 százalékkal esett vissza a forgalom.

Az ingatlanközvetítő adatai alapján idén is a nyugati szektorba vágyók (Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Páty, Törökbálint, Zsámbék) fizetik meg a legmagasabb átlagos négyzetméterárat, ami jelenleg 19 százalékkal több, mint tavaly, 824 ezer forint.

12 százalékos emelkedést tapasztaltak a délkeleti szektorban is (Alsónémedi, Gyál, Gyömrő, Maglód, Ócsa, Üllő, Vecsés), ott jelenleg átlagosan 569 ezer fointba kerül egy négyzetméter.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Drága lesz idén a családi nyaralás, akár 30 ezer is lehet csak a strandbelépő
Van olyan strand, ahol a családi jegy is 23.700 forintra jön ki naponta. Ahol pedig nincs ilyen, ott még drágább lesz bejutnia egy családnak.

Link másolása

<

Drága lesz idén strandolni, egy család számára már a belépő is több tízezres kiadást jelent majd – derül ki a Blikk összeállításából. Azt írják:

Van olyan strand, ahol a családi jegy is 23 700 forintra jön ki naponta. Ahol pedig nincs ilyen összevont kedvezményes belépő és két gyerekjegyet is muszáj venni, a számla közelít a 30 ezer forinthoz.

Budapesten a legnépszerűbb a Palatinus a lap szerint, ahol június 15-től 5000-5500 forint lesz a belépő. Az előszezonban egy családi belépő 11 ezer forint, június közepétől már 13 900 illetve 15 300 forintot kell fizetniük, létszámtól és hétköznaptól, hétvégétől függően.

Kiemelkedik az áraival Hajdúszoboszló, ahol 8500-9000 a felnőtt jegy, a gyerekeknek pedig 5500 illetve 6000 forintot kell fizetni. Egy kétgyermekes családnál ez éppen 30 ezer forint, viszont a jegy érvényes lesz a csúszdaparkra is.

Szegeden a legdrágább a szimpla strandbelépő: a felnőtteknek 8300, a diákoknak 4600 forintot kell fizetniük. A családi jegy 23 700 forint.

Az olcsóbbak közé tartozik a Gyulai Várfürdő, felnőtteknek 4300, diákoknak 3900 forintért. Eger strandja pedig most 3800 forintos napi és 9700 illetve 12 100 forintos családi belépővel látogatható.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
Az első babavárósok negyedénél nem született meg a gyerek, és mindjárt lejár a határidő
A kormányhivatal méltányosságból részletfizetést és halasztást is engedélyezhet, vagy akár el is engedhetik a tartozás egy részét.

Link másolása

Remekül kezdett a csok plusz a legfrissebb, márciusi adatok alapján, mondta az Indexnek Hornung Ágnes. A Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szerint március végéig több mint 3100 igénylést adtak be, vagyis ennyi fiatal házaspár élt a lehetőséggel már az első három hónapban.

A befogadott kérelmek összege 83 milliárd forint, azaz a családok átlagosan 26 millió forint hitelt igényeltek

- mondta az államtitkár. Az interjúból az is kiderül, hogy az egy gyereket tervezők átlagosan 23 millió, a két gyereket tervezők 29 millió, a nagycsaládra vágyók pedig 44 millió forint összegű kölcsönt igényelnek. A családok mintegy háromnegyede első közös otthonának megszerzésére, negyedük pedig másik otthonba való költözéshez igényli a kölcsönt.

Hornung Ágnes az elmaradt gyerekvállalásokkal kapcsolatban elmondta, eddig csak a csok támogatás kapcsán állnak rendelkezésre részleges adatok, hiszen ott az előre vállalt gyermekek esetében a támogatást akkor kell visszafizetni, ha az első gyermek 4 éven belül nem érkezik meg.

Ám még nem tudnak teljes körű adatokkal szolgálni, hiszen ugyan az első gyermek vállalására vonatkozó négyéves határidők az első években igénylőknél elvileg már lejártak, de építkezés vagy bővítés esetén ez a határidő csak a munkák befejezésétől, vagyis akár több évvel később indul; a második gyermekek születésére előírt 8 éves határidők és különösen a három gyermeknél irányadó 10 éves határidők pedig értelemszerűen még nem esedékesek.

Az államtitkár kitért a babaváró hitelre is, ami 2019 júliusában indult. Ott az első gyermek születésére 5 éves intervallumot biztosítottak, így most még senkinek sem járt le ténylegesen, de 2024 második félévében, júliustól már lehetnek ilyenek. A Magyar Államkincstárnál lévő legfrissebb összevetés szerint

a 2019-ben igényelt babavárók esetében az igénylők kevesebb mint negyedénél nem volt igazolva az, hogy megszületett az első gyerek.

Bizonyosan nincs remény a gyermekvállalásra, ahol a gyermeket vállaló pár elvált. Ilyenkor a kamattámogatást a jegybanki alapkamat +5 százalékos büntetőkamattal kell visszafizetni.

Hornung hangsúlyozta: a kormányhivatal méltányossági eljárás keretében a fizetési kötelezettség teljesítésére részletfizetést, vagy legfeljebb 5 évre fizetési halasztást engedélyezhet, illetve a fizetési kötelezettséget részben vagy teljesen el is engedheti.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
Megcsinálták: kiadóvá vált a Fel! című rajzfilm ikonikus repülő háza
Az Airbnb megvalósította a Fel! című rajzfilm ikonikus repülő házát. Azok, akiknek sikerül lefoglalniuk, kapnak egy "ifjú felfedező" jelvényt.
Fotó: Airbnb - szmo.hu
2024. május 02.


Link másolása

A szálláshelyeket kiadó cég, az Airbnb most húzott egy merészet, és megvalósította a Fel! című rajzfilm ikonikus repülő házát az Icons program segítségével.

Ha valaki nem emlékezne rá, a 2009-es Disney-Pixar filmben feltűnik egy ikonikus ház, amely léggömbök segítségével repül az égen.

Az Airbnb most megcsinálta a valóságban ezt az építményt az új-mexikói Abiquiu városában. A házat több mint 8000 léggömb – illetve egy hatalmas daru tartja 50 láb magasan.

Brian Chesky, az Airbnb társalapítója és vezérigazgatója május elsején egy Los Angeles-i rendezvényen mutatta be a különleges házat.

Azok, akiknek sikerül lefoglalniuk az ikonikus lebegő házat, kapnak egy „ifjú felfedező” jelvényt. Aki pedig elvégez bizonyos házimunkát a ház körül, további jelvényeket kaphat, akárcsak Russell, az egyik szereplő a filmben.

Nem árt sietni, ha valaki szállást akar foglalni a repülő házban, ugyanis május 15-ig lehet csak jelentkezni erre a különleges élményre.

(via Unilad)

Link másolása
KÖVESS MINKET: